[C1 i C1FL] Problem z ESP
Moderator: Żandarmeria
-
Artur_rts_87
Re: ESP świeci
hej,a u mnie ESP OFF włącza się podczas hamowania, a co by było ciekawe nie w czasie każdej jazdy, jak myślicie co to za przyczyna? Może coś nie łączyć?
-
szczur75
Re: ESP świeci
Podjedź na diagnostykę. Ale najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik położenia pedału hamulca.
-
kupiec
Re: ESP świeci
Po zakupie kijanki tez zapalala się ta kontrolka, tylko w tedy jak dodalem mocno gazu przy skręconych kołach, na diagnostyce skasowano błąd ESP i od prawie miesiąca mam spokój
-
Artur_rts_87
Re: ESP świeci
Podjechałem na diagnostykę (koszt 30zł). Komputer pokazał błąd włącznika czujnika hamowania,także rada dla innych - podjedź i sprawdź na komputerze co się dzieje...
-
Intruder D1
Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Witam. Mam taki problem. Zauważyłem, że czasami wyłącza mi się samoczynnie ESP. Poszukałem trochę informacji w sieci i znalazłem, że to wina włącznika światła stop. No i faktycznie zauważyłem, że po wciśnięciu pedału hamulca czasami nie świecą się światła stop i na desce zapala się wtedy kontrolka ESP OFF. I teraz moje pytanie gdzie dokładnie znajduje się ten włącznik i jak się do niego dostać i go wymienić?
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1604
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Jest to czujnik pedalu hamulca, za hamulcem :-) wymienialem juz go w ASO, rozwiazalo problem, o ktorym piszesz.
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Smaruj jak najszybciej do ASO, bo jeździsz bez świateł stopu Przerabiałem to, w ASO mają na stanie te czujniki, wymiana to 5 minut roboty (przynajmniej dla mechaników GAM Wrocław)
-
Intruder D1
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Już zakupiłem ten czujnik i go wymienię samemu bo to żadna filozofia chyba. Oczywiście postaram się przygotować jakąś fotorelacje z wymiany
-
Intruder D1
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP -fotorel
Problem rozwiązany. Trzeba było wymienić włącznik światła stop. Pozwoliłem sobie przygotować fotorelacje z wymiany
Czas pracy 15-20 min. Do wymiany potrzebne będą , śrubokręt krzyżakowy i płaski do podważenia plastików oraz klucz 14 no i oczywiście nowy włącznik
1) Zdejmujemy klapkę z boku deski tą od bezpieczników. Tam są 2 śrubki na krzyżak które odkręcamy
2) Odkręcamy dwie śrubki u dołu osłony, która znajduje się nad nogami
3) Po odkręceniu tych trzech śrub podważamy delikatnie śrubokrętem plastik w miejscach zaznaczonych na zdjęciu. Tam są takie małe zatrzaski.
UWAGA po uwolnieniu tej osłony nie ciągnąć zbyt mocno bo można urwać kable od regulatorów intensywności podświetlenia kokpitu, regulacji wysokości świateł i złącza diagnostycznego
4) Wypinamy wyżej wymienione wtyczki. Tu pomocna uwaga. Złącze diagnostyczne wypinamy z takiej blaszki poprzez wciśnięcie takich plastikowych wąsów po bokach wtyczki
5) Teraz możemy wyciągnąć tą osłonę i zabrać się za odkręcanie włącznika, który znajduje się nad pedałem hamulca
6) Żeby wykręcić czujnik należy wykręcić nakrętkę, która znajduje się bliżej tego białego wciskanego cycka na włączniku
7) Po odkręceniu tej nakrętki wyciągamy włącznik i wypinamy z niego wtyczkę.
8 ) No i jesteśmy w połowie pracy montaż przebiega w odwrotną stronę.
Mam nadzieje, że wszystko jest dość jasno opisane i że w razie czego komuś pomoże ta fotorelacja.
Czas pracy 15-20 min. Do wymiany potrzebne będą , śrubokręt krzyżakowy i płaski do podważenia plastików oraz klucz 14 no i oczywiście nowy włącznik
1) Zdejmujemy klapkę z boku deski tą od bezpieczników. Tam są 2 śrubki na krzyżak które odkręcamy
2) Odkręcamy dwie śrubki u dołu osłony, która znajduje się nad nogami
3) Po odkręceniu tych trzech śrub podważamy delikatnie śrubokrętem plastik w miejscach zaznaczonych na zdjęciu. Tam są takie małe zatrzaski.
UWAGA po uwolnieniu tej osłony nie ciągnąć zbyt mocno bo można urwać kable od regulatorów intensywności podświetlenia kokpitu, regulacji wysokości świateł i złącza diagnostycznego
4) Wypinamy wyżej wymienione wtyczki. Tu pomocna uwaga. Złącze diagnostyczne wypinamy z takiej blaszki poprzez wciśnięcie takich plastikowych wąsów po bokach wtyczki
5) Teraz możemy wyciągnąć tą osłonę i zabrać się za odkręcanie włącznika, który znajduje się nad pedałem hamulca
6) Żeby wykręcić czujnik należy wykręcić nakrętkę, która znajduje się bliżej tego białego wciskanego cycka na włączniku
7) Po odkręceniu tej nakrętki wyciągamy włącznik i wypinamy z niego wtyczkę.
8 ) No i jesteśmy w połowie pracy montaż przebiega w odwrotną stronę.
Mam nadzieje, że wszystko jest dość jasno opisane i że w razie czego komuś pomoże ta fotorelacja.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Więcej takich userów!
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Dziwne, jak u mnie padł wyłącznik to elektrykowi zajęło to 5 minut razem z regulacją i bez rozkręcania połowy samochodu. I kosztowało mnie to 20 zł razem z wyłącznikiem
Po co się męczyć
Po co się męczyć
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1604
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
zelu napisał(a):Dziwne, jak u mnie padł wyłącznik to elektrykowi zajęło to 5 minut razem z regulacją i bez rozkręcania połowy samochodu. I kosztowało mnie to 20 zł razem z wyłącznikiem
Po co się męczyć
Nie chcialem tego pisac, ale faktycznie tak jest.
Fajna robota, ale moze mozna to ogarnac w latwiejszy sposob?
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
szczur75
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Geegles napisał(a):Nie chcialem tego pisac,
A jak już to z rozmachem. Tak ze dwa razy...
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1604
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
szczur75 napisał(a):Geegles napisał(a):Nie chcialem tego pisac,
A jak już to z rozmachem. Tak ze dwa razy...
Kurtka na wacie, Admini skasujcie jeden post!! Telefon mi się przywiesił, nie zauważyłem
Proszę uprzejmie, Pozdro Ryba
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Intruder D1
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Mi to zajęło trochę więcej czasu bo męczyłem się z nakręceniem tej jednej nakrętki bo tam jest trudny dostęp. Poza tym troszkę mnie zaskoczyło że kosztowało to 20 zł razem z tym włącznikiem bo ja najtańszy włącznik znalazłem za 30 zł a gdzie tu robocizna. Ja odkręciłem tą osłonę plastikową żeby mieć łatwy dostęp w końcu to raptem cztery śrubki i wypięcie z zatrzasków.
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
I w tym problem - wypięcie zatrzasków - każda ingerencja w elementy deski rozdzielczej lub inne plastiki wewnątrz przez takich laików jak my, może w przyszłości zaowocować dziwnymi dźwiękami owych plastików, stąd ograniczam swoją ingerencję w owe. A jak już muszę to robi to ktoś kto się na tym zna, czyli zaprzyjaźniony elektryk wprawiony w wybebeszaniu kijanek.
Odnośnie ceny to trudno mi powiedzieć, taką zaproponował a ja ją zaakceptowałem - nie wnikałem
Odnośnie ceny to trudno mi powiedzieć, taką zaproponował a ja ją zaakceptowałem - nie wnikałem
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
I po co ja czytałem ten wątek - żona właśnie zameldowała, że je się świeci taki cuś pomarańczowe z napisem ESP off. Poprosiłem o wciśnięcie pedału hamulca, światła stopu nie świecą się ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Jakaś lawina tego ostatnio jest...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Problem ze światłem stop i wyłączającym się ESP
Dokładnie na tę samą część np. w przypadku Sportków podobno jest TBS ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 10245 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 11765 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 15959 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
przez Areczek1988 » 14 maja 2019 18:14 w Silniki i skrzynia biegów - 16 Odpowiedzi / 13796 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
17 maja 2019 18:36
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 11526 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości