Gramy w filtrze sadzy DPF

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
gall_anonim3
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 01 sty 2017 09:43
Lokalizacja: Prószków
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: hyundai i30 sw

Gramy w filtrze sadzy DPF

12 cze 2017 18:04

Witam.
Ostatnio zaobserwowałem w mojej i30 z 2014 dość częste wypalanie filtra sadzy DPF w 1.6 crdi 110. Póki wszystko przebiegało poprawnie filtr wypalał się co 300-400 km. Ostatnio dość gwałtownie zszedł do 80-100 km. Po wizycie w ASO dowiedziałem się, że filtr DPF miał 16g sadzy (może chodziło o popiół ?), który udało się zlikwidować wypalaniem serwisowym do 8g. CO to oznacza? Serwisant w ASO stwierdził że graniczną wartością dla tego silnika jest 30g więc na pierwszy rzut oka jak na przejechane 190kkm nie jest chyba źle. Dopiero czytając Wasze posty znalazłem info, że już niektórzy mieli wymieniane filtry przy tych 16g sadzy.
Z tego co wszędzie piszą i30 i cee'd w 1.6 crdi 110 KM mają te same bebechy więc chciałbym się coś więcej od Was dowiedzieć na ten temat, gdyż na forum hyundaia niewiele ludzie piszą. Co sądzicie o takich parametrach DPFa? Czy jeszcze pojeździ czy szykować się na jego wymianę. Dajcie znać jak te wartości rozumieć.
Dzięki i pozdrawiam!

ZjemCiMebloscianke
Brygadzista
 
Posty: 78
Dołączył(a): 02 cze 2017 22:48
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 ON 90KM
2013

Re: Gramy w filtrze sadzy DPF

12 cze 2017 22:02

Czołem kolego, mam nadzieję, że wymieniłeś olej po wypalaniu dpf? Jeśli nie, to śmigaj szybko i wymieniaj ,prędko bo przybędzie Ci paliwa :) filtr czastek stalych wypala sie z automatu i sam decyduje kiedy przychodzi na to pora.

Na wypalaniu komputerowym rozchodzi się o sadze, żaden popiół. Jeśli komputer stwierdzi, że nie może poradzić sobie z dpfem w drodze, to powinien uraczyc Cię kontrolą "check engine", ale idę tutaj za instrukcja do mojej furki. Sprawdź w swojej - pewnie jest o tym na samym końcu.
Przedmuchaj go od czasu do czasu na trasie i nie martw się na zapas :) taki los bycia mniejszym trucicielem środowiska wg normy euro V :drinkingcheers:

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Gramy w filtrze sadzy DPF

13 cze 2017 14:06

Jeżeli nie wypalisz DPFa do końca to włączy Ci się wypalanie ponowne po około 80-100km. I tak do bólu.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

AUTOR WĄTKU
gall_anonim3
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 01 sty 2017 09:43
Lokalizacja: Prószków
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: hyundai i30 sw

Re: Gramy w filtrze sadzy DPF

13 cze 2017 16:37

Geegles napisał(a):Jeżeli nie wypalisz DPFa do końca to włączy Ci się wypalanie ponowne po około 80-100km. I tak do bólu.

Dzięki za odpowiedzi!
Sęk w tym, że poza paroma (może 2) przypadkami na 10 000 km (odkąd mam auto) wypalam filtr do końca - nie zawsze się da to zrobić na trasie, bo potrafi wypalanie się włączyć po zjeździe z autostrady do miasta - ale wówczas też go nie przerywam aż wypali się 'po mieście' (nie będę wracał przecież na autostradę ;). Może nie ma wówczas idealnych warunków ale nie jest przerwane. Jak mi się wypalanie zaczęło włączać co 100km to zawsze się kończyło i nigdy nie zostało przerwane - zrobiłem do wizyty w ASO 500 km z czego ze dwa razy się wypalił na autostradzie. Nigdy się żadna kontrolka nie pojawiła. Wypalanie przebiega normalnie - trwa około 15km zależnie od warunków w których się zdarzy. Raz na autostradzie a nie raz i w mieście, czy jakieś krajówce. Wcześniej się trafiało co 300-400 km więc zastanawia mnie też taki nagły wzrost częstotliwości. Pewnego dnia zaczął wypalać się co niecałe 100 km i nic w ASO nie znaleźli - sprawdzali wtryski, turbo, itp.
Ale nie o to pytam - jak czytać te 8g sadzy w filtrze? Czy faktycznie te filtry mają tak małą pojemność (max 30g wg. ASO). Na forach np. VW znalazłem info że u nich to powyżej 70g zaczynają się kłopoty z DPFem. Pytam też bo mam jeszcze 2 lata gwarancji a DPFa w żadnych wykluczeniach książki gwarancyjnej nie znalazłem ;)
Pozdrawiam!

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Gramy w filtrze sadzy DPF

14 cze 2017 13:32

Ja walczyłem w ASO z DPFem z pół roku, nic nie znaleźli.
Na forum Sportage ktoś opisał co powinno się zrobić, ale nigdy nie miałem śmiałości, aby udać się z tym do ASO.

"Jedyny inicjator wypalania to czujnik różnicy ciśnień spalin. Pod maską na górze silnika czujnik do którego idą 3 kabelki i dwa węże gumowe które początek mają w filtrze dpf. (tak jest w 2.0 CRDI). I on właśnie inicjuje wypalanie filtra. Wyczyściłbym go."

Ponoć czyszczą te przewody i pomaga. Czyszczą powietrzem.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl