TEST - Kia cee`d SW 1.6 CRDi
Napisane: 30 paź 2007 16:51
TEST - Kia cee`d SW 1.6 CRDi Optimum plus
Miałem przyjemność "spędzić" weekend razem z cee`dem SW 1.6 CRDi. tego względu, że posiadam Diesla w nadwoziu kombi innej firmy zdecydowałem się właśnie na wersję SW (Sporty Wagon). Co do designu... kwestia gustu, a o gustach się nie rozmawia. Bryła zwarta, ciekawa. Tył cee`da przypadł mi od razu do gustu dzięki nietypowo idącym tylnym słupkom. Co do przodu nie mam zastrzeżeń, podoba się.
Długość: 447 cm, rozstaw osi: 265 cm.
Szerokość: 179 cm, wysokość: 149 cm.
Silnik 1.6 CRDi, turbodiesel nowej generacji (common rail). Rozwijający moc 115 KM przy 4000 obr/min a maksymalny moment obrotowy 255Nm przy 1900 obr/min. Według danych producenta, zużycie paliwa-miasto/poza miastem/mieszane (l/100 km) wynosi 5,7/4.2/4.7, a prędkość maksymalna (km/h) wybosi 188. Podczas "mojej jazdy" zużycie wyniosło 5.3 litra przy włączonej klimatyzacji. Autko jeździło po autostradzie jaki i po prowincji , ogólnie cykl mieszany. Silnik może się poszczycić niezłą kulturą pracy... jest cichy i zarazem dynamiczny. Jedyneczką spokojnie ruszamy na innych biegach już latamy i nie ma to znaczenia czy będzie to tylko kierowca czy pasażerowie i dodatkowo bagaż. A co dopiero musi być większym dieslu. Co do skrzyni biegów, była pięciobiegowa, sprawiała się bez zarzutu.
Akurat tego nie widać... hamulce brzytwy, tarcze hamulcowe na obu osiach
Zawiasy pokrywy bagażnika zostały przesunięte w głąb dachu dzięki czemu uzyskano wysoki otwór załadunkowy
Bagażnik ma 534 l (o 200 litrów pojemniejszy niż w hatchbacku, nadwozie dłuższe o 23,5 cm), a po złożeniu jego pojemność wzrasta do 1664 litrów.
Światła super, oczywiście gdy nikogo nie rażą oraz są czyste
Co do przeciwmgielnych mam mieszana uczucia... korzystałem z nich podczas mgły (40 km) wieczorową porą i ledwie co widziałem różnicę. Wydaje mi się, że wina leży po stronie ich punktowego światła...
Tylne światła po zmierzchu sprawiają wrażenie lamp diodowych co jest oczywiście plusem i jak przyjemnie się prezentują na tylnym słupku.
Największym plusem jest dla mnie przestronność wnętrza. Nie przypuszczałem, że w środku będzie tyle miejsca. Jako, że jestem osobnikiem o wzroście 186 cm nie miałem żadnych problemów za znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą. Kokpit zachwyca materiałem wysokiej jakości jak i wykonaniem.... jest przyjemny. Podczas "mojego weekendu" nie miałem przyjemności usłyszeć jakichkolwiek skrzypień itp... przejechaliśmy razem ponad 400 km i podczas testów cee`d miał ok 3000 km (new car). Jedynie co mnie zdziwiło to brak regulacji przednich zagłówków (chodzi mi tu o kąt nachylenia, a może nie umiałem tego zrobić). Fotele przednie wygodne... najważniejsza sprawa wyregulować oparcie oraz siedzisko pod siebie.
Większość aut w tej klasie posiada ciemny słupek B co może się podobać, a i jest zarazem praktyczne.
Z tyłu miejsca pod dostatkiem. Mam okazję poruszać sie Renault Megane... tam miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu jest mniej niż w Kia Picanto przy maksymalnie odsuniętym fotelem przednim. Do Megane przy swoich gabarytach nie wejdę... do cee`da bez problemu. Fotele twardsze niż w Peugeocie, ale wygodne (kilka dobrych kilometrów i się przyzwyczaiłem)
Sterowanie szybkami jak i lusterkami intuicyjne, nie sprawia problemów. Szyby posiadały funkcję " antyprzytrzaśnięcie" Co sprawdzi się jeżeli maluch wsadziłby rękę podczas zamykania szyby... wtedy dojdzie do ręki, muśnie ją delikatnie i wróci w dół.
Sterowanie światłami postojowymi, mijania, długimi czy kierunkowskazami bezproblemowe. Chwila wprawy i również damy radę z przeciwmgielnymi...
Zegary na swoich miejscach... pasażer może nie widzieć co niektórych kontrolek, prędkościomierz osadzony w okrągłej obudowie... zasłania. Ale to w końcu do kierowcy należy kokpit
Przemyślane działanie sterowaniem wycieraczek, intuicyjne i nikomu nie powinno sprawiać problemu. Wycieraczki na medal... w końcu to ich nowa generacja...
Sterowanie oświetleniem konsoli środkowej jak i innymi "wyświetlaczami" oraz regulacja przednich reflektorów działa jak należy.
Przyciski sterowania radiem jak i odtwarzaczem CD umieszczono w kole kierowniczym, dostępna rzecz już w podstawowej wersji cee`da
Konsola środkowa przyjemna dla wzroku... srebrne tworzywo to standard w wersji Optimum plus, radioodtwarzacz to standard dla wszystkich wersji.
Wyświetlacz nie sprawia problemów, wszystko pokazuje w przejrzysty sposób. Po wyłączeniu zapłonu temperatura na wyświetlaczu jest widoczna przez cały czas. Trochę zdziwiło mnie to, że komputerem steruje się przyciskami obok wyświetlacza, a nie na kole kierowniczym, wymaga to przyzwyczajenia... z czasem można się przyzwyczaić.
Co do radioodtwarzacza jestem pod wrażeniem... dobrze gra jak na standardowy sprzęt, nie widzę potrzeby "dokładania" wzmacniaczy, głośników itp chyba, że ktoś jest totalnym maniakiem audiofilem
Mam w swoim również klimatronik ale tutaj jest on do pozazdroszczenia, nadzwyczaj dobrze się spisywał
Nawiewy sprawują się wyśmienicie... zarówno z zimnym jak i ciepłym powietrzem. Jeżeli chodzi o odparowanie przedniej szyby dawno nie widziałem tak wydajnego układu... trwa to dosłownie sekundę.
Oryginalny podłokietnik cieszy... jak i dwa schowki w nim. Jeden mniejszy, idealny na dokumenty, drugi większy... pojemniejszy.
Przydatna rzecz... światełko podświetlające lusterko samoczynnie się włącza po odsunięciu "osłonki" lusterka... bajer, ale jak cieszy
Schowek na okulary, następna rzecz która cieszy. Przyda się i dla tych co mają okulary zazwyczaj na nosie jak i tych, którzy okularów używają od przypadku.
Do innych rzeczy, które docenią kierowcy to: wyjście USB i gniazdo AUX, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku, system mocowania fotelików ISOFIX na tylnej kanapie itp. Co do zawieszenia, jest twarde i nieźle tłumi nierówności w końcu wielowahaczowe zawieszenie z tyłu robi swoje. Na temat zawieszenia powinni wypowiedzieć się właściciele, którzy mają dobrych kilometrów z cee`dem. W końcu autko, które otrzymałem do testu dopiero co wyjechało z fabryki Samochód ogólnie bardzo dobrze wyposażony... przeróżne systemy, poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Auto zrobiło na mnie całkiem pozytywne wrażenie jeżeli chodzi o materiały wewnątrz, miejsce oraz zespół napędowy. Dużym plusem jest gwarancja, co chyba ma duże znaczenie... przekłada się to na koszty utrzymania (5 letnia gwarancja na samochód oraz 7 letnia na silnik i skrzynię biegów) oraz cena zakupu. Uważam, że dopracowania wymagają światła przeciwmgielne, przednie zagłówki, sterowanie komputerem (ale to chyba przyzwyczajenie). Posiada również szerokie słupki przednie, które mogą zasłaniać troszkę na zakrętach, ma chyba to wpływ na bezpieczeństwo (gdyby były za cienie to chyba też nie za dobrze, a tak struktura sztywniejsza) Ogólnie cee`d posiada więcej plusów niż minusów (odnoszę się do wersji testowej). Samochód godny polecenia w szczególności, że kładzie konkurentów z Japonii, Niemiec czy Francji. W końcu samochód europejski i ma wiele plusów
W tym teście odniosłem się do wersji 1.6 CRDi, którą widać na powyższych zdjęciach... Podziękowania dla Kia GAM Wrocław za użyczenie samochodu do celów testowych oraz dla osób, które podzieliły się swoimi uwagami dotyczącymi testowanego cee`da, a zarazem przyczyniły się do powstania tego artykułu / polancky
Miałem przyjemność "spędzić" weekend razem z cee`dem SW 1.6 CRDi. tego względu, że posiadam Diesla w nadwoziu kombi innej firmy zdecydowałem się właśnie na wersję SW (Sporty Wagon). Co do designu... kwestia gustu, a o gustach się nie rozmawia. Bryła zwarta, ciekawa. Tył cee`da przypadł mi od razu do gustu dzięki nietypowo idącym tylnym słupkom. Co do przodu nie mam zastrzeżeń, podoba się.
Długość: 447 cm, rozstaw osi: 265 cm.
Szerokość: 179 cm, wysokość: 149 cm.
Silnik 1.6 CRDi, turbodiesel nowej generacji (common rail). Rozwijający moc 115 KM przy 4000 obr/min a maksymalny moment obrotowy 255Nm przy 1900 obr/min. Według danych producenta, zużycie paliwa-miasto/poza miastem/mieszane (l/100 km) wynosi 5,7/4.2/4.7, a prędkość maksymalna (km/h) wybosi 188. Podczas "mojej jazdy" zużycie wyniosło 5.3 litra przy włączonej klimatyzacji. Autko jeździło po autostradzie jaki i po prowincji , ogólnie cykl mieszany. Silnik może się poszczycić niezłą kulturą pracy... jest cichy i zarazem dynamiczny. Jedyneczką spokojnie ruszamy na innych biegach już latamy i nie ma to znaczenia czy będzie to tylko kierowca czy pasażerowie i dodatkowo bagaż. A co dopiero musi być większym dieslu. Co do skrzyni biegów, była pięciobiegowa, sprawiała się bez zarzutu.
Akurat tego nie widać... hamulce brzytwy, tarcze hamulcowe na obu osiach
Zawiasy pokrywy bagażnika zostały przesunięte w głąb dachu dzięki czemu uzyskano wysoki otwór załadunkowy
Bagażnik ma 534 l (o 200 litrów pojemniejszy niż w hatchbacku, nadwozie dłuższe o 23,5 cm), a po złożeniu jego pojemność wzrasta do 1664 litrów.
Światła super, oczywiście gdy nikogo nie rażą oraz są czyste
Co do przeciwmgielnych mam mieszana uczucia... korzystałem z nich podczas mgły (40 km) wieczorową porą i ledwie co widziałem różnicę. Wydaje mi się, że wina leży po stronie ich punktowego światła...
Tylne światła po zmierzchu sprawiają wrażenie lamp diodowych co jest oczywiście plusem i jak przyjemnie się prezentują na tylnym słupku.
Największym plusem jest dla mnie przestronność wnętrza. Nie przypuszczałem, że w środku będzie tyle miejsca. Jako, że jestem osobnikiem o wzroście 186 cm nie miałem żadnych problemów za znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą. Kokpit zachwyca materiałem wysokiej jakości jak i wykonaniem.... jest przyjemny. Podczas "mojego weekendu" nie miałem przyjemności usłyszeć jakichkolwiek skrzypień itp... przejechaliśmy razem ponad 400 km i podczas testów cee`d miał ok 3000 km (new car). Jedynie co mnie zdziwiło to brak regulacji przednich zagłówków (chodzi mi tu o kąt nachylenia, a może nie umiałem tego zrobić). Fotele przednie wygodne... najważniejsza sprawa wyregulować oparcie oraz siedzisko pod siebie.
Większość aut w tej klasie posiada ciemny słupek B co może się podobać, a i jest zarazem praktyczne.
Z tyłu miejsca pod dostatkiem. Mam okazję poruszać sie Renault Megane... tam miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu jest mniej niż w Kia Picanto przy maksymalnie odsuniętym fotelem przednim. Do Megane przy swoich gabarytach nie wejdę... do cee`da bez problemu. Fotele twardsze niż w Peugeocie, ale wygodne (kilka dobrych kilometrów i się przyzwyczaiłem)
Sterowanie szybkami jak i lusterkami intuicyjne, nie sprawia problemów. Szyby posiadały funkcję " antyprzytrzaśnięcie" Co sprawdzi się jeżeli maluch wsadziłby rękę podczas zamykania szyby... wtedy dojdzie do ręki, muśnie ją delikatnie i wróci w dół.
Sterowanie światłami postojowymi, mijania, długimi czy kierunkowskazami bezproblemowe. Chwila wprawy i również damy radę z przeciwmgielnymi...
Zegary na swoich miejscach... pasażer może nie widzieć co niektórych kontrolek, prędkościomierz osadzony w okrągłej obudowie... zasłania. Ale to w końcu do kierowcy należy kokpit
Przemyślane działanie sterowaniem wycieraczek, intuicyjne i nikomu nie powinno sprawiać problemu. Wycieraczki na medal... w końcu to ich nowa generacja...
Sterowanie oświetleniem konsoli środkowej jak i innymi "wyświetlaczami" oraz regulacja przednich reflektorów działa jak należy.
Przyciski sterowania radiem jak i odtwarzaczem CD umieszczono w kole kierowniczym, dostępna rzecz już w podstawowej wersji cee`da
Konsola środkowa przyjemna dla wzroku... srebrne tworzywo to standard w wersji Optimum plus, radioodtwarzacz to standard dla wszystkich wersji.
Wyświetlacz nie sprawia problemów, wszystko pokazuje w przejrzysty sposób. Po wyłączeniu zapłonu temperatura na wyświetlaczu jest widoczna przez cały czas. Trochę zdziwiło mnie to, że komputerem steruje się przyciskami obok wyświetlacza, a nie na kole kierowniczym, wymaga to przyzwyczajenia... z czasem można się przyzwyczaić.
Co do radioodtwarzacza jestem pod wrażeniem... dobrze gra jak na standardowy sprzęt, nie widzę potrzeby "dokładania" wzmacniaczy, głośników itp chyba, że ktoś jest totalnym maniakiem audiofilem
Mam w swoim również klimatronik ale tutaj jest on do pozazdroszczenia, nadzwyczaj dobrze się spisywał
Nawiewy sprawują się wyśmienicie... zarówno z zimnym jak i ciepłym powietrzem. Jeżeli chodzi o odparowanie przedniej szyby dawno nie widziałem tak wydajnego układu... trwa to dosłownie sekundę.
Oryginalny podłokietnik cieszy... jak i dwa schowki w nim. Jeden mniejszy, idealny na dokumenty, drugi większy... pojemniejszy.
Przydatna rzecz... światełko podświetlające lusterko samoczynnie się włącza po odsunięciu "osłonki" lusterka... bajer, ale jak cieszy
Schowek na okulary, następna rzecz która cieszy. Przyda się i dla tych co mają okulary zazwyczaj na nosie jak i tych, którzy okularów używają od przypadku.
Do innych rzeczy, które docenią kierowcy to: wyjście USB i gniazdo AUX, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku, system mocowania fotelików ISOFIX na tylnej kanapie itp. Co do zawieszenia, jest twarde i nieźle tłumi nierówności w końcu wielowahaczowe zawieszenie z tyłu robi swoje. Na temat zawieszenia powinni wypowiedzieć się właściciele, którzy mają dobrych kilometrów z cee`dem. W końcu autko, które otrzymałem do testu dopiero co wyjechało z fabryki Samochód ogólnie bardzo dobrze wyposażony... przeróżne systemy, poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Auto zrobiło na mnie całkiem pozytywne wrażenie jeżeli chodzi o materiały wewnątrz, miejsce oraz zespół napędowy. Dużym plusem jest gwarancja, co chyba ma duże znaczenie... przekłada się to na koszty utrzymania (5 letnia gwarancja na samochód oraz 7 letnia na silnik i skrzynię biegów) oraz cena zakupu. Uważam, że dopracowania wymagają światła przeciwmgielne, przednie zagłówki, sterowanie komputerem (ale to chyba przyzwyczajenie). Posiada również szerokie słupki przednie, które mogą zasłaniać troszkę na zakrętach, ma chyba to wpływ na bezpieczeństwo (gdyby były za cienie to chyba też nie za dobrze, a tak struktura sztywniejsza) Ogólnie cee`d posiada więcej plusów niż minusów (odnoszę się do wersji testowej). Samochód godny polecenia w szczególności, że kładzie konkurentów z Japonii, Niemiec czy Francji. W końcu samochód europejski i ma wiele plusów
W tym teście odniosłem się do wersji 1.6 CRDi, którą widać na powyższych zdjęciach... Podziękowania dla Kia GAM Wrocław za użyczenie samochodu do celów testowych oraz dla osób, które podzieliły się swoimi uwagami dotyczącymi testowanego cee`da, a zarazem przyczyniły się do powstania tego artykułu / polancky