Od jakiegoś roku (auto mam od półtora) w moim Cee'dzie SW 2011 1.6 CRDi 115KM mam problem z okresowym sporym wzrostem spalania. Ostatnio bardzo niepokojąco często. Podczas gdy podczas swobodnej płynnej jazdy 50km/h komputer pokazuje średnio od 3 do 4 na 100km, to wtedy rośnie nawet do 8. Dzieje się to obecnie średnio co 60km, trwa paręnaście minut. Spalanie średnie ogólnie wychodzi mi teraz ok. 5.6l/100km, a mogło by 4.8l/100km :/
Zaopatrzyłem się w tani adapter OBD i program Torque, obserwacje:
– wzrost spalania następuje gdy przepustnica (throttle) otwiera się na 70% (normalnie koło 12%)
– EGR przestaje się otwierać (normalnie pracuje poprawnie, był sprawdzany przez mechanika i jest czysty)
– wykres boost'a jest bardziej „płaski”
– katalizator nagrzewa się do 600 stopni (normalnie 170-250)
– Nie utrzymuje AFR (Air Fuel Ratio), przy płynnej jeździe oscyluje przy ~25:1
– przy wciśnięciu pedału gazu przepustnica zamyka się do poprzednich 12%
Do tego czasami pojawia się ostrzeżenie (nie błąd, kontrolka Check Engine nie świeci, a sam kod znika po jakimś czasie z pamięci, „Pending Fault”) P0234 – Turbo/Super Charger Overboost Condition.
O ile mi wiadomo, ten model nie ma DPF (rocznik 2011, polska dystrybucja).
Co może być istotne: dość długo jeździłem na zatkanym przewodzie paliwowym, co skończyło się regeneracją pompy wysokiego ciśnienia i wymianą zaworu, po tym dalej trochę na zatkanym jeździłem zanim znowu zdechł, tym razem zimą (parafina dokończyła dzieła). Spalanie rosło już wcześniej. Obecnie pompa pracuje poprawnie, nie widzę żadnej dziury przy wciskaniu gazu, jak to podobno wyglądało przed czyszczeniem.
Moje podejrzenia padają bardziej na sam katalizator, choć mechanik uparcie trzyma się przy wtryskach. Inny że czujniki są do wymiany. Nikt nie ma jak konkretnie katalizatora sprawdzić bez otwierania go, po czym podobno trzeba wkład wymienić od razu.
Tankuję głównie na BP, ale kto wie co było wcześniej tankowane (jakoś musiało się zasyfić).
Ktoś może się już spotkał z takimi objawami? Od czego zacząć?
[C1FL] Wysokie spalanie i ostrzeżenie P0234
Moderator: Żandarmeria
-
Razi - Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30 sty 2017 13:08
- Lokalizacja: opolskie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2011, L
- kosmos2011
- Asystent Kierownika
- Posty: 202
- Dołączył(a): 13 sie 2017 13:54
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Grupa: Trójmiasto
- Marka i model samochodu: Hyundai Accent LC 2000r 1,3 G4EA
Re: Wysokie spalanie i ostrzeżenie P0234
Razi nas to że jeszcze nie byłeś tutaj viewtopic.php?f=78&t=4137&start=2580
Posty: 2
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
przez Łukasz lca » 10 kwi 2020 16:06 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 8652 Wyświetlone
- Ostatni post przez Łukasz lca
13 kwi 2020 16:54
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
-
-
Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości
przez wroceed » 05 wrz 2019 20:28 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 3694 Wyświetlone
- Ostatni post przez wroceed
06 wrz 2019 06:07
-
Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości
-
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
przez mreko85 » 09 lut 2020 12:02 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 10475 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
26 maja 2023 12:52
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 15977 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 11772 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości