Dziwna awaria!!! /aku/

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
MAJKEL
 

Dziwna awaria!!! /aku/

21 sty 2009 14:24

Dziś rano schodzę do garażu wyjmuję z kieszeni kluczyk wciskam przycisk otwierania i rozbrajania alarmu....i żadnej reakcji nie ma. Pierwsza myśl: może bateria w kluczyku wysiada. Skoczyłem szybko na górę po zapasowy kluczyk (a do pracy już prawie spóźniony jestem), ale to samo tzn. zero reakcji. To nie myśląc wiele otworzyłem auto kluczykiem (tzn. mechanicznie:)..... auto otwarte,ale alarm wyje niemiłosiernie, wyłączyć go nie mogę bo auto nie reaguje na pilota. Wkładam kluczyk do stacyjki próbuję odpalić i też nic, nawet nie kręcił, jakby prądu nie było w ogóle;) Wyłączyłem syrenkę od alarmu kluczykiem serwisowym i zadzwoniłem po assistance. Po 40 minutach przyjechał mechanior, jak mu opowiedziałem co jest to on od razu, że to akumulator bo samochód pewnie długo stał.....ależ skąd zaledwie od wczoraj wieczorem (i to w garażu). Mechanior podniósł maskę odłączył klemy podłączył swojego przenośnego akumulatora walizkowego (zaczął znowu wyć alarm) i mówi : Pan wyłączy alarm wsiada i odpala. ZAPALIŁ! Mechanior: a nie mówiłem, że akumulator rozładowany.....niech tak pan go zostawi na 40 minut zapalonego to się podładuje.... A ja na to, że nie mogę bo w pracy być już powinienem.....mechanik zapytał czy daleko mam do roboty, a ja na to że tylko 10 min. drogi. Mechanik: Eeeee! to na pewno się nie zdąży podładować! Trudno myślę sobie i do roboty szybko ruszyłem. Auto stało pod pracą 6,5 godziny jak wychodziłem to się zastanawiałem czy ruszę, ale o dziwo bez najmniejszych problemów..... Kurde co to mogło być........ akumulator padł po 1,5 roku???, ale jakby padł to bym go przecież w drodze do pracy nie zdążył naładować.......zastanawiam się teraz kiedy znowu będę miał taką niespodziankę.

AUTOR WĄTKU
ben74
 

21 sty 2009 14:28

zaprawdę dziwne, ale z drugiej strony to tylko technika. ludzie też czasami mają dziwne objawy i medycyna jest bezradna, a potem jest ok.
Zaintrygował mnie kluczyk serwisowy od alarmu. Ja nic takiego nie dostałem. :?

AUTOR WĄTKU
MAJKEL
 

21 sty 2009 14:30

taki mały kluczyk żeby wyjca wyłączyć jak się nie da innym sposobem...:)

AUTOR WĄTKU
toomas
 

21 sty 2009 14:40

Ja też nie mam kluczyka bo alarm montowany ponoć w fabryce :)

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

21 sty 2009 14:44

A nie zostawil kolega "czegos" niewylaczonego ? Jedyna opcja ktora do glowy mi przychodzi.
Jak sie sytuacja powtorzy to sprawdz ile na postoju pobiera pradu na aku. Ale w tym przypadku 6,5 godziny postoju zakladajac aku 60Ah to jest ~10A lewizny :? Troszkie za duzo jak na moje oko ;)
Kiedys myjac samochod wlaczylem radio zeby bylo milo. Po 30 minutach pucowania latałem za kablami rozruchowymi. Dodam ze byl to srodek lata -> miny kierowcow na pytanie czy maja kable rozruchowe - bezcenne. :)
Okazalo sie ze radio gdzies sie dziwnie spięło i pozeral aku w tempie expresowym.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

21 sty 2009 14:45

1. coś rozładowało aku. Sprawdzałeś czy nie zostawiłeś na postojowych, światło w środku ? Jak sie powtórzy jedź na zbadanie elektryki.

2. droga do pracy wystarczyła aby aku się "nażarł". Zrób sobie dziś trasę trochę dłuższą dla świętego spokoju.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
zurek
 

21 sty 2009 14:49

Wow, niezła awaria.
Jak to się u nas w robocie mówi , skoro system pod zasilaniem a nie reaguje na sygnał wejściowy znaczy padł moduł przetwarzania/odczytu sygnału, lub inny system wpływa na jego wadliwą pracę.

AUTOR WĄTKU
ben74
 

21 sty 2009 14:52

zurek napisał(a):Wow, niezła awaria.
Jak to się u nas w robocie mówi , skoro system pod zasilaniem a nie reaguje na sygnał wejściowy znaczy padł moduł przetwarzania/odczytu sygnału, lub inny system wpływa na jego wadliwą pracę.

Słyszałem, że ten moduł często wysiadał na statkach Imperium Panie Vader. :D

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

21 sty 2009 14:53

Moc nie była z Nim :!: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
zurek
 

21 sty 2009 14:54

Panowie, prad był, bo wył alarm, w dodatku jak się kolega wyraził "niemiłosiernie"
Z mojego punktu widzenia laika wygląda na immobiliser.
(Napięcie jest, samochód nie reaguje na kluczyk)
Ostatnio edytowano 21 sty 2009 14:59 przez zurek, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
zurek
 

21 sty 2009 14:57

Tiaaaa pogadamy sobie na zlociku :twisted:

AUTOR WĄTKU
MAJKEL
 

21 sty 2009 14:57

Niczego włączonego raczej napewno nie zostawiłem........... a może być tak że klema się zanieczyściła albo co i nie stykało np....? Tak sobie teraz wymyslam, bo pierwszy raz w życiu mi sie taka sytuacja zdażyła......
Ale kiedyś dwa dni stał w garażu z włączonym oświetleniem wnętrza i zapalił od ręki.........

AUTOR WĄTKU
Sajmon
 

21 sty 2009 15:00

Akumulator.
Nie wiem jak to s...stwo jest skonstruowane, bo odpalić już nie da rady, ale żeby syrena darła japę, a alarm urządzał dyskotekę, to pradu wystarczy :evil: Przecież jak auto nie odpali, to raczej nie da się ukraść (chyba, że na lawetę) to po kiego grzyba ten alarm? Poza tym sprawdźcie pojemność swoich aku. W 1.4 to tylko 45 Ah-pojemnośc jest wytłoczona na tej pseudoosłonce aku.

AUTOR WĄTKU
MAJKEL
 

21 sty 2009 15:02

imobilajzer to raczej przy odpalaniu , a on sie nawet otworzyć z pilota nie chciał przecież

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

21 sty 2009 15:03

zurek napisał(a):Panowie, prad był, bo wył alarm, w dodatku jak się kolega wyraził "niemiłosiernie"
Z mojego punku laika wygląda na immobiliser.
(Napięcie jest, samochód nie reaguje na kluczyk)


We fiatach wyglada to tak ze jak masz aku padake ( nie otworzysz z centralnego tylko z klucza ) i zaczniesz krecic rozrusznikiem, 2 - 3 razy ci zakreci, zresetuje ci wszystko co ma na wyswietlaczu i zacznie wyc alarm. Wlacza sie bo dla niego wyladowany akumulator to tak jak zdjecie klemy ( zabezpieczenie przed kradzieza ). Nie wiem skad on czerpie prad na to ale fakt jest faktem ( z przykroscia testowane wiele razy ).

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

21 sty 2009 15:07

<span>zurek</span> napisał(a):Z mojego punktu widzenia laika wygląda na immobiliser.


raczej odpada. Drzwi otwarte mechanicznie i efekt - załączenie alarmu. Raczej słaby aku. Immob. nie pozwoli na odpalenie co miało juz miejsce w opisie kilku forumowiczów.

Ps. w poprzednim bolidzie miałem przyjemność przywalić łbem w otwartą maskę. Odkręcając klemę uruchomiłem alarm prosto na twarz :? :D
masakra - nie polecam
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

21 sty 2009 15:12

<span>Sajmon</span> napisał(a):Nie wiem jak to s...stwo jest skonstruowane, bo odpalić już nie da rady, ale żeby syrena darła japę, a alarm urządzał dyskotekę, to pradu wystarczy Evil or Very Mad



moim zdaniem właśnie tak ma być. Alarm ma własny obwód. "Od tego on jest ... " :)
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 sty 2009 15:13

DeeCann napisał(a):Nie wiem skad on czerpie prad na to ale fakt jest faktem ( z przykroscia testowane wiele razy ).


Co przyzwoitsze syrenki mają przecież własne zasilanie (akumulatorek).

pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

21 sty 2009 15:23

case solved ;)

AUTOR WĄTKU
krzycho_47
 

21 sty 2009 16:26

Potwierdzam ! Potwierdzam !

Witam,
i po kolei . . . .
Mojemu autku wÂłaÂśnie mija rok - ogĂłlnie beautiful car.
Ale rĂłwnieÂż miaÂłem sytuacjĂŞ identycznÂą do opisanej przez MAJKEL'a.

Upalne przedpo³udnie - sierpieù. Parking przed du¿ym supermarketem. Moja œliczna Ceed'ka stoi wypucowana i lœni¹ca tu¿ przed g³ównym wejœciem marketu. W³aœnie wychodzê pchaj¹c przed sob¹ wózek z zakupami. Podje¿d¿aj¹c wyci¹gam kluczyk i naciskam odpowiedni przycisk - a tu cisza. No nic, podchodzê pod samochód i powtarzam manewr ju¿ z lekka zaniepokojony. Równie¿ bez rezultatu. CZ ani nie mrugnie, ani nie piœnie i nie otwiera . Spoci³em siê .
Laski obok podÂśmiechujÂą siĂŞ na widok faceta ktĂłry dziwnie potrzÂąsa rĂŞkÂą z kluczykiem samochodowym.
No ale wpad³em na to ¿e mo¿na spróbowaÌ otworzyÌ autko rêcznie kluczykiem. - Posz³o - CZ otworzy³ wszystkie drzwi. Oczywiœcie jak u kolegi w³¹czy³a sie sygnalizacja alarmu. Bêd¹c ju¿ ca³kowicie zalany potem (upa³, dziwne spojrzenia ju¿ nie tylko lasek, wyj¹cy alarm - ogólnie nerwy ) w miarê szybko wpad³em na to jak to piszcz¹ce badziewie wy³¹czyÌ. Trzeba z stoickim spokojem trzasn¹Ì drzwiami (po prostu zamkn¹Ì ) , nacisn¹Ì przycisk kluczyka zamykam i po chwili odwrotnie - otwieram i ju¿ wszystko dzia³a .
NastĂŞpnego dnia jechaÂłem trasÂą Bydgoszcz - ÂŁĂłdÂź - Bydgoszcz .

StawaÂłem na kaÂżdym zauwaÂżonym parkingu i na spokojnie juÂż bez nerwĂłw powtarzaÂłem manewr - zamykam/aktywujĂŞ alarm chwila przerwy - prĂłba dezaktywacji alarmu/otwarcia drzwi. Na pierwszych 2 parkingach sytuacja byÂła analogiczna jak przed wyjazdem. (tzn CZ nie reagowaÂł na pilota a otwarcie kluczykiem aktywowaÂło alarm. Po dojeÂździe na miejsce i podczas powrotu sytuacja juÂż sie nie powtĂłrzyÂła.
Do dzisiaj sytuacja siê nie powtórzy³a a je¿d¿ê codziennie.
W moim odczuciu nie ma to nic wspĂłlnego z stanem akumulatora .

Wykry³em jednak jeszcze jedn¹ sytuacjê w której to w³¹cza siê autoalarm w sytuacji kiedy nie powinien. Ta usterka u mnie jest od poczatku. Jest to mo¿e ma³o uci¹¿liwe lecz œwiadczy o braku fachowoœci monta¿u autoalarmu.
OpiszĂŞ jÂą jednak w osobnym wÂątku.

Pozdrawiam.

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 83 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl