Wibracje silnika 1.4

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

Wibracje silnika 1.4

28 sty 2009 20:36

Wcześniej pisałem o moich kłopotach z zawieszeniem,ale mam jeszcze jeden problem.Silnik w przedziale prędkości od 85km do 95km ma jakies dziwne wibracje i wydaje buczacy,modulowany dzwięk.Okoł 100km i wyżej wszystko zanika i jest ok.W czasie jazdy kierownik serwisu powiedział mi że rzeczywiście czuje te drgania ale to jest normalne i według niego w tym zakresie predkości włączają się zmienne fazy rozrządu i to one powodują te objawy.Czy ktoś z Was spotkał się już z czymś podobnym i co o tym sądzicie?

AUTOR WĄTKU
adamg29
 

28 sty 2009 20:47

Tia, typowa diagnoza - "proszę nie jeździć z prędkościami 85-95 km/h" ball
A swoją drogą, jeśli reklamują silniki jako CVVT to jakim cudem "włączają się zmienne fazy" :?:

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

28 sty 2009 21:15

Zmien serwis. Najprawdopodobniej masz walnietego tzw. wariatora, ktory jest odpowiedzialny za zmienne fazy rozrzadu. Tak mi sie wydaje.
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
piotron1
 

29 sty 2009 08:37

słynna odpowiedź ' tak musi być ' też mi się wydaje że trzeba zmienić serwis

AUTOR WĄTKU
maestro
 

29 sty 2009 09:33

<span>muzyk</span> napisał(a):Silnik w przedziale prędkości od 85km do 95km ma jakies dziwne wibracje i wydaje buczacy,modulowany dzwięk.Okoł 100km i wyżej wszystko zanika i jest ok.


mam i ja ..... ok 2800-3000 tys. obrotów silnika
Tylko że ja mam silnik 1.6 B
Za około 1000 km mam I przegląd i pomęcze serwis.
A to linki to postów opisujących problem:
http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=2417
http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=2251

AUTOR WĄTKU
nero68
 

29 sty 2009 10:51

No, chyba i mnie to dotyczy. Do tej pory wydawało mi się, ze wszystko jest OK, ale im dalej wgłębiam się w to forum tym bardziej utweirdzam się w przekonaniu, ze drgania dotycza takze mojego pro_ceedka. Dokładnie jest tak: w granicach 3000 obrotów wibruje, a potem,powyzej 3000 łagodnie przechodzi w bardzo przyjemny dźwięk i robi się cichutko...

<span>muzyk</span> napisał(a):W czasie jazdy kierownik serwisu powiedział mi że rzeczywiście czuje te drgania ale to jest normalne i według niego w tym zakresie predkości włączają się zmienne fazy rozrządu i to one powodują te objawy.

Mógłby ktoś "łopatologicznie" wyjaśnić o co chodzi z tymi fazami, bo jakoś, to co do tej pory czytałem w necie na ten temat jakoś mnie nie przekonuje (czyt.nie ogarniam) :?

AUTOR WĄTKU
forrestgump
 

29 sty 2009 12:03

<span>muzyk</span> napisał(a):Mógłby ktoś "łopatologicznie" wyjaśnić o co chodzi z tymi fazami, bo jakoś, to co do tej pory czytałem w necie na ten temat jakoś mnie nie przekonuje (czyt.nie ogarniam) :?


Spróbuję :) ciekawe czy wiem, czy mi się tylko wydaje :)
Zmienne fazy rozrządu mają na celu zmniejszenie wpływu efektu bezwładności przy napełnianiu i opróźnianiu cylindra z gazów (im szybciej kręcisz tym krótsze czasy i większa bezwładność procesu - opóźnienie ruchu gazu względem ruchu tłoka) Ma to na celu stosowne opóźnienie momentu otwarcia i zamknięcia zaworów.
Patenty są dwa - albo wałek z kilkoma krzywkami które zaskakują na odpowiednich obrotach i wtedy czuć w trakcie jazdy "przeskok"
Albo ContinuousVVT (CVVT) jest jedna krzywka, a porusza się cały wałek razem z nią i zgodnie z nazwą (jak sądzę) przemieszczenie wałka następuje ruchem ciągłym a nie skokowo.

AUTOR WĄTKU
nero68
 

29 sty 2009 12:15

forestgump. Dzięki, już lepiej :lol: Zastanawia mnie tylko jaki związek istnieje pomiędzy "fazami" a "wibracjami" Pytam, żeby w razie czego w serwisie nie wcisnęli mi kitu, ze niby TTTM i takie tam :evil:

AUTOR WĄTKU
maestro
 

29 sty 2009 12:22

żadnego związku nie ma, jakby ktoś mi taką udzielił odpowiedź poprosiłbym aby przedstawiono mi ją na piśmie :lol:

AUTOR WĄTKU
nero68
 

29 sty 2009 12:38

No to ja się chyba po raz pierwszy wybiorę do serwisu. Ciekawy jestem co powiedzą :?

AUTOR WĄTKU
maestro
 

29 sty 2009 12:57

napewno zwrócą uwagę na poduszki silnika, w ceedzie są chyba 3, dwie widać po otwarciu maski w komorze silnika, do trzeciej pewnie najprosciej sie dostac od spodu.... gdyby to byla np ktoras z nich to byloby wspaniale, gorzej jak to jakas wada tkwiąca w samym silniku....

AUTOR WĄTKU
forrestgump
 

29 sty 2009 18:23

nero68 napisał(a):forestgump. Dzięki, już lepiej :lol: Zastanawia mnie tylko jaki związek istnieje pomiędzy "fazami" a "wibracjami" Pytam, żeby w razie czego w serwisie nie wcisnęli mi kitu, ze niby TTTM i takie tam :evil:


Związek z pewnością żaden. O tych wibracjach między 2900-3000rpm bez względu na którym biegu jedziesz (jeśli to masz na myśli) pisało wiele osób. U mnie pojawiły się przy przebiegu 5kkm, ale są śladowe, gdyby o sprawie nie zrobiło się "głośno" na forum pewnie nie zwróciłbym uwagi i pomyślałbym że coś brzęczy w schowku od czasu do czasu - u mnie dochodzi to właśnie z okolic schowka w desce rozdzielczej. Zgięcie podeszwowe w stawie skokowym prawym skutecznie rozwiązuje problem :twisted:

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

30 sty 2009 10:29

W moim 1,4 nie mam wibracji i buczenia, a takie dźwięki na pewno nie są objawem do radości użytkownika - polecam ponowić wizytę w ASO, a jak stwierdzą że TTTM to zminić ASO.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
El Cee'd
 

31 sty 2009 19:11

Niestety mnie to też dotyczy.Już na początku zauważyłem, że przy ok.3000 tys.obrotów silnik zaczyna dziwnie wyć (narazie bez wibracji).Po zwiększeniu obrotów przestaje i jest nawet cicho.A tak przy okazji miał ktoś doczynienia z serwisem w Szczecinie?

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

31 sty 2009 19:39

<span>muzyk</span> napisał(a):jakies dziwne wibracje i wydaje buczacy,modulowany dzwiĂŞk.OkoÂł 100km i wyÂżej wszystko zanika i jest ok.W czasie jazdy kierownik serwisu powiedziaÂł mi Âże rzeczywiÂście czuje te drgania ale to jest normalne i wedÂług niego w tym zakresie predkoÂści w³¹czajÂą siĂŞ zmienne fazy rozrzÂądu i to one powodujÂą te objawy.Czy ktoÂś z Was spotkaÂł siĂŞ juÂż z czymÂś podobnym i co o tym sÂądzicie?

MiaÂłem to w Hyundai'u Atosie. MiĂŞdzy 95 a 100km/h. (obrotomierza brak). Od nowoÂści do sprzedaÂży po 8 latach. UznaÂłem, Âże TTTM.
Ale to byÂł silniczek 1l,4 cylindry. WÂątpiĂŞ, Âżeby miaÂł zmienne fazy rozrzÂądu. :wink:
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl