cee'd SW 2.0 CRDi - pierwsze wrażenia i dalsza eksploatacja

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

cee'd SW 2.0 CRDi - pierwsze wrażenia i dalsza eksploatacja

07 wrz 2007 21:01

Wczoraj wylądował - srebrniutki cee'd SW 2.0 CRDi Optimum + z ESP, klimatronikiem, listwami bocznymi, czujnikami parkowania i ...

...

składanym kluczykiem 8) ZDJECIA_TUTAJ

Wychodzi mi, ze to pierwszy SW we Wrocku, nie licząc demo w salonie

Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne

- silnik mocny, dynamika bardzo dobra, dość cichy
- skrzynia biegów 6 - grzecznie wybiera przełożenia, ręka leniwie spoczywa na podłokietniku
- wnętrze ciemna góra, jasny dół - wygląda sympatycznie

- radyjko grzecznie gra, czyta z "napędu palcowego" :) o pojemności 2 GB i 1 GB bez problemów.

Dalsze obserwacje:

- dość wysoko poprowadzona linia okien, trochę brakuje w sumie regulacji wysokości siedzenia pasażera - żona mi narzekała, ze nic nie widzi :twisted:

- ciepłe pomarańczowe podświetlenie zegarów sprawia, ze w ciemności się przyjemnie jeździ, chociaż - tutaj minus jak dla mnie - regulacja jasności mogłaby umożliwiać mocniejsze ściemnienie - w poprzednich autach moglem to prawie wyłączyć. Na plus - możliwość wyłączenia oświetlenia komputera pokładowego

- instrukcja obsługi - kto ja tłumaczył???? Akurat zajmuje się trochę tym biznesem i jakby mi tłumacz coś takiego zostawił, to bym mu nie zapłacił. Dużo błędów stylistycznych, miejscami niezrozumiała, kilka fragmentów skopiowanych z innych rozdziałów. Chyba nikt tego nie weryfikował, ale ogólnie daje rade.

- drażnią mnie kontrolki od pasów bezpieczeństwa - jak się jedzie powoli w korku to się zapalają, chociaż na szczęście później gasną

- chyba będzie do poprawki spasowanie pokrywy silnika - nie pokrywa się z atrapa :)

Na razie na liczniku 120 km. Spalanie z komputera około 8 litrów, co wg mnie jest wynikiem rewelacyjnym.

za tydzień trasa do Francji - 1100 km w jedna stronę - opiszę wrażenia po powrocie, bo to będzie prawdziwy test dla auta - zarówno silnika, zawieszenia jak i komfortu jazdy

EDIT 08.09.2007
Licznik 380 km
Wrocław - Brzeg - Opole (droga 94) i z powrotem - komputer pokazał 5,6-5,8 L. 6ty bieg to jest to :) Silnik marzenie - ładnie się zbiera, dynamiczny, nawet na 6tce przyspiesza :) Automatyczne podgłaśnianie działa - ustawienie na 3 już daje rade.

zauważyłem pierwsze niedogodności - przedni słupek jest dość szeroki i dzięki temu skutecznie ogranicza widoczność - TRZEBA UWAŻAĆ

Poza tym - maska będzie wymagała małego dopasowania do atrapy, tylna lampa na słupku do wymiany - zauważyłem pęknięcie krawędzi, do regulacji zamek tylnej klapy

ABS działa stanowczo ale nie daje znać na pedale hamulca - hamowanie awaryjne na mokrej, pustej drodze - testowo. ESP jeszcze mi się nie udało zmusić do działania.

EDIT 10.09.2007
licznik 480 km, tankowanie pod korek

spalanie około 8.3 (180 km trasa, reszta miasto). Dzisiaj godzinę stałem w korku, wrrr

Klapa bagażnika - zamek do regulacji, trzeba czasem jak z teściową - jak nie trzaśniesz to się nie zamknie :twisted:

Alarm - zaczyna mi działać na nerwy przy otwieraniu bagażnika - nie rozbraja się całkiem i po upływie około 20 sek bez otwarcia drzwi się uzbraja i po zamknięciu klapy zaczyna wyć.

Siatka na podłodze bagażnika to bardzo przydatna rzecz :)

EDIT 14.09.2007
licznik 580 km

Wczoraj zmusiłem do działania ESP - gdyby się lampka nie zapaliła, to nawet bym nie wiedział że działa :) A zawsze w tym zakręcie miałem taki lekki zarzut tylu :twisted: Spalanie kolo 8,2 l (wg komputera)

EDIT 20.09.2007
licznik 3073 km

Wróciłem z Francji - 11 godzin w jedna stronę. Auto grzecznie się spisywało, spalanie od 6.8 do Francji do 6.3 z Francji. Obserwacje komputera pokazują, że teoretyczny zasięg to około 1000 km przy jeździe 120-130 km/h.

Fotele są twarde, ale dość wygodne. Prawdę mówiąc to się trochę obawiałem tego wyjazdu właśnie przez fotele. Ale na długiej trasie nie ma problemu. Auto idzie jak burza - dociągnąłem go do 200 km/h wg licznika (~195 km/h wg GPS)

Trochę coś trzeszczy w desce albo drzwiach. Na razie mi to nie przeszkadza - obserwuje i już. Dzięki 6-ciobiegowej skrzyni jazda stała się w końcu przyjemnością. Przy prędkości 160 km/h obroty na poziomie ~2800. Auto generalnie jest ciche, silnika praktycznie w ogóle nie słychać - jedynie szum powietrza. Auto jest stabilne praktycznie w całym zakresie prędkości, chociaż powyżej 150 km/h już można odczuć wrażliwość na podmuchy. Układ kierowniczy JEST PRECYZYJNY, tylko trzeba tym autem trochę pojeździć, bo faktycznie na początku trochę głupie wrażenie :)

Silnik - praktycznie w całym zakresie dynamiczny, przyspieszanie nie stanowi problemu - nawet na biegach 5 i 6. Dymienia nie zaobserwowałem.

Wady:
- zbiornik paliwa mógłby mieć trochę więcej litrów (tak ze 60)
- sterowanie radiem w kierownicy - przyciski channel up/down nie obsługują zmiany folderów przy używaniu MP3 - prosta sprawa. Zamiast sięgać do radia, można by to programowo włączyć i od razu bezpieczniej.
- podświetlenie jest za jasne - na szczecie mam ściemniacz, to daje rade.
- brak w wyposażeniu dodatkowym (nawet opcji) elektrochromatycznego lusterka wewnętrznego. W poprzednim aucie miałem i sobie chwaliłem, u nas nie ma - dlaczego?? Nawet Rumunii mogą to dokupić - wrrr

Tankowanie pod korek - zużycie 6.1 l/100. Dla mnie bomba :)

EDIT 22.09.2007
licznik 3163 km

W silniczku nowe smarowanie - zmieniłem, ot taki kaprys ;) Zalane Castrol Magnatec A1 5W30. Wlazło 6.5 litra. Dla zainteresowanych - koszt 370 PLN

EDIT 27.09.2007
licznik 4600 km

Byłem na Węgrzech. Jazda po górach (najpierw naszych, potem Słowacja i w końcu Węgry) jest całkiem sympatyczna. Kolejna dłuższa trasa pokonana bez zbytniego zmęczenia. Fotele są bardzo milutkie. Pasażer tez nie narzekał na ponad 8-mio godzinną podróż. Po górkach jeździ się dobrze a nawet bardzo. Silnik żwawo reaguje na pedał gazu.
Spalanie - 5.2-.5.4 (komputer zweryfikowany potem tankowaniem "pod korek")

Trochę trzeszczy mi coś w prawych drzwiach - wychodzi mi na te twarde plastiki, ale jeszcze muszę trochę się wsłuchać w auto :)

EDIT 05.10.2007
licznik 5610km
Miesiąc temu odebrałem auto, dzisiaj odebrałem twardy dowód rejestracyjny. Przy takim tempie jazdy za 2 lata wyjdzie mi gwarancja :)Generalnie jestem zadowolony z zakupu a przecież chyba o to chodziło. Na pewno dopracowania wymagają plastiki - te twarde czasem dają znać o sobie, ale nie jest to coś tragicznego. Nic nie piszczy, czasem poburczy :)
Dynamika auta jak dla mnie nie budzi zastrzeżeń - w sumie samochód przetestowałem w róznych warunkach drogowych z różnym obciążeniem - autostrada, normalne drogi, góry, niziny, tylko ze mną i w 4-rech dorosłych chłopa.

EDIT 21.11.2007
licznik 9530km

W sumie nie mam o czym pisać, bo nic szczególnego się nie dzieje. Oponki zimowe założone, trochę mi coś w desce stuka czasami, trochę kierownica zaskrzeczy od czasu do czasu i nic - leje paliwo i jeżdżę. Czasem nawet na myjkę z autem jadę żeby kolorek odświeżyć :twisted:

Pojemne, dynamiczne autko za odpowiednie pieniądze. I w sumie o to chyba chodzi :)

EDIT 02.12.2007
licznik 10060km

Wczoraj w przebiegu pojawiła się kolejna cyferka - minęło 10.000 km Miałem okazję potestować trochę Kontrolę Trakcji w pięknym błocie - to naprawdę działa. Gaz w podłodze a autko grzecznie się przemieszcza i nawet nie chlapie - misie podoba :)

EDIT 04.01.2008
licznik 11770 km

W sumie bez większych problemów. Dzisiaj odebrałem auto z serwisu z napraw gwarancyjnych:
1. Lakierowanie drzwi kierowcy - była skaza lakieru
2. poprawka alarmu, bo się wzbudzał przy zamknięciu klapy
3. wymiana centralki czujników cofania - mam teraz wyświetlacz.

Dalej będę męczył serwis ze spryskiwaczem, bo go dopada powoli niechęć do sensownego psikania.

Zima na aucie nie robi wrażenia, ESP i ABS działają, ale w sumie nie za często :)


EDIT 28.03.2008
licznik 19640 km

I po 1szym przeglądzie - wymiana filtra paliwa, filtra powietrza, oleju, usunięcie stuków w podszybiu (gwarancja) i takie tam inne czynności - 750 PLN zostało w ASO. Filtr kabinowy kupiony na alledrogo za 60 PLN z wysłką - wymiana samodzielna, 5 minut. 50% taniej niż w ASO a do tego filtr z aktywnym węglem a nie zwykły papierowy.

A auto - jak auto, leje paliwo i płyn do spryskiwaczy. Nie mniej i nie więcej. Rozważam poważnie modyfikację programu w silniku. Dzisiaj się przejechałem 2.0 CRDi po poprawce softu w silniku. Mniam Mniam - trzeba tylko uważać, bo bardzo szybko zbliża się czerwone pole na obrotomierzu.

EDIT 11.04.2008
licznik 21440 km

coś mi zaczęło hałasować w komorze silnika przy ruszaniu jakieś 1500 km wcześniej. Dzisiaj byłem na serwisie - po sprawdzeniu okazało się, że poluzowała się jedna z osłon silnika. Mechanik podokręcał śrubki i jest ciiisza :)

EDIT 16.04.2008
licznik 21700 km

zmiany stylistyczne w aucie :) ZDJĘCIE

EDIT 26.04.2008
licznik 23800 km

175 KM/380 Nm - mniam mniam :)

EDIT 01.06.2008
licznik 30050 km

kolejne kilometry nakręcone. Poza stukającą czasami deską rozdzielczą nic. Prawie - skończył mi się płyn w spryskiwaczach :)

prędkość osiągnięta 230 km/h wg licznika

EDIT 24.06.2008
Licznik 31880 km
Jakiś rdzawy nalot na drzwiach mi się pojawił. Serwis zrobił zdjęcia, przyjął zgłoszenie. Jak wracałem, pojawiła się pierwsza poważniejsza usterka - padła mi klima. Objawy wskazują na brak czynnika w układzie chłodzącym, ale się okaże. Jutro znowu kierunek serwis :evil:

EDIT 20.09.2008
Licznik 40700 km

Dawno nie pisałem. Usterka klimatyzacji okazała się usterką sprężarki. Odpadła jakaś śrubka mocująca m. i. koło pasowe i się popsuło. Czas oczekiwania na część 6 tygodni - nieakceptowalne. Na szczęście przy pomocy przedstawiciela regionalnego udało się to szybciej załatwić. 1000 km temu zrobiłem 2-gi przegląd. koszt 820 PLN. Przy okazji wymieniono mi podkładkę gumową w układzie kierowniczym. Czasami odzywa się stukacz w podszybiu, ale jest go na szczęście niewiele. Dalej czekam na odpowiedź z KMP odnośnie nalotu na tylnych drzwiach. I w sumie tyle. Nic specjalnie się nie dzieje. Tempomatu mi brakuje - tyle :)

EDIT 02.11.2008
Licznik 44440 km

Jeździmy, jeździmy. Na zimę powrócił świerszcz w desce rozdzielczej - czasem się odezwie, jak się nagrzeje, przestaje. Na razie nie chce mi się jechać z tym do serwisu bo po prawdzie to i czasu brakuje trochę.
Niedawno spaliła mi się żarówka z przodu. Wymiana jest łatwiejsza po zdemontowaniu lampy - w sumie 20 minut i 2 nowe strumienie świetlne poleciały w przestrzeń :)

I oby tylko takie problemy były z samochodami

EDIT 09.04.2009
Licznik 53000 km (mniej więcej, zapomniałem dokładnie spisać)

Dawno nie pisałem. Więc po kolei, auto dalej jeździ, chociaż w międzyczasie miałem problem z kontrolką check engine - nie chciała zgasnąć. Po czyszczeniu jednego z czujników trochę się uspokoiło, chociaż przedwczoraj, jadąc przez Niemcy - znowu się zaświeciła po to, żeby zgasnąć za jakiś czas. Nie ma to wpływu na zachowanie auta, więc póki co obserwuję. Dzięki dobrej pogodzie sprawdziłem, ile cee'd pojedzie - wyszło 230 km/h przy 140 KM. Silnik po 50 tys. przebiegu jest bardziej elastyczny i dynamiczny, niż na początku. Niestety chwilowo jest bez "dopalacza", ale to kwestia czasu i znowu się tam pojawi.

Niestety jedną ze słabości, jaką widzę, jeżdżąc trochę szybciej niż 130 km/h poza granicami naszego Kraju, są hamulce. Są za słabe i tyle. Przy następnym cee'd'zie pomyślę o jakiejś poprawce w tym zakresie.

EDIT 15.05.2009
Licznik 55220 km

Padł lewy łącznik stabilizatora, wymiana gwarancyjna. Dodatkowo wymieniono gumy mocujące stabilizator. nastała cisza.

Lekki wyciek z miski olejowej, do naprawy w czasie przeglądu

EDIT 25.06.2009
Licznik 59700 km

Przegląd na 60 tysięcy. Wyciek spod miski okazał się być wyciekiem spod uszczelki na bloku silnika. Oczywiście naprawa i kilka dni bez auta. No cóż - bywa.
Szczerze mówiąc, to dziwnie wygląda auto ze zdemontowanym przodem i rozebranym silnikiem :) Operacja trwa, zobaczymy, co będzie dalej :)

EDIT 29.06.2009
Licznik 59720 km

po przeglądzie. Wszystko poskładane razem i działa :) Wymieniono co dało się wymienić: olej, filtry, płyn hamulcowy, wyczyszczona klima, przegląd lakieru, żarówka oświetlenia tablicy, pasek rozrządu (profilaktycznie). Jeździ i ma się dobrze. Serwis zrobił auto w terminie - za to podziękowania, szczególnie dla mechanika, któremu srebrny ceed zabrał ze 3 dni życia :)

EDIT 21.08.2009
Licznik 65320 km

Po wakacjach. Spalanie miejscami doszło do 4,7 ltr/100. Ot, polskie drogi :roll: Poza zalaniem paliwka nic się więcej nie działo. Czasami na wybojach trzeszczy klapa, ale da się przeżyć.

Przygoda z tym egzemplarzem dobiega końca - auto jest wystawione do sprzedaży, zamówienie na nowe auto dzisiaj zostało złożone, ale o tym już będzie w innym rozdziale mojej przygody z samochodami marki KIA :)

EDIT 21.09.2009
Licznik 70145 km

Stuknęło 70 tysiecy przebiegu. Do wymiany jakiś drążek w kolumnie kierownicy, bo troche zaczal halasowac. Oczywiście na gwarancji :)

EDIT 24.10.2009
Licznik 72850 km

Na tym kończę historię mojego ceeda - po przeglądzie na stacji diagnostyczne auto trafiło do nowego właściciela i będzie jeździło po M. St. Warszawie i okolicach. Zawieszenie bez luzów, amortyzatory trzymają bardzo dobrze.

Nowym właścicielom życzę udanej eksploatacji.
Ostatnio edytowano 15 maja 2009 17:54 przez gbear, łącznie edytowano 27 razy
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

sevi
 

07 wrz 2007 21:35

Trasa do Francji. Oczywiście jak wrócisz to dokładnie opisz bo jestem ciekawy. Jest to kolejne miejsce gdzie chcę się wybrać Kijanką… :D

jery01
 

08 wrz 2007 07:28

Jakbyś dał radę wrzucić jakieś fotki to byłoby fajnie. Zdjęcia na żywo nieco odbiegają… od tych na folderach a sam się zastanawiam na SW w tym kolorze

dzięki z góry

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

08 wrz 2007 12:22

Jery, zdjęcia auta - jeszcze przed odbiorem są w mojej galerii. Jak się trochę wypogodzi, zrobię fotki obecne.

Generalnie - nie jest taki szary jak w folderach

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

oskarq
 

Re: cee'd SW 2.0 CRDi - pierwsze wraĹźenia i dalsza eksploata

08 wrz 2007 20:23

gbear napisał(a):- instrukcja obsługi - kto ją… tłumaczył????

- drażnią mnie kontrolki od pasów bezpieczeństwa - jak się jedzie powoli w korku to się zapalają, chociaż na szczęście później gasną…


A nie ma instrukcji po angielsku?

Biorąc pod uwagę obecne korki wrocławskie od tych kontrolek pasów można szału dostać. ;)
A nie da się tego wyłączyć? Z tego co wcześniej czytałem zapalają… się nawet jeśli masz pasy zapięte a jedziesz wolno.

oskar
PS. czekam na wrażenia z wyprawy francuskiej

kostel
 

10 wrz 2007 12:36

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3323026



p.Marcin ma jeszcze dodatkowo listwy boczne i wiecej chromu w srodku

oraz sliczne alusy


pozdrawiam :wink:

vitaras
 

10 wrz 2007 16:26

no właśnie te alusy. Jaki mają… Rozmiar? CAŁY!!!! szczególnie chodzi mi o offset i otwór centralny. pzdr.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

10 wrz 2007 17:18

vitaras napisał(a):no właśnie te alusy. Jaki mają Rozmiar? CAŁY!!!! szczególnie chodzi mi o offset i otwór centralny. pzdr.


6Jx16 ET 51 - otwor centralny bedzie taki jak w 15.

Kurde, na slupku od strony kierowcy masz napisane cisnienia i rozmiary, wrrr :evil:

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

vitaras
 

10 wrz 2007 17:50

Nie warcz :) . Co jest na słupku to wiem. Wymiar felgi stalowej to :
6Jx16 ET 51 LK 5x114,3 ML ? właśnie jaka jest naba? TO że taka sama jak w 15" to jasne , tylko ile mm. 67 czy 70 mm. Dziękuję za jazdę na feli trzymającej się na samych śrubach. Od początku szukam alusów i co mi sie jakiś wzór podoba to wszystko rozwala się albo o rozstaw śrub albo o ET albo o nabę właśnie.
Poza tym alusy mają… ET z reguły mniejsze niż 51 mm i szerokość 7". co przy ET 40 powoduje, że koło "wyjeżdża" na zewnątrz o 24 mm.( 12,7 mm na szer obręczy + 11 mm na ET.) Jak zejdziesz z ET poniżej 40 to oponka może nieźle połaskotać błotnik.
Moje pytanie więc brzmi : Jakie ET mają… alusy w Twoim autku I jaki ML. pzdr.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

10 wrz 2007 18:03

Dobra Prezesie,

jak bede sciagal je to sprawdze, kurka vvodna, jak jest na nich napisane

:P pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

novy
 

25 wrz 2007 10:14

<span>gbear</span> napisał(a):Wczoraj wylądował - srebrniutki cee'd SW 2.0 CRDi Optimum + z ESP, klimatronikiem, listwami bocznymi, czujnikami parkowania i ...

gratulacje - piękna sztuka, piękne alusy :shock: , teraz trochę żałuję , że sam nie zamówiłem
:(

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

26 wrz 2007 07:44

vitaras Et stalowe mają… zazwyczaj 35- 45 raczej bliżej 40 większość aluski mają… mniejsze i teraz
często to nie robi różnicy ale są… takie auta że małe Et powoduje że nie idzie ujechać autem bo masz cały czas mrówki na kierownicy i myślisz że zaraz kółka zgubisz
rozmawiałem wczoraj z kolega od opon mieli np. astry służbowe i tak aluski z mniejszym Et nie dawały rady wcale
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

novee
 

18 paź 2007 18:48

Witam

Od 25.09 ujeżdżam SW 2.0 CRDi, wczoraj minęły pierwsze 3 tys. km. Pierwsze wrażenia:

Ogrom miejsca, pojemne, wygodne i ciche auto w trasę, w mieście się męczy :-)

Jakość wykończenia... na razie OK, dobre plastiki i montaż poza cholernie wkurzającą, trzeszczącą roletą bagażnika (ma ktoś jakiś patent na to? Nie mam cały czas pustego bagażnika żeby jeździć ze złożoną)

Spalanie. Na razie się układa, w mieście na spokojnie 7,5-7,6 litra czyli zgodnie z papierami za to w trasie na autostradzie Łódź-Poznań nie udało mi się zejść poniżej 7 litrów niestety ( nie depczę i nie żyłuję silnika, staram się jechać równo, nie szybciej ok. 150-160km/h, ma wtedy ok. 2800-2900obr/min na 6 biegu, max. jest kręcony przy przyspieszaniu do ok. 3500 obr i gazu w podłogę jeszcze nie wbijałem)

!!!Minus!!! Nie wiem dlaczego, ale coraz głośniej chodzi i bardzo to słychać na niskich obrotach, szczególnie na luzie i w okolicy 2000obr/min. Zaraz po kupnie dieselek spokojnie terkotał, teraz słychać niskie, dudniące wycie, niby nie strasznie głośne, ale które cholernie nieprzyjemne aż w uszach zatyka... Wrażenie jakby mi się coś rozszczelniło w wydechu i jadę na serwis to sprawdzić, bo to jest wariant optymistyczny...
------------------------------------------------------------
Minęły 3 dni....

Byłem na serwisie zmienic 1 olej po tych moich 3 tys. Po negocjacjach stanęło na Castrol Magnatec 5W-40, mimo że usilnie starali się wlać Castrola SLX 0W30, 20zł droższego na litrze, a wg. mnie nie ma sensu sensu się szarpać na takie cudo. 0W-30 lałem do Hondy, ale ona się kręciła do pnad 7000... w dieslu mimo szczerych chęci raczej mi się nie uda Very Happy

Co do wycia-dudnienia... Na jednej poduszce pod silnikiem cuś mocniej skręcili i fakt, wydech chodzi normalniej, nie ma tego wkur...go niskiego rezonansu, który aż uszy zatykał Smile Poza tym opukali, osłuchali i kazali jeździć Smile

PS. Jestem zdrowy Very Happy bo myślałem że ja mam jakiś słuch wyczulony, ale facet z serwisu, lekko zakatarzony jak wsiadł to aż się skrzywił, to był niski dźwięk na granicy słyszalnych częstotliwości i aż go w uszach zabolało.

Czyli na razie jeżdżę i życzę sobie i autu świętego spokoju Smile
------------------------------------
Minęły kolejne 2 dni i 500km na liczniku więcej....

K...a! Dudniący rezonansik powrócił :( Poszperałem troche w necie i w paru bardzo podobnych sprawach (np na forum mazdy) wychodzi że to wina poduszek silnika... może mi założyli np od 1.6... nie wiem, ale tak dudni, że cicho jest, a wysiadam z aut to mam uszy zatkane i głowa boli... HELP! Chyba że ma ktoś inne pomysły i doświadczenia, POMOCY!

lemur
 

18 paź 2007 21:11

Ja na razie walczę tylko z roletą. Za cholerę nie mogę dojść przyczyny trzeszczenia. Wiem że dźwięk dochodzi z tego wciskającego się elementu, ale jak go zniwelować? Ciekawe czy w ASO wymianiąją świerszczące rolety...

Kusybox
 

18 paź 2007 21:28

To mnie novee zmartwiłeś, bo chcę next year zmienić swojego 1,6 DOHC na 2,0 CRDI a tu juz nie pierwsza porażka w tym silniku...

novee
 

19 paź 2007 07:48

jak to nie pierwsza porażka??? a znasz podobne historie?

z tym dźwiękiem, to na 99% któraś z poduszek silnika albo jakiś łącznik wydechu są źle dobrane albo założone i przenosi tą niską częstotliwość na auto, bo z zewnątrz tego nie słychać... tylko teraz muszę znaleźć autoryzowany serwis, któremu się chce... i umie... :oops:

Pomogitie dorogije druzja! :? Który serwis z Łodzi albo Poznania jest dobry? Albo może z Łowicza, bo tam kupiłem auto...

Wariant ostateczny, jak mi tego serwisy nie zrobią, to pójdę z Kia na noże i będę auto reklamował z powodu wady fabrycznej, nie z tytułu gwarancji, a rękojmi, bo auto jest na firmę :(

A co do rolety, to też mi trzeszczy, ale już mi jeden patent świta, jak go sprawdzę to dam znać czy działa :)

novee
 

22 paź 2007 11:31

Minęło następne 600km...

Ja się potnę, albo do psychiatry trafię :-(

Oczywiście wszystko są to moje subiektywne odczucia, ale wg. mnie nieprzyjemnie dudni coraz gorzej... Przy okazji silnik wpadł w nałóg i zaczyna pić! Pełen bak mi wystarczył na 590km, z czego ponad 400 to trasa Łódź-Poznań czy chyba najlepszy kawałek drogi w Polsce. Więc UWAGA!!! Auto na trasie przy prędkościach rzędu 140-150 spokojnej jazdy na 6 biegu, na autostradzie wzięło ponad 8 litrów (słownie: osiem)!!! :shock: W mieście spokojnie jeżdżąc wciąż pali 7,5... (Średnia na komputerku z całego baku 7,8 z liczenia 'z baku' 7,9)

Dziś, 22.10 byłem w serwisie blisko Łodzi, diagnostyka... nic, auto lux malina, a że dudni 'bo to diesel Panie i taki jego urok', a że dużo pali na trasie 'bo to zła ropa była'... :? :shock:

K...a ja wiem że auto to tylko maszyna i ma prawo się czasem zepsuć, ale bez jaj!!! To nie jest normalne zachowanie i spalanie nowoczesnego diesla, a wg. serwisu jest! :twisted: :twisted:

Kusybox
 

23 paź 2007 12:01

Weź dzień urlopa i przyjedź na serwis do Wawy. Umów się w 2 różnych serwisach w 2 różnych godzinach z odpowiednim odstępem 3-4 h.
Niech zdiagnozują i zobaczysz czy opinie są spójne. Może trafiłeś na kiepski serwis.
Polecam W-wa ul. 1 sierpnia 10.

Nie trać nadziei. :roll:

novee
 

23 paź 2007 21:10

Dzięki za radę, czasem do Wawki muszę jechać, to spróbuję :)

Na razie pali jak smok (średnio, 80% po mieście wyświetla 8,5-8,6 litra, było na początku 7,3-7,4), ten dudniący wydech (chyba wydech albo jego okolice) łapie rezonans równiutko przy 2000obr/min., może ja mam cholera wydech od innego silnika założony :?

Lecę w weekend w trasę na Słowację, może po trasie 'cóś' się odetka, albo cudownej zagramanicznej ropy zaleję i się przepali :mrgreen: bo się powoli kabaret robi :) Heh, w sumie blisko Żyliny będę, to mogę o fabrykę zahaczyć :)

A co do podejścia serwisów w których byłem, to ręce opadają :P Jak wrócę ze Słowacji i będzie to samo, to tylko pojadę do serwisu z oficjalnym zgłoszeniem na papierze i poproszę o równie oficjalną odpowiedź... Bo może się okazać, jak kiedyś dawno w Toyocie miałem, że serwis nic, a Heniu z warsztatu za rogiem rezonans w wydechu naprawił za 30zł :) ...i wtedy będzie wojna :evil:

LECHO
 

23 paź 2007 22:57

hej, a mocy w silniku nie ubyło ??
bo gdzieś był tu chyba podobny wątek, jeśli mnie pamięć nie myli to były kable sterujące turbiną użarte przez jakieś zwierzaki i także chyba dudniło

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl