[C1] Używana Ceed SW 1.6CRDi usterki, porady

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
maksimus90
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 03 sie 2017 20:14
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 CRDi ON 115KM
2007, Comfort

[C1] Używana Ceed SW 1.6CRDi usterki, porady

04 sie 2017 11:24

:imnewhere: Witajcie :) Jestem nowy na forum. Niecały miesiąc temu stałem się posiadaczem używanej Kijanki. :smile:

Kia Cee'd SW 2007 1.6 CRDi 115KM, manual 5 biegów, wersja Comfort
Pochodzenie: Polska
Przebieg w momencie zakupu 98tys .km udokumentowane i na 99% real
Pierwszy właściciel: ABW :whistle2: przez 2 lata
Drugi właściciel: Kobieta pod Warszawą, dojeżdżająca do pracy, więc chyba główne jazdy to miasto.
No i teraz ja: od lipca 2017.

Zrobiłem już Kijanką około 4tys. km.

Wcześniej jeździłem głównie benzyna+LPG, więc wybaczcie za czasami nieznajomość diesla.

Ogólne wrażenia:
- fajne spalanie w trasie około 4,5l/100 , w mieście 6,5-7,0l/100, średnio wychodzi jakieś 5,4l/100km
- dosyć dużo miejsca w przestrzeni kierowcy i pasażera oraz nawet pojemny bagażnik (wcześniej latałem VANami)
- ładnie się zbiera, tylko jedynka i dwójka wg mnie trochę za krótkie: przy ruszaniu trzeba dosyć szybko wrzucać na 2, a ronda na 3 raczej w miarę płynnie się nie da przejechać xD
- klima ładnie daje radę (jeśli działa)
- zbiornik niby 53l ale spokojnie wchodzi 10l więcej (0. pytanie, czy kijanka toleruje aż takie lanie pod kurek?)
- trochę trzeszczące plastiki
- plama rdzy na klapie bagażnika poniżej szyby

Usterki i prośba o poradę lub potwierdzenie trafności diagnozy:
1. Klima działa tylko w czasie szybszej jazdy lub jak jest w miarę chłodno (wentylator przy chłodnicy załącza się na chwilkę a potem nie chodzi, jak raz wyczyściłem styki we wtyczce zasilającej to chodził przez pół dnia normalnie). Czy to może być wina wtyczki, czy raczej przekaźnika lub silniczka wentylatora? A może coś jeszcze innego?
2. Maksymalna temperatura chłodnicy na zegarze jaką pokazuje to 90st, co przy uszkodzonym wentylatorze jest trochę dziwne. Kupiłem sobie Yanosik Connect i w odczytach z silnika przez OBD pokazuje czasem nawet 118st jak się stoi w korku, czyli już to nie są przelewki. Co tutaj może być uszkodzone? Zegar czy czujnik?
3. Pierwsza jazda była fajna nic nie stukało, ale wystarczyło trochę pojeździć po lubelskich drogach i już zaczynają się stuki :palka: takie rytmiczne przy jeździe po bruku lub większej ilości wybojów - myślę że to łączniki stabilizatorów z przodu
4. Pojawił się niedawno taki metaliczny dźwięk przy pasku klinowym, wydaje mi się że to któraś rolka nie domaga, więc pewnie i pasek i rolka do wymiany. Mam nadzieję że to nie rozrząd?
5. Prawe tylne koło ma tarczę hamulcową z nalotem rdzy. Pozostałe koła - tarcze lśniące. Czyżby coś z zaciskiem/klockami?
6. Podczas jazdy w czasie deszczu mam wrażenie, że auto mi pływa. TTTM czy to opony do wyrzucenia? Klebery 195 R15 i bieżnika jeszcze sporo, z tym że wg moich obserwacji opony raczej były cały czas założone letnie, nie było zmieniania na zimowe. Może już stara guma?
7. W czasie ruszania kierownicą na postoju w prawo lewo, występują stuki. Obstawiam podkładkę kolumny kierowniczej, ale chyba nie ma potrzeby tego wymieniać.
8. Początkowo w czasie jazdy po Esce około 140km/h samochód drżał i dało się wyczuć bicie. Koła zostały wyważone i bicie na jakiś czas ustało, ale zaczyna się znowu odzywać. Obstawiam, że coś nie tak z oponami lub alufelgi krzywe.
9. Sprzęgło bierze przy podłodze i czasem ciężko wrzucić/zdjąć R,1,2. Pewnie niedługo będzie do wymiany. :biggrin:
10. Zdarza mu się czasem drżeć w czasie jazdy jakby od układu napędowego i lekko przycinać jakby coś go przytykało, w benzynie obstawiałbym cewki, co tutaj może być nie wiem, może przeguby półosi?
11. No i dźwięk karetki pogotowia w czasie jazdy xD ale czytając forum to widzę, że raczej u większości TTTM. Choć czasami się zdarza że karetka śpi, ale wtedy jakby miał mniej mocy. Jak czytałem forum to coś z pompą wody (smarowanie jakiegoś simeringu czy cos) lub z jakimś przewodem przy silniku może być na rzeczy?
12. Jakby mi zaczęła nieco więcej palić, ale prawdopodobnie jest to kwestia tego, że nabrałem wprawy w jeździe kijanką i pewnie więcej gazu używam :icon_biggrin: .
13. A i jeszcze jedno, jak raz na nowym gładkim asfalcie wyprzedzałem i w momencie powrotu na swój pas, miałem wrażenie jakbym mi prawe koło latało i miało odpaść, ale sprawdziłem dokręcenie śrub i ciśnienie w oponach i było okey. Potem już nie miałem takich objawów. Może to coś ze sworzniem wahacza? A może przypadek, z tymi wibracjami.

Wybaczcie za taką długą listę, ale wolę za wczasu wyeliminować usterki, niż czekać aż się coś więcej sypnie xD
Jutro będę miał trochę więcej czasu, więc pewnie podłubię przy aucie.

No i poza tym macie jakieś uwagi/porady dla świeżo upieczonego kierowcy kijanki? Takie jak. np. więcej gazu dawać powyżej 2tys. rpm. :biggrin: :thankyouyellow:

Pozdrawiam
Marcin

sveterek
Dopiero co...
 
Posty: 9
Dołączył(a): 06 kwi 2017 21:12
Lokalizacja: Trójmiasto
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 115KM
2009, Comfort+

Re: Używana Ceed SW 1.6CRDi usterki, porady

21 wrz 2017 12:58

Zaraz po zakupie wymieniłem:

-pasek wielokolorowy wraz ze sprzęgnikiem (było zatarte) i rolkami
-świece żarową (nie grzała i puszczała)
-komplet sprzęgła (również brało przy samej podłodze i po dłuższej jeździe biegi wchodziły z oporem, o ile same tarcze były w dobrym stanie to łożysko było w tragicznym)
radzę Ci to wymienić jak najszybciej bo może się rozlecieć i będzie problem.
-jakieś gumowe podkładki za 20 zł (skrzypiało na nierównościach)
-zardzewiały i zablokowany tylny hamulec jednego koła - wymagał tylko oczyszczenia
-chciałem wymienić rozrząd, ale mechanik powiedział, że wszystko gra i nie ma co ruszać

Co ciekawe wszystko wytrzymało od nowości 280 000 kilometrów.

Na początku jeździłem dość delikatnie i miałem spalanie w mieście 6.6-6.8. Teraz często przyciskam Kijankę do 3.40 - 3.60 obrotów i przy dynamicznym stylu jazdy spalanie wzrosło do 7.10-7.20 więc jak dla mnie to i tak śmieszny wynik. Kia ma turbo ze zmienną geometrią, a takie przydaje się czasami wkręcić na wysokie obroty. Moja KIA była w rękach jednego właściciela, który miał ją od nowości z polskiego salonu. Po kilku miesiącach jazdy przestałem słyszeć karetkę (chyba się przyzwyczaiłem) :D

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl