Wtf ? Dudnienie przy hamowaniu, stuki przy hamowaniu ręcznym

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
sauer
 

Wtf ? Dudnienie przy hamowaniu, stuki przy hamowaniu ręcznym

18 lip 2013 09:26

Witam,
Jakieś 5000 km temu wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Po 1000 km przy hamowaniu powyżej 60 km czuć było dudnienie w prawym tylnym kole. Mechanik wymienił tarcze. Wszystko bylo ok. Po przejechaniu kolejnych 4000 km problem wrócił, dodatkowo przy lekkim zaciąganiu hamulca w trakcie jazdy słychać stuki.
Jestem zielony w tym temacie, ale chce wrócić do tego samego mechanika z reklamacją. Czy ktoś podejrzewa moE byc przyczyna tych halasów ?

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Wtf ? Dudnienie przy hamowaniu, stuki przy hamowaniu ręc

18 lip 2013 09:44

Ja bym doszukiwał się usterki w bębnach, szczękach czy inaczej tarczobębnach :) czyli generalnie w mechanizmie hamującym hamulca ręcznego... jeśli dobrze zrozumiałem że chodzi o lekkie zaciąganie hamulca ręcznego
Ostatnio edytowano 18 lip 2013 11:25 przez maestro, łącznie edytowano 2 razy

Avatar użytkownika
KaReS
Kierownik zmiany
 
Posty: 141
Dołączył(a): 07 maja 2009 09:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 PRO, 1,6 Pb 204KM
2020, MAX

Re: Wtf ? Dudnienie przy hamowaniu, stuki przy hamowaniu ręc

18 lip 2013 10:34

Może tarcza/tarcze są skrzywione. Wiele nie trzeba żeby skrzywić. Rozgrzane hamulce + kałuża wody i gotowe.
Było: C+ 1,6 CRDi '07
Jest: Proceed GT '20 White Deluxe

AUTOR WĄTKU
wz007
 

Re: Wtf ? Dudnienie przy hamowaniu, stuki przy hamowaniu ręc

01 wrz 2016 00:07

Cześć...

Ja mam problem, którego nie mogę się pozbyć.
Po wymianie tarcz i klocków z przodu, po przejechaniu jakieś 500 km, podczas hamowania mocno wyczuwalne dudnienie i skakanie - jak żabka (bardziej na pedale niż na kierownicy).