kia ceed vs i130-zawieszenie

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
rafik11
 

kia ceed vs i130-zawieszenie

28 gru 2008 21:53

jako ze mam zamiar zmienic samochód zastanawiam się nad ceedem i i30. Przejechałem sie i30 i ceedem i moje pytanie dotyczy zawieszenia. w oba samochody ponoc sa bliźniakiami, a jednak w i30 zawieszenie jest duzo bardziej miekkie niz w ceedzie i prowadzenie go nie było dla mnie jakos rewelacyjne. Drugie pytanie odnosi sie głośności samej pracy zawieszenia tylnego, w i 30 strasznie hałasowało na nierównościach, samochód demo to i30 1,6 115KM z przebiegiem 7kkm jeździłem równiez ceedem z silnikiem 1,6crdi i tam zawieszenie było sztywniejsze i cichsze-duzo cichsze(choć mniej jechałem na nierównościach). Czy rzeczywiście różnice w zawieszeniu są aż tak duże? Wcześniej byłem zdecydowany na i30 ale po przejechaniu sie nim to chyba wole ceeda.

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

28 gru 2008 22:09

i30 ma inaczej ustawione zawieszenie. Jest miekkie i nie wiem jak w normalnej wersji ale w kombi na zakretach przysiada dosc sporo. Zato cee'd ma bardziej sztywne zawieszenie i wg. mnie pewniej sie prowadzi. Duzo zalezy tez od kol. Jak masz 15 to jest w miare miekko w ceedzie ale juz 17 moga pozbawic cie plaby:). Ja osobiscie bralbym cee'da bo bardziej mi sie podoba i lepiej sie prowadzi. Ale kazdy robi jak lubi.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

29 gru 2008 10:10

w ceedzie zawieszenie też jest głośne i wali na nierównościach

AUTOR WĄTKU
kafar
 

29 gru 2008 12:57

Ja mam proceeda i zawieszenie jest twardawe ale nie narzekam na brak komfortu poza tym ŚWIETNIE trzyma się drogi w zakrętach.
W mojej poprzedniej furce - almera produkcji angielskiej zawieszenie było twarde, mało komfortowe i słabo trzymało w zakrętach.

Aha nie wiem czemu ale w moim procku zawieszenie i wogóle całe auto jest BARDZO CICHE, modlę się do przenajświętrzej panienki od zawiechy żeby tak było zawsze. :-)

AUTOR WĄTKU
less
 

29 gru 2008 19:19

ustal jeszcze czy ceed i i i30, którymi jeździełeś na testach miały taką samą średnicę felg, bo mogą być spore różnice przy 16-tkach i 15-tkach

AUTOR WĄTKU
rafik11
 

29 gru 2008 20:36

zarówno ceed jak i i30 miały felgi 15, natomiast dzis pojeździłem sobie jeszcze raz ceedem, a właściwie dwoma ceedami. Pierwszy to była wersja 1,6 benzynka ale z automatem a drugi 1,6crdi ale manual. W pierwszym bardzo pozytywne odczucie z jazdy automatem, naprawdę mimo że ponoc ten automat jest z tych ze starszej generacji(tak pisali w prasie)to jednak w porówniu z sekwencyjnym automatem w vectrze c jakim jeździłem to jest rewelacyjny. Nie było czuć szrpnięć przy zmianie biegów, jedynie chyba silnik troche za słaby, jechalismy w cztery osoby i nie zabardzo dawał rady tzn. dawał ale pedał gazu w podłogę a spalanie w trasie pokazywało 9l , ale zaznaczam to była jazda wiecej niz dynamiczna. Natomist jazda dieslem to czysta przyjemność wiec tak jak myslałem prawdopodobnie bez wzgledu na czas zwrotu inwestycji w diesla to i tak jest lepszy. Myślę ze porownywalny w jeździe byłaby benzyna 2,0 ale to juz jest prawie w cenie diesla. dodatkowo ten diesel nie ma filtra cząstek(przynajmniej na Polske)co raczej jest zaleta niz wada bo jak znam przypadki to raczej te filtry były powodem zmartwień. Druga rzecz to taka(potwierdzili to sprzedawcy w kia)ten silnik diesla nie ma sprzęgła dwumasowego, co raczej jest tez zaleta niz wada. A wracajac do zawieszenia to zdecydowanie na plus w stosunku do i30, wiec i30 odpada, natomiast jednak troche hałasuje. Może troche mniej niz w i30 ale jednak.Więc pozostaje na placu boju ceed kombi i octavia II combi. W skodzie jedynie dodatkowo jest problem z wyboerem silnika bo ten 1,9 tdi to traktor w budzie osobowego auta, a jesli benzyne to tylko1,8 tsi ale ta w mieście pewnie tak z 10l spali. no i octavia będzie droższa od ceeda(interesuje mnie tylko ta II po liftingu).

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

29 gru 2008 21:09

mi mój 1,4 benzyna pali tyle co w opisie a w 80% poruszam się po mieście nie oszczędzając gazu, więc porównaj to sobie do tego 1,8 ;)
a co do wyboru to już tylko twoja subiektywna ocena wskaże ci właściwą odpowiedź
myślę że ludziska z forum ceeda będą za Kia a ludziska z forum skody będą za Skodą więc tu właściwej odpowiedzi nie znajdziesz :)
mi tam się jeździ dobrze, nie żałuję że kupiłem ceeda i polecam go innym
jednak jakbym miał więcej kasy to bym sobie kupił... 911 turbo :P

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 gru 2008 23:33

<span>rafik11</span> napisał(a):W skodzie jedynie dodatkowo jest problem z wyboerem silnika bo ten 1,9 tdi to traktor w budzie osobowego auta, a jesli benzyne to tylko1,8 tsi ale ta w mieście pewnie tak z 10l spali

ale silniki do porówania masz... chcesz oszczędnie za wszelką cenę terkotać czy jeździć? 1.8 TSI zapi....dala w porównaniu nie tylko z 1.9 TDI ale i 2.0 TDI, a pali wcale nie tak dużo. Z tego co u znajomych w firmie jeździ, to okolice 9-9.5 miasto, 6,5-7 trasa. Czyli w trasie niewiele więcej od mojego 2.0 CRDi, w mieście z 1-1,5 litra więcej, ale to jest może 15-20% mojej jazdy.
Jeździłem 1.8 TSI i zabawa, przyjemność i kultura pracy nieporównywalna z chyba jakimkolwiek dieslem do 150 tys. zł.

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

30 gru 2008 00:00

<span>rafik11</span> napisał(a):a jednak w i30 zawieszenie jest duzo bardziej miekkie niz w ceedzie

Jakiś czas temu, chyba ze dwa lata, władze koncernu postanowiły pozycjonować Hyundaia jako markę bardziej luksusową niż KIA. W związku z powyższym nastawy zawieszenia w Hyundaiach miały być bardziej komfortowe niż w bliźniaczych autach KIA. Ceny na rynku niemieckim zdaje się, też wtedy podnieśli.

AUTOR WĄTKU
less
 

30 gru 2008 17:34

novee napisał(a): Z tego co u znajomych w firmie jeździ, to okolice 9-9.5 miasto, 6,5-7 trasa. Czyli w trasie niewiele więcej od mojego 2.0 CRDi, w mieście z 1-1,5 litra więcej, ale to jest może 15-20% mojej jazdy.


6,5 - 7 w trasie to chyba jak się jeździ 90 km/h. Nie ma cudów Octavka Combi sporo waży a 1.8 TSI musi swoje zjeść. Silnik diesla ma jednak sporo większą sprawność, więc przy podobnych parametrach jazdy i auta zawsze będzie mniej palił niż benzyna.
8 - 8,5 l/100 km w mieście to pali Swift mojej żonki z silnikiem 1,3, który waży coś około 1 tony (producent podaje zresztą chyba 8,0)

AUTOR WĄTKU
novee
 

30 gru 2008 18:34

Nie wiem czy to są cuda, ale tak mi podają. Ale spróbuj pojeździć po Czechach poza miastem, a w PL, to zobaczysz że mniej spalisz, tam się dużo równiej, spokojniej jedzie, a V śr. i tak większa niż u nas.

BTW. Mojej mamie nowy Civic 1.8 benzyna na codzienne dojazdy podmiejsko miejskie + korki ma na kompie nie kasowanym od nowości średnią 8,2 litra i wcale nie jeździ jak emeryt :D To po ch... mi diesel, jak mój pali moooże z pół litra mniej przy takiej jeździe?

AUTOR WĄTKU
less
 

30 gru 2008 20:08

No właśnie czyli warunki jazdy robią swoje. I jeszcze raz napiszę, iż diesel zawsze będzie jednak mniej palił niż benzyna, bo to jest kwestia fizyki (spraności silnika). Inna sprawa to ekonomiczny sens kupowania diesla, który wchodzi w grę tylko przy sporych przebiegach

AUTOR WĄTKU
rafik11
 

30 gru 2008 20:35

dzis oglądałem octavke i z tyłu jest duuuuuużo mniej miejsca niz w ceedzie. Rozstaw osi robi swoje, natomiast bgażnik jest porównywalny(ja teraz mierze bagaznik cm. bo sposoby pomiarów stosowane przez producentów są różne i stąd różnice w pojemnościach podawanych przez producentów przy tych samych wymiarach auta)oczywiscie jezeli wymiary aut da sie porównać. Więc octavka przegrywa iloscia miejsca w środku, bagażnik prawie ten sam zostaje tylko komfort jazdy i cena. A co do silnika to o ile w ceedzie to na pewno 1,6crdi to w octavi jak pisałem diesle sa marne a benzyna to jedynie 1,8. Ja robie rocznie ok 25kkm wiec zasadnosc diesla pod wzgledem ekonomicznym raczej jest dyskusyjna a chodzi głównie o przyjemnosc z jazdy(tak jak w ceedzie 1,6crdi).

AUTOR WĄTKU
rafik11
 

30 gru 2008 20:49

dzis oglądałem octavke i z tyłu jest duuuuuużo mniej miejsca niz w ceedzie. Rozstaw osi robi swoje, natomiast bgażnik jest porównywalny(ja teraz mierze bagaznik cm. bo sposoby pomiarów stosowane przez producentów są różne i stąd różnice w pojemnościach podawanych przez producentów przy tych samych wymiarach auta)oczywiscie jezeli wymiary aut da sie porównać. Więc octavka przegrywa iloscia miejsca w środku, bagażnik prawie ten sam zostaje tylko komfort jazdy i cena. A co do silnika to o ile w ceedzie to na pewno 1,6crdi to w octavi jak pisałem diesle sa marne a benzyna to jedynie 1,8. Ja robie rocznie ok 25kkm wiec zasadnosc diesla pod wzgledem ekonomicznym raczej jest dyskusyjna a chodzi głównie o przyjemnosc z jazdy(tak jak w ceedzie 1,6crdi).

AUTOR WĄTKU
novee
 

30 gru 2008 21:10

I jeszcze raz napiszę, iż diesel zawsze będzie jednak mniej palił niż benzyna, bo to jest kwestia fizyki (spraności silnika).


sorry, ale glupoty piszesz. Diesel mniej pali, silnik jest bardziej sprawny, ale to jest wlasnie kwestia fizyki, czyli w idealnym swiecie, laboratorium tak bedzie. Realnie porownujesz auta wielu roznych producentow, rozne silniki benzynowe, diesla, rozne modele aut o roznych wspolczynnikach oporu powietrza, o roznych masach. Tak wiec realnie wcale nie jest powiedziane, ze np. Octavia czy Golf TSI nie spali wiele wiecej lub tyle samo co np. 2.0 CRDi. Po co mi zasady fizyki i wiedza ze silnik diesla jest sprawniejszy, jesli realnie moze byc roznie.

Obrazowo przedstawiajac, to troche jakbys porownal np. diesla 3.0 litra i benzynke 1.4 w dwoch roznych autach. Wtedy tez diesel spali mniej?

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

30 gru 2008 22:15

<span>rafik11</span> napisał(a):Ja robie rocznie ok 25kkm wiec zasadnosc diesla pod wzgledem ekonomicznym raczej jest dyskusyjna

przelicz sobie http://www.autocentrum.pl/go/145__Benzy ... iesel.html to się przekonasz po jakim czasie ropniak ci się zwróci

AUTOR WĄTKU
AdamB
 

30 gru 2008 23:00

rafik11 a którą Octavie porównywałeś? I czy II. Bo II ma na pewno nie mniej miejsca niż Ceed z tyłu. Optycznie wygląda, że w Ceedzie jest więcej. Octavia II ma inaczej zabudowaną przednią deskę i większą niż Ceed i stąd różnica. Rozstaw osi ma czasami wpływ na ilość miejsca w środku, ale nie zawsze. Meganka "żelazko" 5D ma większy rozstaw osi niż np. Octavia II o parę centymetrów a w środku jest miejsca dużo mniej jak i z tyłu tak i z przodu.
Jeżeli silnik 1.8TSI 160KM jest dla Ciebie za duży to masz jeszcze 1.4TSI 122KM z przyspieszeniem poniżej 10s do setki i z prędkością max ponad 200km/h

AUTOR WĄTKU
less
 

30 gru 2008 23:10

novee napisał(a):Obrazowo przedstawiajac, to troche jakbys porownal np. diesla 3.0 litra i benzynke 1.4 w dwoch roznych autach. Wtedy tez diesel spali mniej?


Wydawało mi się że takich oczywistości nie trzeba pisać. Oczywiście chodzi o silniki o podobnych parametrach (moc, moment) w podobnych autach przy podobnych warunkach jazdy (zaczeło się od ceeda SW i Octavki Combi a to podobne autka). Zawsze możesz przecież porównać diesla okrętowego (1 cylinder to kilka tys. litrów pojemności) z silnikiem 107 o pojemności 1,0 litra, co nie zmienia faktu że wciąż silnik diesla jest sprawniejszy

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

30 gru 2008 23:44

halo :!:
temat o zawieszeniu :wink:
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Black
 

31 gru 2008 12:55

to jest bzdura ze na 17-tkach plomby leca !!!!!
Mam takie kola na kapciu 205/50 i duzej roznicy nie ma miedzy 15 a 17 pewnie dlatego ze te 17tki opony sa z miekiej gumy (nokian zg2) a nie twarde jak skala (continentale sport contact)

malo tego auto duzo lepiej sie prowadzi :)

pozdrawiam i szczesliwego nowego

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl