Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierownica
Moderator: Żandarmeria
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierownica
Witam, wszystkich. Ostatnio miałem problem z układem kierowniczym.Na włączonym silniku, podczas kręcenia kierownica prawo/lewo,stuki metaliczne i stuki stłumione(nie wiem jak wam to określic), Auto pod względem zawieszenia wszystko jest w porządku(sprawdzone).A podczas jazdy na kamienistej badz połatanej draga łatami (jedna łata na drugiej)pojawiały sie drgania na kierownicy i te trzaski metaliczne, Więc pozostało mi tylko do sprawdzenia kolumna kierownicza ( i słoneczko ) badz przekładnia kierownicza (maglownica)to bym zostawił dla mechanika gdyby sie nie udało zrobic z kolumna kierownicza. Po rozebraniu kk na mak prawie i sprawdzeniu w układzie elektrycznym tego słoneczka gumowego wszystko wporzadku i tą słynna podkładke metalową powyginaną tez dobrze. poskręcałem wszystko z spowrotem i patrze krzywa kierownica lekko w prawo a auto jedzie prosto, no bo przeciez nic nie robiłem przy kołach. I moje pytanie brzmi czy musze robic zbierznosc kół? albo elektryczne regulacja kierownicy? Dodam ze stuków nie mam sprawdzone na najgorszym terenie.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 09:28 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Jezu drogi... Jesteś z Ukrainy?
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
a ty z skąd?
Ostatnio edytowano 17 kwi 2016 15:57 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Ryba4 napisał(a):Jezu drogi... Jesteś z Ukrainy?
Hmm umiesz tylko obrazac ludzi?? nie po to tu sie zarejestrowałem zeby czytac twoje bzdety.... a jak masz taki temat drugi prosze podac linka . Bo widze ze nie wiesz o co chodzi.. pzd
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
- rodrigez
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
A kierownicy nie da się przekręcić na kolumnie żeby była prosto
I czy taka sama jest liczba obrotów w lewo i prawo
Tapnięte z OnePlus One
I czy taka sama jest liczba obrotów w lewo i prawo
Tapnięte z OnePlus One
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Dokładnie, nie wiem o co chodzi, bo musiałem Twój post przeczytać 2x żeby z grubsza go zrozumieć, po prostu naucz się pisać po polsku. Skoro oczekujesz czyjejś pomocy, to szanuj czas i oczy innych.
Wypowiadasz się na FORUM PUBLICZNYM - w rozumieniu zarówno internetowym jak i "klasycznym". Chyba, że właśnie jesteś obcokrajowcem, to wtedy można wybaczyć. KPW?
;]
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wypowiadasz się na FORUM PUBLICZNYM - w rozumieniu zarówno internetowym jak i "klasycznym". Chyba, że właśnie jesteś obcokrajowcem, to wtedy można wybaczyć. KPW?
;]
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Dokładnie, nie wiem o co chodzi, bo musiałem Twój post przeczytać 2x żeby z grubsza go zrozumieć, po prostu naucz się pisać po polsku. Skoro oczekujesz czyjejś pomocy, to szanuj czas i oczy innych.
Wypowiadasz się na FORUM PUBLICZNYM - w rozumieniu zarówno internetowym jak i "klasycznym". Chyba, że właśnie jesteś obcokrajowcem, to wtedy można wybaczyć. KPW?
;]
To jest mój 1 post na internecie. troche zrozumienia i poprawiłem moj post. fakt zawikładny był. przejdzmy do meritum sprawy
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
rodrigez napisał(a):A kierownicy nie da się przekręcić na kolumnie żeby była prosto
W którym miejscu mowa? bo ja próbuje na wałku kolumny kierowniczej, łączącej z przekładnią kierownicza. jest jeszcze układ elektryczny i tam gdzie sie znajduje ta powyginana podkładka tam tez jest łaczenie w kolumnie kierownicy.I czy taka sama jest liczba obrotów w lewo i prawo
mam przekładnie kierownicza ustawiona w punkcie ''zero'' i wałek kolumny kierowniczej daje w to samo miejsce "zero" to kierownice mam lekko przekrecona w prawo ok 3-4cm . a jak daje o jeden ząbek w przeciwnym kierunku zeby wyprostowac na wałku kolumny kierowniczej przy łaczeniu z przekładnią to zaś mam w lewo przekręcone ok 3-4cm. tak tyle samo sie przekreca.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 21:42 przez kusy88, łącznie edytowano 1 raz
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Skoro wcześniej było ok no to coś musi być inaczej. Teraz to się już pewnie bez serwisu nie obejdzie.
A następnym razem rób sobie jakieś znaczniki.
A następnym razem rób sobie jakieś znaczniki.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- ghost985
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Jak masz teraz przestawioną lekko to zostaw jak jest (jak to nazywasz "w punkcie zero") i jedź na zbieżność. Jeżeli zbieżność będzie OK. to wtedy regulacja na drążkach zostaje tylko i po sprawie. Niczego nie przestawiaj na kolumnie kierowniczej (o żadne dwa, trzy ząbki), bo potem to już w ogóle nikt tego nie ogarnie.
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Skoro wcześniej było ok no to coś musi być inaczej.
z pewnością bo tak jak jest na filmiku 9sekunda https://www.youtube.com/watch?v=x5KnT8O9vaA ten sfożen jest pokryty gumą i połączony z kierownicą i przestawiłem o 1 ząbek i to spowodowało ze juz mi nie bije na kierownicy
Teraz to się już pewnie bez serwisu nie obejdzie.
A następnym razem rób sobie jakieś znaczniki.
nie wiem dla tego tu jestem. Co do znaczników mam wszystko poznaczone, tylko tu jest problem ze nie moge kierownicy ustawic na wprost? tez nie mogłem wiecej manewrować tam w kierownicy ze wzgledu na tasme przy kierownicy, bo jak bym ją przerwał to poduszka bym w gębę dostał...
Ostatnio edytowano 18 kwi 2016 21:49 przez kusy88, łącznie edytowano 2 razy
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Jak masz teraz przestawioną lekko to zostaw jak jest (jak to nazywasz "w punkcie zero") i jedź na zbieżność. Jeżeli zbieżność będzie OK.
A powiedz mi dlaczego, miałbym robić zbieżność skoro nic nie robiłem, przy kołach? i jak jade to tez mam maglownice w punkcie ''zero''czyli na wprost i nie sciaga mi tez auta.
to wtedy regulacja na drążkach zostaje tylko i po sprawie. Niczego nie przestawiaj na kolumnie kierowniczej (o żadne dwa, trzy ząbki), bo potem to już w ogóle nikt tego nie ogarnie.
Może faktycznie drązki wystarcza, chodz boje sie o to wspomaganie elektryczne i tą tasme pod kierownicą. na kolumnie kierowniczej tak jak na tym filmiku o 1 ząbek. Jest podany w wcześniejszym komentarzu.
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
- ghost985
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Kolego... wiem jedno, że na kolumnie kierowniczej niczego się nie przestawia, ustawia się zbieżność (wtedy też i kierownice się blokuje "na wprost"), ewentualnie potem lekka korekta na drążkach do pół obrotu jeżeli kierownica nie jest "w osi" (chyba, że masz auto w którym coś już kombinował, może wymieniał wahacz czy końcówkę drążka, a potem nie zrobił zbieżności) zresztą Twoje auto, Twoja sprawa - chcesz przestawiaj co chcesz i jak chcesz. Ja wyżej napisałem co bym zrobił w takim przypadku.
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Nic nie było wymieniane, bo wszystko w zawieszeniu jest sprawne.
pewnie masz racje ze nic sie nie przestawia ale to zrobiłem ze wzgledu na te stuki gdzie juz ich nie mam i nie musiałem wywalic ponad 4 TYŚ + ROBOCIZNE. pewnie bedzie mnie czekac kalibracja połozenia kierownicy, badz te drażki,,,,, Jak dam rade to dzis podjade do serwisu i napisze Wam jak sytuacja po moich zmianach w kolumnie kierowniczej... hej
pewnie masz racje ze nic sie nie przestawia ale to zrobiłem ze wzgledu na te stuki gdzie juz ich nie mam i nie musiałem wywalic ponad 4 TYŚ + ROBOCIZNE. pewnie bedzie mnie czekac kalibracja połozenia kierownicy, badz te drażki,,,,, Jak dam rade to dzis podjade do serwisu i napisze Wam jak sytuacja po moich zmianach w kolumnie kierowniczej... hej
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
-
kusy88 - Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 08 kwi 2016 21:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Kia Cee'd 1,4 2009 HB 5D
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Witam, Więc tak, bicie w kolumnie kierowniczej,,, przestawieniu na wieloklinie o jeden ząbek w prawo powyżej wspomagania układu elektrycznego, dało bardzo dobry rezultat, tylko po skończonych pracach, miałem lekko przekręconą kierownicę w prawo i zapaloną kontrolkę ESP, wiec pojechałem na diagnostykę komputerowa (zresetowali) juz nie swieci i na końcówkach drążków ustawili kierownice przy okazji zbieżność też zrobili i wydałem 200zł
Kia Cee'd 1,4 DOHC 16V 90KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
Opel Astra 1,6 ECOTEC 16V 100KM
Fiat 126p 24KM
- rodrigez
Re: Rozbieranie kolumny kierowniczej 2010r i krzywa kierowni
Chyba EPS a nie ESP
Tapnięte z OnePlus One
Tapnięte z OnePlus One
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Krzywa kierownica i bicie Kia cee'd III
przez SylverStone86 » 05 lip 2020 11:12 w Zawieszenie - 8 Odpowiedzi / 6130 Wyświetlone
- Ostatni post przez ruszok
08 lip 2020 19:54
-
Krzywa kierownica i bicie Kia cee'd III
-
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
przez Kagan » 21 sty 2020 09:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 18041 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
02 lut 2020 18:42
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
-
-
Klejącą się kierownica
przez rbtm » 14 sty 2021 23:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 2922 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
15 sty 2021 14:47
-
Klejącą się kierownica
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości