pulsujące światła na biegu jałowym
Moderator: Żandarmeria
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
pulsujące światła na biegu jałowym
Witam. Mam mały problemik. Od dwóch dni pulsują mi światła na biegu jałowym, podświetlenie deski również. Tak to wygląda (podświetlenie deski) jakby drgający obraz monitora (50Hz). Wystarczy dodać lekko gazu i przestaje. Może to alternator albo regulator???? Proszę o pomoc.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
boe6666 napisał(a):Może to alternator albo regulator???? Proszę o pomoc.
Na początek doładuj dobrze akumulator i napisz czy to pomogło.
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
- dirtyweekender
- Asystent Kierownika
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Mam podobny problem ale tylko ze światłami. Na biegu jałowym świecą słabo a jak dodam gazu to się rozjaśniają. Patrząc na moja instalacje audio za bardzo nie zgłębiałem tematu poza sprawdzeniem spadków napięcia, których na szczęście nie mam. Tak jak Gizmo napisał może to być wina niedoładowanego aku.
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Miałem to samo w Focusie I - problemem okazał się zużyty alternator (ASO Forda chciało wymienić za 3 800 kompletną instalację ładowania, serwis Boscha wymienił za 300zł alternator na regenerowany i problem się skończył)
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- dirtyweekender
- Asystent Kierownika
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19 lip 2009 21:49
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Wcale bym się nie zdziwił jakby u mnie altek zaczynał odmawiać posłuszeństwa bo w zasadzie aku mam swieżyne.
Pro_Ceed 1,6 DOHC Optimum+ Black Pearl 17"
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
z tego co pamiętam to alternator rzadko się psuje. Raczej pada regulator. Samochód ma już skończone 5 lat ale gwarancję tylko na zespół napędowy i nie wiem czy podlega alternator czy też nie. Od niedawna też słychać jakby szum w okolicy paska klinowego napędza alternator, klimę i parę tam jeszcze rzeczy.
Trochę to dla mnie dziwne (te drgania) bo przecież w tego typu samochodzie (dużo elektroniki) winien być jeszcze jakiś stablizator a widać że nie ma i że na diody które podświetlają deskę idzie bezposrednio 12v z instalacji.
Aku jest od nowości, nigdy nie było z nim problemów, zawsze odpalał i nadal normalnie odpalał (CRDI). Można kupić sam regulator. ?
Trochę to dla mnie dziwne (te drgania) bo przecież w tego typu samochodzie (dużo elektroniki) winien być jeszcze jakiś stablizator a widać że nie ma i że na diody które podświetlają deskę idzie bezposrednio 12v z instalacji.
Aku jest od nowości, nigdy nie było z nim problemów, zawsze odpalał i nadal normalnie odpalał (CRDI). Można kupić sam regulator. ?
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
może że aku
może altek
a może poprostu zardzewiał ( co nie dziwiłoby w ceed) przewód minusowy do masy!!!!
co do altka to trudne pytanie zazwyczaj są osobno -ale np. ford robi jako całość
myśle że na alegro za 100-200 kupisz cąły alternator
może altek
a może poprostu zardzewiał ( co nie dziwiłoby w ceed) przewód minusowy do masy!!!!
co do altka to trudne pytanie zazwyczaj są osobno -ale np. ford robi jako całość
myśle że na alegro za 100-200 kupisz cąły alternator
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
boe6666 napisał(a):z tego co pamiętam to alternator rzadko się psuje. Raczej pada regulator.
Problemem dla altków jest zima i posolona woda, która dostaje się do komory silnika. W moim Focusie po prostu wnętrze alternatora było całe zaśniedziałe a konektory praktycznie przeżarte. Wszystko oczywiście zależy od umiejscowienia i podatności na obrywanie "solanką". Oczywiście dobrze zacząć sprawdzanie od rzeczy do sprawdzenia bezkosztowych typu masa "głowna" autka, przewód masowy alternatora - czasami wygląda dobrze, ale odkręcenie, przeczyszczenie i dokręcenie pomaga. Jak nie pomoże to dobrałbym się jednak do altka, tym bardziej, że skoro coś Ci tam nie brzmi dobrze to moze byc np. objaw zużycia łożyska alternatora i objawy pasują jak ulał.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
będę grzebał więc, oblookam te przewody. Trochę mnie to dziwi bo stało się to nagle dosłownie 3 dni temu... Ani nie było jakichś opadów ani śniegu ani też zimno nie było... Łożysko alternatorora... moze na gwarancji jest ? Będę sprawdzał, dzięki za rady.... jak ktoś coś jeszcze sobie przypomni to proszę pisać
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
boe6666 napisał(a):Trochę mnie to dziwi bo stało się to nagle dosłownie 3 dni temu..
A może to tylko zapowiedź dalszych usterek..np alternatora - czego Tobie nie życzę
Zawsze tak jest ,że działa a później nagle...bach i.........
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
BTW ktoś może polecić dobrych fachowców od regeneracji altków w KRK?
- wujekcybul
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Jedna rzecz, odpalam na światłach przez kilka sekund mruga dodam gazu jest ok potem znowu "drgawki" Odpalam auto bez włączonych świateł i nic nie mruga po załączeniu ich, jest ok. W serwisie wszystkie masy odkręcone sprawdzone dokręcone. Prąd ładowania ok. Ładowanie akumulatora nie pływa nic a nic efekt ten sam. HGW co jest, ale w pracy 3 kolegów ma CEED-y rożne wersje i roczniki efekt ten sam. Może TTTM?
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Witam.
Efekt ustąpił samoistnie. Już od parunastu dni nie występuje. Natomiast jest kolejny problem. Na biegu jałowym skręt kierownicą powoduje przygaszenie światem. Czy wspomaganie tak dużo pradu zżera ????
Efekt ustąpił samoistnie. Już od parunastu dni nie występuje. Natomiast jest kolejny problem. Na biegu jałowym skręt kierownicą powoduje przygaszenie światem. Czy wspomaganie tak dużo pradu zżera ????
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
A to auto masz od nowości czy kupiłeś okazyjnie (bezwypadkowe, garażowane , od starszej osoby.....pierdu....pierdu )
Dla mnie to albo masz sztukowaną/naprawianą wiązkę i źle pospinane kostki albo gdzieś masz przetarcie na kablach i pod wpływem wilgoci / niskich temperatur taka dyskoteka się robi
Dla mnie to albo masz sztukowaną/naprawianą wiązkę i źle pospinane kostki albo gdzieś masz przetarcie na kablach i pod wpływem wilgoci / niskich temperatur taka dyskoteka się robi
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
- mziutek
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
dirtyweekender napisał(a):Mam podobny problem ale tylko ze światłami. Na biegu jałowym świecą słabo a jak dodam gazu to się rozjaśniają. Patrząc na moja instalacje audio za bardzo nie zgłębiałem tematu poza sprawdzeniem spadków napięcia, których na szczęście nie mam. Tak jak Gizmo napisał może to być wina niedoładowanego aku.
Normalne zjawisko.
Mierzyłem napięcia i opisałem to przed paru laty:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?p=20711#p20711
Przy sprawnym alternatorze i regulatorze ale słabym akumulatorze zjawisko
przygasania/rozjaśniania świateł nasila się.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: pulsujące światła na biegu jałowym
Problem powrócił, masy nie ruszałem bo nie wiem gdzie jest ten główny przewód. Od góry komory silnika all jest ok. Ale co dziwne. Wystarczy że na jałowym wyłączę światła. Gaśnie wówczas podświetlenie deski a LCD komputera rozświetla się na full i już nie mruga Aku nie jest nowy, jak jest -10 to odpala ale słychac że na ostatnim tchnieniu Jeżdżę niestety ostatnio krótkimi odcinkami (6km do pracy i z powrotem i tyle) co dla CRDI nie jest ok.
Po dłuższej trasie (250km ciągle) odpalenie nastepnego ranka przy -10stC było już normalne. Migotanie jednak czasem jest czasem nie ma. Sam nie wiem co jest przyczyną. Oprócz drgania podświetlenia deski, drgają światła pozycyjne (żarowe), nie mijania (h7)
Po dłuższej trasie (250km ciągle) odpalenie nastepnego ranka przy -10stC było już normalne. Migotanie jednak czasem jest czasem nie ma. Sam nie wiem co jest przyczyną. Oprócz drgania podświetlenia deski, drgają światła pozycyjne (żarowe), nie mijania (h7)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Drgania na jałowym i grzechotanie 1,6 GDI
przez Quiet » 21 paź 2022 11:28 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 1864 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
21 paź 2022 11:28
-
Drgania na jałowym i grzechotanie 1,6 GDI
-
-
Piszczenie na 6 biegu
przez rafal9310 » 07 paź 2019 21:46 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5847 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
31 paź 2019 06:16
-
Piszczenie na 6 biegu
-
-
Obroty na wolnym biegu
przez axtom » 22 lut 2022 22:21 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 6687 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
31 lip 2022 20:43
-
Obroty na wolnym biegu
-
-
DCT - Nie można włączyć 1 biegu P073F
przez KOMODO » 24 lip 2023 12:20 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 13938 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
31 paź 2023 07:32
-
DCT - Nie można włączyć 1 biegu P073F
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości