Strona 1 z 1

Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 08:16
przez spirosun
Witam, dzis rano Kijanka odmowila posluszenstwa i nie chciala odpalic.Nie kreci, gasna zegary ale nie kontrolki po czym stuka przekaznik.
Zakladam, ze to padl akumulator ktory mam od nowosci.Zastanawia mnie fakt, ze wczoraj bylo ok. Zapalalem, jezdzilem bez problemu. Auto garazowane bez temperatur ujemnych. Ile pradu powinien miec aku zebu samochod odpalil?
Jaki aku polecacie ktory pasuje idealnie na miejsce starego? Dzieki!

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 08:25
przez outlander38
Jeżeli puka to może automat rozrusznika ??? Tez będą gasły zegary . Aku na 11 v powinien dać rade .

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 08:48
przez spirosun
Trudno powiedzieć, ale żeby tak nagle aku padł, bez żadnych oznak? jest to bardziej cos takiego, ze nie może przełamać, to jest troche dziwne, wszystko swieci normalnie, nawet przy swiecach żarowych nie widać spadku napiecia, ale może w dieslach jest inaczej i ten prąd do rozruchu musi być duzy. Nie miałem wczesniej diesla wiec nie wiem, natomiast dziwne, że stało się nagle z dnia na dzień, wczoraj wieczorem jeżdziłem ponad godzinę i normalnie zostawiłem auto jak codzien dziś rano klops.
Spróbuje jeszcze dziś odpalić z kabli.

PS.
Przy 11v to juz raczej aku trup

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 08:51
przez outlander38
Najszybciej z kabli z drugiego próbuj jak będzie tak samo to rozrusznik .

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 09:52
przez spirosun
Znalazłem doskonałą informację od kolegi MARK:

Oryginalny akumulator (pierwszego montażu) to:
-Solite 54-26GL, RC 110MIN, CCA 600A, CMF68L, 12V, 68AH, prawy +, stopka B01 (na dłuższych bokach)
-wymiary: długość (dół) -252 mm, szerokość (dół) -173 mm (razem ze stopką), wysokość bez słupka -200 mm, wysokość ze słupkiem - 222 mm.
Oryginalne korytko pod akumulator, ma następujące wymiary: długość - 264 mm, szerokość - 177 mm.

Koszulka izolacyjna na oryginalny akumulator, wymiary: długość-262 mm, szerokość - 168 mm.

Pomocne informacje dla poszukujących akumulatora do ceed 1,6 CRDI 90/115KM. Generalnie nowy aku, powinien mieć stopkę mocującą typu B01 -występy mocujące na dole wzdłuż dłuższych boków. Możliwy jest również montaż aku, ze stopką typu B13 - występy mocujące są na dole wszystkich boków obudowy. Najlepiej jak wysokość akumulatora, razem ze słupkami wynosi: minimum 190 mm / maximum 222 mm. W przypadku aku niższego, trzeba dogiąć przewody plusowe.
Mało jest dostępnych akumulatorów o wymiarach zbliżonych do oryginalnego. Znalazłem nastepujące aku, które pasują bez potrzeby dokonania wymiany lub przeróbek korytka:
1/Varta Blue Dynamic E23 70Ah, 630A, P+, stopka B01, wym: 261/175/220 mm
2/BOSCH SILVER S4026 70Ah, 630A, P+, stopka ?????, wym: 261/175/220,

3/Premium EXITE EA755 75Ah, 630A, P+, stopka B01, wym: 261/175/220
4/KIA PN: LP 370APE080CKO 80Ah, 630A, P+, stopka ????, wym: 270/173/222 mm- (firmowane przez MOBIS, producent EXITE).
5/WESTA-FORSE 65Ah, 630A, stopka B13, wym: 242/175/190 mm,
6/TUBORG PRO DYNAMIC Typ 564-064, 64 Ah, 640A, stopka B13, wym: 252/175/190 mm

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 10:47
przez outlander38
Czyli rozumiemy ze wymiana aku pomogła ? I temat rozwiązany?

Re: Kia Ceed CRDI 1.6. HB MR10 - nie kreci

Napisane: 31 sty 2017 11:03
przez spirosun
ok, akumulator wymieniony i wszystko ok, oryginalny padł dokładnie po 7 latach i przebiegu 140.000

Pozdr!