serwis

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
kovson
 

serwis

02 gru 2015 10:33

Panowie i Panie poszukuję dobrego serwisu w Gdańsku/Trójmieście mam taką sytuację poniżej mail wysłany do KIA POLSKA:

Witam

Korzystam z serwisu Interbis w Gdańsku. przyjechałem z piszczącym sprzęgłem klimatyzacji - po załączeniu kompresora pojawiał się głośny pisk. Zaniepokojony objawem przyjechałem do serwisu w którym od 6 lat auto jest serwisowane. Mechanik wydał ekspertyzę łożysko oporowe sprzęgła, długo się nie zastanawiając umówiłem się na pierwszy wolny termin i zamówiłem komplet sprzęgła - łożysko, docisk tarcza, uszczelniacze, poduszki zawieszenia widoczne przy demontażu. Po wymianie wyżej wymienionych części i zignorowaniu przez mechanika i pracownika salonu objawów przedstawianych prze zemnie - pisk łożyska przy włączaniu klimatyzacji (co również udokumentowałem telefonem komórkowym), przygasanie świateł w znaczącym stopniu przy załączaniu klimatyzacji co ma miejsce do dzisiaj, wykonałem jazdę próbną około 40 km. Po jeździe próbnej jakże zdziwiony byłem wysiadając donośnym piskiem dobiegającym od strony alternatora/kompresora klimatyzacji. Następnego dnia o godzinie 7 rano pojawiłem się z objawem w serwisie sprawdzając z zaprzyjaźnionym mechanikiem stan sprzęgła, które panowie mi wymienili - jest w nienagannym stanie, z resztą nie czuję różnicy jakiejkolwiek po wymianie pedał tak samo funkcjonuje, identyczne zachowanie nowej części jak tej dotychczasowej niby uszkodzonej. Auto zostało na dzień w serwisie panowie dokręcili blachę jak to określili pod skrzynią biegów bo mechanik zapomniał, pomyślałem ok dam szansę ludziom zajmującym się samochodami kia profesjonalnie. Po powrocie do miejsca zamieszkania rozgrzanym samochodem - panowie do testów spalili 1/3 baku paliwa nie odnotowałem nic niepokojącego, usatysfakcjonowany zaparkowałem auto. Po nocy i przymrozku jakże zdziwiony byłem odpalając samochód i słysząc przez 15 min ten sam pisk zatartego sprzęgła klimatyzacji/rolki napinającej/łożyska alternatora. Mocno poirytowany wydany 1000 zł na wymianę sprzęgła, które nie powodowało wyżej opisanej usterki zadzwoniłem do serwisu - panowie umówili wizytę na 30 wieczór do 01.12.2015. Po całodniowym pobycie auta w serwisie nic nie zostało zrobione naciągnięty jedynie nowy pasek. Zirytowany udałem się w godzinach popołudniowych odebrać auto. Usłyszałem, że nic nie zdiagnozowano naciągnięto pasek nieznacznie i tu zaskoczenie odpaliłem zimne auto i usłyszałem pisk wyżej wymieniony w delikatniejszej odsłonie. Zaalarmowałem pracowników serwisu, którzy stwierdzili że nie słyszą tego pisku więc zostawiłem auto na godzinę włączone na parkingu serwisu, z którego nie zdążyłem odjechać. Mimo moich sugestii oraz udowodnieniu że przy wyłączonym kompresorze światła nie przygasają przy każdorazowym zwolnieniu obrotów oraz nie ma pisku mniej słyszalnego po naciągnięciu paska ale jednak (element piszczący został dociśnięty paskiem). Oraz ustaniu pisku po godzinnej pracy silnika - coś się rozgrzało. Panowie zignorowali mnie i kazano przyjechać mi z wyraźnym piskiem cokolwiek to znaczy. Dodam mechanik za pierwszym razem słyszał ten pisk i postawił błędną diagnozę nie sprawdzając przyczyny pisku wymiany sprzęgła. Efekt jest taki mniej w portfelu o 1000 zł, zamierzam zrobić ekspertyzę sprzęgła z biegłym rzeczoznawcą, auto jest dalej uszkodzone serwis w sposób arogancki ignoruje sprawę - oznaczyłoby to przyznanie się do wymiany dobrej części.

Droga kio - korzystam z autoryzowanych serwisów od 7 lat głownie z Interbisu i Poleszaka, teraz Kuleja w Gdańsku (zrezygnowałem z Poleszaka gdyż naprawy rwały tam długo i często były nieskuteczne), następcą tego samochodu maiła być nowa kia ceed zadowolony z dotychczasowej współpracy serwisu.

Proszę Państwa o informacje jak mam rozwiązać tą sytuację ?

Film z dnia 09.12.2015

https://onedrive.live.com/redir?resid=2 ... ideo%2cmp4
Ostatnio edytowano 09 gru 2015 14:10 przez kovson, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
hddk
 

Re: serwis

02 gru 2015 11:26

Przykra sprawa. Ja bym walczył o swoje do końca.

Avatar użytkownika
argo
Kierownik zmiany
 
Posty: 164
Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M

Re: serwis

02 gru 2015 14:59

Czytałem dwa razy i nie bardzo rozumiem czy chodzi o sprzędło klimatyzacji czy silnika. Tak jakby na zmianę się pojawiają o_O.
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: serwis

02 gru 2015 15:44

argo napisał(a):Czytałem dwa razy i nie bardzo rozumiem czy chodzi o sprzędło klimatyzacji czy silnika. Tak jakby na zmianę się pojawiają o_O.

U mnie to samo :szok Pomijając tytuł wątku z dooopy :fiu
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 675
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS

Re: serwis

02 gru 2015 19:19

Dobre :-) piszczy klima a wymiana sprzęgła silnika :-) no cóż źle wyjaśnione serwisowi.
A tak na poważnie ten temat to żart?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: serwis

03 gru 2015 03:01

Przeczytałem dwa razy.

Obraz jaki mi się pokazuje:
1. Mechanik powiedział doradcy, że to łożysko sprzęgła klimatyzacji do wymiany.
2.A. Doradca powiedział klientowi, że to łożysko sprzęgła do wymiany. Klient zrozumiał jak chciał.
2.B. Doradca powiedział klientowi, że to łożysko sprzęgła klimatyzacji do wymiany. Jednak klient nie przyswoił słowa "klimatyzacji", ale zapamiętał "sprzęgła".
2.C. Doradca dalej powinien być piekarzem, bo po tym co przekazał mu mechanik, powiedział klientowi, że to łożysko sprzęgła /w układzie napędowym/.
2.D. Zmienił się doradca /inny prowadził sprawę, a inny wydawał auto/ i miał wytentamtentegowane. Ogoniasty!! diabloo

Ewidentny błąd komunikacji.
Aczkolwiek dziwne, że tak ochoczo wymieniono sprzęgło.

Avatar użytkownika
argo
Kierownik zmiany
 
Posty: 164
Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M

Re: serwis

03 gru 2015 09:11

Mam nadzieję, że Kovson rozwinie wątek i napisze chronologicznie kto i gdzie poszczególne decyzje podejmował. Jak się okaże, że jedno ASO od początku do końca to może jakąś klubową nagrodę Darwina (czy tam innego antynobla) im przyznamy :D
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI

AUTOR WĄTKU
kovson
 

Re: serwis

08 gru 2015 16:16

Szanowny Panie,



Dziękujemy za przesłaną korespondencję. Opinie klientów są dla nas bardzo ważne i pozwalają nieustannie podnosić jakość usług świadczonych w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Kia.


W związku z problemami jakich doświadczył Pan przy obsłudze Pana samochodu poprosiliśmy ASO Kia Interbis o przedstawienie nam szczegółowych wyjaśnień na temat przyczyn zaistniałej sytuacji.




Z udzielonych nam informacji wynika, że podczas Pańskiej wizyty w Autoryzowanej Stacji Obsługi Kia Interbis w dniu 16-11-2015 stwierdzono głośną pracę łożysko oporowego sprzęgła, kwalifikującą tę część do wymiany. Z uwagi na przebieg pojazdu doradzono wówczas Panu wymianę wraz z łożyskiem kompletnego sprzęgła. Taka kompleksowa naprawa pozwala uniknąć konieczności ponownego demontażu skrzyni w celu wymiany sprzęgła w niedalekiej przyszłości, kiedy sprzęgło zużyje się eksploatacyjnie. Pozostawiono Panu ostateczną decyzję w tej sprawie.




W dniu 18-11-2015 pojawił się Pan w serwisie ze swoimi częściami do naprawy i zlecił Pan wymianę łożyska oporowego wraz z kompletnym sprzęgłem. Przy okazji tej naprawy wymieniono również poduszki drążka stabilizatora oraz uszczelniacze półosi. Przy odbiorze samochodu z warsztatu nie zgłosił Pan zastrzeżeń odnośnie stanu technicznego pojazdu, ani dźwięków dochodzących z silnika. Należy więc przyjąć, że wówczas dźwięki te nie wystąpiły.




W dniu 20-11-2015 pojawił się Pan ponownie w ASO Kia Interbis zgłaszając dźwięki dochodzące z komory silnika, po jego rozgrzaniu. Za Pańską zgodą przeprowadzono jazdę próbną, na odcinku ok. 40 km. Wydaje się wątpliwe, aby na odcinku tej długości samochód zużył 1/3 zbiornika paliwa. Przeprowadzona próba drogowa wykazała, że przyczyną hałasu była poluzowana osłona pod skrzynią biegów. Po dokręceniu osłony niepokojący Pana dźwięk ustąpił.




W dniu 30-11-2015 ponownie zgłosił Pan w ASO Kia Interbis pojawienie się niepokojących odgłosów, jednakże tym razem, jak Pan oświadczył, dźwięk pojawiał się przy zimnym silniku, a nie tak jak poprzednio po rozgrzaniu. Badanie samochodu przeprowadzone przez serwis na drugi dzień nie potwierdzilo opisanych przez Pana objawów usterki. Profilaktycznie przeprowadzono regulację napięcia paska klinowego. Po tej operacji również nie stwierdzono hałaśliwej pracy silnika.

Poproszono więc Pana o wskazanie niepokojącego dźwięku. Wówczas jak poinoformował nas serwis, stwierdził Pan, że dźwięk pojawia się przy ciepłym silniku. Rozgrzano więc w Pana obecności silnik, ale wówczas hałas również się nie pojawił.

Zgłosił Pan wówczas, że oświetlenie zewnętrzne pojazdu przygasa po włączeniu klimatyzacji, na wolnych obrotach silnika. Sprawdzono więc kontrolę układu ładowania akumulatora, która nie wykazała nieprawidłowości w dzialaniu tegu układu.




Z informacji przedstawionych nam przez ASO Kia Interbis wynika, że zgłaszane przez Pana usterki były na bieżąco diagnozowane i usuwane. Jeśli nadal doświadcza Pan problemów z funkcjonowaniem pojazdu prosimy o zgłoszenie się do ASO Kia Interbis i wskazanie usterki. Jeśli jest Pan niezadowolony z usług świadczonych przez ASO Kia Interbis prosimy o zgłoszenie się do dowolnej innej Autoryzowanej Stacji Obslugi Kia.




Z wyrazami szacunku Paweł Sowiński konsultant infolinii

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: serwis

08 gru 2015 16:26

Zabić Cię to mało, trzeba było jeszcze więcej interlinii powstawiać (tak, wiem, że to nie Ty, ale mogłeś sformatować!) żeby post zajął najlepiej całą stronę na monitorze 32" monitorze 4k...
To raz, a dwa, masz zgodę KMP na upublicznienie tej wiadomości ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
kovson
 

Re: serwis

08 gru 2015 16:39

1.Przyjechałem do serwisu z piskiem "zatartego łożyska". - Mechanik podniósł klapę silnika i stwierdził: "to do wymiany jest łożysko oporowe sprzęgła, ale to lepiej wymienić całe sprzęgło". umówiłem się na wymiane kompletu sprzęgła (nie sprzęgła klimatyzacji ;).
2.Odebrałem auto po wymianie kompletu sprzęgła, uszczelniaczy, poduszek widocznych przy wyciągniętej skrzyni. Zrobiłem trasę tego samego dnia Gdańsk-Gdynia-Gdańsk, Parkując auto już dobiegła mnie dźwięk usterki, która miała być wyeliminowana, piska nadal występował. Ponieważ było już za późno serwis był nieczynny, pojechałem z usterką rano do Interbisu.
3.Otrzymałem auto zastępcze "panowie szukali"- stwierdzili owszem jest słyszalny pisk po dużym obciążeniu silnika zużyli do testów 1/3 baka paliwa. Podobno była to wina osłony termicznej pod skrzynią, która nei dokręcił mechanik. Po pracy tego dnia odebrałem auto wróciłem do domu i przekonany o usunięciu usterki zostawiłem auto na parkingu.
4.Następnego dnia rano po lekkim przymrozku odpaliłem auto spryskałem szyby odmrażaczem i znowu pisk identyczny, nagrałem filmik. Zadzwoniłem do serwisu był to czwartek - umówiono mi wizytę na poniedziałek.
5.Zacząłem szukać co powoduje ten pisk dobiegał on jakby zza silnika z miejsca położenia kompresora klimy. Ok. no to wyłączę klimatyzację i co cisza. Wtedy również zauważyłem iż przy załączaniu klimatyzacji przygasają mi na maxa światła oraz pojawia się wymieniony piska. Co fajniejsze idąc dalej w przedziale 1000-1300 obrotów wysprzęglając również. Zgłosiłem to wszytko w poniedziałek recepcjponiście serwisu bo inaczej ich nie nazwę. Prawdopodobnie chodzi o sprzęgło ale klimatyzacji, ok sprawdzimy.
6.Dzwonią we wtorek wieczorem nic nie znaleźliśmy naciągnęliśmy pasek wieloklinowy (był wymieniany na nowy). Po pracy udałem się odebrać samochód, poprosiłem o kluczyki nie podpisując żadnych zleceń i co pisk cichszy niż do tej pory (panowie przecież ścisnęli układ mocniej paskiem), ale jest panowie recepcjoniści nic nie słyszą. Ok stwierdziłem rozgrzeję auto zobaczymy jak zareaguje. Pisk minął jak auto porządnie się rozgrzało, do tego momentu bawiłem się klimatyzacją i przy wyłączonej klimatyzacji wolnych obrotach na ssaniu jest pisk i przygasanie świateł, przy wyłączonej klimatyzacji brak objawu też dla panów recepcjonistów to nie żaden objaw usterki. Moje nagranie z telefonu tez nie jest żadnym udokumentowaniem usterki.
7.Napisałem więc do kia motors polska wyżej zamieszczonego maila.
8.Dzisiaj dostałem odpowiedź od pana z infolinii zamieszczoną powyżej.
9 Odpowiedziałem poniżej.
10.Dalej mam ten problem dojdzie do tego że wymienię to sprzęgło za marne 200 zł i oddam do diagnozy biegłego sprzęgło, które mi wymieniono na nowe.

Sorki za temat i zagmatwany opis sytuacji ale mam nadzieję że trochę jaśniej to napisałem - chodziło o dwa sprzęgła ;p

AUTOR WĄTKU
kovson
 

Re: serwis

08 gru 2015 16:40

Zaczynając pd tego iż wymieniona część - sprzęgło nie nosi oznak zużycia (jak to sam mechanik stwierdził za wcześnie na sprzęgło), oraz jak to opisywałem dźwięk na początku pojawiał się przy przejechaniu większego dystansu. Po wymianie sprzęgła tego samego dnia występował pisk po przejechaniu dystansu Gdynia Gdańsk. W serwisie byłem o 7 rano następnego dnia co już jest poświadczeniem nieprawdy ze strony pracowników serwisu, chyba że samochód zastępczy który dostałem był prywatnym samochodem pracownika. Ciężko mi udowodnić stan baku paliwa przed i po ponieważ został wyzerowany przebieg a który odzwierciedlał bieżący stan a nie zrobiłem zdjęcia wskaźnika paliwa. Przy obecnych dwóch wizytach nie omieszkałem zrobić takiegoż zdjęcia. Pracownicy - sprzedawcy, może tak recepcjoniści serwisu bo inaczej ich funkcji nie można nazwać ignorowali przy ostatniej wizycie pojawiający się pisk w mniejszym stopniu po naciągnięciu paska na zimnym silniku, który ustał po moim godzinnym postoju na parkingu przed interbisem i rozgrzaniu samochodu, ustępował on przy wyłączeniu klimatyzacji, również wyraźne przygasanie świateł, które do tej pory nie występowały było skwitowane powiedzeniem ten typ tak ma - jest to częste powiedzenie recepcjonistów tegoż serwisu, zaraz po "trzeba głośniej zrobić radio".

Podsumowując zrobię ekspertyzę starego sprzęgła wraz z łożyskiem, co nie zmienia faktu iż naprawa nie została przeprowadzona a mechanik "specjalista" błędnie oszacował przyczynę pisku - bo jak człowiek zaglądając pod maskę na parkingu przed serwisem jest w stanie stwierdzić uszkodzenie sprzęgła? Sugerując się nieprofesjonalną diagnozą wychodzi na to iż straciłem czas, pieniądze i nerwy, jeżdżąc nadal niesprawnym autem. Koniec końców dokonam diagnozy napinaczy sprzęgła alternatora oraz klimatyzacji w profesjonalnym serwisie rezygnując z państwa usług (wszystko było dobrze jak płaciłem do tej pory i udawało się jak się okazuje mechanikom coś tam zrobić). Już raz mnie z tego serwisu odesłano czyszcząc zaciski które to niby powodowały stuki w zawieszeniu - jak się okazało przyczyną nie były owe zaciski dwa razy czyszczone, więcej pojęcia o tej dolegliwości aut kia ceed do 2008, która nagminnie występuje w tych samochodach zaraz po rdzewiejącej klapie posiadali ludzie z forum mojaceed.pl niż "fachowcy"

Sytuacja ta pokazuje jedno dopóki płaciłem za przeglądy naprawy i udawało się je w jakiś sposób naprawić wszystko było ok., kiedy pojawił się problem i ewidentna zła diagnoza tegoż problemu okazuje się, że to ja mam omany słuchowe oraz mój telefon nagrywa filmy z piskiem zacieranego łożyska, wysprzeglika klimatyzacji.

Gratuluję fatalnej obsługi klienta oraz fatalnych recepcjonistów i "fachowców" na oślep wymieniających sprawne części, nie potrafiących zdiagnozować właściwej usterki. Jak w tym wypadku mam korzystać z innego serwisu jak w tym zostawiłem już za ta nie usunięta usterkę 1000zł. Serwis następny z którego po kilku naprawach zrezygnowałem to były serwis poleszak w którym zdarzało się że panowie zapomnieli wymienić części, wlać nowego oleju a pobierali za to opłaty. Do Elbląg a nie zamierzam jeździć z samochodem na serwis.

Proszę również o przekazanie tej korespondencji komuś bardziej kompetentnemu niż pracownik pierwszej linii infolini!

Sprawa idealnie się nadaje do programu Turbo Kamera (ale to po ekspertyzach biegłych).

Ps do diagnozowania przyczyn oraz dochodzenia takiego pisku normalne serwisy używają stetoskopów dla mechaników także są takie urządzenia, państwa mechanik stwierdził usterkę podnosząc klapę silnika i wytężając ucho powiedział to sprzęgło - lepiej wymienić komplet.

Z całym szacunkiem do konsultanta infolinii, może niech ta sprawą zajmie się osobo o predyspozycjach i umiejętnościach potrzebnych do rozwiązania takich niemiłych sytuacji dla klienta, który nie przyjeżdża do salonu/serwisu bo lubi tylko liczy na profesjonalną i rzetelną usługę, za którą płaci!

AUTOR WĄTKU
kovson
 

Re: serwis

08 gru 2015 16:42

Nie muszę posiadać żadnej zgody przerabiałem już to. Pan z infolinii nawet nie zamieścił klauzuli.

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl