Cześć,
chyba mój problem z kijaną bardziej pasuje do wątku tutaj.
Opis problemu poniżej:
Sławek81 napisał(a):Cześć,
auto mam od jesieni 2017. Oryginalny przebieg przy zakupie ok 53kkm.
Też męczę się obecnie z Check engine/ P0404 i powtarzajacym się ograniczeniem obrotów (ok. 2750 rpm max).
Nie wiem, czy to wszystko nie byłoby związane z dolewaniem oleju 2t podczas tankowania (dolewałem ok 200ml na pełny bak, co tankowanie, przez ok. 10-15 tankowań), lub przynajmniej z możliwym zamuleniem auta przez poprzednią właścicielkę - 53kkm przez ponad 5 lat to trochę mało.
U mnie wygląda to następująco:
Najpierw zaczęło występować ograniczenie obrotów - jakiś miesiąc, dwa po zakupie auta ubiegłej jesieni. Wtedy jeszcze nie pojawiał się check.
Przejechałem autostradą na 4 biegu, gaz do spodu (ok 105km/h) i po ok 50km się odblokował. Od tamtego czasu miałem spokój parę miesięcy.
Kilka miesięcy temu problem zaczął się nasilać. Oprócz ograniczania obrotów pojawiał sie check i P0404.
Odkręciłem EGR - był ledwo zabrudzony, ale i tak go przeczyściłem. To oczywiście nie rozwiązało problemu zatem wymiana EGR - również nie rozwiązało problemu.
Po wymianie EGR auto jeździło 2 dni normalnie, potem pojawił się problem przy umiarkowanym dodaniu gazu, jak trzymałem gaz na jednym poziomie, auto reagowało, jakbym naciskał i puszczał pedał gazu - falowały obroty i auto ie rozpędzało się równomiernie. Wypalił się DPF i ten objaw zniknął.
W międzyczasie wymiana sitka w baku - stare nawet nie było brudne, ale wymieniłem profilaktycznie.
Wizyta w ASO Car Complex Krosno - oczywiście wtedy wszystko działało ok. i check nie świecił (ale był w pamięci komputera). Przy serwisancie auto nie złapało zmuły. Niby zrobili update softu w ECU. Nic nie pomogło.
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę i lepiej przepaliłem auto - ok. 1700km non stop z przerwami na odpoczynek i tankowanie. Cała trasę przejechałem na świecącym checku. Potem zgasł na kilka dni i teraz znowu świeci.
Dziś byłem u innego mechanika. Sprawdził ciśnienie na gruszce przy turbo - trzymało ok, ale on obstawia coś przy turbo i, że to może być powiązane z P0404.
Odstawię mu auto w przyszłym tygodniu (wt/śr), wtedy może będzie więcej wiadomo, to dam znać.
PS.: zamulenie auta u mnie nie ma związku z włączoną czy wyłączoną klimą. Dzieje się to niezależnie.
henri, u Ciebie problem wyeliminowany przez update SW w ECU? Do tej pory wszystko OK?
Na dziś dodam tylko, że problem pojawia się, gdy jadę jakiś czas ze stałą prędkością, oczywiście przy umiarkowanych rpm (ok 2k rpm).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wczoraj wieczór odebrałem auto. Generalnie średnio polecam tego mechanika.
Auto odstawiłem wtorek po południu, tak, żeby w środę od rana przy nim pracowano. Przyjeżdżam w środę przed 17:00, a mechanik mówi, że podłączył komputer i, że egr mu cały czas wywala (w domyśle pewnie chodziło o P0404). Cały dzień auto stało, a on tylko kompa podłączył? Auto potrzebne mi na następny dzień, to mech powiedział, że czeka jeszcze na jakiś inny komputer diagnostyczny i że będzie sprawdzał.
Przed oddaniem auta wszystko mu powiedziałem, co było robione, a ten w ciągu dnia zrobił dokładnie to co już inny mechanik i aso przed nim.
Dopiero wieczorem się bardziej zaczął udzielać, posprawdzał, przejechał w sumie z 65km z podłączonym? kompem (błędu nie udało się wywołać, a przyblokowanie obrotów raz). Wyczyścili przepływomierz powietrza, bo był troszkę okopcony sadzą i to niby poprawiło jazdę autem - szybsza reakcja na gaz (chociaż wg. mnie jest dalej pewne opóźnienie), brak check engine.
Mówił, że nie wie, co innego, jeśli to czyszczenie przepływki by nie pomogło, bo wszystko inne jest wg. niego w porządku.
Dziś podczas mojej standardowej drogi do pracy niby było ok. Auto kręciło się na obroty normalnie, bez check engine. Pojeżdżę, zobaczę...