[C1 i C1FL] Problem z ESP

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Problem z ESP

29 lip 2019 05:47

margor napisał(a):Miałem już 3 razy problem z kontrolką ESP (2 razy ten sam) w moim przypadku przyczyną były dwa czujniki:

Czujnik pedału hamulca, kontrolka ESP zapalała się podczas jazdy, wyłączenie i ponowne odpalenie auta pomagało na jakiś czas. Objawy awarii tego czujnika to brak świateł stop, w moim przypadku to było tak że raz stopy były a innym razem nie (czujnik nie padł całkowicie tylko czasem działał dobrze a czasem nie :sad: ). Przeczyszczenie styków kostki pomogło krótkotrwale. Awaria wróciła na dobre po 2 tygodniach. Była sobota i byłem 300 km od domu, czujnik kupiłem oryginalny w ASO lecz serwis z racji późnej godziny nie miał czasu zamontować. Pan z ASO poradził że skoro nie chce czekać do poniedziałku to żebym sam spróbował wymienić bo to nie jest nic skomplikowanego. Czujnik wymieniłem sam i była to moja pierwsza naprawa przy samochodzie. Czujnik wytrzymał 2,5 roku i znów padł, wykręciłem go i postanowiłem zobaczyć co jest w środku - co to za diabelstwo że oryginał siada po 2,5 roku. Okazało się że ten cały czujnik to dwie blaszki i ruchomy plastikowy kołek który powoduje że te blaszki się stykają lub nie - co w takim "czujniku" może się popsuć ? poobserwowałem jak ten układ działa przygiąłem którąś blaszkę i czujnik naprawiony, od stycznia działa bez zarzutów.

Czujnik pedału sprzęgła, kontrolka paliła się cały czas od włączenia zapłonu. wyłączenie i ponowne odpalenie auta nic nie dawało. Objawy awarii to odczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów - nie zawsze ale często. Mając doświadczenie z czujnikiem pedału hamulca wykręciłem ten od sprzęgła zdjąłem obudowę, budowa obu czujników wręcz identyczna - dwie blaszki i ruchomy kołek, U mnie pękła sprężynka wypychająca kołek do pozycji początkowej, wymieniłem na podobną i czujnik działa.

kilka uwag praktycznych:
- czujniki są czysto mechaniczne, żadnej elektroniki, jeśli nic się nie urwało nie pękło to samemu można naprawić - przygiąć blaszkę wymienić sprężynkę.
- po wymianie (naprawie) czujnika nie trzeba kasować błędów - błędy zostaną w historii komputera ale nie będą miały na nic wpływu.
- wymiana to odkręcenie osłony pod kierownicą 4 śrubki, wypięcie kostek z przełączników znajdujących się w tej osłonie, kluczem 14 odkręcamy czujnik pod pedałem.
- na gwincie czujnika są 2 nakrętki, ta od strony czujnika robi za jakby dystans do regulacji w którym momencie ma czujnik zadziałać (światła stop po muśnięciu hamulca czy dopiero po wciśnięciu do połowy), zewnętrzną nakrętką mocujemy czujnik. Jeśli nie chcemy się bawić w regulacje to należy nie zmieniać położenia wewnętrznej nakrętki.
- poprawne działanie czujnika można zmierzyć w dowolny sposób sprawdzając czy obwód się zamyka/otwiera
Dostęp do czujnika i śruby nie jest komfortowy ale ja ze swoimi gabarytami (prawie 2 metry) dałem sobie spokojnie radę.
Czy od czujnika sprzęgła może szarpać na niskich obrotach, i np przy jeździe że stała prędkością?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

pawdedi
Kierownik zmiany
 
Posty: 145
Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012

Re: Problem z ESP

29 lip 2019 05:50

Może, już to rozkminaiłem wczoraj żeby Ci odpisać, ale w Twojej wersji chyba nie ma czujnika sprzęgła?

viewtopic.php?f=36&t=10023&start=20

Znalazłem jeszcze jeden temat w necie, ale o czujniku stopu, ale to raczej niemożliwe. Koleś w VW, Audi miał podobne problemy i niby wymiana stopu mu niby pomogła.

vito
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 sie 2021 20:20
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1600 ON 128KM
2012

Re: Problem z ESP

13 sie 2021 23:50

Pitrek napisał(a):Czujnik pedału sprzęgła, kontrolka paliła się cały czas od włączenia zapłonu. wyłączenie i ponowne odpalenie auta nic nie dawało. Objawy awarii to odczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów - nie zawsze ale często. Mając doświadczenie z czujnikiem pedału hamulca wykręciłem ten od sprzęgła zdjąłem obudowę, budowa obu czujników wręcz identyczna - dwie blaszki i ruchomy kołek, U mnie pękła sprężynka wypychająca kołek do pozycji początkowej, wymieniłem na podobną i czujnik działa.

Po uruchomieniu silnika, nie wyświetlają się podpowiedzi zmiany biegów. Po przekroczeniu 60-70 km/godz. (?!) zapala się kontrolka ESP. Wyłączenie i ponowne odpalenie auta pomaga na jakiś czas. Kod błędu C1520 wskazuje na uszkodzony czujnik pedału sprzęgła. Mam pytanie: jak zdjąć plastikową obudowę z lewej strony kierownicy, żeby dostać się do tego czujnika ?

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl