pulsujące światła na biegu jałowym

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

24 lut 2013 13:01

boe6666 napisał(a):Ale co dziwne. Wystarczy że na jałowym wyłączę światła. Gaśnie wówczas podświetlenie deski a LCD komputera rozświetla się na full i już nie mruga

A co w tym dziwnego? Spada obciążenie układu zasilania to nie mruga.
Mimo wszystko ja stawiam na aku. Ciągnie duży prąd do ładowania. Nie robisz mu dobrze 6 km trasy. Niestety.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

krzysztof1969
 

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

24 lut 2013 17:07

ruszok, ma racie krótkie odcinki za słabo naładowany aku, jak masz możliwość to postaw aku pod prostownik przynajmniej na cały dzień niech się ładuje, wtedy zobaczysz co się będzie działo przypuszczam że wszystko wróci do normy.

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

24 lut 2013 19:31

mziutek, zgadzam się i potwierdzam w 100% dokładnie to samo. Akumulator doładowałem i efekt ustaje.
KIA CEED SW 1.6 CRDI 115KM
Pozdrawiam
:)
Obrazek

mziutek
 

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

24 lut 2013 22:44

krzysztof1969 napisał(a):ruszok, ma racie krótkie odcinki za słabo naładowany aku, jak masz możliwość to postaw aku pod prostownik przynajmniej na cały dzień niech się ładuje, wtedy zobaczysz co się będzie działo przypuszczam że wszystko wróci do normy.


Z tym długotrwałym ładowaniem to bym uważał, by nie wykończyć akumulatora.
Ładować należy tylko do wystąpienia objawów naładowania - przy prostowniku bez automatyki do początku intensywnego gazowania i uzyskania napięcia ok 14.7 - max 15V, automatyczne prostowniki same przerwą operację po osiągnięciu takiego progu.

krzysztof1969
 

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

25 lut 2013 17:40

Jeżeli mamy akumulator 75Ah to natężenie prądu ładowania powinno wynosić 1/10 pojemności aku czyli 7,5Ah max, morze być mniej ,tylko wydłuża się czas ładowania. Przy starszych prostownikach można postawić aku na 6-8 godzin ładowania nic się nie stanie.

loserek
 

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

01 mar 2013 13:04

Witam.
Dawno nie zaglądałem z braku czasu ale okazuje się że problem ma nie tylko moje auto. W serwisie było sprawdzane ładowane, masa, akumulator i alternator. Rolki od osprzętu wpływ wymienione i nic to nie zmieniło. Został wymieniony alternator na nowy i żadnego problemu to nie rozwiązało. Czyli po uruchomieniu kilka sekund światła przygasają a później rozjaśniają. Ja na razie z tym pojeżdżę i później będę się domagał wymiany całej wiązki elektrycznej bo przecież to nie może tak być. W końcu dojdzie do jakiegoś zwarcia i auto się zapali.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

02 mar 2013 01:13

ae to chyba normalne, nie kilka sekund tylko góra 2. Ja to widzę że po odpaleniu, regulator ładowania czy coś czeka aż uzyska odpowiednią moc alternatora i jak juz uzyska to się przełącza na zasilanie z niego, a do tego czasu ciągnie z aku. Tak na logikę mi się wydaje i w kazdym samochodzie tak masz no chyba że masz nowy aku - to moze przz pierwsze 2 dni...:) no ale mogę się mylić.

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

02 mar 2013 09:50

loserek,wydaje mi się ze przesadzasz ;) boe6666masz,zgadza sie.
KIA CEED SW 1.6 CRDI 115KM
Pozdrawiam
:)
Obrazek

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: pulsujące światła na biegu jałowym

06 mar 2013 22:52

tak dobrze radzę.. Jak Ci mają wymienić wiązkę elektryczną to daruj sobie, więcej zniszczą niż zrobią. Mnie potrafili połamać mocowanie osłony kolumny kierowniczej, bo zgłosiłem stuki (nie wyeliminowali tylko zaglądneli), malowano w ASO klapę i drzwi - zardzewiały ponownie, wymieniono drzwi oba i klapę, oba elementy już są zardzewiałe, wymieniali przekładnie bo miała fabryczne luzy - i tak 2 razy, (licząc z fabryczną, to aktualnie jeżdże na trzeciej), wymienili komplet sprzęgła również 2 krotnie bo pierwszy komplet "fabrycznie wprowadzał samochód w drgania podczas zasprzeglania", drugi - aktualny po 30 kkm, również to robi tyle że mniej, szumiąc przy tym na biegu jałowym. Nie wspomnę ile razy ustawiali zbieżność, czyścili hamulce, szukali źródeł stuków, tutaj urwali zatrzask, tam zdarli lakier, tutaj oderwali osłonę czy maskownicę.... dopiero jak odpuściłem, zmieniłem mechanika, a za część rzeczy wziąłem się sam - jestem zadowolony z kia ceed. Naprawdę odradzam aby dawać ASO samochód do diagnostyki - znajdź dobrego diagnostę, zdiagnozuj usterkę i wtedy jedź i pokaż im palcem - tylko wówczas masz szanse, że samochód opuści ASO w lepszym stanie niż wjechał.

Edit: Cz cze 20, 2013 23:31

co do migotania świateł. Znowu się zaczęło - upały. Migają przystkie jarzeniowe. I o dziwo. Zapalam - silnik pracuje, wszystko mruga. Gaszę, odpalam - silnik pracuje, nic nie miga. Włączam klimę, ogrzewanie lusterek, długie, wentylator, awaryjne (na luzie) - nic nie mruga, choć załączanie poszczególnych odbiorów powoduje chwilowe "przygasanie". Wyłączam all, gaszę silnik , odpalam znowu - silnik pracuje - wszystko mryga. Mryganie mnie tak nie wkurza ale czasem resetuje mi USB a to już potrafi wkurzyć. Zaobserwowałem związek z włączonym wentylatorem. Jak odpalę przy włączonym - mryga, jak przy wyłączonym nie-mryga... Czy ktoś może coś doradzić ??? Regulator ładowania? Aku ? (w zimie odpalał zawsze - od nowości się mi nigdy nie zdarzyło żeby nie odpalił), jakiś PWM sieje ??????

Zrobiłem pomiary. Bieg jałowy. Na Aku 12,8V, ale mierząc pomiędzy + aku a masa (obudową) jest już 13,8V. Po wyłączeniu silnika na aku 12,7V. Czy mógłby ktoś coś doradzić ???

Problem rozwiązany:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=38&t=6553&p=134668#p134668

Pozdrawiam.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl