[C1 i C1FL] Spryskiwacze tył, przód
Moderator: Żandarmeria
-
szczur75
Re: Przednie spryskiwacze wariują
Mój błąd. Mało precyzyjnie się wyraziłem. Za mało....
- karol_cmb
- Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 25 mar 2016 19:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG 126KM
2011
Re: Przednie spryskiwacze wariują
Witam Forumowiczów,
to mój pierwszy post na Forum, więc proszę o wyrozumiałość
W mojej kijance objawy były podobne, jak u Kolegi wns, przy czym metodą prób i błędów udało się ustalić, że przednie spryskiwacze działają tylko przy naciśnięciu (i przytrzymaniu) manetki w dół - czyli na "najniższym biegu"
Pomińmy milczeniem fakt, że pierwotnie za źródło problemów uznałem pompkę - cóż, za brak wiedzy się płaci.
A winna była oczywiście manetka (a tak poza tematem: czy to poprawna nazwa?).
I tutaj dwa, a w zasadzie trzy miłe zaskoczenia:
1. kupiłem w sieci oryginalną używkę w idealnym stanie za 40 PLN
2. towar miałem w ręku 26 godzin od zamówienia
3. wymiana manetki w kijance jest prostsza niż wymiana żarówki świateł mijania
Teraz wszystko działa jak należy.
Co do przyczyn usterki: po demontażu "uszkodzona" manetka wydała mi się nienaturalnie tłusta. Więc z ciekawości postanowiłem ją rozebrać. Delikatnie operując płaskim wkrętakiem można podważyć wszystkie zatrzaski i zdjęć obudowy z obu stron. Wewnątrz znajduje się duża ilość styków, których łączenie (poprzez ruchy dźwigni i zmiany położenia przełączników) powoduje uruchamianie poszczególnych funkcji. Wszystko wewnątrz było zasmarowane/zanieczyszczone tłustą substancją - prawdopodobnie jest to wazelina techniczna mająca ułatwiać ruch plastikowych krzywek przekazujących ruchy dźwigni na poszczególne styki. Czy wazelina powinna znajdować się bezpośrednio na stykach - nie wiem, ale mam poważne wątpliwości.
Nie sprawdzałem tego, ale możliwe, że po usunięciu nadmiaru wazeliny i oczyszczeniu styków (przynajmniej jeden wydał mi się zaśniedziały) wszystko wróciłoby do normy. Jeżeli będę dysponował nadmiarem wolnego czasu, to może coś takiego zrobię. Na jednym z forów znalazłem dość lakoniczną informację, że "pomogło zastosowanie WD40", co przemawiałoby za takim właśnie rozwiązaniem.
Póki co mam auto sprawne, więc eksperymenty odkładam na później
Pozdrawiam,
karol
to mój pierwszy post na Forum, więc proszę o wyrozumiałość
W mojej kijance objawy były podobne, jak u Kolegi wns, przy czym metodą prób i błędów udało się ustalić, że przednie spryskiwacze działają tylko przy naciśnięciu (i przytrzymaniu) manetki w dół - czyli na "najniższym biegu"
Pomińmy milczeniem fakt, że pierwotnie za źródło problemów uznałem pompkę - cóż, za brak wiedzy się płaci.
A winna była oczywiście manetka (a tak poza tematem: czy to poprawna nazwa?).
I tutaj dwa, a w zasadzie trzy miłe zaskoczenia:
1. kupiłem w sieci oryginalną używkę w idealnym stanie za 40 PLN
2. towar miałem w ręku 26 godzin od zamówienia
3. wymiana manetki w kijance jest prostsza niż wymiana żarówki świateł mijania
Teraz wszystko działa jak należy.
Co do przyczyn usterki: po demontażu "uszkodzona" manetka wydała mi się nienaturalnie tłusta. Więc z ciekawości postanowiłem ją rozebrać. Delikatnie operując płaskim wkrętakiem można podważyć wszystkie zatrzaski i zdjęć obudowy z obu stron. Wewnątrz znajduje się duża ilość styków, których łączenie (poprzez ruchy dźwigni i zmiany położenia przełączników) powoduje uruchamianie poszczególnych funkcji. Wszystko wewnątrz było zasmarowane/zanieczyszczone tłustą substancją - prawdopodobnie jest to wazelina techniczna mająca ułatwiać ruch plastikowych krzywek przekazujących ruchy dźwigni na poszczególne styki. Czy wazelina powinna znajdować się bezpośrednio na stykach - nie wiem, ale mam poważne wątpliwości.
Nie sprawdzałem tego, ale możliwe, że po usunięciu nadmiaru wazeliny i oczyszczeniu styków (przynajmniej jeden wydał mi się zaśniedziały) wszystko wróciłoby do normy. Jeżeli będę dysponował nadmiarem wolnego czasu, to może coś takiego zrobię. Na jednym z forów znalazłem dość lakoniczną informację, że "pomogło zastosowanie WD40", co przemawiałoby za takim właśnie rozwiązaniem.
Póki co mam auto sprawne, więc eksperymenty odkładam na później
Pozdrawiam,
karol
- waski
- Asystent Kierownika
- Posty: 276
- Dołączył(a): 04 mar 2012 14:15
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, M
Re: Przednie spryskiwacze wariują
Następnym razem, gdy będziesz coś rozbierać, postaraj się zrobić foto-story.
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Problem ze spryskiwaczami przód
Witam,
mam problem z łopatką od wycieraczek/spryskiwaczy moim ceedzie. A mianowicie gdy naciskam łopatkę w moją stronę załącza się spryskiwaczy z tyłu i wycieraczki przednie, natomiast gdy łopatkę odpycham to załączają się przednie spryskiwacze i tylna wycieraczka.
Możecie mi pomóc w czym tkwi problem? Czy źle podłączane wężyki czy może kostka w kierownicy?
Pozdr.
mam problem z łopatką od wycieraczek/spryskiwaczy moim ceedzie. A mianowicie gdy naciskam łopatkę w moją stronę załącza się spryskiwaczy z tyłu i wycieraczki przednie, natomiast gdy łopatkę odpycham to załączają się przednie spryskiwacze i tylna wycieraczka.
Możecie mi pomóc w czym tkwi problem? Czy źle podłączane wężyki czy może kostka w kierownicy?
Pozdr.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Problem ze spryskiwaczami przód
Dzaras napisał(a):moim ceedzie
Ze szklanej kuli mamy zgadywać jaką wersje masz ceeda??
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem ze spryskiwaczami przód
Dżizas Krajst, Dzaras... Dżesika
A wiesz, bo w moim golfie mam podobny problem, pomożesz ? No jak to jakim, zielonym
Jako że nie umiesz wyszukiwać informacji pozwoliłem sobie ci pomóc, teraz możesz poczytać właściwy wątek i może uda się znaleźć rozwiązanie idąc śladami kolegów.
Ale w sumie, to czy mi się wydawało, czy w C1 i C2 lewa manetka jest identyczna ?
A wiesz, bo w moim golfie mam podobny problem, pomożesz ? No jak to jakim, zielonym
Jako że nie umiesz wyszukiwać informacji pozwoliłem sobie ci pomóc, teraz możesz poczytać właściwy wątek i może uda się znaleźć rozwiązanie idąc śladami kolegów.
Ale w sumie, to czy mi się wydawało, czy w C1 i C2 lewa manetka jest identyczna ?
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Spryskiwacze tył, przód
Ryba4 napisał(a):Dżizas Krajst, Dzaras... Dżesika
A mnie się wydawało, że przy rejestracji dodatkowe pola profilu miały być obowiązkowe i bez ich wypełnienia nie można było móc ukończyć rejestracji ?
Dzaras napisał(a):Witam,
mam problem z łopatką od wycieraczek/spryskiwaczy moim ceedzie. A mianowicie gdy naciskam łopatkę w moją stronę załącza się spryskiwaczy z tyłu i wycieraczki przednie, natomiast gdy łopatkę odpycham to załączają się przednie spryskiwacze i tylna wycieraczka.
Możecie mi pomóc w czym tkwi problem? Czy źle podłączane wężyki czy może kostka w kierownicy?
Pozdr.
Prawdopodobnie pompka ma zwarcie tu masz taki przypadek w bliźniaku i30, więc nawet cześć powinna być ta sama :
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtop ... w=previous
P.S. Z autem było coś robione ?, czy tak nagle zaczęło odwrotnie działać ?
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
Dzięki za odpowiedź
Auto świeżo co kupiłem, jest używane ale z tego co wiem to miało lekką stłuczkę jeżeli chodzi o przód auta. Ale faktycznie może być coś z pompką bo jeżeli chodzi o ciśnienie podczas spryskiwania to jak na moje oko jest trochę słabe, płyn nie dolatuje do połowy przedniej szyby. Z tego co widzę taka pompka to koszt ok 100zł. Ile serwis może skasować za wymianę czegoś takiego?
zaktualizowałem informacje o modelu co by nie było nieporozumień.
Auto świeżo co kupiłem, jest używane ale z tego co wiem to miało lekką stłuczkę jeżeli chodzi o przód auta. Ale faktycznie może być coś z pompką bo jeżeli chodzi o ciśnienie podczas spryskiwania to jak na moje oko jest trochę słabe, płyn nie dolatuje do połowy przedniej szyby. Z tego co widzę taka pompka to koszt ok 100zł. Ile serwis może skasować za wymianę czegoś takiego?
zaktualizowałem informacje o modelu co by nie było nieporozumień.
Ostatnio edytowano 09 lip 2016 19:03 przez Dzaras, łącznie edytowano 2 razy
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Spryskiwacze tył, przód
To jeżeli auto po stłuczce to może kable źle przy pompce podłączyli ?
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- stone_face
- Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Spryskiwacze tył, przód
Objawy takie jak przy odwrotnie podłączonych na pompce wężykach doprowadzających płyn do dysz spryskiwaczy. Warto by to sprawdzić.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Spryskiwacze tył, przód
Też mi to przeszło przez myśl, spotkałem się z takim przypadkiem, że odwrotnie wpięte kabelki powodowały, ze pompka działała, ale na pół gwizdka..
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Spryskiwacze tył, przód
Żeby kabelki zamienić to trochę więcej roboty bo tam jest wtyczka więc trudno się pomylić, a specjalnie chyba by nikt tego nie robił, ale skoro auto było uderzone to faktycznie przy naprawach zamienić przez pomyłkę wężyki nie problem i chyba też bym od tego zaczął. No w ostateczności to może być jak w tym i30, że pompkę trafiło.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
Wymieniłem pompkę spryskiwaczy i problem nadal występuje.
Gdy wężyki zostały podłączone prawidłowo to działał tylko tylni spryskiwacz i łopatki też działały tak jak powinny natomiast gdy wężyki zostały podmienione to spryskiwacze i wycieraczki zaczęły działać tak jak wcześniej tzn, na przemian. Nie jest to jakiś poważny problem ale jak dla mnie upierdliwy. Macie może jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak, jakiś moduł?
Tak, czytałem temat na forum hyundaia.
Pozdr.
Gdy wężyki zostały podłączone prawidłowo to działał tylko tylni spryskiwacz i łopatki też działały tak jak powinny natomiast gdy wężyki zostały podmienione to spryskiwacze i wycieraczki zaczęły działać tak jak wcześniej tzn, na przemian. Nie jest to jakiś poważny problem ale jak dla mnie upierdliwy. Macie może jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak, jakiś moduł?
Tak, czytałem temat na forum hyundaia.
Pozdr.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Spryskiwacze tył, przód
Menetka do wymiany
Powered by MI4C
Powered by MI4C
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
Sprawdzę to. A jeżeli chodzi o słabe ciśnienie spryskiwaczy to co możecie napisać? Coś z dyszami?
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1602
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Spryskiwacze tył, przód
Sprawdź najpierw czy ne masz zagiętych lub przeciętych przewodów.
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
Jeszcze pytanie czy moja kia posiada bezpiecznik od spryskiwaczy? W książce serwisowej nic takiego nie znalazłem a opis bezpieczników pod maską mam taki jak na poniższym zdjęciu.
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
Pobawiłem się dzisiaj trochę przy moich nieszczęśliwych spryskiwaczach i temat wygląda następująco:
- sprawdziłem dwie pompki i nadal nic,
- podczas podłączenia wężyków prawidłowo tak jak na załączonym obrazku http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fee0cbd4bc41520e wycieraczki reagują prawidłowo ( ciągnę do przodu to wycieraczki przednie się załączają a jeżeli w tył to tylna zaczyna działać) jednakże spryskiwacz nie leci (słychać pompkę)
- podczas podłączenia wężyków odwrotnie niż powinny być wszystko działa ale odwrotnie: spryskiwacz tył - wycieraczka przód, spryskiwacz przód - wycieraczka tył.
poza tym tak jak wiecie moje auto miało stłuczkę z tamtej strony, zobaczcie jaki magik musiał podłączać wiązkę elektryczną która idzie do pompki.
http://www.tinypic.pl/qsk9gefxm9i0
http://www.tinypic.pl/erpc6x73x7r4
http://www.tinypic.pl/jteik92h0e33
http://www.tinypic.pl/zt3yvt9ep2of
http://www.tinypic.pl/70ix2tnp3rm5
http://www.tinypic.pl/zjld3bz9jufh
http://www.tinypic.pl/gbj8n48hy2f4
http://www.tinypic.pl/toxohv4ebyfh
Jakieś porady? Chyba pozostaje mi tylko wizyta u elektryka samochodowego
- sprawdziłem dwie pompki i nadal nic,
- podczas podłączenia wężyków prawidłowo tak jak na załączonym obrazku http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fee0cbd4bc41520e wycieraczki reagują prawidłowo ( ciągnę do przodu to wycieraczki przednie się załączają a jeżeli w tył to tylna zaczyna działać) jednakże spryskiwacz nie leci (słychać pompkę)
- podczas podłączenia wężyków odwrotnie niż powinny być wszystko działa ale odwrotnie: spryskiwacz tył - wycieraczka przód, spryskiwacz przód - wycieraczka tył.
poza tym tak jak wiecie moje auto miało stłuczkę z tamtej strony, zobaczcie jaki magik musiał podłączać wiązkę elektryczną która idzie do pompki.
http://www.tinypic.pl/qsk9gefxm9i0
http://www.tinypic.pl/erpc6x73x7r4
http://www.tinypic.pl/jteik92h0e33
http://www.tinypic.pl/zt3yvt9ep2of
http://www.tinypic.pl/70ix2tnp3rm5
http://www.tinypic.pl/zjld3bz9jufh
http://www.tinypic.pl/gbj8n48hy2f4
http://www.tinypic.pl/toxohv4ebyfh
Jakieś porady? Chyba pozostaje mi tylko wizyta u elektryka samochodowego
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 630
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: Spryskiwacze tył, przód
opiszę może swój problem bo też się ostatnio pojawił.
Spryskiwacz działa losowo i jakby z mniejszą siłą. Tzn słabiej wyrzuca płyn na szybę. Wycieraczki działają. Raz płyn jest wyrzucany jak opisałem, za sek . odpuszczę dzwignię i chcę spryskać jeszcze raz i lipa. A czesem działa cały czas... Generalnie problem pojawia się losowo. Diagnoza mechanika to padający powoli silniczek pompki... Co Wy na to?
Spryskiwacz działa losowo i jakby z mniejszą siłą. Tzn słabiej wyrzuca płyn na szybę. Wycieraczki działają. Raz płyn jest wyrzucany jak opisałem, za sek . odpuszczę dzwignię i chcę spryskać jeszcze raz i lipa. A czesem działa cały czas... Generalnie problem pojawia się losowo. Diagnoza mechanika to padający powoli silniczek pompki... Co Wy na to?
- Dzaras
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 16 cze 2016 06:04
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Spryskiwacze tył, przód
jeżeli chodzi o słabe ciśnienie u mnie to wymieniłem dyszę i efekt jest taki sam, podejrzewam że to wszystko tkwi w tym momencie w elektryce.
Prośba.... ktoś kto ma sprawne spryskiwacze mógłby nagrać filmik jak one maja prawidłowo psikać ? Chodzi mi o ciśnienie na szybę
Prośba.... ktoś kto ma sprawne spryskiwacze mógłby nagrać filmik jak one maja prawidłowo psikać ? Chodzi mi o ciśnienie na szybę
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Spryskiwacze przód - rurki
przez PiN » 22 maja 2022 07:31 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 2547 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
22 maja 2022 19:53
-
Spryskiwacze przód - rurki
-
-
Spryskiwacze
przez Lukasz.pl » 16 maja 2019 07:24 w Akcesoria i wyposażenie - 3 Odpowiedzi / 4246 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gizmo121
17 maja 2019 10:57
-
Spryskiwacze
-
-
[C3] Przednie spryskiwacze
przez krakpawel » 23 sty 2020 23:39 w Nadwozie - 3 Odpowiedzi / 5277 Wyświetlone
- Ostatni post przez krakpawel
26 sty 2020 13:32
-
[C3] Przednie spryskiwacze
-
-
Spryskiwacze reflektorów - problem
przez kamil_tbg » 29 gru 2021 14:40 w Akcesoria i wyposażenie - 1 Odpowiedzi / 2505 Wyświetlone
- Ostatni post przez bart210
30 gru 2021 22:27
-
Spryskiwacze reflektorów - problem
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości