Zimny - zamulony

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
radkon
 

Zimny - zamulony

31 gru 2007 17:23

Witam
Pierwszy raz mam diesla i stąd pytanie czy to jest normalne - zimne auto w ogóle nie ma przyspieszenia, praktycznie żadnej mocy ze 115 KM nie czuję. Taka sytuacja trwa jakieś 20 minut. Dopiero jak się mocno rozgrzeje silnik (znacznie później niż wskazówka pokaże właściwą temp) to czuję mocniejsze naciśnięcie na gaz.

AUTOR WĄTKU
lukas63
 

31 gru 2007 18:07

Oj czuje ze szybko zajedziesz diesla (turbinę) :)

Avatar użytkownika
polancky
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 123
Dołączył(a): 17 lip 2007 12:23
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Grupa: Dolny Śląsk

31 gru 2007 18:19

Poczytaj, może to rzuci trochę światła na to zamulenie. Ogólnie oszczędzaj go na zimno...

JAZDA DIESLEM
Obrazek
..:: Łojciec założyciel cKP ::..

AUTOR WĄTKU
radkon
 

31 gru 2007 19:37

lukas63 napisał(a):Oj czuje ze szybko zajedziesz diesla (turbinę) :)


no właśnie jeżdżę ostrożnie gdy jest zimny bo inaczej się nie da. Po co mam dawać gaz do dechy jak efektu żadnego nie ma. Interesowało mnie czy jest to normalna sprawa. Dzięki za linka. Z drugiej strony dużo się słyszy o zaletach diesla (np ze mniej pali) a dla mnie ta sprawa (zimą trzeba czekać ponad kwadrans żeby normalnie jeździć) jest ważniejsza. Nigdy nie słyszałem tego o dieslach.

AUTOR WĄTKU
kris
 

31 gru 2007 19:43

i dlatego uważam, że benzyna lepsza :)

Happy New Year !!!!!!!!!!!!!!!!

:lol:

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

31 gru 2007 20:38

radkon napisał(a):
lukas63 napisał(a):Oj czuje ze szybko zajedziesz diesla (turbinę) :)


no właśnie jeżdżę ostrożnie gdy jest zimny bo inaczej się nie da. Po co mam dawać gaz do dechy jak efektu żadnego nie ma. Interesowało mnie czy jest to normalna sprawa.


Moim zdaniem nie jest. Ceed to mój drugi diesel i ani w tym ani w poprzednim nie miałem takiego efektu. Wadomo, ze trzeba go oszczędzać na zimno, ale czuć pod nogą, że KM nie brakuje.

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

01 sty 2008 13:32

To raczej nie jest normalny objaw. Mój na zimno rwie jak z procy. Oczywiście nie forsuję ale w razie potrzeby to żołądek na tylnym fotelu. :D Sprawdź układ dolotowy. Filtr powietrza, może strzelił przepływomierz.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

01 sty 2008 23:29

mój także czy zimny czy ciepły jeździ normalnie, oczywiście nie katuje go na zimno, wal do serwisu niech sprawdzają, bo coś z nim nie tak jest :wink:

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

03 sty 2008 12:04

A mój odpalił za pierwszym obrotem rozrusznika przy -16 (27 grudnia Tylicz 7:14) i od razu dawał z buta :wink:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

04 sty 2008 00:43

pioter napisał(a):A mój odpalił za pierwszym obrotem rozrusznika przy -16 (27 grudnia Tylicz 7:14) i od razu dawał z buta :wink:


ale ty masz noPb :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

04 sty 2008 09:51

napewno jak jest jest zimno to przez chwilę autko jest delikatnie zamulone ale nie przez 20 min i to zamulenie jest delikatne

dlatego diesle nie słyżą do jazdy po mieście na krótkich odcinkach bo się dłużej nagrzewają

acha mam wrażenie że alu silnik w mojej kile bardzo szybko się wychąłdza po zgaszeniu i parkowaniu
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

04 sty 2008 14:20

Dokładnie Lalas, noł ołówek u mnie siedzi :wink:
Sensor - nie zauważyłem jakiegoś szybszego wychładzania w porównaniu z innymi autami które użytkowałem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
madagaskar1
 

26 sty 2008 06:23

kolego wal do serwisu turbina ci siada

AUTOR WĄTKU
Janek
 

28 sty 2008 15:09

Witajcie.
Mam ten sam objaw!! Silnik hałasuje i nie jedzie. 2 tyg temu bylem w jdnym serwisie to powiedzilei ze odczepil sie kabel od podcisnienia. Zadnej roznicy nie poczulem potym.
W srode znow jade ale do innego. Zostawie niech mysla. :evil:

AUTOR WĄTKU
Janek
 

30 sty 2008 10:07

jak napisalem, tak bylem w serwisie.
Mistrz serwisu sie przejechał i nie stwierdził zadnych dolegliwosci.
Zglosilem tez awarie schowka - popielniczki w ktorej cos sie ulamało i sie nie zamyka. Mily Pan serwisant poinformowal mnie ze nie ma pojecia jak to naprawic, a jak bede chcial jednak to naprawic to miesiac moze dwa tzreba czekac na czesc. Ale ze nie wie jakie to ich nie zamówi <hahaha>

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

AUTOR WĄTKU
MikeTNK
 

30 sty 2008 10:47

Janek - pisz jaki to serwis cobysmy unikali jak ognia :)

AUTOR WĄTKU
Janek
 

30 sty 2008 10:54

Carserwis na 1 Sierpnia Warszawa ;]

zastanawiam sie nad pojechaniem na hamownie, zeby ktos niezalezny mi powiedział czy samochod rzeczywiscie ma mniej mocy czy to tylko moja i paru osób wyobraznia

AUTOR WĄTKU
bob
 

02 lut 2008 00:52

Dziwne, ja też zauważam takie objawy, że jak zimny to jest jakiś mało ruchliwy :) ... i trzeba więcej gaz wciskać żeby uzyskać efekt jakiegoś przyspieszenia... w zasadzie to czasami się zastanawiam czy w ogóle ta turbina działa jak jest zimny... :?

AUTOR WĄTKU
matyk
 

06 lut 2008 22:13

Każdy zimny silnik czy to diesel czy benzyna będzie miał mniej mocy ze względu na gęsty zimny olej, który nie dociera do wszystkich miejsc, z tąd wieksze opory podczas jazdy i uczucie zmulenia na zimnym silniku. W dieslu tym bardziej to odczuwamy bo dochodzi jeszcze turbina, która smarowana jest olejem. Pamietajmy, że na zimnym silniku nigdy nie wciskamy pedału gazu do oporu.

AUTOR WĄTKU
ronnie21
 

07 lut 2008 00:39

Normalna sprawa ze w dieslu zaraz po uruchomieniu ciezko sie silnik wkreca na obroty, ale 20 minnut to troche przesada. Swojego 2.0crdi jeszczenie odebralem, ale codziennie jezdze 1,9 tdi golfem v i z rana po uruchomieniu silnik az sie broni przed kreceniem (nawet w zakresie 1000-1800 rpm) dlatego go oszczedzam. Ale po kilku km i kilku minutach, chociaz dalej jest zimny to chetniej sie wkreca. No a jak sie juz ladnie nagrzeje to rakieta, a z obrotomierza mozna wiatraczek zrobic :) Wszytsko to chyba kwestia smarowania zarowno silnika jak i turbiny - dlatego na zimnym silniku trzeba bardzo uwazac ( a goracy wystudzic tzn turbo wystudzic)

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl