Witam wszystkich.
Kia ceed 2007 benzyna 1.6+lpg stag 4+
140tyś km, automat, 122 KM, gaz od 2lat
na początku w/w objawy występowały tylko w zimie. Od maja mam tak zawsze potym jak auto postoi około 10godzin. Przy zapalaniu auto w ogóle nie chcę zaskoczyć i tak przez pierwsze 10prób. Później odpala lecz odrazu się dlawi i gasnie. Z każdym razem jest lepiej Ale zbija obroty dlawi go dalej i gaśnie. Jak już rusze auto ma połowę mocy, po przejechaniu 100m jest jak nowe. Mogę je gasić i odpala bez problemu,nawet jak postoi do 3godzin. Jak próbuje odpalić po 5-7godzinach problem wraca Ale nie jest tak nasilony i odpali do 10prób.
Auto było już w pierwszym warsztacie wymienili czujnik temperatury, wyczyscili przepustnice, wymienili świece,sprawdzili cewki i kompresję wszystko ok. Na komputerach nic nie pokazało i się poddali.
W warsztacie kia auto stało przez tydzień po tym czasie jak stwierdzili na komputerze wyszło że do wymiany jest katalizator usterkę wycenili na 6000. W związku z tym udałem się do kolejnego warsztatu gdzie sprawdzono: kable, pompę paliwa, wtryski, obie sondy, cała instalację gazową i wszystko jest ok. Brakuje już pomysłów. Być może ktoś miał podobny problem jeśli tak to proszę o pomoc.
[C1] Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Moderator: Żandarmeria
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1361
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Kolejny z LPG ... skarbonka bez dna
Może jednak trzeba było posłuchać sugestii ASO? Dzisiaj katalizator jutro silnik - chyba coś na ten temat pisałem na tym forum, ale przecież co ja mogę o tym wiedzieć
No i zastosować się do regulaminu forum przedstawiając się w odpowiednim wątku nie łaska?
Może jednak trzeba było posłuchać sugestii ASO? Dzisiaj katalizator jutro silnik - chyba coś na ten temat pisałem na tym forum, ale przecież co ja mogę o tym wiedzieć
No i zastosować się do regulaminu forum przedstawiając się w odpowiednim wątku nie łaska?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Czyli może sugestia ASO? Katalizator po dłuższym czasie na tyle jest nie drozny że auto się dławi. Może pojeździć trochę tylko na benzynie i nie oszczędzać (ale na sprawdzonych stacjach) i obserwować. Jak miałem auto z LPG innej marki to przy pierwszych problemach z mocą i rozruchem usunęli kata (oj dawno temu), jeśli LPG robi problemy z katalizatorem to może zmień mechanika bo źle może być dobrana mieszanka i zatyka katalizator. W aso raczej z 10 letnim autem z LPG wiele Ci nie doradzą poza właśnie wymiana katalizatora za tyle kasy . Ale jak @gisio wspomniał LPG to często skarbonka. Szczególnie jak ktoś nie potrafi zrobić tego dobrze a jedynie na sztukę. A użytkownik liczy na oszczędność która jak w Twoim wypadku okazuje się złudna
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Kozak_Barabasz
Re: Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Kolejny raz to napiszę ale mi to wygląda na walnięty reduktor gazu, który zalewa komory spalania gazem na zimnym silniku- przepuszcza membrana gaz.
Zakręć butlę z gazem, odkręć obudowę filtra fazy ciekłej w komorze silnika aby spuścić resztki gazu i pojeździj trochę na benzynie. Daj znać.
Zakręć butlę z gazem, odkręć obudowę filtra fazy ciekłej w komorze silnika aby spuścić resztki gazu i pojeździj trochę na benzynie. Daj znać.
-
Tomko
Re: Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Zagadka rozwiązana. Okazało się, że w baku był syf i zabrudzony był filtr paliwa i przy odpalaniu na początku było zbyt niskie ciśnienie, pompa paliwa też już nadawała się do wymiany. Panowie z kia jednak byli w błędzie i ich pomysł z wymianą katalizatora by mnie tylko naciagnal na kasę. Teraz kijanka chodzi jak Nowa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Kozak_Barabasz
Re: Auto dlawi sie na zimnym silniku i gaśnie
Jak "wozi się" mało Pb w baku i jeździ dużo na gazie to pompa ma prawo odmówić posłuszeństwa.
Minimum 1/4 baku i tankować Pb 95 ale w wersji z V-Power z większą ilością dodatków uszlachetniających, bo benzyna też starzeje się.
Niektóre sterowniki LPG mają wyjście na dodatkowy przekaźnik dowolnie sterowany.
Fajnie jest wtedy wyłączać nim pompę Pb.
Minimum 1/4 baku i tankować Pb 95 ale w wersji z V-Power z większą ilością dodatków uszlachetniających, bo benzyna też starzeje się.
Niektóre sterowniki LPG mają wyjście na dodatkowy przekaźnik dowolnie sterowany.
Fajnie jest wtedy wyłączać nim pompę Pb.
- spirosun
- Klubowicz
- Posty: 74
- Dołączył(a): 03 kwi 2015 04:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1600 ON 90KM
2010, Comfort+
[1.6 CRDI 90KM] - Szarpie na zimnym silniku z biegiem
Witam wszystkich, zaobserwowałem problem z szarpaniem silnikiem na włączonym biegu, na zimnym silniku.
Tj. jak jest w miare chłodno czyli teraz to po odpaleniu wszystko pracuje doskonale, równiutko itp, natomiast przy próbie ruszania tj na 1 biegu i po zmianie na 2 zaczyna szarpać autem w przedziale obrotów powiedzmy 1500-1800.
Po przekroczeniu 2000RPM jest ok, gdy przejade kilkaset metrów i silnik się minimalnie rozgrzeje to problem znika.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem ?
Jeśli chodzi o sprzęgło to jest oryginał a przebieg 152.000.
Wydaje mi się, że gdyby to było sprzęgło to szarpał by niezależnie od stopnia nagrzania silnika.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Tj. jak jest w miare chłodno czyli teraz to po odpaleniu wszystko pracuje doskonale, równiutko itp, natomiast przy próbie ruszania tj na 1 biegu i po zmianie na 2 zaczyna szarpać autem w przedziale obrotów powiedzmy 1500-1800.
Po przekroczeniu 2000RPM jest ok, gdy przejade kilkaset metrów i silnik się minimalnie rozgrzeje to problem znika.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem ?
Jeśli chodzi o sprzęgło to jest oryginał a przebieg 152.000.
Wydaje mi się, że gdyby to było sprzęgło to szarpał by niezależnie od stopnia nagrzania silnika.
Dzięki za wszelkie sugestie.
-
Kozak_Barabasz
Re: [1.6 CRDI 90KM] - Szarpie na zimnym silniku z biegiem
Świece, paliwo ?
Na zimnym silnik jest wrażliwy na dosłownie wszystko.
Na zimnym silnik jest wrażliwy na dosłownie wszystko.
- spirosun
- Klubowicz
- Posty: 74
- Dołączył(a): 03 kwi 2015 04:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1600 ON 90KM
2010, Comfort+
Re: [1.6 CRDI 90KM] - Szarpie na zimnym silniku z biegiem
odpala ładnie wiec raczej swiece zarowe nie, dodatkowo filtr paliwa wymieniam co roku czyli częściej niż zwykle. Tankuje na róznych stacjach więc raczej nie jest to problem paliwa
Posty: 9
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
przez Areczek1988 » 18 mar 2020 16:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5652 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
21 mar 2020 13:58
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
-
-
Odpala i gaśnie
przez szymon441992 » 12 maja 2023 12:26 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 5901 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 maja 2023 16:46
-
Odpala i gaśnie
-
-
Kia ceed nie odpala na zimnym
przez ben_eb » 29 sty 2024 12:04 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 316 Wyświetlone
- Ostatni post przez hevimental
29 sty 2024 15:39
-
Kia ceed nie odpala na zimnym
-
-
gaśnie i nie chce odpalić.
przez tomrwt » 08 lis 2020 13:52 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 5932 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
12 lis 2020 21:02
-
gaśnie i nie chce odpalić.
-
-
Silnik gaśnie na postoju
przez Sid2023 » 17 mar 2023 10:27 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 4229 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
17 mar 2023 20:13
-
Silnik gaśnie na postoju
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości