Witam
Mam na moim ceedzie przejechane 83 tysiące km i już 2x zmieniane były klocki z tyłu (gdzie jest hamulec elektryczny). Z przodu klocki ciągle są dobre. Jeżdżę dużo w trasie i raczej ecodiving jeżeli chodzi o hamowanie. Zaciski/tłoczki były czyszczone, prowadnice smarowane. Wszystko zawsze w ASO. Problem ciągle występuje. Czy można to podciągnąć pod błąd konstrukcyjny, wadę ukrytą? Czy da się jakoś dochodzić praw? Przecieżto tarcze z przodu powinny się więcej zużywać.
W ASO mi wytłumaczyli że kia specjalnie rozgrzewa tarcze żeby nie było na niej wilgoci... Albo druga wersja: ESP ciągle hamuje...
[C2] Elektryczny hamulec + grzanie się tarcz
Moderator: Żandarmeria
-
lukzak2298 - Klubowicz
- Posty: 51
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
Re: Elektryczny hamulec + grzanie się tarcz
Mam tą samą sytuację. W ASO mi tłumaczyli, że dla hamulców elektrycznych jest specjalny system zapobiegający blokowaniu się zacisków na tarczach (częsty przypadek jeśli mało korzysta się z hamulca ręcznego). Co jakiś czas system dociska lekko klocki.
Ja przejechałem 60tys.km i na przeglądzie powiedzieli, że z przodu jest 7mm, a z tyłu 5mm. Do 90tys.km powinny wystarczyć. Klocki mam od nowości.
Ja przejechałem 60tys.km i na przeglądzie powiedzieli, że z przodu jest 7mm, a z tyłu 5mm. Do 90tys.km powinny wystarczyć. Klocki mam od nowości.
- joksior
- Klubowicz
- Posty: 63
- Dołączył(a): 11 mar 2016 20:02
- Lokalizacja: Stargard
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, XL
Re: Elektryczny hamulec + grzanie się tarcz
Witam
U mnie był problem z prawej strony, kilka razy felga była gorąca (czyli jakby hamulce się zablokowały), gdy tylko zauważyłem że felga jest gorąca to wsiadłem do aula i na odpalonym silniku trzymałem cały czas mocno hamulec nożny i kilkakrotnie zaciągałem i puszczałem ręczny przyciskiem i się odblokował, od tamtego czasu regularnie używam ręczny na wciśniętym pedale hamulca i nie mam już z tym problemu. Spróbuj zastosować moją metodę.
Pozdrawiam.
U mnie był problem z prawej strony, kilka razy felga była gorąca (czyli jakby hamulce się zablokowały), gdy tylko zauważyłem że felga jest gorąca to wsiadłem do aula i na odpalonym silniku trzymałem cały czas mocno hamulec nożny i kilkakrotnie zaciągałem i puszczałem ręczny przyciskiem i się odblokował, od tamtego czasu regularnie używam ręczny na wciśniętym pedale hamulca i nie mam już z tym problemu. Spróbuj zastosować moją metodę.
Pozdrawiam.
Posty: 3
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
przez Kalder » 22 maja 2021 11:46 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 6486 Wyświetlone
- Ostatni post przez ciachociasteczko
14 lut 2023 20:54
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
-
-
Grzanie świec żarowych 1,6 CRDI
przez zloty60 » 20 cze 2020 09:54 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 11486 Wyświetlone
- Ostatni post przez goralm3
18 kwi 2021 08:06
-
Grzanie świec żarowych 1,6 CRDI
-
-
Osłony tarcz hamulcowych
przez kozak0211 » 15 gru 2019 12:32 w Zawieszenie - 8 Odpowiedzi / 7502 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
19 gru 2019 22:56
-
Osłony tarcz hamulcowych
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości