Witam. Moim problemem jest turbina. Otóż turbina padła 3 raz. A mianowicie się zatarła. Pierwszy raz regenerował ja poprzedni właściciel. Ja od tej regenracji zrobiłem 3 tys i turbina się zatarła. Dosłownie wszystko w środku się posypało. Polecany serwis regeneracji stwierdził że to wina braku smarowania. Auto więc przeszło dokładne oględziny. Sprawdzony został smok na pompie olejowej oraz ciśnienie oleju. Wszystko było w porzadku. Po zregenerowaniu przeze mnie turbiny auto przejechało 3.5 tys i dwa dni temu ta sama sytuacja, turbina strzeliła. Macie jakieś pomysły lub doświadczenia z taką sytuacją co może być przyczyną. I może służycie radą czy regenerować ją jeszcze raz czy może kupić używaną?
Z góry dziękuję za poświęcony czas.
Turbina padła 3 raz.
Moderator: Żandarmeria
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Turbina padła 3 raz.
C1 PRO, 1.6 ON 130KM 2008 - to na pewno są dobre dane auta?? a może auto podkręcone jest do tych 130KM.
PS 1,6 crdi miały 90 lub i 115 koni
PS 1,6 crdi miały 90 lub i 115 koni
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
Tak auto na pomiarze ma dokładnie 134 konie. Początkowo auto miało 90 koni. Chip robił pan od którego kupiłem auto i on zrobił na nim 40 tys. Na pomiarze wykonywanym przez mój serwis wyszło 134 konie. Stwierdzili ze jeśli była naprawdę dobra w ich slangu 'seria' to jest to możliwe wiec nie brałem tego pod uwagę. Może coś być jednak nie tak z tym oprogramowaniem skoro wcześniej Pan zrobił 40 tys?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Turbina padła 3 raz.
No to moim zdaniem masz odpowiedź na swoje pierwsze pytanie...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6519
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Turbina padła 3 raz.
Najprawdopodobniej modyfikacja uszkodziła coś, co teraz wylało na wierzch. Trzeba odwiedzić naprawdę dobry warsztat, zanim założy się nowe turbo, bo przyczyna może być gdzie indziej, choćby w spasowaniu jakichś elementów.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Kozak_Barabasz
Re: Turbina padła 3 raz.
Albo do D firma regenerująca ......
Pamiętaj, że w tych turbinach jest zmienna geometria łopatek.
Naprawa i wyważenie takiego zestawu to naprawdę robota dla fachowca......
Czy wszystko robiłeś na swój koszt ? Czy jednak za free robił Ci to warsztat jako gwarant ?
Czy po wymianach turbo, był wymieniany olej z filtrem ? Jaki zalałeś ?
Wysil się i rozpisz swój przypadek bo sam widzisz ile jest niewiadomych.
Ryba zaraz uszykuje szklaną kulę....
Pamiętaj, że w tych turbinach jest zmienna geometria łopatek.
Naprawa i wyważenie takiego zestawu to naprawdę robota dla fachowca......
Czy wszystko robiłeś na swój koszt ? Czy jednak za free robił Ci to warsztat jako gwarant ?
Czy po wymianach turbo, był wymieniany olej z filtrem ? Jaki zalałeś ?
Wysil się i rozpisz swój przypadek bo sam widzisz ile jest niewiadomych.
Ryba zaraz uszykuje szklaną kulę....
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: Turbina padła 3 raz.
oojjj ale w 90 konnych to chyba nie było zmiennej geometrii łopatek . . . tak coś mi się wydaje
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1361
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Turbina padła 3 raz.
PABLOTECH napisał(a):oojjj ale w 90 konnych to chyba nie było zmiennej geometrii łopatek
Racja nie było - zwykłe WGT.
Zrobić z fabrycznego 90 KM aż 134 KM to zwykłe zabójstwo! Nie dziwię się, że turbina pada co chwila ... ale to temat na książkę.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
Tak turbine regenerowałem na własny koszt. Olej po turbo i filtr był wymieniany. Olej wlałem Liqui Moly 5w-30 ponieważ taki był lany wcześniej. Wiem ze 134 konie to dużo lecz facet który zajmuje się tuningiem mówił ze jesli seryjnie było wszystko dobrze to jest taka możliwość zrobienia. Turbina podczas pomiaru równie ładnie chodziła. Gdy będę w domu wrzucę wykres pomiarowy. Po walce z serwisem regeneracyjnym co odbędzie się w poniedziałek w następnym tygodniu i wygranej lub przegranej i ponownej regeneracji na mój koszt planuje zmienić program który wgrany był poprzedniemu właścicielowi który generował to 134 konie i zmniejszenie tej mocy. Co o tym sądzicie?
- Kozak_Barabasz
Re: Turbina padła 3 raz.
Czy po dłuższej/szybszej jeździe, czekałeś 2-3minuty na "ostygnięcie" turbo ? Czy od razu gasiłeś samochód ?
Przy turbo nie warto grzebać samemu bo każdy teraz wyprze się udziału w gwarancji. Będzie spychologia i z kosztami zostaniesz sam.
Jak jest taka możliwość, to niech serwis turbo wszystko robi a nie warsztat, który wyciągnie ją i odda do innego zakładu.
Z opinii różnych osób (w tym forum) wywnioskowałem, że jak ktoś już raz robił turbo, to prędzej czy później (przeważnie prędzej) będzie robił kolejny raz naprawę.
Na ten fakt mogą składać się 2 powody:
1. Słaba jakość przeprowadzonego procesu regeneracji.
2. Coś wadliwego w reszcie osprzęcie silnika, który powoduje jej niewłaściwą pracę.
Zarżnięcie turbo po 3tys km nie może być spowodowane niewłaściwym użytkowaniem ..... Za krótki czas
Co do programu to jedź do ASO i wrzucą Ci serię. Nie zapłacisz dużo za aktualizację. Pojeździj trochę i zobacz jak się wtedy zachowuje praca turbo.
Ze 134KM na 90KM na pewno będzie ból, no ale cóż ....
Przy turbo nie warto grzebać samemu bo każdy teraz wyprze się udziału w gwarancji. Będzie spychologia i z kosztami zostaniesz sam.
Jak jest taka możliwość, to niech serwis turbo wszystko robi a nie warsztat, który wyciągnie ją i odda do innego zakładu.
Z opinii różnych osób (w tym forum) wywnioskowałem, że jak ktoś już raz robił turbo, to prędzej czy później (przeważnie prędzej) będzie robił kolejny raz naprawę.
Na ten fakt mogą składać się 2 powody:
1. Słaba jakość przeprowadzonego procesu regeneracji.
2. Coś wadliwego w reszcie osprzęcie silnika, który powoduje jej niewłaściwą pracę.
Zarżnięcie turbo po 3tys km nie może być spowodowane niewłaściwym użytkowaniem ..... Za krótki czas
Co do programu to jedź do ASO i wrzucą Ci serię. Nie zapłacisz dużo za aktualizację. Pojeździj trochę i zobacz jak się wtedy zachowuje praca turbo.
Ze 134KM na 90KM na pewno będzie ból, no ale cóż ....
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
O turbo dbałem bardzo. Praktycznie po każdej jeździe nawet lekkiej i krótkiej czekałem min. 1 minute. Przed jazda także czekałem od 30 do 60 sek. Do czasu rozgrzania się auta biegi zmieniałem do 2 tys obrotów przy czym lekko wciskając pedał gazu żeby turbina nie miała ciężko. A do tego po pierwszej jej awarii miałem sprawdzony smok pompę olejowa itd ponieważ serwis regeneracyjny stwierdził zatarcie się z braku oleju. Natomiast wszystko pracowało jak należy gdy sprawdziliśmy. Druga sprawa ze gdyby był brak oleju lub jego za małe ciśnienie to dostały by tłoki. A tu wszystko tez w porządku. Auto działa bez zarzutów tylko ta turbina.
Edit.
Jedyny polecany właśnie serwis który mi to robił w mojej okolicy znajduje się około 70 km ode mnie więc nie mam jak przetransportować całego auta tam. A wszyscy ludzie których się pytam gdzie regenerować polecają tamten właśnie serwis.
A czy jest możliwość ze ta moc i moment obrotowy odcina mi lub dostaje turbina za mało oleju na to ciśnienie co jest w niej wytwarzane? Tym razem turbina strzeliła w momencie skrętu na skrzyżowaniu przy małych obrotach silnika bo około 2 tys.
Link do wykresu.
https://zapodaj.net/2a4e94cf67f6a.jpg.html
Edit.
Jedyny polecany właśnie serwis który mi to robił w mojej okolicy znajduje się około 70 km ode mnie więc nie mam jak przetransportować całego auta tam. A wszyscy ludzie których się pytam gdzie regenerować polecają tamten właśnie serwis.
A czy jest możliwość ze ta moc i moment obrotowy odcina mi lub dostaje turbina za mało oleju na to ciśnienie co jest w niej wytwarzane? Tym razem turbina strzeliła w momencie skrętu na skrzyżowaniu przy małych obrotach silnika bo około 2 tys.
Link do wykresu.
https://zapodaj.net/2a4e94cf67f6a.jpg.html
Ostatnio edytowano 16 maja 2017 13:17 przez Jahabeoi, łącznie edytowano 2 razy
- Kozak_Barabasz
Re: Turbina padła 3 raz.
Tuning, który zwiększa moc silnika polega na zwiększeniu dawki paliwa oraz powietrza.
Z dawką paliwa nie ma większych problemów, ponieważ wtryski leją więcej paliwa i tyle (większe ciśnienie na szynie CR).
Ale aby było więcej powietrza, coś musi chodzić szybciej. Tym czymś jest właśnie turbina.
Zapewne nie dokonałeś żadnej większej modyfikacji w postaci sportowego filtra stożkowego, innych wałków głowicy czy większego przekroju układu wydechowego.
Została prawie o 50% zwiększona moc w Twoim samochodzie więc zobacz co się dzieje z tą Twoją małą turbinką ....
A turbo z cee'da 90KM nie jest takie samo jak z 116KM ......
Z dawką paliwa nie ma większych problemów, ponieważ wtryski leją więcej paliwa i tyle (większe ciśnienie na szynie CR).
Ale aby było więcej powietrza, coś musi chodzić szybciej. Tym czymś jest właśnie turbina.
Zapewne nie dokonałeś żadnej większej modyfikacji w postaci sportowego filtra stożkowego, innych wałków głowicy czy większego przekroju układu wydechowego.
Została prawie o 50% zwiększona moc w Twoim samochodzie więc zobacz co się dzieje z tą Twoją małą turbinką ....
A turbo z cee'da 90KM nie jest takie samo jak z 116KM ......
Ostatnio edytowano 16 maja 2017 13:19 przez Kozak_Barabasz, łącznie edytowano 1 raz
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
Nie ja nie dokonywałem żadnych zmian. Auto takie zakupiłem. Już z podniesioną mocą itd.
- Kozak_Barabasz
Re: Turbina padła 3 raz.
Obniż moc na razie do serii, napraw co masz naprawić i pojeździj. Jak będzie wszystko ok, podnieś moc do mocniejszego modelu, czyli do 115KM i nic więcej.
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
Zrobię jak sugerujecie. Napisze jeszcze co mi się udało wywalczyć w serwisie regeneracyjnym, ale to dopiero w poniedziałek.
edit
Serwisant gwarancji nie uznał ale udało mi się go udobruchać i zrobił to tylko w cenie części żeby nie stracić opinii. Umówiony jestem do serwisu na wgranie fabrycznego softu na 90 koni.
edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim
edit
Serwisant gwarancji nie uznał ale udało mi się go udobruchać i zrobił to tylko w cenie części żeby nie stracić opinii. Umówiony jestem do serwisu na wgranie fabrycznego softu na 90 koni.
edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim
- Momo
- Klubowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 30 sty 2016 13:15
- Lokalizacja: Loooodz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1400 Pb 109KM
2009
-
Jahabeoi - Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18 lut 2017 18:43
- Lokalizacja: Turek
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, S
Re: Turbina padła 3 raz.
Finalnie skierowałem się do salonu na fabryczne ustawienia i tam zaproponowano mi wgranie softu z wersji 115 konnej, ponieważ serwisant powiedział ze wersja 115 i 90 różniły się tylko wgranym oprogramowaniem. Więc posiadam teraz fabryczne 115 konną wersje z fabrycznym oprogramowaniem. Ten Pan zapewniał mnie ze juz tak robił w kilkudziesięciu autach i w żadnym nic się nie dzieje. Więc liczę że mój problem został rozwiązany. Koszt takiej usługi w salonie to koszt jednej roboczogodziny czyli 150 zł.
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Turbina padła 3 raz.
Coś mi się tu nie zgadza.
W ASO Kia zaproponowali Ci wgranie softu z innego silnika?!
Jak kiedyś zapytałem o wgranie softu do mojej 115 ze 128, to powiedzieli, że nie ma takiej
opcji, bo gdyby to wyszło na jaw, mogliby stracić autoryzację.
Poza tym wg mojej wiedzy to wersje 115 i 128 różniły się właśnie tylko wgranym softem.
Natomiast wersja 90 od 115 i 128 różni się rodzajem turbiny. W 90 jest turbo WGT, a w 115 i 128 jest turbo VGT.
W ASO Kia zaproponowali Ci wgranie softu z innego silnika?!
Jak kiedyś zapytałem o wgranie softu do mojej 115 ze 128, to powiedzieli, że nie ma takiej
opcji, bo gdyby to wyszło na jaw, mogliby stracić autoryzację.
Poza tym wg mojej wiedzy to wersje 115 i 128 różniły się właśnie tylko wgranym softem.
Natomiast wersja 90 od 115 i 128 różni się rodzajem turbiny. W 90 jest turbo WGT, a w 115 i 128 jest turbo VGT.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Turbina padła 3 raz.
W C1 po FL tak jest. Przed FL turbiny ponoć były VGT w obu.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Turbina padła 3 raz.
ruszok napisał(a):W C1 po FL tak jest. Przed FL turbiny były VGT w obu.
No to mój błąd. Dzięki za info.
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Padła turbina po wymianie..
przez EnyoQ » 12 gru 2019 21:19 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4770 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
15 gru 2019 07:35
-
Padła turbina po wymianie..
-
-
Problem z turbiną
przez nikaaa_87 » 05 cze 2019 15:10 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3365 Wyświetlone
- Ostatni post przez nikaaa_87
05 cze 2019 15:10
-
Problem z turbiną
-
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
przez krzysztof.n » 18 sie 2019 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3144 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzysztof.n
18 sie 2019 21:07
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości