jegro napisał(a):Trzeba zatankować, wjechać na bardzo długie wzniesienie, zresetować i zjechać w dół na luzie.
A jak zjedziesz na biegu to będziesz miał nawet 2,5!
Moderator: Żandarmeria
jegro napisał(a):Trzeba zatankować, wjechać na bardzo długie wzniesienie, zresetować i zjechać w dół na luzie.
marceed napisał(a):rafalg31 napisał(a):Geegles napisał(a):Ja wczoraj spróbowałem swojego na autostradzie A4 (Brzęczkowice - Balice).
Przy 140km/h spalanie 4,8 , przy 160km/h spalanie 5,3.
Dane z komputera.
To tego się trzymaj będzie Ci lżej
Spalanie liczy się "przy dystrybutorze". Mi komp pokazuje 7.9 a faktycznie 8.8
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Że tak przytoczę post kolegi z innego wątkurafalg31 napisał(a):marceed napisał(a):W 1,6 GDi komputer zaniża wskazania ~ 0,5l/100km
Nie zawsze. Mi ostatnio pokazał 7.9 a rzeczywiście 8.2 ale poprzednie tankowanie 9.6 a faktycznie 9.4 i kolejne komp 9.2 a faktycznie 8.7. Czasem zawyza. Tankuje zawsze tak samo, po odbiciu jeszcze dwa "klikniecia". Staram się tankowanie na tej samej stacji
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
A dzisiajrafalg31 napisał(a):To była największa różnica , może nalalem "bardziej pod korek" niż poprzednio. Nie ważne. Chodzi o spalanie a nie patrzenie się w komputer który tak czy inaczej zniża. Najlepszy diagnosta do nowego samochodu to ASO :-) . Ale z taką głupotą jak rozbieżność wskazań komputera w sprawie średniego spalania nie odwazylbym się jechać.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Geegles napisał(a):Nie wierze w aż tak duza roznice. Komp moze sie pomylić do 0,5l i oczywiście na swoja korzyść, jeśli masz więcej to polecam dobrego diagnoste :-)
Reasumując. Komputer się nie myli tylko liczy poprawnie z algorytmu
Zakładam że nasze wyliczenia opieramy na tankowaniu "do pełna".
Waszym zdaniem ile litrów ma pełny bak wg komputera Tyle ile podaje producent
A co jeśli pistolet odbije za wcześnie
Albo jak dolejemy jeszcze więcej paliwa po kilku odbiciach pistoletu.
Odejmijcie sobie ilość paliwa dolanego i porównajcie ze wskazaniem komputera. Czy nie są czasem zbliżone
Zwróćcie też uwagę na wskaźnik ilości paliwa. Czy po tankowaniu pokazuje dokładnie 1 czy może jest >1
Owocnych obserwacji życzę przy kolejnych tankowaniach.
mBochen napisał(a):Witam! Podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać forum.
Ryba4 napisał(a):mBochen napisał(a):Witam! Podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać forum.
Chwalebne, tylko wątek zły Ale za to profil od razu uzupełniony!
mBochen napisał(a):Przejdę od razu do rzeczy. Miesiąc temu kupiłem Pro Ceeda z 2009 roku po lifcie, silnik benzyna 1.4 109 koni. Po przejechaniu około 150 kilometrów ( wszystko praktycznie po mieście, teraz latem) komputer pokazuje mi około 11 litrów spalania, co mniej więcej poprawnie przekładało by się na to co wskazuje poziom paliwa.
awer napisał(a):Po przejechaniu 150 km "nowym" autem, trudno raczej wyciągać wnioski, co do wysokości rzeczywistego zużycia paliwa. Siadaj częściej za kierownicą i kręć kilometry, a spalanie samo spadnie.
Jeździłem ładnych kilka lat autem z tym samym silnikiem, miałem włączona klimatyzacje non stop i nawet w zimie przy jeździe miejskiej, spalanie maksymalnie oscylowało w granicach 7,8 -8,2 l. Średnio mieściłem się z reguły w przedziale 7,4 - 7,8 l. Komputer zaniżał mi spalanie o około 0,3 l. Średnie spalanie przy jeździe autostradowej też raczej rzadko przekraczało mi 8 l, a większą część trasy w tego typu jazdach, to niemieckie autostrady, a tam można sobie pozwolić na trochę więcej.
jegro napisał(a):Podziwiam ludzi , którzy uzyskują wynik 5.1 l/100km.
Wiem jednak jak uzyskać taki wynik, lub lepszy.
Trzeba zatankować, wjechać na bardzo długie wzniesienie, zresetować i zjechać w dół na luzie.
Potem zrobić zdjęcie i wrzucić na forum. Na zdjęciu będzie 4,5 l/ 100 km. Szczęki poopadają.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości