Podświetlenie stacyjki

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

28 lut 2009 16:59

a mamy podświetlenie tego panelu sterowania elektronicznego lusterkami zewnętrznymi ? wydawało mi się ze było a dzisiaj sie nie paliło...a może mi się wydaje

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

28 lut 2009 18:27

i co macie to podświetlenie czy nie Koledzy?

lookaszk
 

28 lut 2009 18:49

wroceed napisał(a):a mamy podświetlenie tego panelu sterowania elektronicznego lusterkami zewnętrznymi ? wydawało mi się ze było a dzisiaj sie nie paliło...a może mi się wydaje

Ja od nowości nie miałem podświetlenia sterowania lusterkami. Jest tylko podświetlenie sterowania szyb.
:evil:

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

28 lut 2009 18:56

a to dobrze..bo cos mi się przywidziało, że było i zgasło...uf dzieki wielkie

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

28 lut 2009 18:57

Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

tomek247
Przedszkolak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 05 sty 2019 18:50
Lokalizacja: Stargard
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2010

Re: Podświetlenie stacyjki

02 sty 2022 15:26

Dodajmy co nieco w nowym 2022 roku, skoro jest tu całkiem niezły temat o podświetleniu stacyjki.

Mogła by KIA to podświetlenie stacyjki w C1FL, na przykład, wprowadzić w standardzie do każdej wersji bo to zawsze ożywia trochę wnętrze i jest oczywiście pomocne kiedy przestanie świecić górna lampa.

W C1 kolegi jest żółte przyjemne podświetlenie a u mnie w C1FL już ciemno.

Trudno, poradzimy sobie samemu he he he :rockout:

Dobrze z drugiej strony, że wycierają się groty kluczyków w tzw. scyzoryku i zapadki we wkładce stacyjki bo wtedy trzeba zdjąć osłony stacyjki przy kierownicy a potem tą stacyjkę częściowo rozebrać wyjmując bębenek z wkładką. Po zdjęciu osłon naszym oczom ukazuje się czarna obudowa anteny zwana czasem pętlą lub cewką immobilizera. I to w niej właśnie tkwi tajemnica podświetlenia stacyjki. W wersjach bez podświetlenia obudowa jest zwarta i nieduża.
W wersji z podświetleniem jest ona gruba i od wewnątrz widać pierścień rozpraszający światło (dyfuzor) z przeźroczystego tworzywa oraz trzecią, zieloną wiązkę z dwoma przewodami do podświetlenia.
Jak to było w różnych wersjach z tym podświetleniem nie wiem. Wiem, że antena immobilizera z Ceed III pasuje idealnie do C1FL i posiada czerwone podświetlenie współgrające z pozostałymi elementami podświetlenia deski rozdzielczej. Wystarczy podłączyć i wszystko działa. Jednak z tym wystarczy podłączyć wiąże się jeden problem zwany także haczykiem, otóż na obudowie bębna stacyjki jest mikrostyk informujący sterownik zamka o obecności klucza w stacyjce i na ten mikrostyk trzeba bardzo uważać, żeby go w trakcie tych prób nie zniszczyć. Wyjmuje się on dopiero po wyjęciu bębna z wkładką i dodatkowo przy końcu wystaje w dół przycisk tego switcha a więc trzeba go wcisnąć a to właśnie nie jest proste.
Pętlę immo z C3 najłatwiej pozyskać ze stacyjki bez kluczyków bo wtedy jest po prostu najtaniej, około 50zł. Jednak nie mając kluczy nie obrócimy zamka o jeden stopień żeby móc nacisnąć trzpień zwalniający wyciągany bęben stacyjki i trzeba wyłamać skrzydełka trzymające nasz mikrostyk, najlepiej po wcześniejszym nacięciu tzw. dremelkiem choć nie jest to konieczne bo aluminium stacyjki jest kruche i kombinerki sobie poradzą. Można wcześniej nawiercić trzpień zwalniający i wyciągnąć część przednią stacyjki. Pętlę na czas pracy najlepiej odkręcić żeby czegoś nie połamać (jedna śrubka na śrubokręt krzyżakowy).

Stacyjka oryginalna:
1- trzpień zwalniający część przednią z wkładką,
2 - złącze anteny immobilizera, w którym dwa skrajnie lewe górne piny odpowiadają za zasilanie podświetlenia a tutaj ich nie ma bo jest to wersja oryginalna bez światełka.
Widok od dołu

Obrazek

Kia Ceed HB 2008 i jest podświetlenie:

Obrazek

C1FL SW i też już jest podświetlenie :)

Obrazek

Dawca czyli stacyjka od III generacji (zdjęcia: Ambit, Białystok) :

Obrazek

Trochę problematyczny mikrostyk, który trzeba przełożyć z nową pętlą do starej stacyjki: strzałka pokazuje kierunek wyciągania po zdemontowaniu bębenka z głównego korpusu jeśli nie chcemy niszczyć zbyt dużo, z boków wtyczki skrzydełka do ewentualnego wyłamania, widoczna także wtyczka z pinami od podświetlenia:

Obrazek

Po takiej operacji zamiany anteny immobilizera i podłączeniu wtyczki mamy już podświetlenie działające tak jak należy. Gaśnie po przekręceniu kluczyka, zapala się po jego cofnięciu do pozycji wyjściowej i otwarciu drzwi.
Pozostaje na koniec założenie osłony nad i pod kierownicą, przykręcenie wkrętów. Miejsca pod osłoną jest dość więc trochę większa cewka mieści się bez problemów.
I tak oto przy okazji regeneracji stacyjki dołożyłem fajny wizualnie gadżet do mojego samochodziku z czego oczywiście, a jakże, jestem zadowolony :)
Ostatnio edytowano 19 sty 2024 01:10 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam. Tomek.
Obrazek

Avatar użytkownika
Magikrealista
Kierownik
 
Posty: 589
Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: Podświetlenie stacyjki

04 sty 2022 15:44

Fajne to to :spoko:
Obrazek

Avatar użytkownika
Renegade
Weteran
 
Posty: 3743
Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
Lokalizacja: SLU
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Podświetlenie stacyjki

04 sty 2022 16:00

A gdzie konkretnie jest sama lampka? Nie da się jej przełożyć do w prostszy sposób?

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Obrazek
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97

tomek247
Przedszkolak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 05 sty 2019 18:50
Lokalizacja: Stargard
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2010

Re: Podświetlenie stacyjki

07 sty 2022 12:11

Lampki nie ma osobno gdzieś obok stacyjki. Jest wbudowana w plastik pętli immobilizera. Dlatego trzeba zmienić pętlę. Ona ma dodatkowy przeźroczysty pierścień przez który świeci led i to właśnie ten element jest widoczny na zewnątrz jako świecący okrąg wokół kluczyka.

Obrazek


14.01.2022
Dzisiaj obejrzałem sobie egzemplarz nieco lepiej wyposażony i wychodzi na to, że było takie podświetlenie w modelu o wyższej wersji wyposażenia. W tym z kierunkowskazami w lusterkach, 5-ma czujnikami zapięcia pasów, klimatyzacją automatyczną i tempomatem. Świeci tak samo jak u mnie.
Pozdrawiam. Tomek.
Obrazek

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl