[C1FL] Wysokie spalanie i ostrzeżenie P0234

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Razi
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 sty 2017 13:08
Lokalizacja: opolskie
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2011, L

[C1FL] Wysokie spalanie i ostrzeżenie P0234

23 paź 2017 20:02

Od jakiegoś roku (auto mam od półtora) w moim Cee'dzie SW 2011 1.6 CRDi 115KM mam problem z okresowym sporym wzrostem spalania. Ostatnio bardzo niepokojąco często. Podczas gdy podczas swobodnej płynnej jazdy 50km/h komputer pokazuje średnio od 3 do 4 na 100km, to wtedy rośnie nawet do 8. Dzieje się to obecnie średnio co 60km, trwa paręnaście minut. Spalanie średnie ogólnie wychodzi mi teraz ok. 5.6l/100km, a mogło by 4.8l/100km :/

Zaopatrzyłem się w tani adapter OBD i program Torque, obserwacje:
– wzrost spalania następuje gdy przepustnica (throttle) otwiera się na 70% (normalnie koło 12%)
– EGR przestaje się otwierać (normalnie pracuje poprawnie, był sprawdzany przez mechanika i jest czysty)
– wykres boost'a jest bardziej „płaski”
– katalizator nagrzewa się do 600 stopni (normalnie 170-250)
– Nie utrzymuje AFR (Air Fuel Ratio), przy płynnej jeździe oscyluje przy ~25:1
– przy wciśnięciu pedału gazu przepustnica zamyka się do poprzednich 12%


Do tego czasami pojawia się ostrzeżenie (nie błąd, kontrolka Check Engine nie świeci, a sam kod znika po jakimś czasie z pamięci, „Pending Fault”) P0234 – Turbo/Super Charger Overboost Condition.

O ile mi wiadomo, ten model nie ma DPF (rocznik 2011, polska dystrybucja).

Co może być istotne: dość długo jeździłem na zatkanym przewodzie paliwowym, co skończyło się regeneracją pompy wysokiego ciśnienia i wymianą zaworu, po tym dalej trochę na zatkanym jeździłem zanim znowu zdechł, tym razem zimą (parafina dokończyła dzieła). Spalanie rosło już wcześniej. Obecnie pompa pracuje poprawnie, nie widzę żadnej dziury przy wciskaniu gazu, jak to podobno wyglądało przed czyszczeniem.

Moje podejrzenia padają bardziej na sam katalizator, choć mechanik uparcie trzyma się przy wtryskach. Inny że czujniki są do wymiany. Nikt nie ma jak konkretnie katalizatora sprawdzić bez otwierania go, po czym podobno trzeba wkład wymienić od razu.

Tankuję głównie na BP, ale kto wie co było wcześniej tankowane (jakoś musiało się zasyfić).

Ktoś może się już spotkał z takimi objawami? Od czego zacząć?

kosmos2011
Asystent Kierownika
 
Posty: 202
Dołączył(a): 13 sie 2017 13:54
Lokalizacja: GDAŃSK
Grupa: Trójmiasto
Marka i model samochodu: Hyundai Accent LC 2000r 1,3 G4EA

Re: Wysokie spalanie i ostrzeżenie P0234

23 paź 2017 21:18

Razi nas to że jeszcze nie byłeś tutaj viewtopic.php?f=78&t=4137&start=2580

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl