Strona 1 z 22

Warunki Gwarancji

Napisane: 11 kwi 2009 10:22
przez Zemin
Witam,

z racji tego, że coraz częściej pojawiają się różne drobne usterki, a cześć serwisów robi z tego tytułu problemy i kombinacje alpejskie, proponuje aby przedyskutować problemy WARUNKÓW GWARANCYJNYCH w tym topicu.
Z pewnością będzie to forma prawnej paplaniny ale często bardzo przydatnej. Wnoszę o podpięcie topicu

Po primo: warto w sytuacjach podbramkowych powoływać się na zapis na 3 stronie Książki gwarancyjnej":

Razem z Instrukcją Obsługi, niniejsza książka gwarancyjna określa warunki gwarancji, harmonogram przeglądów, zalecanych przez producenta w celu zwiększenia możliwości eksploatacyjnych Twojego samochodu. Dodatkowo Autoryzowany Dystrybutor/warsztat KIA otoczy opieką Twój pojazd i BĘDZIE TROSKLIWIE SPEŁNIAŁ WYMAGANIA SERWISOWE, używając oryginalnych części zamiennych KIA. DOŁOŻY TAKŻE WSZELKICH STARAŃ ,aby Twój samochód spełniał z nadwyżką Twoje oczekiwania"


To już jest punkt , który daje CI przewagę, jeśli serwis spuszcza Cie na drzewo, ponieważ jest to jeden z elementów gwarancji.

Re: Warunki Gwarancji

Napisane: 11 kwi 2009 18:43
przez akolada
Zemin napisał(a):Witam,

z racji tego, że coraz częściej pojawiają się różne drobne usterki, a cześć serwisów robi z tego tytułu problemy i kombinacje alpejskie, proponuje aby przedyskutować problemy WARUNKÓW GWARANCYJNYCH w tym topicu.
Z pewnością będzie to forma prawnej paplaniny ale często bardzo przydatnej. Wnoszę o podpięcie topicu

Po primo: warto w sytuacjach podbramkowych powoływać się na zapis na 3 stronie Książki gwarancyjnej":

Razem z Instrukcją Obsługi, niniejsza książka gwarancyjna określa warunki gwarancji, harmonogram przeglądów, zalecanych przez producenta w celu zwiększenia możliwości eksploatacyjnych Twojego samochodu. Dodatkowo Autoryzowany Dystrybutor/warsztat KIA otoczy opieką Twój pojazd i BĘDZIE TROSKLIWIE SPEŁNIAŁ WYMAGANIA SERWISOWE, używając oryginalnych części zamiennych KIA. DOŁOŻY TAKŻE WSZELKICH STARAÑ ,aby Twój samochód spełniał z nadwyżką Twoje oczekiwania"


To już jest punkt , który daje CI przewagę, jeśli serwis spuszcza Cie na drzewo, ponieważ jest to jeden z elementów gwarancji.


moze i tak ale nie zawsze tak jest :P
na dobra sprawe czasami problemy z ceedkami to nie problemy:P czasem to wymysly wlascicieli :p a czasem ich wina :P ogolnie co 10ta kijanka cierpi przez glupote wlascicieli lub pseudo macherow . ostatnio trafilo sie mi picanto z problemem rozladowywania sie po kilku h . ow wlasciciel podpial sobie radio i zostawil nie zaizolowane dyndajace kable ... juz nie mowie o tym ze wpial sie zamiast przez przejsciowke na iso w instalacje ( utrata gwarancji ) . wiec aso tez moze powiedziec nie klientowi . bron obusieczna:P

Napisane: 11 kwi 2009 18:48
przez novee
To co opisujesz to już ewidentna ingerencja w instalacje auta, więc właściwie gwarancji nie dotyczy.

Napisane: 11 kwi 2009 20:12
przez popmart
ja mam wpięte CB w instalację auta gdzieś koło skrzynki z bezpiecznikami obok kierowcy (dodatkowa instalacja ma swoje własne bezpieczniki.) wszystko zrobione porządnie , a i jeszcze zalutowane na stałe zasilanie usb ukryte i kabelek dostępny w mini schowku

czy utraciłem gwarę ?

hmmmm :?

Napisane: 11 kwi 2009 21:01
przez akolada
teoretycznie tak :P praktycznie zalezy od aso czy sa czepialscy :P

Napisane: 11 kwi 2009 21:33
przez maestro
<span>akolada</span> napisał(a):teoretycznie tak praktycznie zalezy od aso czy sa czepialscy


utrata gwarancji?? ciekawe na co ????
że ktoś podpiął sobie do instalacji radio CB nie oznacza, że utracił gwarancje na instalację elektryczną, naprawy gwarancyjnej niebyłoby tylko wtedy gdyby właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje

Napisane: 11 kwi 2009 21:55
przez Maikler
<span>maestro</span> napisał(a):właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje


No właśnie. A potem spieraj się z ASO, że usterka elektryki nie jest z winy podpiętego CB. Powiedzą, że przez Twoją ingerencję nie działa, KMP poprze ASO i jesteś załatwiony. Lepiej nie grzebać jeśli nie chcesz stracić gwarancji.

Napisane: 11 kwi 2009 22:08
przez novee
Zależy jak i gdzie jest wpięte to CB. Nie wiem jaka do końca jest instalacja w Cee'dzie, ale jak na szynie CAN ( http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network ) to każda ingerencja w okablowanie fabryczne może być opłakana w skutkach. Kumplowi jak założyli w ASO alarm do Xsary Picasso, to mu regulacja głośności w radio działała odwrotnie, albo się awaryjne same włączały... :lol:

Napisane: 11 kwi 2009 22:49
przez Zeli
Maikler napisał(a):
<span>maestro</span> napisał(a):właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje


No właśnie. A potem spieraj się z ASO, że usterka elektryki nie jest z winy podpiętego CB. Powiedzą, że przez Twoją ingerencję nie działa, KMP poprze ASO i jesteś załatwiony. Lepiej nie grzebać jeśli nie chcesz stracić gwarancji.


No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.

Napisane: 11 kwi 2009 22:55
przez Maikler
<span>Żeli</span> napisał(a):No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.


Podejrzewam, że wtedy nie było by problemów. Chociaż jak czytam problemy kolegi ze spalonym sprzęgłem, jak mu nie uznali gwarancji opierając się na wywiadzie, to nie jestem tego pewien.

Napisane: 12 kwi 2009 00:37
przez novee
<span>Żeli</span> napisał(a):No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.

Przecież elektryk a elektronik to nie to samo. Sieć energetyczna to nie elektronika w aucie. Zresztą nawet jako elektronik z zewnątrz też chyba nie będziesz miał pełnego schematu instalacji CAN jeśli byś się chciał w nią wpinać. Każda obca ingerencja będzie z definicji przegrana, chyba że Ci pan z ASO ją obejrzy i na papierze zatwierdzi (nawet jak Twoja będzie 10 razy lepiej zrobiona, to z góry jej nie uznają).

Napisane: 12 kwi 2009 06:27
przez akolada
co do szyny can radze nie wpinac bo mozna zjarac cos drogiego :P

ja nie mam uprawnien sep bo ich nie potrzebuje . gdzies w warunkach gwarancji bylo ze wszystkie naprawy itp mozna wykonywac tylko w aso . a jesli w bazie aso nie bedzie montazu np takiego cb a ktos sie czepi ze bylo ono powodem jakiejs usteki to po gwarancji .

Napisane: 12 kwi 2009 08:57
przez popmart
wpięcie jest zrobione z bezpiecznikami na kablach.....

ale cóż dopytam i ewentualnie skoryguje .... zresztą jeśli chodzi o zakłócenia to nic to nie zmieniło ....

Napisane: 12 kwi 2009 10:35
przez novee
popmart to nie chodzi że masz to wpięcie zrobione źle, ważne że OBCY iiam to robił.

Napisane: 17 kwi 2009 18:44
przez Zemin
Panowie...... strona 8

Gwarancja na układ napędowy....bla bla bla



ZASTRZEŻENIA: elementy wyszczególnione powyżej posiadają odmienną od podstawowej gwarancję

czyli pytam jaką????

Napisane: 17 kwi 2009 20:36
przez mjrPit
Zemin napisał(a):Panowie...... strona 8

Gwarancja na uklad napędowy....bla bla bla



ZASTRZEŻENIA: elementy wyszczegolnione powyżej posiadają odmienną od podstawoej gwarancję

czyli pytam jaką????

czyli podaną w nawiasie Szczegółowych warunków gwarancji z tej samej strony nieco wyżej: "gwarancja na układ napędowy wynosi 84 miesiące/150,000 km)

Napisane: 18 kwi 2009 10:37
przez Zemin
no właśnie ja bym tu polemizował..... czy przypadkiem nie jest tak, żę gwarancja na ukłąd napędowy wynosi 84 miesiace/150.000 poza elementami wymienionymi poniżej.... mało precyzyjne zapisy

Napisane: 21 kwi 2009 10:43
przez jumko
To ja mam takie pytanie odnośnie sprzęgła, mój konik.
KIA daje 7Lat gwarancji lub 150kkm na sprzęgło i jego obudowę, a stronę dalej już tylko dwa lata na tarczę i docisk, ich wady fabryczne. To w istocie są dwa kluczowe elementy sprzęgła. Jakie są kryteria wyboru okresu gwarancji i co w takim razie oznacza awaria sprzęgła w opcji 7 lat gwarancji, że wszystkie elementy sprzęgła równocześnie padną?

A z innej beczki w jaki sposób rozróżnią np. po 6 latach awarię wynikłą z ukrytej wady fabrycznej od awarii eksploatacyjnej, przeprowadzą jakieś poważne badania? Ja w to nie wierzę i opieram ten brak wiary na doświadczeniach zdobytych w kontaktach z ASO Carserwis i intelektualistami z KMP, którzy mi napisali, że ich nie interesują fakty tylko przeprowadzają konkurs na obdarzanie zaufaniem, biorący udział w konkursie to: upierdliwy klient nie wierzący w spalenia sprzęgła po niecałych 5kkm z powodów złej eksploatacji jak twierdzi drugi uczestnik konkursu Carserwis, i zgadnijcie kto w nim wygrywa? Mimo, że brałem udział w tym konkursie/biorę nie udało mi się zdobyć jego regulaminu i wciąż nie wiem jakie są kryteria zwycięstwa w nim.

Napisane: 21 kwi 2009 10:52
przez sko_fild
Warunki gwarancji są tak sprecyzowane, że jedne zaprzeczają drugim. I bądź tu mądry. Zawsze KIA będzie je interpretowała na niekorzyść klienta. A miało być tak pięknie...

Napisane: 21 kwi 2009 18:07
przez falco83
sko_fild napisał(a): A miało być tak pięknie...


Tak jest z większością jeśli chodzi o sprzedaż... tu mówią piękne rzeczy, ale jak tylko się zgłosisz to nich to odbijają piłeczkę i stwierdziłem przyglądając się wielu wypadkom i czytając o wielu takich sprawach, że nie można się poddawać... jeśli odsyła nas sprzedawca wołajmy kierownika jeśli ten cwaniak to dyrektora, a jak ten próbuję to trzeba kulturalnie pogrozić i z reguły na kierowniku się kończy chyba, że się trafi na takiego jednego kierownika w pewnej firmie :wink: