Ku przestrodze
Moderator: Żandarmeria
-
Darek_Korbik
Re: Ku przestrodze
MAsakra !!!! Daje dużo do myślenia !!! Powinni to wszyscy oglądać że wiedzieć jak jeździć i jakich błędów za kółkiem unikać.
-
hacker
Re: Ku przestrodze
O jakich Wy błędach mówicie? Tutaj każdy z tych wypadków to brak przestrzegania przepisów ;]
-
pmlody
Re: Ku przestrodze
no właśnie ten brak przestrzegania przepisów to jest błąd...
swoja droga czasem na rożnych forach po pokazaniu takiego filmiku wszyscy mówią 50 to za dużo, trzeba myśleć etc etc... a później dziwnym trafem te same osoby piszą: jadę sobie spokojnie przez miasteczko 100 km/h a tam stoi fotoradar... i jak uniknąć płacenia ( nie pije do nikogo konkretnego, ot taka refleksja mi się nasunęła po prostu... )
swoja droga czasem na rożnych forach po pokazaniu takiego filmiku wszyscy mówią 50 to za dużo, trzeba myśleć etc etc... a później dziwnym trafem te same osoby piszą: jadę sobie spokojnie przez miasteczko 100 km/h a tam stoi fotoradar... i jak uniknąć płacenia ( nie pije do nikogo konkretnego, ot taka refleksja mi się nasunęła po prostu... )
-
karolsz - Dyrektor
- Posty: 608
- Dołączył(a): 15 cze 2010 09:12
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1.4 Pb 100KM
2018, Buisness Line
Re: Ku przestrodze
karolfm napisał(a):50 w mieście to za dużo.
Akurat z tych sytuacji, które widoczne są na tym filmie nadmierna prędkość była przyczyną tylko kilku wypadków. Moim zdaniem 50km/h w mieście jest całkowicie wystarczające, nawet 60km/h jest OK.
O wiele większe zagrożenie stwarza mijanie auta stojącego przed przejściem dla pieszych, nie zatrzymywanie się przed przejazdem kolejowym, nie sygnalizowanie kierunkowskazem zmiany kierunku jazdy, można by jeszcze długo wymieniać. Ale najłatwiej jest zawsze stwierdzić, że winą wypadku było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.
Kraków,
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
-
mostom
Re: Ku przestrodze
karolsz napisał(a):
O wiele większe zagrożenie stwarza mijanie auta stojącego przed przejściem dla pieszych, nie zatrzymywanie się przed przejazdem kolejowym, nie sygnalizowanie kierunkowskazem zmiany kierunku jazdy, można by jeszcze długo wymieniać. Ale najłatwiej jest zawsze stwierdzić, że winą wypadku było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.
Dokładnie 50 km/h w mieście nie jest problemem (była 60-ka a pewnie ilość wypadków była podobna) - jak widać na załączonym filmiku, problemem jest brawura, rozproszenie uwagi, no i oczywiście prędkość - ale poza miastem. Czy wjedzie się w pieszego z prędkością 30 km/h czy 90km/h - to i tak nie ma znaczenia - nie ma szans na przeżycie.
-
slavo1972
Re: Ku przestrodze
mostom napisał(a):Czy wjedzie się w pieszego z prędkością 30 km/h czy 90km/h - to i tak nie ma znaczenia - nie ma szans na przeżycie.
Mostom chyba nie myślałeś trzeżwo kiedy to pisałeś?
-
mostom
Re: Ku przestrodze
slavo1972 napisał(a):Mostom chyba nie myślałeś trzeżwo kiedy to pisałeś?
Nie rozumiem o co ci chodzi - mi chodzi o szanse przeżycia pieszego jeżeli wjedzie się w niego centralnie z prędkością 30km/h lub większą. Jeżeli ponad tona zmiecie pieszego z przejścia (jak na filmiku) to prędkość nie ma znaczenia. Oczywiście nie mówię tu o prędkości pojazdu przed hamowaniem ale o samej prędkości uderzenia (jeżeli omija się n.p na przejściu samochód).
-
slavo1972
Re: Ku przestrodze
mostom napisał(a):Oczywiście nie mówię tu o prędkości pojazdu przed hamowaniem ale o samej prędkości uderzenia (jeżeli omija się n.p na przejściu samochód).
Nadal nie zgodzę się z toba,że prędkość nie ma znaczenia.Na przykład jeśli jedziesz w mieście 50 km/h i 30 m przed tobą zza zaparkowanego na chodniku samochodu wyskoczy ci na ulicę mały dzieciak to nawet jeśli po gwałtownym hamowaniu go potrącisz to ma szansę na przeżycie bo prędkość uderzenia będzie dużo niższa od 50.Takiej szansy nie ma jeśli rozpoczniesz hamowanie z 90 km/h.Uwzględniając czas reakcji uderzysz w małego z prędkościa niewiele niższą od wyjściowych 90 na godzinę.Mój znajomy od kilkunastu lat żyje ze świadomością,że jechał za szybko i nikomu z nas takiej sytuacji nie życzę.Ja sam będąc kilkulatkiem wbiegłem nagle na ulicę pod Poloneza i dzisiaj bym tego posta nie pisał gdyby wtedy ten samochód jechał o paredziesiąt kilometrów na godzine szybciej.
-
mostom
Re: Ku przestrodze
slavo1972 napisał(a):mostom napisał(a):Oczywiście nie mówię tu o prędkości pojazdu przed hamowaniem ale o samej prędkości uderzenia (jeżeli omija się n.p na przejściu samochód).
Nadal nie zgodzę się z toba,że prędkość nie ma znaczenia.
Czytaj ze zrozumieniem :)
-
JarquezWar
Re: Ku przestrodze
Wszystkie testy obiektywnych naukowców /nie moje/ dowodzą ,że jak kogoś pukniesz przy 30 km/h to w 90 % przeżyje ,natomiast przy 90 km/h to w 99% NIE PRZEŻYJE. Chyba jest różnica?? Prawda??
No chyba ,że sam zrobisz test i się wystawisz na Puknięcie przy tych prędkościach.
Pozdrawiam!!
No chyba ,że sam zrobisz test i się wystawisz na Puknięcie przy tych prędkościach.
Pozdrawiam!!
-
mostom
Re: Ku przestrodze
JarquezWar napisał(a):Wszystkie testy obiektywnych naukowców /nie moje/ dowodzą ,że jak kogoś pukniesz przy 30 km/h to w 90 % przeżyje ,natomiast przy 90 km/h to w 99% NIE PRZEŻYJE. Chyba jest różnica?? Prawda??
No chyba ,że sam zrobisz test i się wystawisz na Puknięcie przy tych prędkościach.
Pozdrawiam!!
Zwracam honor - faktycznie sobie poczytałem i podają, że przy 30kmh szanse przeżycia są spore. Ale już różnica między 60km/h a 90km/h jest żadna - praktycznie 100 % przypadki śmiertelne.
Cytat z jakiegoś pdf-a:
Prędkość samochodu przy zderzeniu obrażenia pieszych prawdopodobieństwo przeżycia
30 km/h lekkie obrażenia 85%
40 km/h przypadki inwalidztwa, przypadki śmiertelne 70%
50 km/h inwalidztwo, przypadki śmiertelne 40%
60 km/h bardzo częste przypadki śmiertelne 15%
powyżej 60 km/h wyłącznie przypadki śmiertelne 0%
-
szady
Re: Ku przestrodze
Trzeba do tego wszystkiego dodać to że kierowca popełnia błędy. Ale przy wielu wypadkach z pieszymi także sam pieszy jest winny - niestety cała wina najczęściej pada na kierowcę.
-
spawseba
Re: Ku przestrodze
szady87 napisał(a):Trzeba do tego wszystkiego dodać to że kierowca popełnia błędy. Ale przy wielu wypadkach z pieszymi także sam pieszy jest winny - niestety cała wina najczęściej pada na kierowcę.
zgadza się niektórzy piesi zachowują się jak "święte krowy" a całą wine zwala się na nieostrożność kierowców .... przerabiałem to . Prawie wlazł mi na maskę i jeszcze pretensję że ośmielam się po ulicy jeździć ....a do przejścia ze miał ok 100m.....brak słów trzeba za kierownicą myśleć za siebie i za wszystkich wokoło
-
bociek
Re: Ku przestrodze
http://kontakt24.tvn.pl/temat,wiozl-mal ... 81426.html
Kierownik brata bliźniaka powinien siedzieć za coś takiego
Kierownik brata bliźniaka powinien siedzieć za coś takiego
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Ku przestrodze
bociek napisał(a):http://kontakt24.tvn.pl/temat,wiozl-mal ... 81426.html
Jak to ładnie zabrzmiało "kierowca samochodu osobowego nie uszanował pierwszeństwa i zajechał" ....k..wa mówmy prawdę WYMUSIŁ PIERWSZEŃSTWO:!!
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości