[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył

Bezpieczeństwo... / Safety

Moderator: Żandarmeria

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: Tarcze i klocki przód/tył

29 mar 2017 17:05

Kupiłem komplet Ate bo tarcz Zimmermanna nie było od ręki u mnie w mieście.

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

29 mar 2017 21:12

No i bardzo dobry wybór! :spoko: Teraz tylko upewnij się, aby mechanicy nie nałożyli Ci żadnych smarów (np. popularny miedziowy) pomiędzy piastę, a nowe tarcze. Bo w zasadzie tylko to w przyszłości może (chodź nie musi) być źródłem dodatkowych problemów (np. bicie kierownicy).
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

waski
Asystent Kierownika
 
Posty: 276
Dołączył(a): 04 mar 2012 14:15
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 kwi 2017 10:59

Wymieniłem tarcze i klocki na ATE. Gdy przejadę kilkaset kilometrów, napiszę o wrażeniach. Mam nadzieję, że ..."będzie pan zadowolony" :smile:
Kia Ceed M 2020 r. 1,4 140 KM
Kia Cee'd M 2011r, 1,4 105KM

Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 kwi 2017 11:15

Zestaw ATE mam na przodzie i spisuje się rewelacyjnie. Jak dla mnie dobry wybór.


nadane z SM-N910C
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

daro_ufo
Klubowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 10 cze 2016 10:17
Lokalizacja: woj. opolskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb 126KM
2010, L / Optimum

Re: Tarcze i klocki przód/tył

23 maja 2017 07:51

A tak z ciekawości kto jest producentem oryginalnych klocków i tarcz? Oryginalne tarcze + klocki na przednią oś to min 800 zł a za nieco więcej jest zestaw na przód + tył z np. ATE.
Kia Cee`d SW 1.6 PB 91.90kW 2010 po FL

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

23 maja 2017 10:49

Oryginały pochodzą od "Mobis", pytanie teraz, kto dla nich to produkuje. Wydaje mi się (chodź nie jest to żadna potwierdzona informacja), że tarcze dla Mobisa dostarcza Valeo. Tarcze do Valeo w zamiennikach są dokładnie takie same jak oryginały, czyli nietypowe malowanie na czarno całego środka tarczy+ matowy kolor samej "okładziny" tarczy, który ściera się po pierwszych hamowaniach. Do tego rant tarczy malowany także na czarno (czyli kopiuj wklej jest tak jak w tarczy oryginalnej, tej z pierwszego montażu).
Jeżeli chodzi o klocki Mobisa to nie mam pojęcia kto dla nich to produkuje. Jedyne co zauważyłem, to żadne inne klocki dostępne na rynku części zamiennych, nie są identycznie odlewane jak te orginały, do tego w zestawie są blaszki na tyle klocka przyklejone na stałe + jeszcze dodatkowe blaszki metalowe które zakłada się przy montażu. (najbardziej zbliżone jeżeli chodzi o kształt, w zestawie z tymi podwójnymi blaszkami to TRW- co nie oznacza wcale, że to najlepsze zamienniki ;)
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

AUTOR WĄTKU
Luceed
 

Re: Tarcze i klocki przód/tył

10 lip 2017 13:59

Cześć, czy ktoś kupował tarcze i klocki ATE na allegro w firmie Motostacja s.c ? Cena jest atrakcyjna i trochę obawiam się podróbki.
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-p-t ... 29362.html

Avatar użytkownika
PiN
Brygadzista
 
Posty: 95
Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
Lokalizacja: okolice Warszawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

10 lip 2017 20:43

Ja mam również komplet ATE zarówno z przodu jak i z tyłu (tarcze i klocki) :)

Luceed, też patrzyłem na ten sklep nawet z tego powodu że mam go dość blisko ale wybrałem gdzie było taniej czyli
http://allegro.pl/show_item.php?item=6334729048&snapshot=MjAxNy0wMy0yMVQxNjozMDowMFo7YnV5ZXI7ZTM0YzVjNTNlYmUxZTRkODAxMWUzYTkyZTJjOTVhZmUxNTY1NDE2MGI1MzdlMjRlOTRkYzc3ODUyZWUyZTA2Yg==
- też zastanawiałem się czy oryginał ale pudełka miały wszystkie "plomby" i oznaczenia - ponad 3tys. km zrobione na powyższym komplecie i zero problemów :)

A teraz widzę jeszcze lepsza cena ;) http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-tyl-kia-ceed-280mm-i6334729048.html
Obrazek
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: Tarcze i klocki przód/tył

10 lip 2017 20:56

Też mam Ate komplet i przejechałem 3k.
Piszczą na lekkim dohamowaniu.

AUTOR WĄTKU
maciek213
 

Re: Tarcze i klocki przód/tył

01 sie 2017 13:47

Czy ktoś z Was przetaczał tarcze hamulcowe? Zakupiłem zestaw textara razem z klockami i po ok 10 tyś. zaczely okropni bić ..

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Tarcze i klocki przód/tył

01 sie 2017 19:08

maciek213 napisał(a):Czy ktoś z Was przetaczał tarcze hamulcowe? Zakupiłem zestaw textara razem z klockami i po ok 10 tyś. zaczely okropni bić ..


Ale dlaczego miałbyś to robić - znaczy się toczyć? Wykonując taką operację zamykasz sobie całkowicie drogę do reklamacji na zakupiony produkt.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
maciek213
 

Re: Tarcze i klocki przód/tył

02 sie 2017 14:31

Tarcze reklamować po przebiegu 10 tyś km ? nie sądze, żebym coś ugrał... można zareklamować jeśli bicie odczuwa się po montażu bezpośrednio. Miałem tak w Pandzie kiedyś, po dluższym przebiegu nie ma możliwosci reklamacji. Auto codziennie pokonuje 100-150 km, więc bardziej opłaci mi się przetoczyć i problem powinien ustąpić

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Tarcze i klocki przód/tył

02 sie 2017 18:08

Na zakupiony towar masz 2 lata rękojmi więc przebieg nie ma znaczenia, chyba że tarcze zużyły się w wyniku normalnej eksploatacji (nie trzymają minimalnych wymiarów) ale po 10k km w to bardzo wątpię. Niemniej zrobisz co uważasz za stosowne.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

28 sie 2017 07:16

Musiałem wymienić klocki z przodu po 30 kkm - po powrocie z Cro, już w Polsce, wydawało mi się, że coś chrzęści podczas hamowania w lewym przodzie. Podjechałem do ASO (dzięki za szybkie, nieumawiane przyjęcie - miły ten kierownik serwisu w Olsztynie), szybka diagnoza - po lewej stronie praktycznie brak okładzin, zewnętrzny klocek jakby się nawet przegrzał i trochę "popłynął". Nie marudziłem, nie latałem po sklepach, wymiana na oryginały - 326,57.

Ach, te niemieckie autobahny i dziadkowie pakujący się w swoich wypucowanych Polo II pod maskę, kiedy leci się lewym, a na budziku dwójka z przodu ... :spoko:
Obrazek
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

dziobsson
Brygadzista
 
Posty: 119
Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+

Re: Tarcze i klocki przód/tył

28 sie 2017 08:41

@Up
Na zdjeciu aż widać jak wskazówka paliwa leci w dół na łeb na szyję ;-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

14 wrz 2017 13:57

W zeszłym tygodniu zostałem zmuszony do wymiany tarcz i klocków. Powód? Bicie na kierownicy podczas hamownia z dużych prędkości. A zaczęło się od wymiany szpilki ukręconej podczas wymiany opon na letnie na początku lata. Przy wymianie ściągnięto tarczę, aby tę szpilkę wymienić. Jakieś parę tys. km później, nagle zaczęło się bicie, które z każdym tygodniem powiększało się. Tarcze cały czas to te, na których Kijanka wyjechała z fabryki, raz były wymieniane tylko klocki na Ferodo Premier ( nie pamiętam dokładnie ale chyba 75 000 albo 85 tys km).

Zakupiłem więc komplet tarcz Zimmerman Sport Coat z i i klocki Ferodo Premier (już te nowe bez dodatku miedzi "ECO Friction) na przednią oś, oraz tarcze zwykłe Zimmerman Coat i Ferodo Premier Eco Friction na koła tylne. Okładzin od szczęk nie zamawiałem, gdyż głownie hamulca ręcznego używam w czasie postoju, a więc były te okładziny prawie jak nowe. Postanowiłem, że tarczę wymienię sobie sam, tym bardziej, że auto po gwarancji, mam czujnik zegarowy i nie nawalę sobie żadnego smaru na piastę tak jak robi większość mechaników u mnie w okolicy. Co więcej byłem u trzech- każdy smaruje, 1den nie wiedział też co to czujnik zegarowy, a pozostali dwaj wiedzieli, ale nie mieli tego.

Więc tutaj krótka relacja z wymiany przednich tarcz, dla kolegów którzy chcieli by się pobawić samodzielnie. Tyłu już nie "dokumentowałem" bo mi się nie chciało :roll:

Tutaj zamówione części:
Obrazek
Obrazek

Krok pierwszy to dobre zabezpieczenie samochodu.
Obrazek

Następnie ściągamy koło, wrzucamy na luz, czujnik zegarowy i mierzymy bicie tarczy. Dopuszczalne to 0,05, u mnie występowało ponad 0,1.
Obrazek

Odkręcamy śruby zacisku hamulcowego, ściągamy zacisk. Pamiętajcie o zabezpieczeniu tego zacisku, tzn nie żeby sobie wisiał na wężyku od płynu hamulcowego. Ja go "przytwierdziłem" za pomocą linki do sprężyny zawieszenia.
Obrazek

Następnie należy wykręcić śruby trzymające jarzmo zacisku. Tutaj już trzeba użyć więcej siły.
Obrazek

Kolejna sprawa to wykręcenie 2ch śrubek trzymających tarczę hamulcową. Nie psikajcie żadnym WD 40 bo to nic nie pomoże, środek ten nie dostanie się pod śrubkę. Ja zrobiłem to w ten sposób, że do każdej z tych śrub przyłożyłem śrubokręt krzyżakowy, następnie 2 razy młotkiem z wyczuciem. śruby odkręciły się bez problemu.
Obrazek

Zdejmujemy tarczę. Mi poszło gładko, ale... No właśnie, poszło gładko bo po ściągnięciu okazało się że piasta jest wysmarowana smarem miedziowym. Do tego nie była w ogóle oczyszczona z rdzy. I to jest moim skromny zdaniem powód, dlaczego zrobiło się bicie. Pseudo mechanik który wymieniał mi szpilkę koła, spartolił robotę. Kilka tys. km przejechałem i pojawiło się bicie. Tarcze po 128 000 km nie miały jeszcze rantów, myślę, że jeszcze spokojnie te 50 000 km w moim przypadku by posłużyły...
Tak wyglądała piasta po zdjęciu tarczy.
Obrazek
Teraz mierzymy bicie piasty. Dopuszczalne jest do około 0,02 w zależności od producenta. U mnie na szczęście ledwo dobijało do 0,01, ruch wskazówki naprawdę był minimalny,
Obrazek

Najważniejsza rzecz teraz to dokładne oczyszczenie piasty z rdzy. Ja posłużyłem się wiertarką i końcówkami szczotki drucianej. Poszło szybciutko. Tak powinna wyglądać piasta po wyczyszczeniu. Od razu czyścimy też jarzmo zacisku, miejsca, w których pracują klocki. Sprawdzamy prowadniczki zacisku, czy jest smar i czy się nie przycinają. U mnie było okey, więc zostawiłem je w spokoju. Natomiast nie wolno używać smaru miedziowego do nich. Samar nadający się to np. Textar Ceratec.
Obrazek

Następnie zakładamy nową tarczę na piastę. Najważniejsza rzecz. Żadnego smaru pod piastę, na prawdę żadnego. Mechanicy ładują zazwyczaj miedziany, a później takie efekty. Gdy auto wyjeżdża z fabryki nigdy nie ma smaru pod tarczą, co więcej w instrukcji np. Zimmermanna też było napisane grubymi literami, aby żadnego smaru nie dawać. Tarcze nie przylega idealnie do piasty i po czasie robi się bicie!

Obrazek
Założoną już tarczę dokręcamy małymi śrubkami bez użycia siły '9one tylko trzymają tarczę) natomiast te duże śruby, dokręcamy z równym momentem, ja do testu dokręciłem wszystkie 5ć na 50 Nm. W przypadku Ceeda trzeba podłożyć podkładki pod nakrętki. Mierzymy bicie. dopuszczalne to 0,05, u mnie było na poziomie nie całych 0,02. Bardzo się cieszyłem że jest tak małe. :spoko:

Otwieramy zbiorniczek płynu hamulcowego. Wciskamy tłoczek. Ja akurat miałem uniwersalny "wciskacz", który kupiłem kiedyś w Norauto za 25 zł. Wciskając tłoczek płyn w zbiorniczku lekko się podnosi. Powinno się odkręcić także odpowietrznik i podłączyć rurkę aby stary płyn pracujący przy tłoczku wyleciał, jednak ja niedawno co wymieniałem płyn więc było to zbędne. (A tak apropo polecam płyny hamulcowe z najnowszej generacji z niską lepkością ( LV tzw low viscosity np. ATE SL.6, do samochodów z ABS, ESP itp. dzięki niskiej lepkości, reakcja obok wymienionych systemów jest szybsza, a ułamki sekundy czasami mogą uratować życie!)
Obrazek
Następnie zakładamy i przykręcamy jarzmo. Na śruby nałożyłem dosłownie dwie kropelki kleju średniozrywalnego ( inaczej zwana anareobowy). Jarzma dokręcamy z dużym momentem. Ja dałem około 80 Nm. W zestawi Ferodo miałem nowe blaszki, także stare do kosza, zacisk wyczyszczony dobrze z rdzy i wtedy nowe blaszki. Następnie wsuwamy równo klocki. Na końcówki klocków dałem dosłownie po kropelce smaru Textar Ceratec, aby lżej przesuwały się w zacisku. Klocki są wyposażone w tzw. shimy, czyli te blaszki na tyłach klocków, także smaru wygłuszającego też nie musiałem na nie nakładać. Osobiście jestem zwolennikiem składania hamulców na sucho, brud i pył nie miesza się ze smarem i nie ma później problemów.
Obrazek

Tu porównanie starych klocków i nowych.
Obrazek

Na koniec do jarzma dokręcamy zacisk. Tutaj też użyłem dla bezpieczeństwa kleju samozrywalnego. Moment dokręcenia około 50 Nm wystarczy.

Obrazek


Tak to wygląda. Zostało nam jeszcze założyć koło, które dokręcamy w naszych KIA teraz uwaga z momentem 100 Nm. Nie dokręcajcie na siłę żeby nie mieć problemów. W naszych konstrukcjach piast z wystającymi szpilkami Kia/Hyunday czy np. Toyota jest to szczególnie ważne. 100Nm to jest max. Po około 30 km sprawdzcie koła jeszcze raz czy koło jest dokręcone w porządku.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2017 19:43 przez kissiel021, łącznie edytowano 1 raz
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Tarcze i klocki przód/tył

14 wrz 2017 16:50

Bardzo fajna relacja :drinks: widać że jest wiedza :hi: po robocie zalecają umyć tarcze z tłustych pozostałości :wink: no i ostroźnie przez pierwsze 200 km

Ostatnie tez sam wymieniałem w matizie tarcze.... wtajemniczeni wiedzą co to oznacza.... wymiana łożysk, ściaganie piasty i zwrotnicy... i w sumie podobnie wyszło :drinks:
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Avatar użytkownika
Slowik8609
Dyrektor
 
Posty: 628
Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
Lokalizacja: Radom
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +

Re: Tarcze i klocki przód/tył

14 wrz 2017 17:11

piękny poradnik - :hi: :hi: :drinkingcheers:
Obrazek

Obrazek

TomaszM
Brygadzista
 
Posty: 102
Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+

Re: Tarcze i klocki przód/tył

15 wrz 2017 07:15

W końcu pełna profeska zgodnie ze sztuką! Brawo!

Tarcz Zimmermanna się nie zmywa, tak pisze producent, z resztą jak wszystkie lakierowane się tylko zakłada bez zmywania, zmywa się tańsze tarcze starszego typu, one faktycznie są zabezpieczone olejem i są tłuste.

Mam identyczny zestaw na przodzie ;)
Obrazek

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Tarcze i klocki przód/tył

16 wrz 2017 14:53

Panowie szybki szpil ! , dzisiaj zająłem się moim dziwnym piszczeniem z okolicy przedniego koła, okazało się że klocki są do wymiany i jeden mi się rozpadł w rękach, na szczęście tarcze są całe:
obecnie mam mintexy, jakie proponujecie klocki na przód i tył ? - mam auto na podnośniku i nie mam czasu czytać teraz, a mam jeden sklep jeszcze otwarty !

Proszę o radę na czym jeździcie
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Bezpieczeństwo
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl