[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 455
Strona 16 z 23
1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Jak wymieniasz tarcze i klocki nie musisz robić wydruku z kompa. Więc spokojnie, to możesz wymienić poza ASO bez obawy o gwarancję na całe auto.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
PiN - Brygadzista
- Posty: 95
- Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
pioter dzięki za info, ale mam pytanie otóż na dokumentach z ostatniego przeglądu OT w ASO jest zapis o tym, że klocki tylne są już do wymiany to jak potem ewentualnie się z tego wytłumaczę? czy mogę powiedzieć otwarcie, że robiłem to poza ASO i nie będzie problemów?
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1607
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Tak.
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jaka jest różnica w szybkości ścierania się klocków hamulcowych na tarczach zwykłych vs tarczach nawiercanych i nacinanych?
Planuję w przyszłości mały chip samochodu + dla wyglądu zmianę tarcz na zabezpieczone przed rdzewieniem + malowanie zacisków na pomarańczowo pewnie i zastanawiam się czy takie Mikody GT co są nawiercane i nacinane jakoś mocno zmniejszą wytrzymałość klocków?
Planuję w przyszłości mały chip samochodu + dla wyglądu zmianę tarcz na zabezpieczone przed rdzewieniem + malowanie zacisków na pomarańczowo pewnie i zastanawiam się czy takie Mikody GT co są nawiercane i nacinane jakoś mocno zmniejszą wytrzymałość klocków?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Dokładnie tak, szybciej zużywają się klocki, a lepszą skuteczność takich tarcz odczujesz tylko na torze.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Dobre. Mikoda GT i to jeszcze na torze. Poczytaj na temat tych tarcz, z tego co ludzie piszą to nie wytrzymują nawet "dynamicznej" jazdy po publicznych drogach, a co dopiero tor. Zdarzą się, że pękają. Z pseudo" sportowych" tarcz, lepiej szukaj Zimmerman z otworkami albo ATE Powerdisc (nacięcia). Cały bajer w tych tarczach polega na tym, że przy hamowaniu z dużych prędkości, dzięki otworom lub nacieciom, nie tworzy się poduszka między tarczą a klockiem. Skuteczność dzięki temu jest lepsza. Jednak tak jak kolega Ryba pisał, klocki ścierają się szybciej, tarcze będą mniej wytrzymalsze. Nacięcia czy otwory będą osłabiać takie tarcze, a więc mogą pękać przy tych otworkach, albo mogą pojawić się bicia na kierownicy (od zwichrowania tarczy- przez niepoprawny montaż, czy zagotowanie tarczy i przejazd przez spore kałuże).
Ostatnio edytowano 26 lut 2017 23:58 przez kissiel021, łącznie edytowano 1 raz
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Dlatego napisałem "takich" czyli nawiercanych, nacinanych czy innych pseudosportowych, a nie "tych" czyli mikoda...
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- Mikesz
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22 lis 2015 18:46
- Lokalizacja: dolny śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Muszę wymienić komplet tarcz i klocków. Czy kupował ktoś z klubowiczów zamienniki w auto.kia.pl?
Nie wiem czy jakościowo są dobre. Cenowo atrakcyjne. Za cały komplet 507,00 PLN.
W sklepie informują, że sporo sprzedali i nie mieli nigdy reklamacji.
Nie wiem czy jakościowo są dobre. Cenowo atrakcyjne. Za cały komplet 507,00 PLN.
W sklepie informują, że sporo sprzedali i nie mieli nigdy reklamacji.
-
PiN - Brygadzista
- Posty: 95
- Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
warte są coś taki bezmarkowe zamienniki? nie lepiej kupić Boscha, Textara?
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Też Cię witamy.....
Tyłek też wycierasz przeczytanymi gazetami ?
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy kupują najtańsze klocki i tarcze. A potem zdziwienie bo metra brakło żeby komuś w d.. nie wjechać, albo potrącić. Ile wtedy dorzucisz do nastepnej polisy OC?
Kupiłeś auto, które generalnie jest tanie w eksploatacji, więc nie oszczędzaj jeszcze bardziej na czymś, od czego zależy bezpieczeństwo Twoje, Twojej rodziny i innych użytkowników dróg. A że jesteś z WRO to w sumie też moje.
Jak zwykł mawiać mój ojciec - granica między oszczędnością a zjadaniem gówna jest bardzo cienka, a leki drogie.
Oczywiście wymieniony sklep to bdb sklep, tylko skieruj uwagę na inny towar.
Tyłek też wycierasz przeczytanymi gazetami ?
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy kupują najtańsze klocki i tarcze. A potem zdziwienie bo metra brakło żeby komuś w d.. nie wjechać, albo potrącić. Ile wtedy dorzucisz do nastepnej polisy OC?
Kupiłeś auto, które generalnie jest tanie w eksploatacji, więc nie oszczędzaj jeszcze bardziej na czymś, od czego zależy bezpieczeństwo Twoje, Twojej rodziny i innych użytkowników dróg. A że jesteś z WRO to w sumie też moje.
Jak zwykł mawiać mój ojciec - granica między oszczędnością a zjadaniem gówna jest bardzo cienka, a leki drogie.
Oczywiście wymieniony sklep to bdb sklep, tylko skieruj uwagę na inny towar.
-
PiN - Brygadzista
- Posty: 95
- Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
z info jakie uzyskałem w kia.auto.pl to do C1FL zamiennik oznacza:
- chyba trochę średnio? chyba lepiej wybrać choćby Boscha?
tarcze hamulcowe przód koreański producent OYODO
tarcze hamulcowe tył koreański producent JPN
Klocki przód producent HI-TEC
Klocki tył producent HI-TEC lub Sangsin
- chyba trochę średnio? chyba lepiej wybrać choćby Boscha?
Ostatnio edytowano 14 mar 2017 07:10 przez PiN, łącznie edytowano 1 raz
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Hi-Tec, hmmm to brzmi dumnie
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Hajtechow nie ale hi-q z top serwisu juz kilka kompletów zużyłem i wszystko oki, różnic ńie stwierdziłem miedzy tymi a fabryka
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- Zby
- Kierownik zmiany
- Posty: 149
- Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Przebrnąłem przez cały wątek, uff. Ale niestety nie znajduję odpowiedzi jednoznacznej. Czeka mnie remont hamulców i wymiana całego kompletu tarcz i klocków. Do wyboru mam:
- Bosch
- Textra
- ATE
- ZImmermann
- Brembo
Moje kryterium - jakość (nie musi być najwyższa ale co najmniej dobra), dobrze jakby nie rdzewiały i cenowo nie zrujnowały mi portfela. Czeka mnie zaraz zakup alufelg, opon i OC+AC
Podpowiedzcie proszę co będzie najbliżej moim wymogom.
- Bosch
- Textra
- ATE
- ZImmermann
- Brembo
Moje kryterium - jakość (nie musi być najwyższa ale co najmniej dobra), dobrze jakby nie rdzewiały i cenowo nie zrujnowały mi portfela. Czeka mnie zaraz zakup alufelg, opon i OC+AC
Podpowiedzcie proszę co będzie najbliżej moim wymogom.
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).
Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.
Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.
Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.
Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Kisiel pogratulować wiedzy, można spytać skąd takowa?
- Zby
- Kierownik zmiany
- Posty: 149
- Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009
Re: Tarcze i klocki przód/tył
kissiel021 napisał(a):Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).
Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.
Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.
dzięki
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku? Tak ostatnio rozbierałem i. Czyściłem w soulu układ i sie zastanawiałem? Naprężenia klocka rozładowywuje? Ale po co? Oczyszcża klocek/ tarcze?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Może to wpływać np. na dopasowanie się klocka do tarczy? Może ma to związek także z temperaturą klocka? Nie mam pojęcia. Zauważyłem tylko, że klocki fabryczne te nacięcia miały, a także blaszki na tyłach klocków (zapobiegające drganiom klocka, czyt. piskom).
Ryba dużo czytam i rozmawiam, natomiast część produktów które opisałem w powyższym poście przewinęły mi się kiedyś przez ręce
Ryba dużo czytam i rozmawiam, natomiast część produktów które opisałem w powyższym poście przewinęły mi się kiedyś przez ręce
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
-
szymex - Kierownik
- Posty: 547
- Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
- Lokalizacja: MAZOVIA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum
Re: Tarcze i klocki przód/tył
sensor napisał(a):Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku?
Wzrokowa sygnalizacja minimalnej grubości klocka. Coś jak wskaźnik TWI na oponie.
Powrót do Bezpieczeństwo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
przez aviator » 23 lis 2019 11:17 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 6628 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
26 lis 2019 11:16
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 12726 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 11105 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 16740 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
przez Areczek1988 » 14 maja 2019 18:14 w Silniki i skrzynia biegów - 16 Odpowiedzi / 15555 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
17 maja 2019 18:36
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości