Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierownica

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierownica

17 kwi 2016 13:58

Witam, wszystkich. Ostatnio miałem problem z układem kierowniczym.Na włączonym silniku, podczas kręcenia kierownica prawo/lewo,stuki metaliczne i stuki stłumione(nie wiem jak wam to określic), Auto pod względem zawieszenia wszystko jest w porządku(sprawdzone).A podczas jazdy na kamienistej badz połatanej draga łatami (jedna łata na drugiej)pojawiały sie drgania na kierownicy i te trzaski metaliczne, Więc pozostało mi tylko do sprawdzenia kolumna kierownicza ( i słoneczko ) badz przekładnia kierownicza (maglownica)to bym zostawił dla mechanika gdyby sie nie udało zrobic z kolumna kierownicza. Po rozebraniu kk na mak prawie i sprawdzeniu w układzie elektrycznym tego słoneczka gumowego wszystko wporzadku i tą słynna podkładke metalową powyginaną tez dobrze. poskręcałem wszystko z spowrotem i patrze krzywa kierownica lekko w prawo a auto jedzie prosto, no bo przeciez nic nie robiłem przy kołach. I moje pytanie brzmi czy musze robic zbierznosc kół? albo elektryczne regulacja kierownicy? Dodam ze stuków nie mam sprawdzone na najgorszym terenie.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 09:28 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

17 kwi 2016 14:52

Jezu drogi... Jesteś z Ukrainy?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

17 kwi 2016 15:24

a ty z skąd?
Ostatnio edytowano 17 kwi 2016 15:57 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

17 kwi 2016 15:26

Ryba4 napisał(a):Jezu drogi... Jesteś z Ukrainy?

Hmm umiesz tylko obrazac ludzi?? nie po to tu sie zarejestrowałem zeby czytac twoje bzdety.... a jak masz taki temat drugi prosze podac linka . Bo widze ze nie wiesz o co chodzi.. pzd
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

rodrigez
 

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

17 kwi 2016 17:01

A kierownicy nie da się przekręcić na kolumnie żeby była prosto
I czy taka sama jest liczba obrotów w lewo i prawo
Tapnięte z OnePlus One

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 08:27

Dokładnie, nie wiem o co chodzi, bo musiałem Twój post przeczytać 2x żeby z grubsza go zrozumieć, po prostu naucz się pisać po polsku. Skoro oczekujesz czyjejś pomocy, to szanuj czas i oczy innych.
Wypowiadasz się na FORUM PUBLICZNYM - w rozumieniu zarówno internetowym jak i "klasycznym". Chyba, że właśnie jesteś obcokrajowcem, to wtedy można wybaczyć. KPW?
;]

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 09:33

Dokładnie, nie wiem o co chodzi, bo musiałem Twój post przeczytać 2x żeby z grubsza go zrozumieć, po prostu naucz się pisać po polsku. Skoro oczekujesz czyjejś pomocy, to szanuj czas i oczy innych.
Wypowiadasz się na FORUM PUBLICZNYM - w rozumieniu zarówno internetowym jak i "klasycznym". Chyba, że właśnie jesteś obcokrajowcem, to wtedy można wybaczyć. KPW?
;]

To jest mój 1 post na internecie. troche zrozumienia i poprawiłem moj post. fakt zawikładny był. przejdzmy do meritum sprawy :ha
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 10:24

rodrigez napisał(a):
A kierownicy nie da się przekręcić na kolumnie żeby była prosto


W którym miejscu mowa? bo ja próbuje na wałku kolumny kierowniczej, łączącej z przekładnią kierownicza. jest jeszcze układ elektryczny i tam gdzie sie znajduje ta powyginana podkładka tam tez jest łaczenie w kolumnie kierownicy.


I czy taka sama jest liczba obrotów w lewo i prawo


mam przekładnie kierownicza ustawiona w punkcie ''zero'' i wałek kolumny kierowniczej daje w to samo miejsce "zero" to kierownice mam lekko przekrecona w prawo ok 3-4cm . a jak daje o jeden ząbek w przeciwnym kierunku zeby wyprostowac na wałku kolumny kierowniczej przy łaczeniu z przekładnią to zaś mam w lewo przekręcone ok 3-4cm. tak tyle samo sie przekreca.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 21:42 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 12:56

Skoro wcześniej było ok no to coś musi być inaczej. Teraz to się już pewnie bez serwisu nie obejdzie.
A następnym razem rób sobie jakieś znaczniki.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

ghost985
 

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 14:03

Jak masz teraz przestawioną lekko to zostaw jak jest (jak to nazywasz "w punkcie zero") i jedź na zbieżność. Jeżeli zbieżność będzie OK. to wtedy regulacja na drążkach zostaje tylko i po sprawie. Niczego nie przestawiaj na kolumnie kierowniczej (o żadne dwa, trzy ząbki), bo potem to już w ogóle nikt tego nie ogarnie. :?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 21:23

Skoro wcześniej było ok no to coś musi być inaczej.



z pewnością bo tak jak jest na filmiku 9sekunda https://www.youtube.com/watch?v=x5KnT8O9vaA ten sfożen jest pokryty gumą i połączony z kierownicą i przestawiłem o 1 ząbek i to spowodowało ze juz mi nie bije na kierownicy :mrgreen:


Teraz to się już pewnie bez serwisu nie obejdzie.
A następnym razem rób sobie jakieś znaczniki.


nie wiem dla tego tu jestem. Co do znaczników mam wszystko poznaczone, tylko tu jest problem ze nie moge kierownicy ustawic na wprost? tez nie mogłem wiecej manewrować tam w kierownicy ze wzgledu na tasme przy kierownicy, bo jak bym ją przerwał to poduszka bym w gębę dostał... :he
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 21:49 przez kusy88, łącznie edytowano 2 razy
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 kwi 2016 21:40

Jak masz teraz przestawioną lekko to zostaw jak jest (jak to nazywasz "w punkcie zero") i jedź na zbieżność. Jeżeli zbieżność będzie OK.


A powiedz mi dlaczego, miałbym robić zbieżność skoro nic nie robiłem, przy kołach? i jak jade to tez mam maglownice w punkcie ''zero''czyli na wprost i nie sciaga mi tez auta.



to wtedy regulacja na drążkach zostaje tylko i po sprawie. Niczego nie przestawiaj na kolumnie kierowniczej (o żadne dwa, trzy ząbki), bo potem to już w ogóle nikt tego nie ogarnie. :?


Może faktycznie drązki wystarcza, chodz boje sie o to wspomaganie elektryczne i tą tasme pod kierownicą. na kolumnie kierowniczej tak jak na tym filmiku o 1 ząbek. Jest podany w wcześniejszym komentarzu.
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

ghost985
 

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

19 kwi 2016 08:47

Kolego... wiem jedno, że na kolumnie kierowniczej niczego się nie przestawia, ustawia się zbieżność (wtedy też i kierownice się blokuje "na wprost"), ewentualnie potem lekka korekta na drążkach do pół obrotu jeżeli kierownica nie jest "w osi" (chyba, że masz auto w którym coś już kombinował, może wymieniał wahacz czy końcówkę drążka, a potem nie zrobił zbieżności) zresztą Twoje auto, Twoja sprawa - chcesz przestawiaj co chcesz i jak chcesz. Ja wyżej napisałem co bym zrobił w takim przypadku.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

19 kwi 2016 09:18

Nic nie było wymieniane, bo wszystko w zawieszeniu jest sprawne.
pewnie masz racje ze nic sie nie przestawia ale to zrobiłem ze wzgledu na te stuki :!! gdzie juz ich nie mam :ha i nie musiałem wywalic ponad 4 TYŚ + ROBOCIZNE. pewnie bedzie mnie czekac kalibracja połozenia kierownicy, badz te drażki,,,,, Jak dam rade to dzis podjade do serwisu i napisze Wam jak sytuacja po moich zmianach w kolumnie kierowniczej... hej
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kusy88
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
Lokalizacja: Brzeszcze
Grupa: Małopolska
Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

26 kwi 2016 22:26

Witam, Więc tak, bicie w kolumnie kierowniczej,,, przestawieniu na wieloklinie o jeden ząbek w prawo powyżej wspomagania układu elektrycznego, dało bardzo dobry rezultat, tylko po skończonych pracach, miałem lekko przekręconą kierownicę w prawo i zapaloną kontrolkę ESP, wiec pojechałem na diagnostykę komputerowa (zresetowali) juz nie swieci i na końcówkach drążków ustawili kierownice przy okazji zbieżność też zrobili i wydałem 200zł :ha
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM

rodrigez
 

Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni

18 cze 2016 12:24

Chyba EPS a nie ESP

Tapnięte z OnePlus One

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl