Witam.
MoÂże ktoÂś siĂŞ spotkaÂł z dziwnymi wibracjami Cee'da 1,6 benzyna?
Objawy: Przy obrotach ok. 3000 na postoju, mam wyczuwalne wibracje na kierownicy a lusterko trzĂŞsie siĂŞ i rozmazuje widok za autem. Podczas jazdy to samo. A przy prĂŞdkoÂści 100km/h generalnie caÂły siĂŞ trzĂŞsie - co to moÂże byĂŚ??
Wibracje cee'd
Moderator: Żandarmeria
-
Darek_Korbik
Wibracje
Witam,
Ups!!! Jedź do ASO!!! Niech sprawdzą czy auto jest dobrze skręcone !!!
Ja mam 1.6 CRDI i tak wibracji nie zauważyłem, a mam juz przejechane 50.000 km. Generalnie mogę stwierdzić że czasami coś trzeszczy z przodu w desce lub tylnej klapie, ale wibracji jeszcze nie stwierdziłem.
Dobrego serwisu Tobie nie polecę bo sam go jeszcze nie znalazłem.
Żeby cioś polecić muszę być pewien na 100% , a nie na chybił trafił.
Pozdrawiam
Darek
Ups!!! Jedź do ASO!!! Niech sprawdzą czy auto jest dobrze skręcone !!!
Ja mam 1.6 CRDI i tak wibracji nie zauważyłem, a mam juz przejechane 50.000 km. Generalnie mogę stwierdzić że czasami coś trzeszczy z przodu w desce lub tylnej klapie, ale wibracji jeszcze nie stwierdziłem.
Dobrego serwisu Tobie nie polecę bo sam go jeszcze nie znalazłem.
Żeby cioś polecić muszę być pewien na 100% , a nie na chybił trafił.
Pozdrawiam
Darek
-
maestro
<span>micolo0</span> napisał(a):MoÂże ktoÂś siĂŞ spotkaÂł z dziwnymi wibracjami Cee'da 1,6 benzyna?
Objawy: Przy obrotach ok. 3000 na postoju, mam wyczuwalne wibracje na kierownicy a lusterko trzĂŞsie siĂŞ i rozmazuje widok za autem. Podczas jazdy to samo. A przy prĂŞdkoÂści 100km/h generalnie caÂły siĂŞ trzĂŞsie - co to moÂże byĂŚ??
mam coÂś rĂłwnieÂż podobnego, w zakresie obrotĂłw 2800-2900 i jeszcze conajmniej 2-3 osoby ........http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=2251&postdays=0&postorder=asc&start=0
sposrĂłd wszystkich osĂłb u Ciebie jest to najbardziej odczuwalne, myÂśle Âże powinieneÂś udaĂŚ siĂŞ do ASO i koniecznie napisaĂŚ czy udaÂło siĂŞ tÂą zagadkĂŞ rozwiÂązaĂŚ,
ja juÂż odwiedziÂłem ASO z tym problemem i stwierdzono, co prawda Âże wystĂŞpujÂą ale sÂą one na tyle maÂło odczuwalne Âże trudno bĂŞdzie je zidentyfikowaĂŚ, wiĂŞc narazie odpuÂściÂłem, czekam aÂż sie nasilÂą aby udaĂŚ siĂŞ do ASO ponowienie.
-
micolo0
Jutro jadę do serwisu. Tak w ogóle to wibracje te są dokładnie w tym samym zakresie co u innych 2700-2900. Jeżeli powiedzą, że ten typ tak ma to niech mi to dadzą na piśmie, że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy (rozmazany obraz w lusterku) ani na zużycie mechaniczne silnika.
Moja Ceed ma 4700 przejechane.
Moja Ceed ma 4700 przejechane.
-
lookaszk
Moj Pro_cee'd ma tak samo od nowosci i jakbym nie przeczytal na forum ze moga byc jakies wibracje tobym sie chyba sam ich nie doszukal.
U mnie sa niewielkie i tez w okolicach 2800-2900 obr, ale to tylko jakby mrowienie na kierownicy i pedalach niewyczuwalne dla pasazerow, a obraz w lusterku sie nie rozmazuje (jeszcze ).
Dzis jade olej wymienic to popytam w serwisie.
U mnie sa niewielkie i tez w okolicach 2800-2900 obr, ale to tylko jakby mrowienie na kierownicy i pedalach niewyczuwalne dla pasazerow, a obraz w lusterku sie nie rozmazuje (jeszcze ).
Dzis jade olej wymienic to popytam w serwisie.
-
maestro
<span>lookaszk</span> napisał(a):U mnie sa niewielkie i tez w okolicach 2800-2900 obr, ale to tylko jakby mrowienie na kierownicy i pedalach niewyczuwalne dla pasazerow
dokładnie tak miałem przy przebiegu 1,5 - 5 tys. km, obecnie mam ponad 10 tys. km i to coś odczuwalne jest też na nadwoziu i tym samym dla pasażera.
-
micolo0
-
qbix
i w tym watku odpowiem ze tez tak mam.
na poczatku wydaje mi sie ze tego nie mialem, choc glowy nie dam sobie uciac. wiecie jak jest.. dopiero po jakims czasie zaczyna sie zauwazac pewne rzeczy.
dodam ze wibracje sa BARDZIEJ odczuwalne przy aucie obciazonym (np 3 pasazerow) przy tych samych obrotach.
prosze o komentarze jak cos nowego odkryjecie w tej sprawie.
na poczatku wydaje mi sie ze tego nie mialem, choc glowy nie dam sobie uciac. wiecie jak jest.. dopiero po jakims czasie zaczyna sie zauwazac pewne rzeczy.
dodam ze wibracje sa BARDZIEJ odczuwalne przy aucie obciazonym (np 3 pasazerow) przy tych samych obrotach.
prosze o komentarze jak cos nowego odkryjecie w tej sprawie.
-
maestro
<span>micolo0</span> napisał(a):No i po serwisie - Objawy są ale pan nie może ustalić przyczyny. Recepta: Czekać aż się nasilą.
też czekam i czekam...... już mam 11 tys.km, poczekam jeszcze 4 tys. do przeglądu, chociaż miłoby było gdyby udało sie to zlokalizować wcześniej,
mam do dyspozycji kanał i trochę doświadczenia w naprawie własnych aut może ktoś ma jakieś sugestie w jaki sposób znaleźć przyczynę????
co do spostrzeżeń to.... wydaje mi się że gdy wnętrze auta jest mocno nagrzane to zjawisko to jest mniej odczuwalne, chociaż może to tylko złudzenie,
ponadto u siebie nie zauważyłem różnicy czy auto jest obciążone czy nie
-
maestro
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
maestro
-
micolo0
-
e2rdo
-
Wojtek321
Nie dam Ci precyzyjnej odpowiedzi, bo nie mam doswiadczenia ani wiedzy o takich problemach w KIA ceed. Ale poniewaz prosisz o komentarz to napiszę ogólnie:
Czasami rezonans nie wynika z wady czy złego umocowania elementów, bo taką już mają proporcje i konstrukcję że przy jakiejś przekazywanej im czestotliwości po prostu "zagrają". (tu widocznie krytyczne jest ok 3000 obr)
Czyli mozliwe ze twoje kierownica i lusterko są umocowane i tlumione ok,
tylko silnik (co sam zauwazyłes przez błąd wyważenia) przekazuje za mocne wibracje o tej czestotliwości.
Też czuję ze płyta podłogowa wpada w lekkie, ale raczej w granicach normy, wibracje przy obrotach ok 2900, jednak u mnie nie jest to ta skala drgan o ktorej piszesz.
Zanim Ci to usuną radzę unikac dlugiej jazdy w tych krytycznych obrotach, raz ze pewnie to jest nieprzyjemne, a dwa że w silnym rezonansie częsci duzo szybciej sie zuzywają i materiały ulegają zmęczeniu . To tak jak żołnierze kiedy idą przez most to nie krokiem marszowym żeby "nie zagrał" i sie nie rozleciał.
pozdrawiam
Wojtek
Czasami rezonans nie wynika z wady czy złego umocowania elementów, bo taką już mają proporcje i konstrukcję że przy jakiejś przekazywanej im czestotliwości po prostu "zagrają". (tu widocznie krytyczne jest ok 3000 obr)
Czyli mozliwe ze twoje kierownica i lusterko są umocowane i tlumione ok,
tylko silnik (co sam zauwazyłes przez błąd wyważenia) przekazuje za mocne wibracje o tej czestotliwości.
Też czuję ze płyta podłogowa wpada w lekkie, ale raczej w granicach normy, wibracje przy obrotach ok 2900, jednak u mnie nie jest to ta skala drgan o ktorej piszesz.
Zanim Ci to usuną radzę unikac dlugiej jazdy w tych krytycznych obrotach, raz ze pewnie to jest nieprzyjemne, a dwa że w silnym rezonansie częsci duzo szybciej sie zuzywają i materiały ulegają zmęczeniu . To tak jak żołnierze kiedy idą przez most to nie krokiem marszowym żeby "nie zagrał" i sie nie rozleciał.
pozdrawiam
Wojtek
-
Wojtek321
I jeszcze coś : calkiem mozliwe ze sila tego rezonansu zalezy nie tylko od wyważenia silnika ale tez obciążenia calego auta, po prostu zmieniają
sie naprężenia i profile na elementach nośnych coś jak w strojonej giatarze, auto obciązone siada, inne jest echo od szosy, nadkoli i cos zaczyna drgać. W takim wypadku to nie jest chyba łatwe do usuniecia,
a i przeciwdziałać cieżko - bo co niby, masz powiedzieć cioci zebys siadla
z przodu a wujek z tylu?
Myślę ze Ci sie jednak uda z tym uporać
powodzenia
Wojtek
sie naprężenia i profile na elementach nośnych coś jak w strojonej giatarze, auto obciązone siada, inne jest echo od szosy, nadkoli i cos zaczyna drgać. W takim wypadku to nie jest chyba łatwe do usuniecia,
a i przeciwdziałać cieżko - bo co niby, masz powiedzieć cioci zebys siadla
z przodu a wujek z tylu?
Myślę ze Ci sie jednak uda z tym uporać
powodzenia
Wojtek
-
lalas
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Drgania ,wibracje kia ceed I
przez dudi781002 » 02 cze 2019 19:47 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 5741 Wyświetlone
- Ostatni post przez lukzak2298
26 sty 2021 11:33
-
Drgania ,wibracje kia ceed I
-
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
przez Webby » 04 sie 2022 14:51 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2049 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
05 sie 2022 13:14
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
-
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
przez Marianmarian2323 » 27 cze 2022 18:01 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 4466 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marianmarian2323
01 lip 2022 15:34
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8090 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości