"rozświetlające" się światła .... aku czy altek

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

"rozświetlające" się światła .... aku czy altek

18 sty 2008 23:54

witam wszystkich!

właśnie przed chwilą wróciłem z garażu /zaprowadzałem furkę/ stojąc przed zamkniętymi drzwiami garażowymi z włączonym silnikiem /na biegu jałowym/ zauważyłem, że dodając "gazu" rozświetlają się tzn troszkę mocniej świecą /w minimalnym stopniu aczkolwiek dość wyraźnie/ światła. wydaje mi się, że zauważyłem to "zjawisko" tylko dzięki mgle. przed autem była poświata z odbijającego się od kropelek mgły światła. wydaje mi się /ale nie jestem pewny/ że w garażu ten efekt minął. jak Koledzy myślicie:

a) słaby akumulator /ostatnio nie robię dłuższych tras, kręcę się trochę po mieście takie "STOP END GO" a światełka, radio, dmuchawa hula non stop no i od czasu do czasu prądożercze ogrzewanie szyby i lusterek.

b) alternator /ewentualnie może pasek słabo napięty/

c) zjawisko mieści się w normie i nie zawracać sobie głowy pierdołami ... :) i gdyby nie mgła to bym tego nawet nie zauważył ... :)

dodam, że mam taki testerek diodowy do akku i altka. wyszło mi że aku ma około 50- 70% naładowania - natomiast alternator "zaświecił" na testerze wszystkie trzy wymagane diody i niby też ok.

pozdrawiam!

Konio
 

19 sty 2008 00:09

W starym Escorcie też tak miałem i nic złego się nie działo.
Wybrałbym odpowiedź c) :D

Escobar
 

Re: "rozświetlające" się światła .... aku czy alte

19 sty 2008 08:10

EMWU napisał(a):
dodam, że mam taki testerek diodowy do akku i altka. wyszło mi że aku ma około 50- 70% naładowania - natomiast alternator "zaświecił" na testerze wszystkie trzy wymagane diody i niby też ok.

pozdrawiam!



Doładować aku i nastepnie przestac przejmowac sie pierdołami

pozdr.

KZ
 

19 sty 2008 09:40

Odpowiedź c jest prawidłowa ;-) Wszystkie samochody które miałem dotychczas tak miały...

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

19 sty 2008 10:08

jakbym miał z fusów wróżyć to REGULATOR NAPIĘCIA

Lesheck
 

20 sty 2008 00:30

<span>sensor</span> napisał(a):jakbym miał z fusów wróżyć to REGULATOR NAPIĘCIA


popieram przedpiśce :D - może (ale nie musi) to być regulator napięcia - podobne objawy zuważałem w paru innych (poprzednich) autkach i właśnie powodował to uszkodzonu reg. napięcia.

Podjechać do ASO niech podebną do komputerka, uszkodzenie regulatora powinno wyrzucać kod błędu przy diagnostyce komputerowej.

mireda71
 

Re: "rozświetlające" się światła .... aku czy alte

07 kwi 2008 23:48

EMWU napisał(a):witam wszystkich!

właśnie przed chwilą wróciłem z garażu /zaprowadzałem furkę/ stojąc przed zamkniętymi drzwiami garażowymi z włączonym silnikiem /na biegu jałowym/ zauważyłem, że dodając "gazu" rozświetlają się tzn troszkę mocniej świecą /w minimalnym stopniu aczkolwiek dość wyraźnie/ światła. wydaje mi się, że zauważyłem to "zjawisko" tylko dzięki mgle. przed autem była poświata z odbijającego się od kropelek mgły światła. wydaje mi się /ale nie jestem pewny/ że w garażu ten efekt minął. jak Koledzy myślicie:

a) słaby akumulator /ostatnio nie robię dłuższych tras, kręcę się trochę po mieście takie "STOP END GO" a światełka, radio, dmuchawa hula non stop no i od czasu do czasu prądożercze ogrzewanie szyby i lusterek.

b) alternator /ewentualnie może pasek słabo napięty/

c) zjawisko mieści się w normie i nie zawracać sobie głowy pierdołami ... :) i gdyby nie mgła to bym tego nawet nie zauważył ... :)

dodam, że mam taki testerek diodowy do akku i altka. wyszło mi że aku ma około 50- 70% naładowania - natomiast alternator "zaświecił" na testerze wszystkie trzy wymagane diody i niby też ok.

pozdrawiam!
Jest to normalne zjawisko,przy wyższych obrotach alternator daje troche wyższe napięcie(ok.0.5-1V).

Quercus
 

08 kwi 2008 07:50

Stawiam na odpowiedź c). Na wolnych obrotach jedynym źródłem prądu jest akumulator. Po podkręceniu obrotów alternator zaczyna go ładować. O tym kiegy decyduje regulator napięcia. Alternator daje wyższe jak pisze "mireda71". Jest to prawie to samo, ale właśnie to prawie robi różnicę. Ostatni jeździłeś "STOP END GO" wię niewiele miałeś okazji do podładowania akumulatora. Jeśli przypadłość się nasili to proponuję wizytę w ASO niech sprawdzą regulator napięcia.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

08 kwi 2008 10:12

Odpowiedź c) :)

Avatar użytkownika
IrKo
Kierownik
 
Posty: 382
Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M

08 kwi 2008 10:31

...jeśli auto więcej stoi jak jeździ to jak najbardziej "c"

jacek316
 

08 kwi 2008 10:37

też stawiam na "c"

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

08 kwi 2008 11:17

może najbardziej zainteresowany napisze co było???/
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

08 kwi 2008 14:51

byłem u znajomego elektryka - pooglądał pomierzył i stwierdził, że wszystko OK

a więc jednak odpowiedź "C"

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

08 kwi 2008 16:27

EMWU - taki testerek diodowy ile kosztuje i gdzie można go kupić?

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

08 kwi 2008 18:34

rawemon napisał(a):EMWU - taki testerek diodowy ile kosztuje i gdzie można go kupić?


kupowałem w CASTORAMIE OBI lub NOMI - już nie pamiętam. kosztował grosze tak do 25 PLN

mziutek
 

08 kwi 2008 23:34

KZ napisał(a):OdpowiedÂź c jest prawidÂłowa ;-) Wszystkie samochody ktĂłre miaÂłem dotychczas tak miaÂły...


JakieÂś sÂłabowite (elektrycznie) miaÂłeÂś te samochody.

Takie numery robiÂły moje auta z prÂądnicami prÂądu staÂłego (z komutatorem) : Fiat 850, fiaty 126p, z alternatorem ale regulatorem napiĂŞcia elektromechanicznym - fiat 125p i Skoda 105 (chyba alternator).
Od conajmniej 16 lat nie zauwa¿y³em takiego zjawiska - £ada Samara, Rover114, Lanos, Leganza mia³y dodatni bilans i stabilne napiêcie przy w³¹czonych œwiat³ach mijania ju¿ od wolnych obrotów.
Ciekawostka - w Leganzie najwy¿sze napiêcie na akumulatorze (z obci¹¿eniem) by³o na wolnych obrotach, ze zwiêkszaniem obrotów lekko spada³o.
W Cee'dzie zauwaÂżyÂłem przygasanie ÂświateÂł w momencie "przyduszenia" silnika przy ruszaniu, zanim wyczuÂłem sprzĂŞgÂło - zjawisko normalne.
Pod³¹czê na d³u¿szy czas woltomierz i obadam pracê alternatora w czasie jazdy - mo¿e napiszê tutaj.
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

09 kwi 2008 07:11

mziutek -dobrze że to Ty napisałeś a nie JA

mam takie samo zdanie-po to sa min regulatory napięcia

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 kwi 2008 17:51

Jest to jak najbardziej normalne i występuje we wszystkich samochodach - na wolnych obrotach alternator nie pracuje z nominalną wydajnością - ładuje akumulator niższym prądem więc i światła ciut słabiej świecą. W miarę podkręcania obrotów wydajność alternatora osiąga moc nominalną i wtedy regulator napięcia stabilizuje prąd ładowania w optymalnym zakresie - na skutek czego i żarówki świecą z pełną mocą. Tak więc odpowiedź C) jest jak najbardziej prawidłowa.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

mziutek
 

10 kwi 2008 02:21

pioter napisał(a):Jest to jak najbardziej normalne i występuje we wszystkich samochodach - na wolnych obrotach alternator nie pracuje z nominalną wydajnością - ładuje akumulator niższym prądem więc i światła ciut słabiej świecą. W miarę podkręcania obrotów wydajność alternatora osiąga moc nominalną i wtedy regulator napięcia stabilizuje prąd ładowania w optymalnym zakresie - na skutek czego i żarówki świecą z pełną mocą. Tak więc odpowiedź C) jest jak najbardziej prawidłowa.


Podłączyłem woltomierz i trochę jeździłem - masz rację, co do wydajności alternatora w CEEDzie.
Po uruchomieniu silnika (włączyły się światła mijania) było katalogowe 14.4V (temperatura na zewnątrz 12-15*).
Później, po rozgrzaniu i włączeniu automatycznej klimy w czasie jazdy utrzymywało się ok 14.2V - OK.
Na wolnych obrotach, w zależności od tego, co akurat auto-klima sobie robiła, napięcie chwilami spadało do ok 13.7 - też dobrze.
Gdy trzymałem nogę na hamulcu chwilami bywało poniżej ok 13.2V - to już mało, prąd ładowania w oklicach zera.
Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby napięcie spadało jeszcze bardziej, więc na pewno ładowania nie było - część prądu odbiorników musiała być pobierana z akumulatora.
Obrotomierz jest mało dokładny, na wolnych obrotach pokazywał 600.
Wystarczyło dodać troszeczkę gazu, by wskazówka przekroczyła 1000 aby napięcie na akumulatorze podniosło się ponad 14V - ładowanie OK.

Wniosek - alternator wymaga obrotów silnika wyższych, niż "jałowe" by zapewnić ładowanie przy włączonych światłach, autoklimie i tylnej szybie.
W czasie jazdy, nawet w korkach, nie będzie problemu ale przy dłuższym postoju, zwłaszcza z nogą na hamulcu, akumulator będzie się rozładowywać.
Po włączeniu drogowych świateł (4 żarówki 55W) byłoby gorzej, ale rzadko na postoju zapala się "długie".
Po ruszeniu młody akumulator szybko odzyska ładunek, kilkuletni po dłuższej jeździe.
Przy takim zachowaniu alternatora może być widać rozjaśnianie świateł po dodaniu gazu po postoju ale to niegroźne.
Ciekawe, czy regulator napięcia ma kompensację temperaturową.
Alternator mojej Leganzy, o którym wspominałem, w zimę dawał pod 14.7V, by lepiej ładować a w upalne lato ok 13.5V, aby zapobiec nadmiernemu parowaniu wody z akumulatora.
Dla porównania przetestowałem kiedyś Leganzę mojego mechanika - gdy w mojej było ok 14.2V to w jego egzemplarzu, w tych samych warunkach było poniżej 13.5V - właściciel twierdził, że nigdy nie "zabrakło mu prądu".
Sądzę, że w CEEDzie bilans ładowania będzie wystrczająco dobry, by nie było kłopotów z uruchamianiem auta w zimę - za kilka miesięcy przekonam się.
Pozdrawiam

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl