2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Moderator: Żandarmeria
-
Przemo990
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Tak oba.. dzis jak mi tak zrobila to podjechalem nie wylaczajac zaplonu podpiac pod kompa i wyskoczyl blad 0404 usterka zakresu dzialania egr.. rozebralem wszystko czysciutkie wiec podejrzewam ze zawor sam w sobie szwankuje
-
amonlb - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 11 lut 2016 19:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 ON 90KM
2012, M
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Dzień dobry,
Spotkałem się z podobnym przypadkiem opisywanym w tym wątku.
Diesel 1,4 jak w opisie
Objawy:
na 2, 3, 4 biegu samochód tracił moc w przedziale 2500-3000 obrotów. Spadek mocy był zauważalny i niebezpieczny np. podczas wyprzedzania.
Pojawiał się ładnie nazwany "dołek", który powodował że auto natychmiast traciło prędkość i strasznie muliło. Działo się to też na wyższych biegach ale nie służą one do rozpędzania więc nie istotne.
Wizyta w ASO i sprawdzenie układu paliwowego:
Diagnoza wykazała maksymalnie zanieczyszczony filtr wstępny paliwa zatrzymujący syf znajdujący się w baku. W wyniku zasyfienia (za mało paliwa trafiało do spalania) jak rozumiem efekt był taki jak przy zatkanym zlewie - nie chciało płynąć.
Wyczyszczono przewody paliwowe (tak mi powiedzieli) i wymieniono filtr na nowy widziałem też ten stary.
Dostałem przestrogę - nie tankować bio diesla (o ile to w ogóle jeszcze możliwe w Polsce), a w szczególności unikać "zielonej" stacji BP, która (jak mi powiedzieli często nie należycie filtruje paliwa i cały ten syf płynie sobie wesoło)
Wniosek który sam wyciągnąłem to szukać stacji gdzie da się kupić Diesla z 5% lub mniejszą (najlepiej 0%) zawartością biopaliwa (chodzi o: estry, FAME, metylowe kwasy tłuszczowe)
I teraz najlepsze... wyjechałem na drogę wciskam lekko pedał gazu, a samochód rwie się do przodu. Ruszałem na światłach z piskiem opon niechcący. Noga przyzwyczaiła mi się do mulastego ruszania, a teraz muszę na nowo się przyzwyczaić ile gazu dodać bo auto dostało nowego życia.
Cena ok 100zł robocizna i około 100zł filtr + czyszczenie (piszę około bo wymieniałem więcej filtrów i robocizna była droższa) pewnie da się to zrobić taniej ale no wiecie jak to bywa.
Mam nadzieję że komuś przyda się ta informacja. Ja już nie mogę się doczekać aż wjadę na jakąś autostradę
Spotkałem się z podobnym przypadkiem opisywanym w tym wątku.
Diesel 1,4 jak w opisie
Objawy:
na 2, 3, 4 biegu samochód tracił moc w przedziale 2500-3000 obrotów. Spadek mocy był zauważalny i niebezpieczny np. podczas wyprzedzania.
Pojawiał się ładnie nazwany "dołek", który powodował że auto natychmiast traciło prędkość i strasznie muliło. Działo się to też na wyższych biegach ale nie służą one do rozpędzania więc nie istotne.
Wizyta w ASO i sprawdzenie układu paliwowego:
Diagnoza wykazała maksymalnie zanieczyszczony filtr wstępny paliwa zatrzymujący syf znajdujący się w baku. W wyniku zasyfienia (za mało paliwa trafiało do spalania) jak rozumiem efekt był taki jak przy zatkanym zlewie - nie chciało płynąć.
Wyczyszczono przewody paliwowe (tak mi powiedzieli) i wymieniono filtr na nowy widziałem też ten stary.
Dostałem przestrogę - nie tankować bio diesla (o ile to w ogóle jeszcze możliwe w Polsce), a w szczególności unikać "zielonej" stacji BP, która (jak mi powiedzieli często nie należycie filtruje paliwa i cały ten syf płynie sobie wesoło)
Wniosek który sam wyciągnąłem to szukać stacji gdzie da się kupić Diesla z 5% lub mniejszą (najlepiej 0%) zawartością biopaliwa (chodzi o: estry, FAME, metylowe kwasy tłuszczowe)
I teraz najlepsze... wyjechałem na drogę wciskam lekko pedał gazu, a samochód rwie się do przodu. Ruszałem na światłach z piskiem opon niechcący. Noga przyzwyczaiła mi się do mulastego ruszania, a teraz muszę na nowo się przyzwyczaić ile gazu dodać bo auto dostało nowego życia.
Cena ok 100zł robocizna i około 100zł filtr + czyszczenie (piszę około bo wymieniałem więcej filtrów i robocizna była droższa) pewnie da się to zrobić taniej ale no wiecie jak to bywa.
Mam nadzieję że komuś przyda się ta informacja. Ja już nie mogę się doczekać aż wjadę na jakąś autostradę
Kia Ceed II 1.4 CRDi 90KM 2012 / HB
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 631
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
po pierwsze - Panowie jaki jest sens odkopywania tematy skoro jest drugi, obszerniejszy wątek o tym....
czyszczenie sitka na dłuższą metę nic nie da. tylko wymiana na nowe
czyszczenie sitka na dłuższą metę nic nie da. tylko wymiana na nowe
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
amonlb napisał(a):Dostałem przestrogę - nie tankować bio diesla (o ile to w ogóle jeszcze możliwe w Polsce), a w szczególności unikać "zielonej" stacji BP, która (jak mi powiedzieli często nie należycie filtruje paliwa i cały ten syf płynie sobie wesoło)
Mały OT
Nie wiem w której części Warszawy mieszkasz ale ja od roku tankuję ropę w zajezdni MZA ( Marymont ) tam jest dobra sprawdzona ropa. Jest to stacja bezobsługowa ( płatność tylko kartą) a i ceny mają niewygórowane ( ostatnio 4,66zł)
Jakieś 3 lata temu też miałem problem z syfem na sitku. Po jego wymianie cisza i spokój ...i omijam niektóre stacje z daleka
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
amonlb - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 11 lut 2016 19:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 ON 90KM
2012, M
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Gizmo121 napisał(a):amonlb napisał(a):Dostałem przestrogę - nie tankować bio diesla (o ile to w ogóle jeszcze możliwe w Polsce), a w szczególności unikać "zielonej" stacji BP, która (jak mi powiedzieli często nie należycie filtruje paliwa i cały ten syf płynie sobie wesoło)
Mały OT
Nie wiem w której części Warszawy mieszkasz ale ja od roku tankuję ropę w zajezdni MZA ( Marymont ) tam jest dobra sprawdzona ropa. Jest to stacja bezobsługowa ( płatność tylko kartą) a i ceny mają niewygórowane ( ostatnio 4,66zł)
Jakieś 3 lata temu też miałem problem z syfem na sitku. Po jego wymianie cisza i spokój ...i omijam niektóre stacje z daleka
Dzięki sprawdzę to
Co do odkopywania wątku przepraszam i proszę o przeniesienie mojego postu bo warto jak sądzę... albo sam go skopiuję jeśli to nie grzech.
Kia Ceed II 1.4 CRDi 90KM 2012 / HB
-
Przemo990
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
A z tym bledem p0404 mial ktos juz do czynienia ? Bo wymienilem egr na uzywke i jest to samo.. blad z opisu jakby byl zawalony sadza ale wszystko chodzi idealnie delikatny osad ale nie kolidujacy.. na "nowym" to samo identycznie ten sam objaw.. a nie chce w ciemno wyrzucac tysiaka na nowy.. jutro umowiona wizyta na serwis
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 631
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
poczytaj co napisałem wyżej a odpowiedź na swe pytanie znajdziesz...
-
Przemo990
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
No widze ze pisales o sitku w smoku ale w jaki sposob jest to powiazane z egr?
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 631
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
wątek jest dość długi. Ktoś poruszał chyba kod błędu który opisujesz
-
Przemo990
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
A no znalazlem inny watek jeszcze napisalem tam ale cisza.. w aso stwierdzili zapchana chlodnice egr bo jak sie otworzy to wolno cisnienie narasta i moze wtedy lapie byka.. tylko nie pasuje mi ze na wl klimie jest dobrze
- Sławek81
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 04 lip 2018 20:19
- Lokalizacja: RZE
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2012
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Cześć,
chyba mój problem z kijaną bardziej pasuje do wątku tutaj.
Opis problemu poniżej:
Na dziś dodam tylko, że problem pojawia się, gdy jadę jakiś czas ze stałą prędkością, oczywiście przy umiarkowanych rpm (ok 2k rpm).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wczoraj wieczór odebrałem auto. Generalnie średnio polecam tego mechanika.
Auto odstawiłem wtorek po południu, tak, żeby w środę od rana przy nim pracowano. Przyjeżdżam w środę przed 17:00, a mechanik mówi, że podłączył komputer i, że egr mu cały czas wywala (w domyśle pewnie chodziło o P0404). Cały dzień auto stało, a on tylko kompa podłączył? Auto potrzebne mi na następny dzień, to mech powiedział, że czeka jeszcze na jakiś inny komputer diagnostyczny i że będzie sprawdzał.
Przed oddaniem auta wszystko mu powiedziałem, co było robione, a ten w ciągu dnia zrobił dokładnie to co już inny mechanik i aso przed nim.
Dopiero wieczorem się bardziej zaczął udzielać, posprawdzał, przejechał w sumie z 65km z podłączonym? kompem (błędu nie udało się wywołać, a przyblokowanie obrotów raz). Wyczyścili przepływomierz powietrza, bo był troszkę okopcony sadzą i to niby poprawiło jazdę autem - szybsza reakcja na gaz (chociaż wg. mnie jest dalej pewne opóźnienie), brak check engine.
Mówił, że nie wie, co innego, jeśli to czyszczenie przepływki by nie pomogło, bo wszystko inne jest wg. niego w porządku.
Dziś podczas mojej standardowej drogi do pracy niby było ok. Auto kręciło się na obroty normalnie, bez check engine. Pojeżdżę, zobaczę...
chyba mój problem z kijaną bardziej pasuje do wątku tutaj.
Opis problemu poniżej:
Sławek81 napisał(a):Cześć,
auto mam od jesieni 2017. Oryginalny przebieg przy zakupie ok 53kkm.
Też męczę się obecnie z Check engine/ P0404 i powtarzajacym się ograniczeniem obrotów (ok. 2750 rpm max).
Nie wiem, czy to wszystko nie byłoby związane z dolewaniem oleju 2t podczas tankowania (dolewałem ok 200ml na pełny bak, co tankowanie, przez ok. 10-15 tankowań), lub przynajmniej z możliwym zamuleniem auta przez poprzednią właścicielkę - 53kkm przez ponad 5 lat to trochę mało.
U mnie wygląda to następująco:
Najpierw zaczęło występować ograniczenie obrotów - jakiś miesiąc, dwa po zakupie auta ubiegłej jesieni. Wtedy jeszcze nie pojawiał się check.
Przejechałem autostradą na 4 biegu, gaz do spodu (ok 105km/h) i po ok 50km się odblokował. Od tamtego czasu miałem spokój parę miesięcy.
Kilka miesięcy temu problem zaczął się nasilać. Oprócz ograniczania obrotów pojawiał sie check i P0404.
Odkręciłem EGR - był ledwo zabrudzony, ale i tak go przeczyściłem. To oczywiście nie rozwiązało problemu zatem wymiana EGR - również nie rozwiązało problemu.
Po wymianie EGR auto jeździło 2 dni normalnie, potem pojawił się problem przy umiarkowanym dodaniu gazu, jak trzymałem gaz na jednym poziomie, auto reagowało, jakbym naciskał i puszczał pedał gazu - falowały obroty i auto ie rozpędzało się równomiernie. Wypalił się DPF i ten objaw zniknął.
W międzyczasie wymiana sitka w baku - stare nawet nie było brudne, ale wymieniłem profilaktycznie.
Wizyta w ASO Car Complex Krosno - oczywiście wtedy wszystko działało ok. i check nie świecił (ale był w pamięci komputera). Przy serwisancie auto nie złapało zmuły. Niby zrobili update softu w ECU. Nic nie pomogło.
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę i lepiej przepaliłem auto - ok. 1700km non stop z przerwami na odpoczynek i tankowanie. Cała trasę przejechałem na świecącym checku. Potem zgasł na kilka dni i teraz znowu świeci.
Dziś byłem u innego mechanika. Sprawdził ciśnienie na gruszce przy turbo - trzymało ok, ale on obstawia coś przy turbo i, że to może być powiązane z P0404.
Odstawię mu auto w przyszłym tygodniu (wt/śr), wtedy może będzie więcej wiadomo, to dam znać.
PS.: zamulenie auta u mnie nie ma związku z włączoną czy wyłączoną klimą. Dzieje się to niezależnie.
henri, u Ciebie problem wyeliminowany przez update SW w ECU? Do tej pory wszystko OK?
Na dziś dodam tylko, że problem pojawia się, gdy jadę jakiś czas ze stałą prędkością, oczywiście przy umiarkowanych rpm (ok 2k rpm).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wczoraj wieczór odebrałem auto. Generalnie średnio polecam tego mechanika.
Auto odstawiłem wtorek po południu, tak, żeby w środę od rana przy nim pracowano. Przyjeżdżam w środę przed 17:00, a mechanik mówi, że podłączył komputer i, że egr mu cały czas wywala (w domyśle pewnie chodziło o P0404). Cały dzień auto stało, a on tylko kompa podłączył? Auto potrzebne mi na następny dzień, to mech powiedział, że czeka jeszcze na jakiś inny komputer diagnostyczny i że będzie sprawdzał.
Przed oddaniem auta wszystko mu powiedziałem, co było robione, a ten w ciągu dnia zrobił dokładnie to co już inny mechanik i aso przed nim.
Dopiero wieczorem się bardziej zaczął udzielać, posprawdzał, przejechał w sumie z 65km z podłączonym? kompem (błędu nie udało się wywołać, a przyblokowanie obrotów raz). Wyczyścili przepływomierz powietrza, bo był troszkę okopcony sadzą i to niby poprawiło jazdę autem - szybsza reakcja na gaz (chociaż wg. mnie jest dalej pewne opóźnienie), brak check engine.
Mówił, że nie wie, co innego, jeśli to czyszczenie przepływki by nie pomogło, bo wszystko inne jest wg. niego w porządku.
Dziś podczas mojej standardowej drogi do pracy niby było ok. Auto kręciło się na obroty normalnie, bez check engine. Pojeżdżę, zobaczę...
- Sławek81
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 04 lip 2018 20:19
- Lokalizacja: RZE
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2012
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Przemo990 napisał(a):A no znalazlem inny watek jeszcze napisalem tam ale cisza.. w aso stwierdzili zapchana chlodnice egr bo jak sie otworzy to wolno cisnienie narasta i moze wtedy lapie byka.. tylko nie pasuje mi ze na wl klimie jest dobrze
Przemo, tą chłodnicę EGR Ci sprawdzali/ czyścili? Brudna była?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Ceed 1.6 2011 egr, max 2800 obrotów
przez tymek » 03 lip 2020 08:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 4246 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
03 lip 2020 15:45
-
Ceed 1.6 2011 egr, max 2800 obrotów
-
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
przez zlotowq » 12 kwi 2020 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3807 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 kwi 2020 10:03
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości