Gramy w filtrze sadzy DPF
Napisane: 12 cze 2017 18:04
Witam.
Ostatnio zaobserwowałem w mojej i30 z 2014 dość częste wypalanie filtra sadzy DPF w 1.6 crdi 110. Póki wszystko przebiegało poprawnie filtr wypalał się co 300-400 km. Ostatnio dość gwałtownie zszedł do 80-100 km. Po wizycie w ASO dowiedziałem się, że filtr DPF miał 16g sadzy (może chodziło o popiół ?), który udało się zlikwidować wypalaniem serwisowym do 8g. CO to oznacza? Serwisant w ASO stwierdził że graniczną wartością dla tego silnika jest 30g więc na pierwszy rzut oka jak na przejechane 190kkm nie jest chyba źle. Dopiero czytając Wasze posty znalazłem info, że już niektórzy mieli wymieniane filtry przy tych 16g sadzy.
Z tego co wszędzie piszą i30 i cee'd w 1.6 crdi 110 KM mają te same bebechy więc chciałbym się coś więcej od Was dowiedzieć na ten temat, gdyż na forum hyundaia niewiele ludzie piszą. Co sądzicie o takich parametrach DPFa? Czy jeszcze pojeździ czy szykować się na jego wymianę. Dajcie znać jak te wartości rozumieć.
Dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio zaobserwowałem w mojej i30 z 2014 dość częste wypalanie filtra sadzy DPF w 1.6 crdi 110. Póki wszystko przebiegało poprawnie filtr wypalał się co 300-400 km. Ostatnio dość gwałtownie zszedł do 80-100 km. Po wizycie w ASO dowiedziałem się, że filtr DPF miał 16g sadzy (może chodziło o popiół ?), który udało się zlikwidować wypalaniem serwisowym do 8g. CO to oznacza? Serwisant w ASO stwierdził że graniczną wartością dla tego silnika jest 30g więc na pierwszy rzut oka jak na przejechane 190kkm nie jest chyba źle. Dopiero czytając Wasze posty znalazłem info, że już niektórzy mieli wymieniane filtry przy tych 16g sadzy.
Z tego co wszędzie piszą i30 i cee'd w 1.6 crdi 110 KM mają te same bebechy więc chciałbym się coś więcej od Was dowiedzieć na ten temat, gdyż na forum hyundaia niewiele ludzie piszą. Co sądzicie o takich parametrach DPFa? Czy jeszcze pojeździ czy szykować się na jego wymianę. Dajcie znać jak te wartości rozumieć.
Dzięki i pozdrawiam!