cee'd Hatchback 1.4 DOHC CVVT Optimum Plus - wrażenia

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
haszet
 

cee'd Hatchback 1.4 DOHC CVVT Optimum Plus - wrażenia

09 gru 2007 18:54

Witam,

Spodobał mi się raport Younior o jego 1.6 DOHC, wiec postanowiłem napisać swój o mojej cee'd 1.4 CVVT.

Początkowo planowaliśmy z żoną kupić 1.6 Optimum. Niestety nastał czas końcoworoczny co (podobno) zaowocowało brakiem możliwości nabycia większości modeli w rozsądnym czasie, a nam się spieszyło. Tak więc po zastanowieniu i pewnych namowach pana z salonu zdecydowaliśmy się wziąć czarnego cee'da 1.4 Optimum Plus.

Proces zakupu przebiegł dość sprawnie.
Zamówienie złożyliśmy w czwartek 30.11.2007, auto odebraliśmy 7.12.2007. Byłoby do odbioru ze 2 dni wcześniej, ale centrala KIA jakoś nie potrafiła się wyrobić z podesłaniem dokumentów leasing-owych do EFLa.

Odbiór niestety już po zmroku, więc nie obejrzeliśmy samochodu w pełnej krasie, nie było też szampana czy innych miłych gestów. Po prostu sprzedaż.

Póki co żadnych opadających foteli, skrzypiących plastików, itp. nie zanotowałem, więc wygląda na to że trafił się nam fajny egzemplarz :-)

W chwili obecnej mam przejechane 200km. Z tego 40 po mieście, pozostałe pozamiejsko, po naszych polskich "czerwonych" i "żółtych" drogach.
Spalanie wskazywane prze komputer wynosi 6.5l/100km (jeżdżę dość spokojnie).

Z minusów zanotowałem
- jakieś rysy na przedniej szybie, drobne i prawie nie przeszkadzają, ale nie wiem co z tym zrobić, w końcu jestem już chwilę właścicielem, ASO może twierdzić, że to nie ich wina,
- ciężko (czasem) wchodzi jedynka i dwójka. Mam nadzieję, że to przejdzie jak się elementy dotrą,
- do szału doprowadza mnie wrzask czujnika parkowania. Da się go jakoś wyciszyć?
- pan w salonie bardzo wychwalał cichość cee'd-a. No i racja, kiedy stoi się na skrzyżowaniu czy jedzie 60km/h prawie go nie słychać, ale przy 120km/h zaczyna się robić głośno. Szybciej póki co nie jechałem.
- silnik 1.4 109KM niestety nie zapewnia jakiejś specjalnej dynamiki, ale tym którzy niekoniecznie chcą startować z piskiem opon czy jechać 200km/h autostradą powinien wystarczyć.

Plusy, takie poza tymi standardowymi, dla których wybiera się cee'd:
- dobrze trzyma się drogi na zakrętach,
- amortyzacja nierówności nawierzchni jest nie najlepsza (auto jest po prostu twarde), ale to pozwala czuć drogę. Mnie to nie przeszkadza, a czasami pomaga nie zabijać samochodu kiedy droga bywa fatalna (Wrocław rulez ;-) )
- w gratisie dostałem zimowe opony Pirelli. Nieco mnie to zaskoczyło, bo jak to w gratisach - spodziewałem się jakich badziewiastych, z najniższej półki, a tu taka miła niespodzianka,
- ma się poczucie bardzo dużej przestrzeni w środku, znacznie większej niż można by się spodziewać po gabarytach zewnętrznych,
- lusterka zapewniają dobrą widoczność, za to mocno ogranicza ją środkowy tylny zagłówek (ale można go łatwo zdemontować),
- dodawane w wyposażeniu standardowym radio zaskakuje swoją jakością. Zarówno pod jakości dźwięku, jak i możliwości.


Muszę się jeszcze trochę przyzwyczaić do mnogości guzików, lampek i pokręteł. Nie liczyłem dokładnie, ale będzie tego z 50 przycisków, 10 pokręteł i dźwigni ;-) Jak w samolocie. Dobrze, że nie wziąłem nawigacji, byłoby jeszcze więcej ;-)


Podsumowując.
Generalnie wrażenie z jazdy i użytkowania jest bardzo dobre. Dobrze się cee'd-em jechało i mnie (185cm wzrostu) i żonie (168cm) i nie trzeba było dokonywać totalnej reorganizacji foteli i lusterek.

Postaram się jeszcze za jakiś czas coś napisać o tym jak się jeździ w ciężkich warunkach miejskich Wrocławia i poza nim.

#

AUTOR WĄTKU
Lesheck
 

09 gru 2007 23:33

Hej,

A tak odbiegając trochę od tematu plusów/minusów auta powiedz mi haszet w którym salonie zamawiałeś auto. Bo ja zamawiałem w GAM'ie 28.11.07 i cisza... :( (mówię o roczniku modelowym 2007)

AUTOR WĄTKU
haszet
 

10 gru 2007 11:30

Witam,

Zamawiałem w GAMie.
Panowie są tam niby mili, ale generalnie traktują klienta lekko z góry. Jak zło konieczne. Trochę to wkurza.
Przypuszczam, że z tego też wynika to, że u Ciebie panuje "cisza". Z tego co też zauważyłem to jeśli coś ma zostać przekazane do innego pracownika salonu, to często ginie gdzieś między biurkami.
Mnie się spieszyło, więc ich męczyłem telefonami i mailami. Przypuszczam, że także dzięki temu się sprężyli, więc jeśli chcesz coś od nich uzyskać, to telefon w dłoń i "monitoruj" co się dzieje w sprawie Twojego zamówienia.

Powodzenia i daj znać jak Ci poszło.

#

AUTOR WĄTKU
Lesheck
 

10 gru 2007 21:32

Dzięki za odpowiedź haszet. Nie pozostaje mi nic innego, jak nękać ich telefonicznie, choć w gruncie rzeczy to oni powinni się starać a nie ja. :P

Oficjalnie mają czas do soboty (tj. 15.12.2007), wiec jeszcze się mieszczą w postanowieniach zamówienia. Jutro do nich zadzwonie.

A tak troszkę odbiegając od tematu, to powiedz mi czy brałeś od nich ten gratisowy alarm i czujki cofania? Jeśli tak to napisz, co za "cudo" (tj. model alarmu i czujki) dają?

Avatar użytkownika
IrKo
Kierownik
 
Posty: 382
Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M

10 gru 2007 22:24

Generalnie dobrze robi zmęczenie materiału na naszą korzyść 8-)

AUTOR WĄTKU
haszet
 

10 gru 2007 23:55

Pewnie że brałem co dawali w gratisie :-)

Nad tylną czujką parkowania trochę się zastanawialiśmy (bo to jednak człowieka odmóżdża), ale w końcu mamy.
Działa ładnie, tylko głośność jest straszliwa, jak się zbliżasz do przeszkody na 0.3m i zaczyna piszczeć sygnałem ciągłym.
A sama czujka w sobie jest dość fajna. 4 czujniki z tyłu, a w kokpicie, takie małe pokazywadełko, które pokazuje siedmioma chyba diodami z każdej strony jak daleko masz do przeszkody z danej strony, a w środku dodatkowo ile to jest w metrach. W sumie wygląda profesjonalnie i działa prawidłowo.

Co do alarmu, to nie mam pojęcia co to za model. Naciskam przycisk na kluczyku i auto sie zamyka (centralny zamek) i jednocześnie uzbraja się alarm. Otwieranie tak samo - jeden przycisk na kluczyku.
Niestety nie ma (chyba) opcji zamykania auta bez aktywacji alarmu (z kluczyka, bo w sumie można zamknąć przekręcając kluczyk w zamku).
Za to jest coś takiego, że jeśli po zgaszeniu samochodu zostawi się światła mijania zapalone, to drugie naciśnięcie klawisza zamykania je wyłącza.
Więcej chyba nic nie wymyślę. Alarm jest, działa. Jesli chcesz jakiś wymyslny system to pewnie nie warto brać tego, bo jak znam życie to najprostszy możliwy alarm. Tylko pamiętaj, że bez 2 systemów antykradzieżowych nie ubezpieczą Ci auta w AC.

#

AUTOR WĄTKU
baski
 

29 mar 2008 22:59

Witam.
Autko Ceed C+ 1.4 zakupiłem w lutym 2008. Rocznik 2008 ale opony z 2007 i na szybach rocznik 2007 (niestety później to zauważyłem). Przejechałem już około 2000 km, z tego około 60% na trasach. Komputerek wskazuje średnie spalanie 6,8 l/100. Jak na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Auto sprawuje się dobrze i wzbudza zainteresowanie - pozytywne.

Z gratisów dostałem: opony zimowe, czujnik parkowania, alarm, dywaniki gumowe (takie sobie).

Zdecydowanie zbyt intensywne było pomarańczowe oświetlenie wskaźników, szczególnie przy jeździe nocnej, i już w pierwszym tygodniu w serwisie kia zamontowali mi ściemniacz - 240 zł - zainstalowali cały nowy panel, no i teraz jest super, można przyciemnić wskaźniki i wyświetlacz środkowy prawie do zera.
Wczoraj wymienili mi olej (uległem namowie serwisu) - zalali Castrol 5W30 - łączny koszt około 250 zł.

Jak na razie jestem zadowolony z auta, nie ma za bardzo do czego się doczepić.
Przeczytałem większość postów na tym forum i myślę, że niektóre opinie są przesadzone i mogą lekko nas załamywać ale myślę że trochę przesłaniają obiektywny obraz tego autka.

Podsumowując - podobnie jak haszet mam pozytywne odczucia z jazdy i użytkowania auta.

AUTOR WĄTKU
Poznań
 

Re: cee'd Hatchback 1.4 DOHC CVVT Optimum Plus - wrażenia

19 maja 2011 06:37

Witam.

Czy sygnał cofania głośny... Zastanawiał bym się... Kiedy słucham radia na poziomie "5" to ledwo co go słyszę. A czy ciszej... No właśnie z tego względu, że ktoś może słuchać radia to sygnał gdzieś musi się przebijać w tłumie dźwięków do uch kierowcy ;) Mnie to nie przeszkadza, a im głośniej tym moim zdaniem lepiej, to przecież sygnał bezpieczeństwa aby nie zarysować samochodu. Plus dla dobrego wyregulowania 4 czujników tak, że wykrywają również pojedynczy słupek z tych pięknych polskich, które mają taką wysokość, że cofając e ceedzie nigdy ich nie zobaczycie ;)
Jeśli chodzi o "firmowy alarm"... to to jest żen... Nie opłaca się takich pieniędzy inwestować... Są dwa czujniki w kabinie... nie ma czujnika przechyłu samochodu także jak złodzieje zaczną kraść koła, podnosić samochód na lawetę to nigdy o tym nie usłyszycie ;p Ale przynajmniej ubezpieczycielowi to starcza jako "zabezpieczenie auta" :D

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl