Wczoraj, po kilku dniach postoju, w dwie godziny po ulewie, uruchomiłem auto i po kilkudziesięciu metrach zauważyłem lekko, znacznie słabiej niż normalnie, świecącą kontrolkę immobilisera - nie gaśnie nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu auta.
W czasie uruchamiania świeci z pełną jasnością, jak zawsze, ale nie gaśnie całkiem - przygasa tylko.
Auto normalnie odpala i jeździ.
Dzisiaj do tego zaczęła w czasie jazdy lekko świecić lampka od hamulców.
Po zaciągnięciu ręcznego rozjaśnia się normalnie.
Musi być jakaś upływność do masy gdzieś w tablicy zegarów, w złączach lub kablach.
Teoretycznie sprawa prosta, tylko gdzie szukać podejrzanego miejsca ?
Czy ktoś z Szanownych Kolegów spotkał się z takim numerem ?
Czy komuś wymieniano jakieś wiązki przewodów pod deską ?
W jakim ASO KIA (Mazowsze) szukać doświadczonego elektryka ?
Wszelkie wskazówki mile widziane, pozdrawiam.
Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
Moderator: Żandarmeria
-
Hazael
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
Cześć,
Polecam wizytę na czyżewskiej tam mają dobrych elektryków. Ewentualnie AS motors jak masz blisko do Nadarzyna, ale tam elektryk jest jeden pracuje do 16.00 i ciężko się dostać do niego bez umawiania.
pozdrawiam
Polecam wizytę na czyżewskiej tam mają dobrych elektryków. Ewentualnie AS motors jak masz blisko do Nadarzyna, ale tam elektryk jest jeden pracuje do 16.00 i ciężko się dostać do niego bez umawiania.
pozdrawiam
-
mziutek
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
Na Czyżewskiej nie mieli podobnego przypadku więc zanosi się na demontaż zegarów,
całej deski itd i mozolne szukanie miejsca upływu prądu.
Dlatego szukam kogoś, komu przytrafiły się podobne kłopoty z lampkami sygnalizacyjnymi.
To może być jakaś znana "choroba" okablowania CEEDa.
Pozdrawiam
całej deski itd i mozolne szukanie miejsca upływu prądu.
Dlatego szukam kogoś, komu przytrafiły się podobne kłopoty z lampkami sygnalizacyjnymi.
To może być jakaś znana "choroba" okablowania CEEDa.
Pozdrawiam
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
To niekoniecznie wada oklablowania. W Focusach I co jakiś czas mżyła kontrolka hamulca ręcznego, powodem była korozja styków czujnika na zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego. W czasie mojej eksploatacji Focusów I generacji (łącznie trzema przejechałem 300 kkm) taką naprawę przeprowadzałem 3 razy. Więc zanim rozbiorą deskę może najpierw sprawdzą czujniki.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
mziutek
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
mziutek napisał(a):Na Czyżewskiej nie mieli podobnego przypadku więc zanosi się na demontaż zegarów,
całej deski itd i mozolne szukanie miejsca upływu prądu.
Dlatego szukam kogoś, komu przytrafiły się podobne kłopoty z lampkami sygnalizacyjnymi.
To może być jakaś znana "choroba" okablowania CEEDa.
Pozdrawiam
Po ponad tygodniu pobytu auta w ASO Czyżewska (był "długi weekend") znaleziono przyczynę.
Podmieniano komputer silnika, sprawdzano "przejścia" kabli i złącz.
Ponoć nie kontaktował jeden przewód (szyna CAN), marnie zaciśnięty do szpilki.
Dodatkowo, zgodnie z zaleceniami centrali KIA (podobno jest jakiś nowy przepis),
wyłączono mi "światła dzienne".
Dotychczas w pozycji OFF przełącznika świeciły zewnętrzne, prędkościomierz był zgaszony
a display'e radia/kompa i klimy świeciły na max - idealnie do jazdy w dzień.
Teraz na OFF wszystko gaśnie.
-
mziutek
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
Jeździłem dzisiaj w pełnym słońcu, temp35* i musiałem w czasie jazdy
manipulować auto-klimą.
Po tej przeróbce w ASO nie byłem w stanie zobaczyć diodek od klimy,
nawet po podkręceniu podświetlenia deski na max.
Diodki, ekranik klimy i radia zaczynały jasno świecić dopiero po wyłączeniu
świateł zewnętrznych.
Wkurzyłem się, wyrwałem klapkę koło drzwi kierowcy i wyciągnąłem
bezpiecznik "DRL OFF".
Znów wszystko działa "po szwedzku" i jestem zadowolony.
Przy pracującym silniku muszą się świecić conajmniej pozycyjne -
do tego przywykłem.
manipulować auto-klimą.
Po tej przeróbce w ASO nie byłem w stanie zobaczyć diodek od klimy,
nawet po podkręceniu podświetlenia deski na max.
Diodki, ekranik klimy i radia zaczynały jasno świecić dopiero po wyłączeniu
świateł zewnętrznych.
Wkurzyłem się, wyrwałem klapkę koło drzwi kierowcy i wyciągnąłem
bezpiecznik "DRL OFF".
Znów wszystko działa "po szwedzku" i jestem zadowolony.
Przy pracującym silniku muszą się świecić conajmniej pozycyjne -
do tego przywykłem.
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
Z ciekawości jakie tam są diodki do zobaczenia? Ja jakoś nigdy nie miałem problemu z pełną widocznością wyświetlacza niezależnie od stopni nasłonecznienia, inna zupełnie sprawa, że po to dopłaciłem za klimatronik żeby ustawiać tylko temp a o resztę się nie martwić
PRO CEED 1.6pb
-
mziutek
Re: Żarzą się kontrolki immobilisera i hamulców
jjs napisał(a):Z ciekawości jakie tam są diodki do zobaczenia? ja jakoś nigdy nie miałem problemu z pełną widocznością wyświetlacza niezależnie od stopni nasłonecznienia, inna zupełnie sprawa że po to dopłaciłem za klimatronik żeby ustawiać tylko temp a o resztę się nie martwić
Wyświetlacz widać nieźle, nawet ze zgaszonym podświetleniem ale w przypadku skręcenia podświetlenia zegarów na minimum (tak mi się dobrze jeździ w nocy) w dzień marnie widać diodki w gałkach klimy (AC, Zamknięty obieg, Auto).
Automatyczna klima w tym aucie moim zdaniem działa "tak sobie".
W czasie długiej jazdy - OK ale przy krótkih jazdach z przerwami, w upale, trzeba ją ręcznie przestawiać na minimum, bo na początku za słabo chłodzi i nie usuwa gorąca z auta (chyba automat próbuje to robić ale z opóźnieniem), gdy robi się za chłodno gałką podnoszę temperaturę.
Prawie tak, jak przy ręcznej klimie.
Jeździłem trochę Volvem CrossCountry 70 i tam, gdy auto było bardzo rozgrzane na słońcu to po uruchomieniu silnika natychmiast dmuchało i chłodziło maksymalnie, stopniowo zmniejszając siłę.
W tym Volvie właściciel raz włączył AC, ustawił ok 20 stopni i nigdy tego nie dotyka - ani w lato ani w zimę.
W Ceedzie tak się nie da .
Posty: 8
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] Kontrolka hamulców
przez becker3 » 04 maja 2023 21:04 w Zawieszenie - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
[C3] Kontrolka hamulców
-
-
[C3] Kontrolka hamulców
przez becker3 » 04 maja 2023 21:04 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 3070 Wyświetlone
- Ostatni post przez becker3
15 maja 2023 06:34
-
[C3] Kontrolka hamulców
-
-
Problem z immo - brak kontrolki
przez patyk898 » 26 sty 2020 15:24 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 6490 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
27 sty 2020 09:26
-
Problem z immo - brak kontrolki
-
-
Nie odpala - akumlator naładowany, kontrolki nie świecą
przez hapol » 14 kwi 2024 11:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 205 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
15 kwi 2024 08:29
-
Nie odpala - akumlator naładowany, kontrolki nie świecą
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości