Strona 5 z 6

Napisane: 21 lis 2008 10:09
przez sevi
gbear napisał(a):
<span>Puhaal</span> napisał(a):Mało krzykliwe auto a niektórych użytkowników dróg potrafi zaskoczyć in plus


Puhaal, nawet sobie nie zdajesz sprawy jak mocno auto seviego potrafi zaskoczyć niektórych użytkowników - w pewnym sensie nawet na plus . A i krzykliwe dość mocno czasem będzie :D

Sevi - popraw mnie, jesli sie myle :wink: :mrgreen:

pzdr



Zaskakujące, mocno krzykliwe , nawet nieźle oślepiające przez dodatkowe halogeny ( nie mówie o fabrycznych ) i napewno mocno rzucające się w oczy.
Aczkolwiek kolorystyka tego samochodu moze być myląca i innymi :D

Napisane: 10 lut 2009 14:04
przez novee
Ludzie!!! :D Nie jestem sam niestety, przegl¹da³em autocentrum i znalaz³em 2 oceny Cee'da (negatywne jak cholera i ogólnie siê z nimi raczej nie zgadzam), ale zwróÌcie uwagê co pisz¹ o pracy silnika, uk³¹du napêdowego i ASO:
http://www.autocentrum.pl/go/28__Ocen_s ... _9816.html
ByÂłoby nieÂźle, gdyby pracowaÂł ciszej. MĂłwi siĂŞ, Âże silniki VW sÂą gÂłoÂśne, ale moim zdaniem Ceed jet gorzy.MiaÂłem problem z szarpaniem silnika. Serwis wgraÂł nowy soft, jest trochĂŞ lepiej, ale auto pali Âśrednio 8,5L! Silnik potrafi dziwnie dudniĂŚ

http://www.autocentrum.pl/go/28__Ocen_s ... _9816.html
Ludzie z Âłapanki, oni nie majÂą bladego pojĂŞcia co siĂŞ dzieje z autem. No najlepiej i to sami mĂłwiÂą Âże jak siĂŞ coÂś urwie to oni zrobiÂą. Ale jak wczeÂśniej stuka i wyje to nie bĂŞdÂą robiĂŚ.

Auto posiada wiele wad fabrycznych, temat wibrujÂącego sprzĂŞgÂła - tzw. dwumasu itp. to standard.

ZgÂłoszone usterki tego auta

* Przeniesienie napĂŞdu: SprzĂŞgÂło, wibrujÂący dwumas


To moÂże nas wiĂŞcej, takich wyczulonych francuskich pieskĂłw jak ja jest... :twisted:

Napisane: 10 lut 2009 16:06
przez sensor
To może nas więcej, takich wyczulonych francuskich piesków jak ja jest...


hau hau hauł

Napisane: 17 mar 2009 10:00
przez abies
mój traktorek 2.0 CRDI na razie pracuje dobrze
ładniej od innych 2-litrowych ropniaków jakimi jeździłem
może to wynikać z przebiegu dopiero 1200 km.

Napisane: 17 mar 2009 10:34
przez Puhaal
novee napisał(a):To może nas więcej, takich wyczulonych francuskich piesków jak ja jest... :twisted:


I owszem, zobacz kto pisał tego posta, nasz klubowicz iPrzemo :-) :-P

Napisane: 21 mar 2009 10:09
przez abies
przejechane koło 1600 km]

w mieście spalanie koło 8 litrów
na trasie długości około 300 km wyszło 5,8 litra

zauważyłem (może to tylko złudzenie) że do mniej więcej 20-30 km przejechanych pali więcej a później zdecydowanie mniej
czyż by się tak długo rozgrzewał ?

Napisane: 21 mar 2009 10:41
przez kotin
abies napisał(a):przejechane koło 1600 km]

w mieście spalanie koło 8 litrów
na trasie długości około 300 km wyszło 5,8 litra

zauważyłem (może to tylko złudzenie) że do mniej więcej 20-30 km przejechanych pali więcej a później zdecydowanie mniej
czyż by się tak długo rozgrzewał ?

Wiesz co? Wcale tak bardzo Twój opis się nie różni mocno od wrażeń z jazdy 1,6 CRDi. Kultura pracy silnika, to owszem lepsza w 1,6, ale też pierwsze parę kilometrów w mieście na zimnym to ponad 10 l/100, prawie 8 ogółem w mieście też łatwo osiągnąć, na trasie też niewiele mniej od Ciebie.
Na razie remis* 2:1 dla 1,6 :lol:, ale zobaczymy jak z trwałością silników. Na prawdę nie ma co kombinować który lepszy, tylko się nie ... i jeździć. good

* subiektywna ocena:
2,0 lepszy przy większych prędkościach (autostrada),
1,6 trochę oszczędniejszy na zwykłych drogach i ciszej jest...

Napisane: 21 mar 2009 10:44
przez mark
Kolega iPrzemo wystawił bardzo subiektywną ocenę na temat ceeda.

A z tym, to już wcale nie mogę się zgodzić:

"Samochód w wersji 140 KM/ Optimum + skórze w oryginalnym wyposażeniu posiada opony Micheli Energy - coś strasznego. To tak jakby do Maybacha założyć instalację gazową !!! Opony nie nadają się do dynamicznej jazdy. Auto wylatuje z zakrętu, a na mokrej drodze jazda powyżej 80 km/h to szaleństwo. Po wymianie opon na inne okazało się że układ zawieszenia nie radzi sobie z ciasnymi zakrętami. Auto buja na wszystkie strony i jest strasznie podatne na boczne i czołowe podmuchy wiatru !!!!! Zawieszenie zwłaszcza w wersjach z mocnym 140 KM silnikiem powinno być utwardzone !! "

Napisane: 21 mar 2009 10:59
przez novee
Seryjne opony szału nie robią, szczególnie na mokrym. U mnie jest 72 tys. całkowitego przebiegu z tego 2 sezony zimowe na zimówkach, a te seryjne letnie są już nieźle zjechane, nie wiem czy teraz cały sezon wytrzymają.

Natomiast zawieszenie jest wg. mnie... dziwne. O ile jak jeździłem 1.6 CRDi i było lux, to w 2.0 ciężki silnik ciągnie auto w zakrętach i jest podsterowne. Teraz jak już trochę amortyzatory się zużyły, to na długich nierównościach zawieszenie potrafi pobujać, za to na krótkich i np. progach jest cholernie twarde i tył czasami podskakuje np. na nierównościach w zakręcie. Ja bym uznał że nie jest do końca dopracowane do tego silnika.

Może i iPrzemo przesadził, ale z drugiej strony nie wiemy czym wcześniej jeździł i jak jeździ.

Napisane: 21 mar 2009 13:31
przez moon
Ja akurat nie widzę żadnej różnicy pomiędzy prowadzeniem 1.4, 1.6 i 2.0 w zakrętach... wszystkie raczej nie są stworzone do sportowej jazdy w zakrętach, natomiast zgadzam się z wypowiedzią IPrzemo co do opon. Są kijowe.

Co do zawieszenia i, niestety, hamulców tu też racja- auto powinno mieć w wersjach 2.0 PB i D inne hamulce i zawieszenie.

U mnie jedno i drugie niestety nie nadąża za autem.

Napisane: 21 mar 2009 17:43
przez abies
ze wszystkim się mogę zgodzić ale ze swojego krótkiego doświadczenia z moim samochodem wiem że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze a jest to manewr któremu można zawdzięczać najwięcej zgonów
co by nie mówić to jest torpeda

jedyne czego mi brakowało to blokady na cztery koła na zaśnieżonej powierzchni

Napisane: 21 mar 2009 22:21
przez Puhaal
abies napisał(a):ze wszystkim się mogę zgodzić ale ze swojego krótkiego doświadczenia z moim samochodem wiem że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze a jest to manewr któremu można zawdzięczać najwięcej zgonów
co by nie mówić to jest torpeda

jedyne czego mi brakowało to blokady na cztery koła na zaśnieżonej powierzchni


Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że jeszcze kilkanaście tyś. km i zmienisz zdanie in minus. Zacznie Cię denerwować turbo dziura, kiepskie zawieszenie i słabe hamulce. Tak jak moon napisała, reszta nie nadąża za silnikiem a tym bardziej po modzie :-) ...

Napisane: 23 mar 2009 17:18
przez moon
że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze


Myślę, że w przypadku wyprzedzania jednak bardziej się przydaje
zdrowy rozsądek i trzeźwa ocena sytuacji na drodze.
Często widuje się BieMWju rozbite w czasie wyprzedzania, a moce tych aut są wyższe, znacznie wyższe niż naszych.

W dodatku precyzyjny układ kierowniczy, dobre trzymanie się drogi i wydajne hamulce są ważniejsze niż kilka kuni w te lub we w te.

Ja raczej użytkuje spokojnie Kijanke i to co auto ma- wystarcza. Szybciej czasem pojadę, głównie jak droga prosta i pusta... ot i starcza to wozidło.

Samo auto jest przyzwoite. Ma kilka drobnych wad, kilka niedoróbek, raczej kiepski serwis... IPrzemo to typowy przykład internetowego maniaka fetyszysty. Zmieni nick, auto i dalej będzie nieszczęśliwy. Kupi czajnik bezprzewodowy i będzie zły bo nie suszy skarpet. Kupi telewizor- za mały będzie, skarpetki- zatkały czajnik itp itd.

Napisane: 23 mar 2009 19:48
przez kotin
No to się ustaliło wreszcie! Kupujemy 1,6 diesel i 1,4 benzynę. Wszelkie inne decyzje podejmowane są na własne ryzyko i obejmowane są tylko prawem do wyżalenia się na forum. :lol:

Napisane: 23 mar 2009 19:53
przez kawanagila
co do zawieszenia i hamulców:
masa kia ceed SW optimum (za mojeauto.pl)
1.6 petrol - 1317kg
1.6 diesel - 1419kg
2.0 petrol - 1397kg
2.0 diesel - 1513kg

SW jest jakieś 50kg cięższy od HB i pro

więc hamulce i zawiecha na pewno mają zupełnie inne życie w tych modelach.. :D
dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia

Napisane: 24 mar 2009 08:04
przez abies
kawanagila napisał(a):dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia


za to lepszy nacisk na oś napędową
a jazdę najbardziej destabilizuje ciężar z tyłu

Gdy bym miał jeszcze raz wybierać to zdecydowanie 2.0 CRDI

Napisane: 24 mar 2009 08:24
przez Kubeusz
abies napisał(a):
kawanagila napisał(a):dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia

za to lepszy nacisk na oś napędową
a jazdę najbardziej destabilizuje ciężar z tyłu

To bardzo ciekawe co piszesz :)

Np. Toyota robi tak:
"Inżynierowie Toyoty zmniejszają zwisy do minimum, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy. W pracach nad zachowaniem krótkich zwisów w samochodach osobowych Toyota stosuje doświadczenie z konstruowania aut wyścigowych, gdyż zbyt wielki ciężar poza osiami wpływa na charakterystykę prowadzenia."

A tu troche teorii:
http://scirocco.autokacik.pl/klub/kacik/012.html

Napisane: 24 mar 2009 10:26
przez moon
dodatkowe 100kg


a/ wielkość i rodzaj felg
b/ masa kierownika
c/ ilość paliwa
d/ rodzaj i wielkość opon
e/ wyposażenie dodatkowe
Jest wiele czynników wpływających na wagę auta.


Gdy bym miał jeszcze raz wybierać to zdecydowanie 2.0 CRDI


Może inaczej. Jeździłam wszystkimi wersjami silnikowymi KIA, co prawda w rożnych nadwoziach. Np. 2.0PB miałam okazje próbować w Sportage i do mojego stylu jazdy i warunków jazdy najodpowiedniejszy jest 2.0CRDI.
Gdybym jeździła bardzo dużo- kupiłabym 1.6CRDI. W HB przemyślałabym wersję 90ps. Szczególnie jeżeli pogłoski o jednomasie są prawdą to wyłącznie brak 5 biegu jest problemem w tym aucie.
1.4- warto przemyśleć jeżeli chcemy kupić auto tanio.
1.6Pb i 2.0Pb... w sumie zamiast obu przydałby się jeden, ale za to dobry silnik. Np. 2.0T- KIA może mieć takie silniki w ofercie, ma nawet w tym, śmiesznym, hamerykańskim coupe... słabsza wersja mogłaby być ciekawa alternatywą.

Napisane: 24 mar 2009 12:23
przez George
moon - szczególnie a/ i d/ :P


Ps. pewnie chodzi o felgi i opony ?

Napisane: 24 mar 2009 12:26
przez moon
Zmieniłam... ale masz racje- rzecz bagatelizowana, ale generująca spore różnice w wadze.
Wystarczy wsiąść stalówkę 15" i alu 17" i zważyć aby się przekonać ile można sobie dołożyć w ramach 'fajnego wyglądu'