Witajcie.
Nazywam się Mirosław i bardzo mi miło zawitać na Waszym forum.
Zarejestrowałem się w celu przekazania ważnej informacji, która również dotyczy waszego samochodu.
Otóż po raz kolejny moja Sorento zgasła podczas wyprzedzania.
Jak zapewne wiecie za nagłe zatrzymanie silnika odpowiada farba, którą naniesiono fabrycznie na wewnętrzną stronę zbiornika paliwa.
Farba rozpuszcza się i zapycha filtr paliwa do tego stopnia, że pompa nie jest w stanie dostarczyć paliwo do silnika, przy dużym zapotrzebowaniu.
Jak wyglądał filtr po zapchaniu farbą zobaczcie na fotkach.
Tak było w grudniu 2015r
A tak teraz w czerwcu:
Mało że farba zapycha filtr, to jeszcze potrafi przedostać się do układu paliwowego i zniszczyć pompę, oraz wtryski.
O kosztach naprawy nie muszę wam pisać, są spore.
Ale nie to jest w tym najgorsze.
Najgorsze jest to, że silnik odmawia posłuszeństwa wtedy gdy potrzebujemy jego mocy.
Mi przydarzyło się to dwukrotnie podczas wyprzedzania!
Tak było ostatnio (materiał na YT):
https://www.youtube.com/watch?v=HuydTzl_M9g
Wrzuciłem również cały opis usterki KIA na moje konto FB:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 0025875182
oraz wykop.pl
http://www.wykop.pl/link/3243441/kia-so ... zbiornika/
Okazuje się, że ta usterka występuje nie tylko w KIA Sorento, ale również w Sportage, Ceed i Hyundai.
Uważam, że nie można tego tak zostawić, bo prędzej czy później ktoś z tego powodu może zginąć!
Po wpisie na FB, skontaktowała się z nami redakcja TVN Turbo i we wtorek 12-07-2016, ma być kręcony na ten temat reportaż.
Jeśli z Waszej strony jest zainteresowanie Waszego stanowiska w tej sprawie, wzięciem udziału w reportażu, proszę o kontakt na naszym forum, w tym temacie:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtop ... 35&t=11112
Serdecznie Was pozdrawiam Mirosław.
Sorento 2003 - łuszcząca się farba w zbiorniku
Moderator: Żandarmeria
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
A co na to ASO ?
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Renegade napisał(a):A co na to ASO ?
To samo miałem zapytać. Tekst długi a brak wzmianki o kontakcie z ASO Kia - nie kontaktowałeś się czy chcesz w jakiś sposób zaistnieć ?
-
c22
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
a tam nic takiego nie zaobserwowałem i nie jestem do końca przekonany, czy zbiorniki są (i w jaki sposób) malowane od wewnątrz - mam na myśli skomplikowany proces nanoszenia farbą.
gdyby problem dotyczył większej ilości osób, pewnie już dawno byłoby głośno i na obecną chwilę co mi przychodzi do głowy, to pytanie do autora wątku - czy używasz jakiś "ulepszaczy" paliwa?
gdyby problem dotyczył większej ilości osób, pewnie już dawno byłoby głośno i na obecną chwilę co mi przychodzi do głowy, to pytanie do autora wątku - czy używasz jakiś "ulepszaczy" paliwa?
-
mirobb
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Tak, oczywiście że pisałem do KIA.
Nie tylko ja, ale wielu innych użytkowników, ale nic to nie daje.
W Anglii zbiorniki są wymieniane bezpłatnie, oraz czyszczony jest cały układ paliwowy.
A u nas ASO sugeruje, że wina leży po stronie złej jakości paliwa.
Gdyby nawet tak było, to dlaczego problem pojawia tylko się w samochodach marki KIA?
Nie tylko ja, ale wielu innych użytkowników, ale nic to nie daje.
W Anglii zbiorniki są wymieniane bezpłatnie, oraz czyszczony jest cały układ paliwowy.
A u nas ASO sugeruje, że wina leży po stronie złej jakości paliwa.
Gdyby nawet tak było, to dlaczego problem pojawia tylko się w samochodach marki KIA?
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
mirobb napisał(a):Jak zapewne wiecie za nagłe zatrzymanie silnika odpowiada farba, którą naniesiono fabrycznie na wewnętrzną stronę zbiornika paliwa.
Ja nie wiedziałem i jestem zaskoczony ,że zbiornik paliwa jest od wewnątrz malowany
Miałem przypadłość zatkania sitka pompki paliwa ....ale to przez "ulepszacze" w "dobrym " paliwie - po wymianie sitka i tankowania zwykłego paliwa temat zniknął
Po Twojej wypowiedzi nasuwa się kilka pytań ( już nie wspomnę o danych auta ) czy byłeś z tym tematem w ASO , czy masz auto je od nowości , czy zbiornik jest oryginalny ., jakie paliwo tankujesz
mirobb napisał(a):Gdyby nawet tak było, to dlaczego problem pojawia tylko się w samochodach marki KIA?
Mamy tu użytkowników wielu modeli KIA - i nikt nie miał takiego przypadku/problemu.
mirobb napisał(a):W Anglii zbiorniki są wymieniane bezpłatnie, oraz czyszczony jest cały układ paliwowy.
Twoje auto też pochodzi z Anglii??
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
- stone_face
- Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Jaki to silnik, rocznik? Czy masz jeszcze gwarancję? Krajowy czy sprowadzony?
Od kiedy występuje problem i jak często się powtarza?
Co Ci odpowiedzieli w ASO? Konkretnie, jak uzasadnili odmowę naprawy? Jakie jest stanowisko Kia?
Od kiedy występuje problem i jak często się powtarza?
Co Ci odpowiedzieli w ASO? Konkretnie, jak uzasadnili odmowę naprawy? Jakie jest stanowisko Kia?
-
Nozaki - Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 28 maja 2016 20:10
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2010
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Nie chcę Cię martwić... Ale patrząc na zdjęcie ze strzałkami. To "coś", co wg Ciebie jest "malowaniem", wygląda na bardzo "nierównomierne malowanie". Mnie to wygląda na osadzanie się na ściankach zbiornika paliwa jakiegoś "syfu".
Co to jest tak naprawdę, będzie mogło powiedzieć dopiero jakieś niezależne laboratorium, które to "coś" zbada.
Co to jest tak naprawdę, będzie mogło powiedzieć dopiero jakieś niezależne laboratorium, które to "coś" zbada.
-
mirobb
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Sorento rocznik 2003.
Mam go od 2014 r i problem pojawił się po około roku użytkowania.
Zbiornik oryginalny, a tankuje na Shellu.
Nie jest to przypadek odosobniony, takich sorento jest dużo więcej.
W ASO z ekspertyzę musiałbym zapłacić z własnej kieszeni, to ja za te pieniądze wolę zdemontować zbiornik i mechanicznie wyczyścić.
Nie jest to na 100% wina paliwa, bo tankuje takie samo jak każdy z Was.
To co widać na obecnych zdjęciach, to już resztki farby. Na początku cały zbiornik był lekko szaro-ciemny, a z biegiem czasu coraz więcej jasny.
Jak przejedzie się palcem, to farba odrywa się od blachy.
Mam go od 2014 r i problem pojawił się po około roku użytkowania.
Zbiornik oryginalny, a tankuje na Shellu.
Nie jest to przypadek odosobniony, takich sorento jest dużo więcej.
W ASO z ekspertyzę musiałbym zapłacić z własnej kieszeni, to ja za te pieniądze wolę zdemontować zbiornik i mechanicznie wyczyścić.
Nie jest to na 100% wina paliwa, bo tankuje takie samo jak każdy z Was.
To co widać na obecnych zdjęciach, to już resztki farby. Na początku cały zbiornik był lekko szaro-ciemny, a z biegiem czasu coraz więcej jasny.
Jak przejedzie się palcem, to farba odrywa się od blachy.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
mirobb napisał(a):a tankuje na Shellu.
Jak same logo wskazuje zbiorniki powinny być......ceramiczne
Moja zdanie to złe paliwo
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
c22
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Nie pisz, że malowany, bo jeśli chcesz się przy tym upierać, to chcę wiedzieć jak lakiernik ma wprowadzić do zbiornika pistolet i wymalować DOKŁADNIE całą wewn. powierzchnię.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1362
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
„Pokaż kotku, co masz w środku” ?
mirobb podaj numer VIN auta oraz jego obecny przebieg – może dowiemy się coś więcej?
mirobb podaj numer VIN auta oraz jego obecny przebieg – może dowiemy się coś więcej?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
mirobb
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
c22 napisał(a):Nie pisz, że malowany, bo jeśli chcesz się przy tym upierać, to chcę wiedzieć jak lakiernik ma wprowadzić do zbiornika pistolet i wymalować DOKŁADNIE całą wewn. powierzchnię.
Nowe elementy nie są malowane pistoletem, tylko zanurzeniowo.
VIN to: KNEJC521835173343
-
c22
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
To teraz podaj mi info jaką farbą jest ten zbiornik powlekany oraz podaj mi linka do karty charakterystyki produktu, chodzi mi o adnotacje producenta, że jest przystosowana na bezpośredni kontakt z paliwami płynnymi.
-
mirobb
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6862
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Zacznijmy od tego, że kolega Mirek (typowy?) ma 13-letnie auto (więc jak piszesz "SORENTO!! SORENTO!!" to może najpierw zacznij od rocznika, bo niektórzy pomyślą, że wywaliłeś 200k na nowe i takie jaja...), nie wiadomo od kogo nie wiadomo skąd, a chce się z KIA i jeszcze do UOKiK lecieć...
Równie dobrze możesz pozwać producenta Trabanta, że jego auto jest niebezpieczne dla zdrowia i życia bo nie zapewnia żadnej ochrony w razie zderzenia, a droga hamowania ze 100km/h to 100 metrów...
Ale do rzeczy: zamiast wyważać otwarte drzwi i alarmować cały świat, poczytaj trochę nie gryzie - problem jest znany mniej więcej od 10 lat - winien jest jakiś tam dodatek do paliwa, który wchodził w reakcję z farbą, którą faktycznie METALOWY zbiornik od wewnątrz jest wymalowany (c22 niestety tak jest) i jak raz ją naruszył to potem złazi cały czas aż zejdzie na amen. Wygląda to dokładnie tak jak u Ciebie, czyli tzw fusy od herbaty (po prostu płaty farby).
Rozwiązania są trzy - najlepsze to wymienić zbiornik na "plastikowy" jakie były montowane od któregoś tam rocznika.
Drugie to zdemontować i wyszorować zbiornik, ale wtedy licz się z korozja, jeśli nie będziesz jeździł z pełnym bakiem (możesz dać do jakiegoś wytrawienia czy czegoś tam i ocynkowania).
Trzecie to wymiana sitka przed smokiem na większe - będziesz je rzadziej czyścił.
Aha, i nie zapomnij powiadomić TVN24 i Pana Ziobry...
P.S. W żadnym innym modelu KIA problem nie występuje (jedynie jeszcze w Tucsonie), nie pierdziel głupot..Ciekawe jakbyś kupił Forda z CDTi i odkrył, że w którejś tam wersji "łuszczy" się pompa paliwa i zabija wtryski, to dopiero byłaby sensacja na cały świat
Równie dobrze możesz pozwać producenta Trabanta, że jego auto jest niebezpieczne dla zdrowia i życia bo nie zapewnia żadnej ochrony w razie zderzenia, a droga hamowania ze 100km/h to 100 metrów...
Ale do rzeczy: zamiast wyważać otwarte drzwi i alarmować cały świat, poczytaj trochę nie gryzie - problem jest znany mniej więcej od 10 lat - winien jest jakiś tam dodatek do paliwa, który wchodził w reakcję z farbą, którą faktycznie METALOWY zbiornik od wewnątrz jest wymalowany (c22 niestety tak jest) i jak raz ją naruszył to potem złazi cały czas aż zejdzie na amen. Wygląda to dokładnie tak jak u Ciebie, czyli tzw fusy od herbaty (po prostu płaty farby).
Rozwiązania są trzy - najlepsze to wymienić zbiornik na "plastikowy" jakie były montowane od któregoś tam rocznika.
Drugie to zdemontować i wyszorować zbiornik, ale wtedy licz się z korozja, jeśli nie będziesz jeździł z pełnym bakiem (możesz dać do jakiegoś wytrawienia czy czegoś tam i ocynkowania).
Trzecie to wymiana sitka przed smokiem na większe - będziesz je rzadziej czyścił.
Aha, i nie zapomnij powiadomić TVN24 i Pana Ziobry...
P.S. W żadnym innym modelu KIA problem nie występuje (jedynie jeszcze w Tucsonie), nie pierdziel głupot..Ciekawe jakbyś kupił Forda z CDTi i odkrył, że w którejś tam wersji "łuszczy" się pompa paliwa i zabija wtryski, to dopiero byłaby sensacja na cały świat
-
mirobb
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Widocznie ten wpis na wykopie też nie jest prawdą:
http://www.wykop.pl/link/3243441/kia-sorento-w-trakcie-przyspieszania-wyprzedzania-gasnie-silnik-wada-zbiornika/#comment-37630751
I ten też:
http://www.wykop.pl/link/3243441/kia-sorento-w-trakcie-przyspieszania-wyprzedzania-gasnie-silnik-wada-zbiornika/#comment-37636333
Nie mam zamiaru z wami się sprzeczać.
Podałem informację, bo tak uważałem za słuszne.
Cee'd 1.4 diesel to samo. Zakup buteleczkę preparatu do układu paliwowego w ASO oraz wykonaj czyszczenie sitka przy każdym przeglądzie. Według ASO winne są bio-dodatki w paliwie i każą sobie płacić 100 - 300 zł za usługę czyszczenia. Jak dla mnie marka jest skreślona.
http://www.wykop.pl/link/3243441/kia-sorento-w-trakcie-przyspieszania-wyprzedzania-gasnie-silnik-wada-zbiornika/#comment-37630751
I ten też:
@yellowfox: @Miropl: Potwierdzam problem. U mnie w dużym korpo jest flota kilku tysięcy aut Hyundai i Kia. Wspomniany problem został poruszony ostatnio na wewnętrznym portalu gdzie okazało się że dotyczy on całej nowej populacji ceedów oraz i20 i i30. Jest to wada fabryczna i niektóre auta co kilka tysięcy km lądują w serwisie na wymianie filtra! Jedna z wypowiedzi "Wg opinii jednego z serwisów w Zielonej Górze, następuje reakcja biokomponentów zawartych w paliwie z substancją pokrywającą zbiornik paliwa, w wyniku czego wytwarza się biofilm (biały kożuch), który zatyka sitko w zbiorniku paliwa. Najczęściej występuje w H.i20, i30, Kia Rio."
http://www.wykop.pl/link/3243441/kia-sorento-w-trakcie-przyspieszania-wyprzedzania-gasnie-silnik-wada-zbiornika/#comment-37636333
Nie mam zamiaru z wami się sprzeczać.
Podałem informację, bo tak uważałem za słuszne.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Odp: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Panowie po co ten atak, kolega zrobił fotorelacje więc coś na rzeczy jest, nie zapominajcie, że jest akcja serwisowa na baki w naszych może powód podany inny, ale jest. Możliwe, że jedną akcją rozwiązują 2 problemy
Powered by MI4C
Powered by MI4C
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6862
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Po pierwsze podany temat na wykopie jest Twój, to co Ty podajesz jako źródło ? Hahahaha..
Po drugie, mylisz 2 zupełnie różne rzeczy Łuszczący się bak w Sorento to jedno, a zatykające się sitko od biosyfu w Ceedach/i30 itp to drugie (co nie zmienia faktu, że ani jedno ani drugie przyjemne nie jest), co wg Ciebie ma ze sobą wspólnego Ceed z Sorento BL opracowanym na początku lat 2000? W naszych autach sitka zatykają się od wspomnianego biognoju, wątek na ten temat ma z 15 stron, ale u nikogo nie ma "fusów z herbaty" i nic się nie łuszczy ze ścianek zbiorników. I rzeczywiście jest dokładnie tak jak ktoś tam z wielkiej korpo na wykopie pisze: co roku jak tylko zaczyna się zima tysiące Ceedów/i30 lądują w ASO na wymianę sitka w baku.
Jeszcze raz powtarzam, robisz gównoburzę z problemu, który jest znany OD DAWNA, bo dopiero co kupiłeś jakiegoś szrota (z Rajchu?). Jesteś na forum Sorento, to tam walczcie a nie siej tu fermentu. Może przesiądź się na Passata B6 z 2,0TDI na pompowtryskach? Ciekawe co tam "wyśledzisz" ?
Strach pomyśleć, co by było gdybyś się do Katynia wybrał...
edit
A tak BTW to na podwójnej ciągłej nie wyprzedzamy
Po drugie, mylisz 2 zupełnie różne rzeczy Łuszczący się bak w Sorento to jedno, a zatykające się sitko od biosyfu w Ceedach/i30 itp to drugie (co nie zmienia faktu, że ani jedno ani drugie przyjemne nie jest), co wg Ciebie ma ze sobą wspólnego Ceed z Sorento BL opracowanym na początku lat 2000? W naszych autach sitka zatykają się od wspomnianego biognoju, wątek na ten temat ma z 15 stron, ale u nikogo nie ma "fusów z herbaty" i nic się nie łuszczy ze ścianek zbiorników. I rzeczywiście jest dokładnie tak jak ktoś tam z wielkiej korpo na wykopie pisze: co roku jak tylko zaczyna się zima tysiące Ceedów/i30 lądują w ASO na wymianę sitka w baku.
Jeszcze raz powtarzam, robisz gównoburzę z problemu, który jest znany OD DAWNA, bo dopiero co kupiłeś jakiegoś szrota (z Rajchu?). Jesteś na forum Sorento, to tam walczcie a nie siej tu fermentu. Może przesiądź się na Passata B6 z 2,0TDI na pompowtryskach? Ciekawe co tam "wyśledzisz" ?
Strach pomyśleć, co by było gdybyś się do Katynia wybrał...
edit
A tak BTW to na podwójnej ciągłej nie wyprzedzamy
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Witam i proszę o przeczytanie wpisu.
Podepnę się pod płetwiastego - w wielu samochodach w tej chwili w dieslach zatykają sie filtry, pompy - bo producenci leją dużo więcej niż przewiduje norma biokomponentów, do których silniki nie są przystosowane. Więc przypadek Sorento kolegi mirobb nie ma nic wspólnego z przypadkami zatkania biosyfem. To tak, jakby do diesla zatankować benzynę i stanąć w drodze i też oskarżać auto o badziewne wykonanie w fabryce, bo nie pojechało na bezołowiu.
Po drugie kolega mirobb ma auto 13 letnie, podejrzewam, że sprowadzone. Czy było serwisowane w ASO? Może była na zbiorniki akcja serwisowa, ale z powodu braku wizyt w ASO auto utraciło nie tylko gwarancję, ale i nie załapało się na serwisówki? Jeśli takowa akcja była np. poza Europą, czyli u Brytoli , i była przeprowadzana w określonym czasie, to czemu teraz KMP miałoby mieć obowiązek wymiany zbiornika? Ja w 13 letni aucie, kupionym z drugiej ręki, nie robiłbym afery, tylko kupił nowy zbiornik i wymienił, to nie jest droga sprawa, szczególnie, że dłuższa eksploatacja w takim stanie powali układ paliwowy i wtryski, a to już będzie biło po kieszeni.
NO i rodzi się jeszcze jedno pytanie - czy farbę rozpuszcza coś, co było powszechnie stosowane w roku 2003 w paliwie, i jest to błąd na etapie produkcji, czy problem pojawił się dopiero po wprowadzeniu jakiegoś nowego wynalazku przez rafinerie.
Po drugie kolega mirobb ma auto 13 letnie, podejrzewam, że sprowadzone. Czy było serwisowane w ASO? Może była na zbiorniki akcja serwisowa, ale z powodu braku wizyt w ASO auto utraciło nie tylko gwarancję, ale i nie załapało się na serwisówki? Jeśli takowa akcja była np. poza Europą, czyli u Brytoli , i była przeprowadzana w określonym czasie, to czemu teraz KMP miałoby mieć obowiązek wymiany zbiornika? Ja w 13 letni aucie, kupionym z drugiej ręki, nie robiłbym afery, tylko kupił nowy zbiornik i wymienił, to nie jest droga sprawa, szczególnie, że dłuższa eksploatacja w takim stanie powali układ paliwowy i wtryski, a to już będzie biło po kieszeni.
NO i rodzi się jeszcze jedno pytanie - czy farbę rozpuszcza coś, co było powszechnie stosowane w roku 2003 w paliwie, i jest to błąd na etapie produkcji, czy problem pojawił się dopiero po wprowadzeniu jakiegoś nowego wynalazku przez rafinerie.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Schodząca farba z relingów
przez kamil_tbg » 07 cze 2021 08:29 w Nadwozie - 10 Odpowiedzi / 6890 Wyświetlone
- Ostatni post przez kamil_tbg
14 cze 2021 06:02
-
Schodząca farba z relingów
-
-
Olej w zbiorniku płynu chłodniczego
przez Rado » 16 paź 2019 13:01 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Olej w zbiorniku płynu chłodniczego
-
-
Olej w zbiorniku płynu chłodniczego
przez Rado » 16 paź 2019 13:00 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Olej w zbiorniku płynu chłodniczego
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości