Podświetlenie stacyjki
Moderator: Żandarmeria
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
- lookaszk
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
- tomek247
- Przedszkolak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 05 sty 2019 18:50
- Lokalizacja: Stargard
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2010
Re: Podświetlenie stacyjki
Dodajmy co nieco w nowym 2022 roku, skoro jest tu całkiem niezły temat o podświetleniu stacyjki.
Mogła by KIA to podświetlenie stacyjki w C1FL, na przykład, wprowadzić w standardzie do każdej wersji bo to zawsze ożywia trochę wnętrze i jest oczywiście pomocne kiedy przestanie świecić górna lampa.
W C1 kolegi jest żółte przyjemne podświetlenie a u mnie w C1FL już ciemno.
Trudno, poradzimy sobie samemu he he he
Dobrze z drugiej strony, że wycierają się groty kluczyków w tzw. scyzoryku i zapadki we wkładce stacyjki bo wtedy trzeba zdjąć osłony stacyjki przy kierownicy a potem tą stacyjkę częściowo rozebrać wyjmując bębenek z wkładką. Po zdjęciu osłon naszym oczom ukazuje się czarna obudowa anteny zwana czasem pętlą lub cewką immobilizera. I to w niej właśnie tkwi tajemnica podświetlenia stacyjki. W wersjach bez podświetlenia obudowa jest zwarta i nieduża.
W wersji z podświetleniem jest ona gruba i od wewnątrz widać pierścień rozpraszający światło (dyfuzor) z przeźroczystego tworzywa oraz trzecią, zieloną wiązkę z dwoma przewodami do podświetlenia.
Jak to było w różnych wersjach z tym podświetleniem nie wiem. Wiem, że antena immobilizera z Ceed III pasuje idealnie do C1FL i posiada czerwone podświetlenie współgrające z pozostałymi elementami podświetlenia deski rozdzielczej. Wystarczy podłączyć i wszystko działa. Jednak z tym wystarczy podłączyć wiąże się jeden problem zwany także haczykiem, otóż na obudowie bębna stacyjki jest mikrostyk informujący sterownik zamka o obecności klucza w stacyjce i na ten mikrostyk trzeba bardzo uważać, żeby go w trakcie tych prób nie zniszczyć. Wyjmuje się on dopiero po wyjęciu bębna z wkładką i dodatkowo przy końcu wystaje w dół przycisk tego switcha a więc trzeba go wcisnąć a to właśnie nie jest proste.
Pętlę immo z C3 najłatwiej pozyskać ze stacyjki bez kluczyków bo wtedy jest po prostu najtaniej, około 50zł. Jednak nie mając kluczy nie obrócimy zamka o jeden stopień żeby móc nacisnąć trzpień zwalniający wyciągany bęben stacyjki i trzeba wyłamać skrzydełka trzymające nasz mikrostyk, najlepiej po wcześniejszym nacięciu tzw. dremelkiem choć nie jest to konieczne bo aluminium stacyjki jest kruche i kombinerki sobie poradzą. Można wcześniej nawiercić trzpień zwalniający i wyciągnąć część przednią stacyjki. Pętlę na czas pracy najlepiej odkręcić żeby czegoś nie połamać (jedna śrubka na śrubokręt krzyżakowy).
Stacyjka oryginalna:
1- trzpień zwalniający część przednią z wkładką,
2 - złącze anteny immobilizera, w którym dwa skrajnie lewe górne piny odpowiadają za zasilanie podświetlenia a tutaj ich nie ma bo jest to wersja oryginalna bez światełka.
Widok od dołu
Kia Ceed HB 2008 i jest podświetlenie:
C1FL SW i też już jest podświetlenie
Dawca czyli stacyjka od III generacji (zdjęcia: Ambit, Białystok) :
Trochę problematyczny mikrostyk, który trzeba przełożyć z nową pętlą do starej stacyjki: strzałka pokazuje kierunek wyciągania po zdemontowaniu bębenka z głównego korpusu jeśli nie chcemy niszczyć zbyt dużo, z boków wtyczki skrzydełka do ewentualnego wyłamania, widoczna także wtyczka z pinami od podświetlenia:
Po takiej operacji zamiany anteny immobilizera i podłączeniu wtyczki mamy już podświetlenie działające tak jak należy. Gaśnie po przekręceniu kluczyka, zapala się po jego cofnięciu do pozycji wyjściowej i otwarciu drzwi.
Pozostaje na koniec założenie osłony nad i pod kierownicą, przykręcenie wkrętów. Miejsca pod osłoną jest dość więc trochę większa cewka mieści się bez problemów.
I tak oto przy okazji regeneracji stacyjki dołożyłem fajny wizualnie gadżet do mojego samochodziku z czego oczywiście, a jakże, jestem zadowolony
Mogła by KIA to podświetlenie stacyjki w C1FL, na przykład, wprowadzić w standardzie do każdej wersji bo to zawsze ożywia trochę wnętrze i jest oczywiście pomocne kiedy przestanie świecić górna lampa.
W C1 kolegi jest żółte przyjemne podświetlenie a u mnie w C1FL już ciemno.
Trudno, poradzimy sobie samemu he he he
Dobrze z drugiej strony, że wycierają się groty kluczyków w tzw. scyzoryku i zapadki we wkładce stacyjki bo wtedy trzeba zdjąć osłony stacyjki przy kierownicy a potem tą stacyjkę częściowo rozebrać wyjmując bębenek z wkładką. Po zdjęciu osłon naszym oczom ukazuje się czarna obudowa anteny zwana czasem pętlą lub cewką immobilizera. I to w niej właśnie tkwi tajemnica podświetlenia stacyjki. W wersjach bez podświetlenia obudowa jest zwarta i nieduża.
W wersji z podświetleniem jest ona gruba i od wewnątrz widać pierścień rozpraszający światło (dyfuzor) z przeźroczystego tworzywa oraz trzecią, zieloną wiązkę z dwoma przewodami do podświetlenia.
Jak to było w różnych wersjach z tym podświetleniem nie wiem. Wiem, że antena immobilizera z Ceed III pasuje idealnie do C1FL i posiada czerwone podświetlenie współgrające z pozostałymi elementami podświetlenia deski rozdzielczej. Wystarczy podłączyć i wszystko działa. Jednak z tym wystarczy podłączyć wiąże się jeden problem zwany także haczykiem, otóż na obudowie bębna stacyjki jest mikrostyk informujący sterownik zamka o obecności klucza w stacyjce i na ten mikrostyk trzeba bardzo uważać, żeby go w trakcie tych prób nie zniszczyć. Wyjmuje się on dopiero po wyjęciu bębna z wkładką i dodatkowo przy końcu wystaje w dół przycisk tego switcha a więc trzeba go wcisnąć a to właśnie nie jest proste.
Pętlę immo z C3 najłatwiej pozyskać ze stacyjki bez kluczyków bo wtedy jest po prostu najtaniej, około 50zł. Jednak nie mając kluczy nie obrócimy zamka o jeden stopień żeby móc nacisnąć trzpień zwalniający wyciągany bęben stacyjki i trzeba wyłamać skrzydełka trzymające nasz mikrostyk, najlepiej po wcześniejszym nacięciu tzw. dremelkiem choć nie jest to konieczne bo aluminium stacyjki jest kruche i kombinerki sobie poradzą. Można wcześniej nawiercić trzpień zwalniający i wyciągnąć część przednią stacyjki. Pętlę na czas pracy najlepiej odkręcić żeby czegoś nie połamać (jedna śrubka na śrubokręt krzyżakowy).
Stacyjka oryginalna:
1- trzpień zwalniający część przednią z wkładką,
2 - złącze anteny immobilizera, w którym dwa skrajnie lewe górne piny odpowiadają za zasilanie podświetlenia a tutaj ich nie ma bo jest to wersja oryginalna bez światełka.
Widok od dołu
Kia Ceed HB 2008 i jest podświetlenie:
C1FL SW i też już jest podświetlenie
Dawca czyli stacyjka od III generacji (zdjęcia: Ambit, Białystok) :
Trochę problematyczny mikrostyk, który trzeba przełożyć z nową pętlą do starej stacyjki: strzałka pokazuje kierunek wyciągania po zdemontowaniu bębenka z głównego korpusu jeśli nie chcemy niszczyć zbyt dużo, z boków wtyczki skrzydełka do ewentualnego wyłamania, widoczna także wtyczka z pinami od podświetlenia:
Po takiej operacji zamiany anteny immobilizera i podłączeniu wtyczki mamy już podświetlenie działające tak jak należy. Gaśnie po przekręceniu kluczyka, zapala się po jego cofnięciu do pozycji wyjściowej i otwarciu drzwi.
Pozostaje na koniec założenie osłony nad i pod kierownicą, przykręcenie wkrętów. Miejsca pod osłoną jest dość więc trochę większa cewka mieści się bez problemów.
I tak oto przy okazji regeneracji stacyjki dołożyłem fajny wizualnie gadżet do mojego samochodziku z czego oczywiście, a jakże, jestem zadowolony
Ostatnio edytowano 19 sty 2024 01:10 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 592
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Podświetlenie stacyjki
A gdzie konkretnie jest sama lampka? Nie da się jej przełożyć do w prostszy sposób?
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- tomek247
- Przedszkolak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 05 sty 2019 18:50
- Lokalizacja: Stargard
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2010
Re: Podświetlenie stacyjki
Lampki nie ma osobno gdzieś obok stacyjki. Jest wbudowana w plastik pętli immobilizera. Dlatego trzeba zmienić pętlę. Ona ma dodatkowy przeźroczysty pierścień przez który świeci led i to właśnie ten element jest widoczny na zewnątrz jako świecący okrąg wokół kluczyka.
14.01.2022
Dzisiaj obejrzałem sobie egzemplarz nieco lepiej wyposażony i wychodzi na to, że było takie podświetlenie w modelu o wyższej wersji wyposażenia. W tym z kierunkowskazami w lusterkach, 5-ma czujnikami zapięcia pasów, klimatyzacją automatyczną i tempomatem. Świeci tak samo jak u mnie.
14.01.2022
Dzisiaj obejrzałem sobie egzemplarz nieco lepiej wyposażony i wychodzi na to, że było takie podświetlenie w modelu o wyższej wersji wyposażenia. W tym z kierunkowskazami w lusterkach, 5-ma czujnikami zapięcia pasów, klimatyzacją automatyczną i tempomatem. Świeci tak samo jak u mnie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Podświetlenie radia i klimatyzacji
przez ketipe » 05 paź 2020 17:25 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 6094 Wyświetlone
- Ostatni post przez ketipe
06 paź 2020 13:43
-
Podświetlenie radia i klimatyzacji
-
-
Podświetlenie panelu sterowania szybami
przez EMWU » 02 lis 2023 20:31 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 557 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
02 lis 2023 20:44
-
Podświetlenie panelu sterowania szybami
-
-
Podświetlenie przycisków opuszczania szyb
przez waski » 18 sie 2020 07:09 w Akcesoria i wyposażenie - 3 Odpowiedzi / 4131 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
19 sie 2020 07:46
-
Podświetlenie przycisków opuszczania szyb
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości