Panowie, mój nowy nabytek po 5000km przejechanych zaczął miewać problemy - zaniki mocy. Silnik 1.6 CRDi o mocy 115KM, bez dwumasy, bez DPFu. Przebieg podchodzi powoli pod 150kk.
Wygląda to w ten sposób - jedynka czuć, że rusza, dwójka ładnie ciągnie, zmiana na 3 bieg i spadek z 2800-3000rpm na 2200-2500rpm i dziura...ledwo przyspiesza, w końcu dochodzi do 3000rpm, zmiana na 4 bieg i...od 80 do 100km/h przypiesza około 4 sekund.
Zmiana na 5 bieg i od 100-110km/h dalej znów czuć przyspieszenie (dużo większe niż z 80km/h na 100km/h na 4 biegu) i ładnie ciągnie do 150-160km/h.
Zmniejszenie prędkości, zmiana biegu na 3, pedał opór i nagle okazuje się, że jakoś się zbiera, między 80 a 100km/h na oko ze dwie sekundy przy tym samym zakresie obrotów co wcześniej i dalej na i 4 i 5 biegu ciągnie już normalnie.
Dzieje się tak coraz częściej, i szczerze nie czuje się bezpiecznie podczas wyprzedzania ciężarówek co czynię często wracając z Pruszkowa do Warszawy codziennie.
Auto w piątek odstawiam do serwisu, co sprawdzić?
Co może się przycinać, zapowietrzać, kończyć? Turbina świszczy - będzie wzięta pod lupę. Wtryski - cena sprawdzenia dość wysoka ale może warto? Czyszczenie układu dolotowego, przepustnicy, EGR? Wymiana filtra paliwa też będzie grana bo z nim miałem małe problemy po kupieniu najtańszego OEM filtra - kontrolka wody w filtrze - czujnik został odłączony by auto nie wchodziło w tryb awaryjny.
Proszę o merytoryczną pomoc gdyż autko chciałbym doprowadzić do stanu 100% używalności i na wczesną wiosnę dodać mu ze 25KM i 55Nm a do tego zdrowie musi być.
1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
Moderator: Żandarmeria
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
MJRegul napisał(a):Turbina świszczy - będzie wzięta pod lupę
...czyżbyś sam sobie odpowiedział??
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
- szczur75
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
MJRegul napisał(a):odstawiam do serwisu, co sprawdzić?
W takich sytuacjach zaczyna się od wykonania porządnej diagnostyki. I nie mam tu na myśli odczytu DTC, bo to jest tylko wstępem do diagnostyki. Choć niektórzy "diagności" uważają inaczej. Po wykonaniu powyższego powinna pojawić się wstępna diagnoza. I to na jej podstawie przechodzi się do dalszych czynności. A nie na podstawie podpowiedzi "via monitor".
Jeśli nie będzie zapisanych żadnych DTC w kalkulatorze (typowe P1186, P0404), to analiza parametrów bieżących powinna coś podpowiedzieć.
Czyli przejażdżka z zapisem parametrów i potem analiza zapisu.
Wkręca się w ogóle powyżej 3krpm?
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
Gizmo121 napisał(a):MJRegul napisał(a):Turbina świszczy - będzie wzięta pod lupę
...czyżbyś sam sobie odpowiedział??
Co serwis i co użytkownik twierdzi co innego - jedni, że tak mają od nowości, inni, że się turbina kończy...
-
MJRegul - Asystent Kierownika
- Posty: 203
- Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
- Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
szczur75 napisał(a):MJRegul napisał(a):odstawiam do serwisu, co sprawdzić?
W takich sytuacjach zaczyna się od wykonania porządnej diagnostyki. I nie mam tu na myśli odczytu DTC, bo to jest tylko wstępem do diagnostyki. Choć niektórzy "diagności" uważają inaczej. Po wykonaniu powyższego powinna pojawić się wstępna diagnoza. I to na jej podstawie przechodzi się do dalszych czynności. A nie na podstawie podpowiedzi "via monitor".
Jeśli nie będzie zapisanych żadnych DTC w kalkulatorze (typowe P1186, P0404), to analiza parametrów bieżących powinna coś podpowiedzieć.
Czyli przejażdżka z zapisem parametrów i potem analiza zapisu.
Wkręca się w ogóle powyżej 3krpm?
Tak wkręca się powyżej 3krpm spokojnie i w momencie łapania muła i normalnie tym bardziej
-
sebgr - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29 lip 2015 11:03
- Lokalizacja: Łódź, Polska
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2015, L
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
szczur75 napisał(a):Wkręca się w ogóle powyżej 3krpm?
Witam
A czego objawem jest nie wkręcanie się powyżej 3K? Niestety u mnie pojawił się ostatnio taki problem. Zazwyczaj jeżdżę spokojnie, ale teraz w weekend zdarzyło się to kilka razy i chyba "odkryłem" jak to się dzieje. Jak jeżdżę bardzo spokojnie to autko zachowuje się całkowicie normalnie. Niestety przy próbie bardziej dynamicznego przyspieszenia (np. wyprzedzanie) pojawia się problem. Zdarza się że moc całkiem leci w dół (gaz wciśnięty a auto zwalnia, zjazd na pobocze i wtedy to nawet silnik sam gaśnie) a czasem jak przy spokojniejszej jeździe przekroczę trochę obroty to też czuć taki lekki spadek mocy i potem auto przestaje kręcić powyżej 3K, nawet na luzie. Wyłączenie i włączenie zapłonu "resetuje" wszystko i jedziemy dalej. Żaden "check engine" się nie pojawia, lista błędów czysta. Dzisiaj chcę się z ASO skontaktować bo właściwie to auto może mnie zawieść w najgorszym momencie
Dodam że autko ma trochę ponad rok, właśnie przekroczone 30000km, 1,6 Diesel 128KM.
Jakieś sugestie czego się mogę spodziewać?
Pozdrawiam
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
wymiana sitka w odstojniku ? wałkowany temat wielokrotnie. Obstawiam owy powód. Ale dowiesz sie w ASO.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
sebgr - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29 lip 2015 11:03
- Lokalizacja: Łódź, Polska
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2015, L
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
butter18 napisał(a):wymiana sitka w odstojniku ? wałkowany temat wielokrotnie. Obstawiam owy powód. Ale dowiesz sie w ASO.
Ponoć wystarczyło wyczyścić i jest już OK. No i akurat 30K na szafie wybiło więc zrobiony pełny przegląd zgodnie z książką na ten przebieg.
W serwisie zapytali gdzie tankuję - ponoć 99% tego typu problemów to klienci Orlenu... a winne biokomponenty dodawane na tych stacjach.
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
Bzdury gadają i źle zrobili...
W skrócie powiem jak to było omówione przez kolege szczura
- sitko się wymienia, żadne czyszczenie i pucowanie....
- bio dodatki są w każdym ON, gdzie byś nie tankował...
W skrócie powiem jak to było omówione przez kolege szczura
- sitko się wymienia, żadne czyszczenie i pucowanie....
- bio dodatki są w każdym ON, gdzie byś nie tankował...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
Dokładnie tak, czyszczenie pomaga na chwilę, a wymiana na 3 chwile
- Robsoon
Re: 1.6CRDi 115KM 2008 rok - zaniki mocy na 3 i 4 biegu
W mojej "starej" kijance 1,6 CRDi 90KM jest podobny objaw i podczas odczytu błędów wyszło uszkodzenie klap w kolektorze/zmienna długość kanałów dolotowych. Nie sądziłem że w ceedzie są takie fiuczery...
Posty: 11
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
C1 1,6CRDI ustalenie mocy silnika po numerze sterownika
przez gtdss » 29 lis 2019 12:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 2636 Wyświetlone
- Ostatni post przez gtdss
29 lis 2019 12:07
-
C1 1,6CRDI ustalenie mocy silnika po numerze sterownika
-
-
Piszczenie na 6 biegu
przez rafal9310 » 07 paź 2019 21:46 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5740 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
31 paź 2019 06:16
-
Piszczenie na 6 biegu
-
-
Obroty na wolnym biegu
przez axtom » 22 lut 2022 22:21 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 6563 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
31 lip 2022 20:43
-
Obroty na wolnym biegu
-
-
ciężkie wchodzenie biegu 1 i 2
przez Rafalisko » 05 kwi 2019 19:56 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4221 Wyświetlone
- Ostatni post przez brylek
06 kwi 2019 06:45
-
ciężkie wchodzenie biegu 1 i 2
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości