2,0 crdi dalej mnie niepokoi

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

15 maja 2008 13:20

novee jakbym miał diesla to pewnie by mnie tez traafiło to i bym odnalazł o co chodzi bo na serwis bym nie liczył nowe auto nie mieli takiego przypadku i nie wiedza

co do spalania od jakiegoś dobrego miesiąca i kilku tys km nie kasuję licznika średnie mam 6.8 beznynki ale ja prawie traski tylko

chyba że po 1000km na dziennym liczniku się zatrzymało średnie spalanie:D
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
tomek242
 

15 maja 2008 14:11

Tak wtrące się może jeżeli chodzi o uzyskiwanie jak najniższego spalania, trzeba uważać na tak zwany PSJ. A co to jest? To może cytat:
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.

Tekst dotyczył TDI, ale tak samo ma się CR. Jak ktoś chce to mogę zamieścić pełny tekst.

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 maja 2008 14:17

Filtr powietrza to ja już dawno sprawdzałem i w tej chwili mam wkładkę K&N i jest różnica znacząca, ale problemu jednak nie wyeliminowało.

Co do sprawdzenia ogólnego i znalezienia przyczyny, to może mi ktoś podrzuci adres dobrego mechanika dieslowca z Łodzi i okolic. Ja do tej pory bardziej w benzynach siedziałem, a poza tym serio mam mało czasu żeby się w poszukiwania bawić... Raz mi go Marvel w Łodzi wziął na tydzień i nic... A mnie szlag trafiał bez auta

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

15 maja 2008 14:24

<span>tomek242</span> napisał(a):Jak ktoś chce to mogę zamieścić pełny tekst.



Poproszę :)

AUTOR WĄTKU
tomek242
 

15 maja 2008 15:39

Ziemek napisał(a):
<span>tomek242</span> napisał(a):Jak ktoś chce to mogę zamieścić pełny tekst.



Poproszę :)


Proszę :)
Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami - delikatne naciskanie pedalu przyspieszenia w przedziale 1500-2500.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

15 maja 2008 15:42

Dzięki :)
A w jakicm zakresie obrotów jeździcie dieslem?

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 maja 2008 15:52

Ja praktycznie na wyczucie, bez sugerowania się wykresami i danymi silnika w zakresie 1800-2500 czasem do 3000 tys. obr lub lekko powyżej przy wyprzedzaniu np.., a czasem i turlam się przy 1500-1600.

Wg mnie optymalnie, tylko na autostradzie ostrzej do 3 tys (2800 przy 160km/h, 3000 przy 170km/h), ale równym tempem

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

15 maja 2008 22:12

Ja się zgodzę z tym w 100%.Problem z dieslami jest taki,że dobrze znoszą jazdę na niskich obrotach,ale niekoniecznie to lubią.Znajomy miał non-stop problemy z nową Octavią 2.0 TDI i serwisant doradził mu,żeby raz na jakiś czas autko porządnie przegonić.Odeszły problemy z zapiekaniem się kierowniczek w turbinie i zaworem recyrkulacji spalin.Wiadomo-Diesel nie lubi też długiej jazdy na zbyt wysokich obrotach,ale raz na jakiś czas trzeba auto ostro potraktować.W krajach "zachodnich" jest rozbudowana sieć autostrad i tam prędkości przelotowe najczęściej oscylują w zakresie 2500-3500 obr i takie obroty klekot lubi podobno najbardziej.U nas częściej mówimy o eco-drivingu,który pomaga zaoszczędzić paliwo,ale nie jest dobry dla silnika

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

15 maja 2008 22:17

Ja dziś swoją Kijankę przegoniłem i po mieście i wieczorną traską :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
MariuszKuśmierski
 

Ponowne testy

19 maja 2008 20:40

Najszybciej (na odcinku 19 km autostrady pomiĂŞdzy Srockiem i Piotrkowem) pojechaÂłem licznikowe 195 km/h. O 200 km/h w moim Cee'dzie nie ma mowy (nawet z wiatrem). Niemcy teÂż wstawiajÂą blokady, ale przy 250 km/h :-)

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl