Strona 2 z 4

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 03 gru 2014 20:22
przez Ryba4
A co on daje? Bo nie widzę na nim żadnej elektroniki, wygląda jak po prostu "przedłużacz", ale ja się na prundzie nie znam ;)

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 03 gru 2014 23:20
przez Gizmo121
Ryba4 napisał(a):wygląda jak po prostu "przedłużacz", ale ja się na prundzie nie znam ;)

mziutek napisał(a): przewód oporowy

mała zagadka o co kaman B)
:arrow: Żarówka przy mocy 55W i napięciu zasilania 12V(13,5V) ma rezystancję 2.62Ω, a przewody oporowe mają jakieś 0,3-0,4 Ohm czyli obniżają napięcie o ok 1 V :thanks
a może coś takiego będzie lepsze : http://sklep.avt.pl/avt1599.html https://www.youtube.com/watch?v=OxjbtdkCrYA

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 03 gru 2014 23:53
przez mziutek
Ryba4 napisał(a):A co on daje? Bo nie widzę na nim żadnej elektroniki, wygląda jak po prostu "przedłużacz", ale ja się na prundzie nie znam ;)


Zarówki najczęściej przepalają się w momencie włączenia.
Zimne włókno ma ok 10X mniejszą oporność od gorącego w czasie świecenia.
Gdyby włączać bezpośrednio do źródła o nieskończonej wydajności i zerowej impedancji wewnętrznej
to przez ułamek sekundy popłynąłby prąd 10X większy od nominalnego.
Wystąpią wtedy drgania spiralki mogące spowodować jej przerwanie.
W rzeczywistej instalacji samochodu prąd startu jest ograniczony przez oporności przewodów,
styków przełączników, przekaźników i złączek.
Żarówki "zakrętowe" przepalają się częściej od mijania ze względu na częste włączanie a dodatkowo
pracują przy nieco wyższym napięciu - pojedyńcza żarówka mniej obciąża instalację.


Ten "przedłużacz" wykonany jest z drutu oporowego aby dodatkowo ograniczyć ten udar przy włączaniu
a potem po zaświeceniu żarówki zmniejsza na niej napięcie, jak przypuszczam o ok 0.5-1.0V co także przedłuża
życie tej żarówki, stosunkowo niewiele zmniejszając jasność.

W swoim aucie dla świateł mijania zbudowałem elektroniczny układ zmniejszający moc żarówki o ok 33%,
z tzw miękkim startem - żarówka rozgrzewa się płynnie od zera do tych 66% mocy przez ok 3 sekundy , Po przełączeniu "na noc" osiąga 100%.
W przypadku świateł "zakrętowych" takie coś oczywiście nie ma sensu, za duże opóźnienie przy manewrach.
Sądzę, że prosty patent Skody z przewodami oporowymi (Hyunday, Peugeot też to stosują) wyraźnie przedłuży żywotność.
żarówek.

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 04 gru 2014 00:38
przez Ryba4
OK, taki softstart mi bardzo pasuje, ale żeby nie ograniczał mocy żarówek...

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 04 gru 2014 07:47
przez MiguelXavani
MiguelXavani napisał(a):Świecą obydwie, ale żeby zaczęły doświetlać musi być odpowiednia prędkość. Podczas postoju, ruszanie kierownicą nie spowoduje włączenia świateł doświetlających :)


Cofam co powiedziałem ;) Po wczorajszych testach muszę jednoznacznie stwierdzić, że działają również podczas postoju :P

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 04 gru 2014 08:43
przez szczur75
MiguelXavani napisał(a):
MiguelXavani napisał(a):Świecą obydwie, ale żeby zaczęły doświetlać musi być odpowiednia prędkość. Podczas postoju, ruszanie kierownicą nie spowoduje włączenia świateł doświetlających :)


Cofam co powiedziałem ;) Po wczorajszych testach muszę jednoznacznie stwierdzić, że działają również podczas postoju :P



Forum óczy...;)

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 04 gru 2014 11:56
przez mziutek
Ryba4 napisał(a):OK, taki softstart mi bardzo pasuje, ale żeby nie ograniczał mocy żarówek...


Patent z AVT nie ogranicza mocy żarówek, zmniejsza tylko impuls przy włączaniu a po 5 sekundach oporniki są zwarte.
Niestety, wymaga cięcia / sztukowania instalacji elektrycznej auta.
Kabelek od Skody tego nie wymaga - zdejmujesz nasadkę z H7, zakładasz nową, podłączasz dwie wsuwki i gotowe (o ile się zmieści :?? )

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 04 gru 2014 12:14
przez marceed
mziutek napisał(a):....Patent z AVT nie ogranicza mocy żarówek, zmniejsza tylko impuls przy włączaniu a po 5 sekundach oporniki są zwarte.
...

W "doświetlaniu zakrętów" chyba mało przydatne? :fiu

Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 09:32
przez skrot
Jako, że moja C1FL się lakieruje w ASO dostałem na tydzień zastępczą C2 M. :ha
Z podświetleniem wyświetlaczy i deski walącym w nocy po oczach sobie poradziłem metodą prób i błędów. :good
Niech mi ktoś tylko powie, jak wyłączyć doświetlanie zakrętów, bo strasznie mnie to wkurza... :pałka

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 11:17
przez butter18
Ja bez tego żyć teraz nie moge jak wsiadam do drugiego auta a tu prosze :ha

np bezpiecznik jak wyciagniesz to bodaj wszystkie światła stracisz.... wiec pozostaje wyjęcie wtyczki w reflektorze :D

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 12:03
przez skrot
Wkurza mnie to, bo jak kręcę na parkingu, jeszcze na wstecznym, to z przodu mam dyskotekę... ;)
Myślałem, że da się to jakoś wyklikać w ustawieniach, albo jakąś jedną zworkę przełożyć, tak jak w C1 z dziennymi... :good
Nie będę rozbierał nie mojego, miesięcznego auta.... :ha

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 12:35
przez lary504
Da się wyłączyć w ustawieniach.
Strzałkami na kierownicy po prawej przychodzisz do user settings przytrzymujesz enter potem do zakladki lamp i tam odptaszkuj auto triple turn. Jak się nie myle

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 12:49
przez szczur75
lary504 napisał(a):auto triple turn



włączenie kierunkowskazu jednym dotknięciem

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 14:09
przez skrot
W tym samym Menu oprócz ustawienia kierunkowskazów jest jeszcze pozycja "Oświetlenie drogi". Może to jest to.
Odptaszkowałem, ale nie chciało mi się latać dookoła auta i sprawdzać. Zobaczę, jak będę jechał wieczorem. :good

EDIT

To nie to. Zdaje się, że doświetlanie można wyłączyć tylko poprzez komp serwisowy w ASO... :pałka

Re: Doświetlanie zakrętów w C2

Napisane: 30 wrz 2015 19:49
przez awer
Statyczne światła doświetlania
zakrętu (jeżeli są w wyposażeniu)
Podczas pokonywania zakrętu, dla
ułatwienia widoczności i bezpieczeństwa
kierowcy, statyczne światła doświetlania
zakrętu włączą się automatycznie.
System będzie działał automatycznie w
następujący sposób:
• Przy prędkości pojazdu poniżej 10
km/godz. oraz kącie skrętu kierownicy
o około 80 stopni.
• Przy prędkości pojazdu powyżej 10
km/godz. oraz kącie skrętu kierownicy
o około 35 stopni.
• Kiedy pojazd jest unieruchomiony.
• Kiedy pojazd porusza się do tyłu i
spełniony jest jeden z podanych
powyżej warunków, światła będą
oświetlały przeciwną stronę.

Doświetlanie zakrętów

Napisane: 25 sty 2016 20:04
przez andyx
Witam wszystkich

Pierwszy post, więc proszę o wybaczenie, jeśli łamię jakieś zasady ;) Od tygodnia posiadam Kię Ceed 2013 1.6 CRDI w wersji XL. Dość dogłębnie ją sprawdziłem przed zakupem, wszystko jest sprawne, po lekkiej stłuczce z przodu. Wyposażenie dość bogate, więc musiałem się z nią zapoznać, ale po ponad tygodniu stwierdzam, że chyba nie działa mi doświetlanie zakrętów. Według instrukcji powinno działać, ale nie widzę tego w rzeczywistości. Może ktoś miał podobny problem? Może coś pomijam? Będę wdzięczny za pomoc ;)

Za lenistwo i nie używanie wyszukiwarki nie ma wybaczenia diabloo :pałka

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 25 sty 2016 21:10
przez Slowik8609
ja też mam u siebie (ceed z 2008 roku) i musi być bardzo ciemno byś cokolwiek zauważył. Żeby sprawdzić czy działa wystarczy że jedna osoba będzie kręcić kierownicą na maxa w jedną stronę, a druga stojąca przed autem powie czy się zapala konkretny halogen czy nie.

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 25 sty 2016 21:42
przez rafalg31
W Ceedzie 2 (2013 to 2) widać działanie doświetlania gołym okiem. Wystarczy ze jest ciemno.

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 25 sty 2016 22:02
przez andyx
No właśnie spotkałem się już z opiniami, że słabo widać, ale też nie spodziewałbym się, że aż tak. Zakładam, że powinno działać też przy stojącym samochodzie, ale mocno skręconej kierownicy - a wydaje mi się, że nie działa. Światła mam włączone na AUTO. Dziwi mnie to, bo w moim poprzednim Bravo widać było bardzo wyraźnie jak tylko wrzuciło się kierunkowskaz. Swoją drogą dziwne, żeby było to słabo widać - bo w takim razie co po takim doświetlaniu.

Re: Doświetlanie zakrętów

Napisane: 25 sty 2016 22:04
przez Slowik8609
No ale też porównaj wielkość halogenu w ceed I a ceed II :). najłatwiejszą metodą sprawdzenia jest zrobienie tego co opisałem wyżej. Spróbuj w takim razie zmienić światła z auto na manulane włączenie.