cee'd SW 2.0 CRDi - pierwsze wrażenia i dalsza eksploatacja

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

sevi
 

21 lis 2008 10:09

gbear napisał(a):
<span>Puhaal</span> napisał(a):Mało krzykliwe auto a niektórych użytkowników dróg potrafi zaskoczyć in plus


Puhaal, nawet sobie nie zdajesz sprawy jak mocno auto seviego potrafi zaskoczyć niektórych użytkowników - w pewnym sensie nawet na plus . A i krzykliwe dość mocno czasem będzie :D

Sevi - popraw mnie, jesli sie myle :wink: :mrgreen:

pzdr



Zaskakujące, mocno krzykliwe , nawet nieźle oślepiające przez dodatkowe halogeny ( nie mówie o fabrycznych ) i napewno mocno rzucające się w oczy.
Aczkolwiek kolorystyka tego samochodu moze być myląca i innymi :D

novee
 

10 lut 2009 14:04

Ludzie!!! :D Nie jestem sam niestety, przegl¹da³em autocentrum i znalaz³em 2 oceny Cee'da (negatywne jak cholera i ogólnie siê z nimi raczej nie zgadzam), ale zwróÌcie uwagê co pisz¹ o pracy silnika, uk³¹du napêdowego i ASO:
http://www.autocentrum.pl/go/28__Ocen_s ... _9816.html
ByÂłoby nieÂźle, gdyby pracowaÂł ciszej. MĂłwi siĂŞ, Âże silniki VW sÂą gÂłoÂśne, ale moim zdaniem Ceed jet gorzy.MiaÂłem problem z szarpaniem silnika. Serwis wgraÂł nowy soft, jest trochĂŞ lepiej, ale auto pali Âśrednio 8,5L! Silnik potrafi dziwnie dudniĂŚ

http://www.autocentrum.pl/go/28__Ocen_s ... _9816.html
Ludzie z Âłapanki, oni nie majÂą bladego pojĂŞcia co siĂŞ dzieje z autem. No najlepiej i to sami mĂłwiÂą Âże jak siĂŞ coÂś urwie to oni zrobiÂą. Ale jak wczeÂśniej stuka i wyje to nie bĂŞdÂą robiĂŚ.

Auto posiada wiele wad fabrycznych, temat wibrujÂącego sprzĂŞgÂła - tzw. dwumasu itp. to standard.

ZgÂłoszone usterki tego auta

* Przeniesienie napĂŞdu: SprzĂŞgÂło, wibrujÂący dwumas


To moÂże nas wiĂŞcej, takich wyczulonych francuskich pieskĂłw jak ja jest... :twisted:
Ostatnio edytowano 10 lut 2009 16:27 przez novee, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

10 lut 2009 16:06

To może nas więcej, takich wyczulonych francuskich piesków jak ja jest...


hau hau hauł
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

abies
 

17 mar 2009 10:00

mój traktorek 2.0 CRDI na razie pracuje dobrze
ładniej od innych 2-litrowych ropniaków jakimi jeździłem
może to wynikać z przebiegu dopiero 1200 km.

Puhaal
 

17 mar 2009 10:34

novee napisał(a):To może nas więcej, takich wyczulonych francuskich piesków jak ja jest... :twisted:


I owszem, zobacz kto pisał tego posta, nasz klubowicz iPrzemo :-) :-P

abies
 

21 mar 2009 10:09

przejechane koło 1600 km]

w mieście spalanie koło 8 litrów
na trasie długości około 300 km wyszło 5,8 litra

zauważyłem (może to tylko złudzenie) że do mniej więcej 20-30 km przejechanych pali więcej a później zdecydowanie mniej
czyż by się tak długo rozgrzewał ?

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

21 mar 2009 10:41

abies napisał(a):przejechane koło 1600 km]

w mieście spalanie koło 8 litrów
na trasie długości około 300 km wyszło 5,8 litra

zauważyłem (może to tylko złudzenie) że do mniej więcej 20-30 km przejechanych pali więcej a później zdecydowanie mniej
czyż by się tak długo rozgrzewał ?

Wiesz co? Wcale tak bardzo Twój opis się nie różni mocno od wrażeń z jazdy 1,6 CRDi. Kultura pracy silnika, to owszem lepsza w 1,6, ale też pierwsze parę kilometrów w mieście na zimnym to ponad 10 l/100, prawie 8 ogółem w mieście też łatwo osiągnąć, na trasie też niewiele mniej od Ciebie.
Na razie remis* 2:1 dla 1,6 :lol:, ale zobaczymy jak z trwałością silników. Na prawdę nie ma co kombinować który lepszy, tylko się nie ... i jeździć. good

* subiektywna ocena:
2,0 lepszy przy większych prędkościach (autostrada),
1,6 trochę oszczędniejszy na zwykłych drogach i ciszej jest...
Ostatnio edytowano 21 mar 2009 10:45 przez kotin, łącznie edytowano 1 raz
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

21 mar 2009 10:44

Kolega iPrzemo wystawił bardzo subiektywną ocenę na temat ceeda.

A z tym, to już wcale nie mogę się zgodzić:

"Samochód w wersji 140 KM/ Optimum + skórze w oryginalnym wyposażeniu posiada opony Micheli Energy - coś strasznego. To tak jakby do Maybacha założyć instalację gazową !!! Opony nie nadają się do dynamicznej jazdy. Auto wylatuje z zakrętu, a na mokrej drodze jazda powyżej 80 km/h to szaleństwo. Po wymianie opon na inne okazało się że układ zawieszenia nie radzi sobie z ciasnymi zakrętami. Auto buja na wszystkie strony i jest strasznie podatne na boczne i czołowe podmuchy wiatru !!!!! Zawieszenie zwłaszcza w wersjach z mocnym 140 KM silnikiem powinno być utwardzone !! "

novee
 

21 mar 2009 10:59

Seryjne opony szału nie robią, szczególnie na mokrym. U mnie jest 72 tys. całkowitego przebiegu z tego 2 sezony zimowe na zimówkach, a te seryjne letnie są już nieźle zjechane, nie wiem czy teraz cały sezon wytrzymają.

Natomiast zawieszenie jest wg. mnie... dziwne. O ile jak jeździłem 1.6 CRDi i było lux, to w 2.0 ciężki silnik ciągnie auto w zakrętach i jest podsterowne. Teraz jak już trochę amortyzatory się zużyły, to na długich nierównościach zawieszenie potrafi pobujać, za to na krótkich i np. progach jest cholernie twarde i tył czasami podskakuje np. na nierównościach w zakręcie. Ja bym uznał że nie jest do końca dopracowane do tego silnika.

Może i iPrzemo przesadził, ale z drugiej strony nie wiemy czym wcześniej jeździł i jak jeździ.

moon
 

21 mar 2009 13:31

Ja akurat nie widzę żadnej różnicy pomiędzy prowadzeniem 1.4, 1.6 i 2.0 w zakrętach... wszystkie raczej nie są stworzone do sportowej jazdy w zakrętach, natomiast zgadzam się z wypowiedzią IPrzemo co do opon. Są kijowe.

Co do zawieszenia i, niestety, hamulców tu też racja- auto powinno mieć w wersjach 2.0 PB i D inne hamulce i zawieszenie.

U mnie jedno i drugie niestety nie nadąża za autem.

abies
 

21 mar 2009 17:43

ze wszystkim się mogę zgodzić ale ze swojego krótkiego doświadczenia z moim samochodem wiem że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze a jest to manewr któremu można zawdzięczać najwięcej zgonów
co by nie mówić to jest torpeda

jedyne czego mi brakowało to blokady na cztery koła na zaśnieżonej powierzchni

Puhaal
 

21 mar 2009 22:21

abies napisał(a):ze wszystkim się mogę zgodzić ale ze swojego krótkiego doświadczenia z moim samochodem wiem że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze a jest to manewr któremu można zawdzięczać najwięcej zgonów
co by nie mówić to jest torpeda

jedyne czego mi brakowało to blokady na cztery koła na zaśnieżonej powierzchni


Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że jeszcze kilkanaście tyś. km i zmienisz zdanie in minus. Zacznie Cię denerwować turbo dziura, kiepskie zawieszenie i słabe hamulce. Tak jak moon napisała, reszta nie nadąża za silnikiem a tym bardziej po modzie :-) ...

moon
 

23 mar 2009 17:18

że wyprzedzanie jest bez porównania bezpieczniejsze


Myślę, że w przypadku wyprzedzania jednak bardziej się przydaje
zdrowy rozsądek i trzeźwa ocena sytuacji na drodze.
Często widuje się BieMWju rozbite w czasie wyprzedzania, a moce tych aut są wyższe, znacznie wyższe niż naszych.

W dodatku precyzyjny układ kierowniczy, dobre trzymanie się drogi i wydajne hamulce są ważniejsze niż kilka kuni w te lub we w te.

Ja raczej użytkuje spokojnie Kijanke i to co auto ma- wystarcza. Szybciej czasem pojadę, głównie jak droga prosta i pusta... ot i starcza to wozidło.

Samo auto jest przyzwoite. Ma kilka drobnych wad, kilka niedoróbek, raczej kiepski serwis... IPrzemo to typowy przykład internetowego maniaka fetyszysty. Zmieni nick, auto i dalej będzie nieszczęśliwy. Kupi czajnik bezprzewodowy i będzie zły bo nie suszy skarpet. Kupi telewizor- za mały będzie, skarpetki- zatkały czajnik itp itd.

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

23 mar 2009 19:48

No to się ustaliło wreszcie! Kupujemy 1,6 diesel i 1,4 benzynę. Wszelkie inne decyzje podejmowane są na własne ryzyko i obejmowane są tylko prawem do wyżalenia się na forum. :lol:
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

kawanagila
 

23 mar 2009 19:53

co do zawieszenia i hamulców:
masa kia ceed SW optimum (za mojeauto.pl)
1.6 petrol - 1317kg
1.6 diesel - 1419kg
2.0 petrol - 1397kg
2.0 diesel - 1513kg

SW jest jakieś 50kg cięższy od HB i pro

więc hamulce i zawiecha na pewno mają zupełnie inne życie w tych modelach.. :D
dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia

abies
 

24 mar 2009 08:04

kawanagila napisał(a):dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia


za to lepszy nacisk na oś napędową
a jazdę najbardziej destabilizuje ciężar z tyłu

Gdy bym miał jeszcze raz wybierać to zdecydowanie 2.0 CRDI

Kubeusz
 

24 mar 2009 08:24

abies napisał(a):
kawanagila napisał(a):dodatkowe 100kg za przednią osią to zabójstwo dla dobrego prowadzenia

za to lepszy nacisk na oś napędową
a jazdę najbardziej destabilizuje ciężar z tyłu

To bardzo ciekawe co piszesz :)

Np. Toyota robi tak:
"Inżynierowie Toyoty zmniejszają zwisy do minimum, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy. W pracach nad zachowaniem krótkich zwisów w samochodach osobowych Toyota stosuje doświadczenie z konstruowania aut wyścigowych, gdyż zbyt wielki ciężar poza osiami wpływa na charakterystykę prowadzenia."

A tu troche teorii:
http://scirocco.autokacik.pl/klub/kacik/012.html

moon
 

24 mar 2009 10:26

dodatkowe 100kg


a/ wielkość i rodzaj felg
b/ masa kierownika
c/ ilość paliwa
d/ rodzaj i wielkość opon
e/ wyposażenie dodatkowe
Jest wiele czynników wpływających na wagę auta.


Gdy bym miał jeszcze raz wybierać to zdecydowanie 2.0 CRDI


Może inaczej. Jeździłam wszystkimi wersjami silnikowymi KIA, co prawda w rożnych nadwoziach. Np. 2.0PB miałam okazje próbować w Sportage i do mojego stylu jazdy i warunków jazdy najodpowiedniejszy jest 2.0CRDI.
Gdybym jeździła bardzo dużo- kupiłabym 1.6CRDI. W HB przemyślałabym wersję 90ps. Szczególnie jeżeli pogłoski o jednomasie są prawdą to wyłącznie brak 5 biegu jest problemem w tym aucie.
1.4- warto przemyśleć jeżeli chcemy kupić auto tanio.
1.6Pb i 2.0Pb... w sumie zamiast obu przydałby się jeden, ale za to dobry silnik. Np. 2.0T- KIA może mieć takie silniki w ofercie, ma nawet w tym, śmiesznym, hamerykańskim coupe... słabsza wersja mogłaby być ciekawa alternatywą.
Ostatnio edytowano 24 mar 2009 12:26 przez moon, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

24 mar 2009 12:23

moon - szczególnie a/ i d/ :P


Ps. pewnie chodzi o felgi i opony ?
Ostatnio edytowano 24 mar 2009 12:26 przez George, łącznie edytowano 1 raz
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

moon
 

24 mar 2009 12:26

Zmieniłam... ale masz racje- rzecz bagatelizowana, ale generująca spore różnice w wadze.
Wystarczy wsiąść stalówkę 15" i alu 17" i zważyć aby się przekonać ile można sobie dołożyć w ramach 'fajnego wyglądu'

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl