Witam Szanownych Forumowiczów. To jest mój pierwszy post, aczkolwiek biernie przeglądam forum od paru miesięcy. Jestem a raczej byłem szczęśliwym użytkownikiem kii ceed 1.6 crdi 115KM. Autko sprawowało się naprawdę dobrze ( przejechałem nim prawie 110000km) aż......się zepsuło. Pewnego dnia pojawiła się kupa dymu z wydechu, autko straciło moc ( nadmienię tylko że autko było serwisowane w ASO). Zjechałem na pobocze, wezwałem lawetę i pojechałem do serwisu. Pierwotna diagnoza jak się później okazało to byłą błahostka. Nieomylne ASO orzekło - awaria turbiny. Po dalszych oględzinach było już tylko gorzej- SILNIK DO WYMIANY!!!!. Koszt .... dziesiątki tysięcy. Załamany zabrałem samochód ( kia była już po gwarancji ) i pojechałem do nieautoryzowanego serwisu. Tam orzeczono, że faktycznie silnik nadaje się do wymiany a powodem awarii było pęknięcie cylindra. W wyniku pęknięcia wyciekł ojej, zalał turbinę i dostał się do wydechu ( zalany katalizator ). Szczęście w nieszczęściu że trafiłem na naprawdę świetnego mechanika. Znalazł mi silnik, wymienił i kosztowało to mnie dużo, dużo mnie niż w ASO. Co Szanowni Forumowicze o tym sądzicie. W serwisowanym , może faktycznie nie rozpieszczanym aucie ( ten samochód dużo jeździł , ale służył do pracy a nie do wycieczek ) pęka cylinder. Rozumiem kiedy pada głowica, ale pęknięcie cylindra???
Pozdrawiam.
110 000 km i... silnik do wymiany - utrata gwarancji
Moderator: Żandarmeria
-
matyk
110000 km i... silnik do wymiany - utrata gwarancji
jan1212 napisał(a):Koszt .... dziesiątki tysięcy. Załamany zabrałem samochód ( kia była już po gwarancji ) i pojechałem do nieautoryzowanego serwisu.
Pozdrawiam.
Czemu Kia była po gwarancji, na silnik masz gwarancję 7 lat lub 150 000 km. Nie rozumiem. Wyjaśnij proszę.
-
e2rdo
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
w jaki sposób straciłeś gwarancję na silnik robiąc 110000 km? gwarancja jest do 150000km...
-
jan1212
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
Odnośnie gwarancji-przepadła bo raz spóźniłem się z przeglądem. A co do silnika to trochę dziwne że po 110000 zrobiła się dziura w cylindrze.
-
IrKo - Kierownik
- Posty: 382
- Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
Raz w przeciągu całego okresu, czy ten ostatni - jeśli wolno spytać. Czy to były kilometry czy przeciągnięty termin. Rozumiesz dobrze wiedzieć na przyszłość , jakby co.
-
popmart
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
coś kolego krecisz spóźniłem sie z przeglądem tzn ? z ciekawości ile 10.000 km, pół roku ? ... nic do Ciebnie nie mam ale pewnie potem nie robiłeś przegladów albo byle gdzie , nie był podpinany komputer i jeździłeś sporo z poważną usterką, której pan kazio nie stwierdził ..... prawdopodobnie zaniedbałeś auto ... filtry itp, napisz szczerze ?
poza tym nawet na allegro są kompletne jednostki 1,6 CRDI z niezbyt wielkim przebiegiem za ok 3000 pln
poza tym nawet na allegro są kompletne jednostki 1,6 CRDI z niezbyt wielkim przebiegiem za ok 3000 pln
-
jumko
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
Nie wiadomo czy kolega cokolwiek stracił. Nie ma gwarancji (lubię to słowo), że KMP uznała by gwarancję na tę awarię. W końcu cylinder mógł być źle użytkowany i już
-
jan1212
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
Do kolegi Popmart- spóżniłem, a raczej nie zrobiłem 2 przeglądu ( został on zrobiony razem z 3 przeglądem). Auto jednak było serwisowane nadal w ASO gdyż po rozmowie z panami z serwisu wpisali mi w książkę że gwarancja będzie rozpatrywana indywidualnie. Jak naiwny głupek robiłem przeglądy w ASO, lecz nie uznano mi w ramach gwarancji awarii klimatyzacji ( pękł jakiś przewód - koszt naprawy ok 2000PLN - naprawiony w ASO) bo nie zrobiłem w terminie 2 przeglądu. Następnie zaczęło ciężej chodzić sprzęgło-również nie zostało uznane w ramach gwarancji bo ...brak 2 przeglądu. Ostatni przegląd zrobiłem przy ok 80000 i dałem sobie spokój bo jeżeli nastąpilaby kolejna awaria to panowie z ASO po raz kolejny olali by mnie bo "przecież nie zrobił Pan 2 przeglądu.
-
jumko
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
W końcu 7 lat uczciwej gwarancji dla firmy to jest coś! To taka złośliwość! (dla tych co nie mają poczucia humoru )
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
jan1212 napisał(a):Do kolegi Popmart- spóżniłem, a raczej nie zrobiłem 2 przeglądu ( został on zrobiony razem z 3 przeglądem). Auto jednak było serwisowane nadal w ASO gdyż po rozmowie z panami z serwisu wpisali mi w książkę że gwarancja będzie rozpatrywana indywidualnie. Jak naiwny głupek robiłem przeglądy w ASO, lecz nie uznano mi w ramach gwarancji awarii klimatyzacji ( pękł jakiś przewód - koszt naprawy ok 2000PLN - naprawiony w ASO) bo nie zrobiłem w terminie 2 przeglądu. Następnie zaczęło ciężej chodzić sprzęgło-również nie zostało uznane w ramach gwarancji bo ...brak 2 przeglądu. Ostatni przegląd zrobiłem przy ok 80000 i dałem sobie spokój bo jeżeli nastąpilaby kolejna awaria to panowie z ASO po raz kolejny olali by mnie bo "przecież nie zrobił Pan 2 przeglądu.
ale tak w sumie to nie rozumiem tego rozgoryczenia...zrobiles przeglad po 15/20tys a nastepny zamiast po 30/40 wykonales jak rozumiem po 45/60..po prostu ASO gwarancje potraktowalo tak jak ty interpretujesz slowo "spoznienie"
serio zupelnie..firma kalkuluje czy koszty ponoszone przez klienta robiacego przeglady pokryja jej koszty zwiazane z usuwaniem usterek..to cos jak polisa ubezpieczeniowa - ma sens jesli oplaca sie skladki..ty nie oplaciles "skladki" i w zwiazku z tym nici z odszkodowania..proste
dla mnie spoznienie to nie wiem np 2tyg wobec corocznego rezimu przegladowego..albo 500-1000km vs 15tys km interwal miedzyprzegladowy
inna sprawa ze takie akcje z silnikiem nie powinny miec miejsca..pytanie tylko jaka role w tym mial fakt ze jezdziles na jednym oleju 2x dluzej niz zalecane
PRO CEED 1.6pb
-
teon
Re: Moja KIA CEE'D 1,6 CRDi przejechała 100.ooo km!
Pewnie trafila Ci się jakas wada materialowa. Ja bym nie sial paniki bo jak widac jest to odosobniony przypadek a kolega ma dosyc luzny stosunek do auta i jego serwisowania a to też moze miec wplyw na stan auta i jego awaryjnosc.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6519
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: 110 000 km i... silnik do wymiany - utrata gwarancji
Koledzy, a co wy tak od razu obsobaczacie kolegę? Nie zrobił przeglądu i tyle, a tu od razu teorie spiskowe rodem z archiwum X.
Jan1212, niestety, taka praktyka spotkałaby CIę - zaręczam - w ASO każdej marki. Jak nie zrobisz przeglądu i potem auto serwisujesz dalej, to przeważnie dealer kierując się "polityką przyjazną klientowi" w ramach gwarancji naprawia małe pierdoły, jak coś się zrobi poważniejszego - zawsze usłyszysz o utracie gwarancji bo nie było przeglądu lub był zrobiony z przekroczonym terminem. Rozumiem ból i koszty, ale tu nie ma żadnego naginania prawa - warunki gwarancji, która przecież jest dobrowolna, wyraźnie mówią, że ją się traci w przypadku braku dokonania przeglądu w określonym terminie. Koniec i kropka.
W takim przypadku jak Twój trzeba zrobić to, co zrobiłeś - czyli kupić silnik na wolnym rynku i włożyć, tym bardziej, że teraz nie ma restrykcji "dowodowo rejestracyjnych", silnik jest traktowany jako część zamienna.
Jan1212, niestety, taka praktyka spotkałaby CIę - zaręczam - w ASO każdej marki. Jak nie zrobisz przeglądu i potem auto serwisujesz dalej, to przeważnie dealer kierując się "polityką przyjazną klientowi" w ramach gwarancji naprawia małe pierdoły, jak coś się zrobi poważniejszego - zawsze usłyszysz o utracie gwarancji bo nie było przeglądu lub był zrobiony z przekroczonym terminem. Rozumiem ból i koszty, ale tu nie ma żadnego naginania prawa - warunki gwarancji, która przecież jest dobrowolna, wyraźnie mówią, że ją się traci w przypadku braku dokonania przeglądu w określonym terminie. Koniec i kropka.
W takim przypadku jak Twój trzeba zrobić to, co zrobiłeś - czyli kupić silnik na wolnym rynku i włożyć, tym bardziej, że teraz nie ma restrykcji "dowodowo rejestracyjnych", silnik jest traktowany jako część zamienna.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: 110 000 km i... silnik do wymiany - utrata gwarancji
Witaj,
niestety w każdym silniku takie coś może się zdarzyć, przy dowolnym przebiegu. Swojego czasu w którymś z królewskich aut (Range Rover) za grube pieniądze pękały głowice, zdarzały się pęknięcia bloku ...
Zmęczenie materiału - szczególnie termiczne, jest zjawiskiem bardzo ciekawym ale także i powodującym duże problemy dla użytkowników. Niestety nie da się przewidzieć, co i kiedy.
wybacz złośliwość - ale jeśli to auto służbowe nierozpieszczane ....
serdecznie współczuję awarii
pozdrawiam
gb
niestety w każdym silniku takie coś może się zdarzyć, przy dowolnym przebiegu. Swojego czasu w którymś z królewskich aut (Range Rover) za grube pieniądze pękały głowice, zdarzały się pęknięcia bloku ...
Zmęczenie materiału - szczególnie termiczne, jest zjawiskiem bardzo ciekawym ale także i powodującym duże problemy dla użytkowników. Niestety nie da się przewidzieć, co i kiedy.
wybacz złośliwość - ale jeśli to auto służbowe nierozpieszczane ....
serdecznie współczuję awarii
pozdrawiam
gb
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: 110 000 km i... silnik do wymiany - utrata gwarancji
no nie wiem nie zrobić przeglądu- jakby ładnie poprosić to może coś tam by się wywalczyło
zdarza się--> pekające tłoki i korby
zdarza się--> pekające tłoki i korby
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
przez bodzio15 » 28 sty 2024 15:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 440 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
01 lut 2024 19:10
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
-
-
Ile oleju realnie wchodzi podczas wymiany w 1.6 crdi?
przez MichalPDG » 16 sty 2022 16:53 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 3598 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
16 sty 2022 22:59
-
Ile oleju realnie wchodzi podczas wymiany w 1.6 crdi?
-
-
silnik 1.0 t-gdi
przez mapet_wroc » 24 cze 2019 15:21 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 8042 Wyświetlone
- Ostatni post przez mapet_wroc
25 cze 2019 00:57
-
silnik 1.0 t-gdi
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 5757 Wyświetlone
- Ostatni post przez HUMBAK
16 paź 2020 15:56
-
Silnik 1.5 DPI
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Silnik 1.5 DPI
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości