Strona 2 z 3

Napisane: 06 lis 2007 21:45
przez mars
Ja na swojej kijance przez pierwsze 300 km (tylko miasto) "wyciągnąłem" 8,8 l/100 km. myślę że jak na początek to całkiem nieźle. Co sądzicie ? :wink:

Napisane: 06 lis 2007 22:58
przez cisco
hehe wynik jak najbardziej poprawny ja mam co prawda sw ale po pierwszych 500 km tez mialem kolo 8.6 z czasem noga bedzie lzejsza i da rade zejsc ponizej 8 w miescie:)

Napisane: 06 lis 2007 23:16
przez zucio1
cisco napisał(a):hehe wynik jak najbardziej poprawny ja mam co prawda sw ale po pierwszych 500 km tez mialem kolo 8.6 z czasem noga bedzie lzejsza i da rade zejsc ponizej 8 w miescie:)

Nie byłbym taki pewiem :mrgreen:

Napisane: 07 lis 2007 19:23
przez cisco
pojezdzimy zobaczymy............ :wink:

Napisane: 09 gru 2007 02:35
przez Gaj
SW cięższy chyba jest ileś tam kg od hatchbacka to raczej spalanie ciut wyższe powinno być...

Napisane: 11 gru 2007 13:08
przez sensor
nie wiem gdzie jest watek o odcięciu ale sprawdziłem i 6500obr odcina ale lipa

Napisane: 12 gru 2007 16:45
przez Obellix
Wczoraj odebrałem Kie Cee'd 1.6DOHC Optimum Plus z ESP z salonu, wsunąłem pendrive w USB, zatankowałem do pełna, zamieniłem opony letnie na Nokian WR 205/55R16, zrobiłem 100km. Wcześniej jeździłem Peugeotem 407SW 1.6HDi 110KM, więc gdzieś tam z tyłu głowy porównuje do tego auta.

Ogólne wrażenie:
Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Wnętrze wygląda na porządnie wykonane, nic nie daje poczucia tandety. Wszystkie pokrętła i guziki chodzą miękko i przyjemnie. Jedyne czego można się przyczepić to drążki kierunkowskazów i wycieraczek mają starego typu czcionkę i plastik wydaje się mniej solidny. Od połowy drzwi w dół auto jest wykończone w jasnym kolorze co robi miłe wrażenie. Jestem dosyć wysoki i duży 185cm, 98kg i jeszcze szukam pozycji w tym fotelu, ale chyba już wiem jak się w nim ułożyć. Pozycja w Cee'dzie jest bardziej wyprostowana, troszkę jak na krześle. Pilot do radia na kierownicy zachęca do trzymania rąk w pozycji za piętnaście trzecia co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest plusem. Pilot na kierownicy ma podświetlane przyciski co podczas manewrowania na parkingu robi ciekawy efekt świetlny w postaci wirujących światełek. Sam pilot jest bardzo intuicyjny, szybko się nauczyłem gdzie jest który przycisk, tutaj duży plus dla Cee'da. Kierownica obszyta skórą przyjemna w dotyku.

Prowadzenie:
Układ kierownicy i zawieszenie według mnie są zestrojone twardo, tak bardziej sportowo. Auto w szybkich zakrętach kleiło się do drogi. We wnętrzu cisza, nic nie trzeszczy. Głośniej w aucie robi się dopiero powyżej 100km/h, ale to może być zasługa opon Nokian WR, które przez część użytkowników są uważane za głośne. Powyżej 100km/h chciałoby się wrzucić 6bieg, bo obroty są wyższe i robi się głośniej. Silnik ma dwa oblicza poniżej 2tyś obrotów i powyżej 3tyś. W pierwszym wariancie jest niczym rasowy taksówkarz, który miękko wiezie przez miasto. Biegi dają się zmieniać jak w dieslu, już przy 50km/h piąty bieg. Autko prowadzi się wtedy bardzo spokojnie, ale nie zamula, normalne miejskie tempo. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony elastycznością silnika na niskich obrotach. Przekroczenie około 2,5-3tyś obrotów to już inny świat. Spokojną rozmowę z Panem taksówkarzem zamieniamy na okrzyki dopingujące Kuzaja. Robi się głośniej, ale zdecydowanie żwawiej. Silnik oddaje moc w miarę równo więc nie ma niestety tego miłego wciśnięcia w fotel, za mały moment obrotowy, jednakże wjeżdżając z drogi podporządkowanej na trasę szybkiego ruchu już po krótkiej chwili mamy odpowiednią prędkość.

Gadżety:
Gadżetem, który mi się najbardziej podoba jest gniazdo USB. Byłem zaskoczony jak szybko wczytują się piosenki (Kingston Data Traveler 512MB) kilka sekund i start. Moja piękniejsza połówka z pewnością doceni podświetlenie lusterka w osłonie przeciw słonecznej. Lusterko jest zasłonięte klapką. Odsunięcie klapki powoduje automatyczne uruchomienie podświetlenia. Gdy przestawimy nawiew powietrza na szybę, automatycznie jest uruchamiana klimatyzacja by przyspieszyć osuszanie szyby. Lusterka są wielgachne, a ich ogrzewanie uruchamiane razem z ogrzewaniem tylnej szyby działa bardzo wydajnie. Półeczka pod dnem bagażnika pozwala dobrze posegregować drobiazgi, które wozimy w aucie. Siatka do przytrzymywania bagażu naprawdę się przydaje.

Napisane: 15 gru 2007 02:59
przez CuraC
Tłukę cee'd'a od marca bieżącego roku i również co nieco mogę na temat tego auta powiedzieć.

Spalanie: w okolicach 9-9,5 ale to zrozumiałe bo nogę mam ciężką i 5,5-6 tys. obr/min dla mojego silnika to codzienność. Zresztą przyzwyczaiłem się z poprzedniego auta (Lanos) że "koreańczyk" dopiero wtedy pokazuje pazur.

Ostatnio z ciekawości przetestowałem ekonomiczną jazdę na trasie (80-90 km/h bez gwałtownych przyspieszeń, 2,5-3 tys. odr/min) i tu zaskoczenie, auto spaliło 6,00 l/100 km.

Pozostałe wrażenia:
Auto świetnie trzyma się drogi tak na letnich (Michelin) jak i na zimowych (Dunlop) kapciach. Bardzo dobrze prowadzi się przy większych prędkościach (dwie paczki: głośno ale pewnie). Rewelacyjne hamulce. Port USB działa sprawnie i bez problemu obsługuje szybkie pamięci flash o pojemności 4GB (większych nie testowałem).

Ogólnie jestem z tego auta bardzo zadowolony!
:twisted:

Napisane: 16 gru 2007 14:42
przez zimekartur
Już myślałem ze to tylko moje subiektywne odczucia a tu proszę... Dokładnie takie odniosłem wrażenia po wczorajszej jeździe (pierwsza bo prosto z salonu), oczywiście trochę po mieście - korki więc nie przelecę, później trasa do domu. Po przekręceniu kluczyka musiałem się wsłuchać żeby usłyszeć silnik. Cicho ja makiem... Oczywiście później ... parafrazując Pawlaka w kasynie '.. ja tylko nacisnął' i już 3,5 obr/min ani się nie obejrzałem. Faktycznie nie czuć wciśnięcia w fotel ale pożądany efekt przyspieszenia został osiągnięty. Co tu dużo ... dla mnie bomba i wieeeelkie zaskoczenie. Pozytywne.

Napisane: 14 cze 2008 23:53
przez Mrowa
Przejechałem pierwsze 1 000km ogólne wrażenia pozytywne, przy około 700km zaczęły się oddzywać plastiki, średnie spalanie na trasie okolo 6,7l w mieście dochodzi do 9l, silniczek pracuje świetnie, przyznam szczerze, że jak serwis nie zrobi mi cos z tymi plastikami (oraz zaplamionym lakierem) to zacznę żałować, że nie wybrałem Opla Astry

Napisane: 10 lip 2008 11:49
przez adam56
No to tylko stuki przedniego zawieszenia po ok.10000 km i wszystkie inne problemy staną się nieważne :D

Napisane: 21 lip 2008 15:34
przez kafar
Ja zrobiłem swoim pro-ceedkiem juz 3000 km i nie mam zadnych problemów.

Oto wrażenia:

Silnik
cichy i dość żwawy, ale elastyczność średnia, spalanie jak dotąd 8,4 po mieście, ale mało w korkach.

Zawieszenie
Twarde, ale dobrze trzyma (o wiele lepiej niż moja poprzednia Almera, która też była twarda)

Wyposażenie
Rewelka na tle konkurencji, byłem u forda i toyoty i tam za tak wyposażone auto musiałbym dać z 15 tys zł więcej (no i ta gwarancja)

Komfort
Dużo miejsca w środku prawie jak autach o klasę wyższych, wygodne fotele z przodu, bardzo dobry sprzęt stereo, plastiki mi nie trzeszczą, ale to dopiero 3000 km przebiegu.

Awarie i inne problemy
Brak

Pozdro

Napisane: 24 sie 2008 12:24
przez amor
przejechane 7 tys. zero problemów . Trasa mieści się w 7 l , miasto około 8.5 l

Napisane: 10 wrz 2008 14:43
przez kropka
Moje sreberko wczoraj skończyło tydzień :)
Po przejechaniu 1134 km mogę stwierdzić, że:
- klimatyzacja automatyczna to świetna sprawa
- generalnie nadmuch super
- świetnie trzyma się drogi, nawet w ostrych zakrętach czułam się pewnie
- silnik cichy, elastyczny, głośniej się robiło powyżej 130 km/h
- hamulce pierwsza klasa
- światła super oświetlają drogę
- nic (odpukać) nie skrzypi :)
- sterowanie radiem z kierownicy - BOMBA :)

Co mi się mniej się podoba:
- mniejsza kierownica w porównaniu do poprzedniego auta
- bardzo słaba widoczność przez tylną szybę
- ciężko wchodzi wsteczny
- bardzo twarde zawieszenie, każda studzienka aż mnie "boli"

W trybie mieszanym komputer pokazał średnie spalanie 7,1/100.

Napisane: 10 wrz 2008 14:49
przez adam08
Mam jedna radę odnośnie zawieszenia. Sprawdź sobie cisnienie w oponach. Ja po odebraniu z salonu miałem około 4 atmosfer czyli dwukrotnie wiecej niż trzeba. zmniejszyłem na 2,4 i od razu zawieszenie lekko "zmiekło"
A jeżeli chodzi o wsteczny to przed wrzuceniem biegu prztrzymaj wciśnięte sprzęgło przez dwie trzy sekundy.

Napisane: 10 wrz 2008 14:50
przez Bandyta
jak skończyło tydzień, to czas już stopkę zmienić.
Fajnie, kolejny zadowolony użytkownik :). ponad 1000 km w pierwszym tygodniu, nieżle - jak taka średnia będzie, to przegląd gwarancyjny kilka razyw roku ;).
Szerokości

Napisane: 10 wrz 2008 15:04
przez kropka
Generalnie mało jeżdzę, to była wyjątkowa sytuacja :)

A z tym ciśnieniem w oponach to faktycznie nie wpadłam na to. Muszę to koniecznie sprawdzić, dzięki za radę :)

Napisane: 23 wrz 2008 08:24
przez kafar
W moim procku 1,6 benz. przy przyspieszaniu występuje dziwne zjawisko:
kiedy wciskam gaz do dechy auto wchodzi na obroty tak gdzieś do 3,5 tys. potem na ułamek sekundy jakby się zastanawiał, a potem gwałtownie przyśpiesza aż do czerwonego pola. Czy też tak macie???

Napisane: 23 wrz 2008 08:35
przez sensor
jest to znany objaw opisywany tu przez kilu użytkowników 1.6 Pb aczkolwiek obserwacje moje i jeszcze kilku wskazują że ten objaw występuje raczej jak jest włączona klima

Napisane: 23 wrz 2008 09:54
przez pioter
Może to opóźnienie wynikające z przełączania faz rozrządu? 8-)