Hmm, u nas też mieli wymienić filtr (tak sugerują, gdyż nie mają innego pomysłu). i chyba zapomnieli zadzwonić , a ja też zapomniałem, że mieli zadzwonić jak będą mieć filtr.
@endriu721
daj znać czy coś zmieni.
Z drugiej strony już z 3 tygodnie nie było dławienia, a dziś też ok 200 km przejechaliśmy razem i było dobrze, wręcz wyśmienicie... na A4 178km/h i... brak siły, aby więcej . Na szczęście na co dzień nie potrzebuję takich prędkości...
2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Moderator: Żandarmeria
-
orim
Podobny problem mieli forumowicze duńskiego klubu Kia Ceed. W maju ruszył wątek na temat braku mocy w CRDI 1,6. natomiast auto po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu auta jechało dalej, jakby nigdy nic. Ludzie zgłaszali się do serwisów, ale komputery nie wskazywały żadnych błędów. Soft był wymieniany i nic. Sprawa oparła się o specjalistów z fabryki. Do jednego auta z tą bolączką, podpięli do kompa jakieś ustrojstwo pomiarowe co miało zarejestrować usterkę i nic. Inny gościu miał takie nasilenie problemu w samochodzie, że w końcu zaświeciła mu się dioda serwisowa i w serwisie stwierdzili błąd: niewystarczające ciśnienie w szynie zasilającej Common Rail. Powodem był wadliwy filtr paliwa, który generował pęcherzyki powietrza, które dostawały się do układu paliwowego. Wymienili filtr i po sprawie. Co ciekawsze już wcześniej na to wpadli użytkownicy bliźniaka Ceed'a, Hyundai i30, z czym mieli takie same problemy, a co było opisane na jakimś angielsko-języcznym forum Hyundaja miesiąc czy dwa wcześniej.
-
endriu721
-
endriu721
- plokij
- Klubowicz
- Posty: 58
- Dołączył(a): 13 sty 2011 21:38
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, optimum +
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
a u mnie problem pojawił się dziś a wczoraj miałem przegląd i wymienili miedzy innymi ...filtr paliwa - wcześniej 0 problemów z autem teraz mam około 3000 obr. max
-
hacker
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Jak to się objawia? Wciskasz pedał gazu do oporu, a auto dochodzi do 3k rpm i co dalej? Na każdym biegu? Tylko na jałowym? Opisz dokładniej.
- plokij
- Klubowicz
- Posty: 58
- Dołączył(a): 13 sty 2011 21:38
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, optimum +
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
rano jechałem do pracy wszytko ok. Wracając zauważyłem dopiero gdy musiałem się wcisnąć - brak mocy musiałem odpuścić. Pojawiło się zdziwienie.... co jest ?
Parę razy próbowałem przegazować i wygląda jak by odcinało paliwo tyle ze nie przy 5 -6 tyś obr tylko koło 3000. Efekt taki jak esp odcina gdy wyczuje poślizg auta. Zatrzymałem się przed sklepem, 20 min zakupy, odpalam silnik i przegazowuje i widze max 3000 obr. Próbowałem jechać z wyższymi obrotami i tak jak ktoś opisywał od ~3000 brak przyśpieszenia obroty nie rosną ,nic nie faluje nie szarpie. Jutro rano zobacze, ale dzwonie na serwis... Acha żadnej kontrolki że coś jest nie tak...
update po nocy
rano to samo od początku uczucie jak by turbina się nie załączała bo nawet w obrotach 1800-2800 nie kręci się tak auto. Wył. w trakcie jazdy nic nie resetuje.
update 2
wizyta w salonie 5 min i po sprawie. Okazało się ze dosyć często panowie przy przeglądzie nie dociskają złączki czujnika ciśnienia przy filtrze powietrza silnika. Po dociśnięciu auto jak nowe.
Sprawdźcie czy w waszych przypadkach to nie to samo. Swoją drogą można fajnie komuś psikusa zrobić ....
Parę razy próbowałem przegazować i wygląda jak by odcinało paliwo tyle ze nie przy 5 -6 tyś obr tylko koło 3000. Efekt taki jak esp odcina gdy wyczuje poślizg auta. Zatrzymałem się przed sklepem, 20 min zakupy, odpalam silnik i przegazowuje i widze max 3000 obr. Próbowałem jechać z wyższymi obrotami i tak jak ktoś opisywał od ~3000 brak przyśpieszenia obroty nie rosną ,nic nie faluje nie szarpie. Jutro rano zobacze, ale dzwonie na serwis... Acha żadnej kontrolki że coś jest nie tak...
update po nocy
rano to samo od początku uczucie jak by turbina się nie załączała bo nawet w obrotach 1800-2800 nie kręci się tak auto. Wył. w trakcie jazdy nic nie resetuje.
update 2
wizyta w salonie 5 min i po sprawie. Okazało się ze dosyć często panowie przy przeglądzie nie dociskają złączki czujnika ciśnienia przy filtrze powietrza silnika. Po dociśnięciu auto jak nowe.
Sprawdźcie czy w waszych przypadkach to nie to samo. Swoją drogą można fajnie komuś psikusa zrobić ....
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Nie no rewelacja, zapomnieli sobie wpiąć złączke, to przecież nic, taki pikuś, normalne... dopóki ktoś się przy wyprzedzaniu nie zorientuje że nie może kręcić powyżej 3tys
A potem policja i rodzina będą się zastanawiały co się stało
A potem policja i rodzina będą się zastanawiały co się stało
-
hacker
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Zamontujmy czarne skrzynki do samochodów osobowych!
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
To i ja dołożę swoje. Tydzień po przeglądzie (80k km) objaw taki jak u Was. dociąga do 2800-3000 i koniec mocy. Po zgaszeniu silnika i odstaniu chwili - nie było problemu ciągnie do końca. W ciągu tygodnia miałem tak 3-4 razy. zauważyłem, że jak temperatura przy uruchamianiu silnika jest poniżej 6 stopni to 95% że się zadławi w czasie jazdy. Po kilku razach zaświeciła mi się kontrolka check. Zgodnie z radami z forum odłaczenie akku na 20 min i po sprawie. ale po 3 dniach znowu - 2-3 krotnie się zadławił - kontrolka nie gaśnie. Kupiłem ELM 327 podłaczyłem pod cedzaka i widzę bład DTC P0088. Szyna paliwa - za wysoka wartość . Jak na przegląd zawiozłem swoje filtry to mocno kręcili nosem i kazali mi podpisać cyrograf, że jak powstaną usterki związane z tymi elementami to KIA nie ponosi odpowiedzialności. Zastanawiam się czy to nie był psikus serwisu jako rewanż za moje części do wymiany... Ale do tematu, czy ktoś miał taki przypadek. Przegrzebałem forum, wyszukiwarka nic nie znajduje. Proszę o pomoc i podpowiedzi - chyba zakończy się to wszystko wizytą w serwisie....
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
skalin napisał(a):ak na przegląd zawiozłem swoje filtry to mocno kręcili nosem i kazali mi podpisać cyrograf, że jak powstaną usterki związane z tymi elementami to KIA nie ponosi odpowiedzialności. Zastanawiam się czy to nie był psikus serwisu jako rewanż za moje części do wymiany...
Jeżeli byłeś na serwisie w Inter Auto w Krakowie to całkiem możliwe...
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Nie, region Łódzki , ale dzięki za ostrzeżenie dla innych.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
A był wymieniany filtr paliwa?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Według papieru na którym był wykaz czynności przeglądowych - tak. Fizycznie przekonam się jutro jak go wyciągnę i obejrzę. Jakieś rady jak to zrobić najsprawniej?
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Mówisz, że dałeś swoje. Co to był za filtr? Ja bym w nim szukał przyczyny.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Wiesz co, moja pierwsza myśl też była taka ale objawy powstały w niecały tydzień po wymianie, a dodatkowo ciśnienie paliwa nie jest za małe - zapchany filtr albo badziew który nie przepuszcza paliwka - tylko jest za wysokie - jak wyczytałem na innych forach może być czujnik ciśnienia brudny lub trafiony albo kłopoty z pompą paliwa . Istnieje jeszcze wersja wody w filtrze paliwa. ale to były fordy i toyoty więc niezupełnie kijanka....
Filtry sie nazywały "platinum premium" (czyt. pewnie ciężki chinol ) Ale np kabinowy działa prawidłowo bo na starym odparowywało mi pół szyby a teraz mam całą suchą....
Filtry sie nazywały "platinum premium" (czyt. pewnie ciężki chinol ) Ale np kabinowy działa prawidłowo bo na starym odparowywało mi pół szyby a teraz mam całą suchą....
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
No to tak. Wczoraj rozbebeszyłem filtr, wylałem paliwo do butelki wysuszyłem filtr i założyłem go ponownie - szkoda że nie robiłem zdjęć, ale nic straconego. W tym co wylałem z filtra było widać na dnie kropelki brudnego brązowego czegoś - ponoć to woda. Skasowałem błąd odpaliłem i pięknie wszedł na obroty. pojeździłem i było ok. do dziś. Znowu check i obroty do 3tys. Wyminię jeszcze filtr na nowy - inny oryginalny obecne firmy JC i jeśli to nie pomoże to skończy się to serwisem.....
Macie jakieś sugestie....
Macie jakieś sugestie....
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
Trzeba było od razu wymienić. Może są jakieś problemy z przepływnością. Może za dużo puszcza. W InterCars kupisz oryginalny filtr mobisa za normalne pieniądze.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
skalin
Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???
już patrze na IC co mają. myślisz , że filtr za rzadki? ja zastanawiałem się, czy nie za gęsty i pompka żeby przepchać daje większe ciśnienie....
Wiesz co też mają to co miałem założone JC Premium. Skoro u nich jest to może to nie taki szajs....
Wiesz co też mają to co miałem założone JC Premium. Skoro u nich jest to może to nie taki szajs....
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Ceed 1.6 2011 egr, max 2800 obrotów
przez tymek » 03 lip 2020 08:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 4208 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
03 lip 2020 15:45
-
Ceed 1.6 2011 egr, max 2800 obrotów
-
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
przez zlotowq » 12 kwi 2020 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3752 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 kwi 2020 10:03
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości