2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Bandyta
 

30 wrz 2008 18:54

Hmm, u nas też mieli wymienić filtr (tak sugerują, gdyż nie mają innego pomysłu). i chyba zapomnieli zadzwonić ;), a ja też zapomniałem, że mieli zadzwonić jak będą mieć filtr.
@endriu721
daj znać czy coś zmieni.

Z drugiej strony już z 3 tygodnie nie było dławienia, a dziś też ok 200 km przejechaliśmy razem i było dobrze, wręcz wyśmienicie... na A4 178km/h i... brak siły, aby więcej :). Na szczęście na co dzień nie potrzebuję takich prędkości...

AUTOR WĄTKU
orim
 

30 wrz 2008 19:19

Podobny problem mieli forumowicze duńskiego klubu Kia Ceed. W maju ruszył wątek na temat braku mocy w CRDI 1,6. natomiast auto po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu auta jechało dalej, jakby nigdy nic. Ludzie zgłaszali się do serwisów, ale komputery nie wskazywały żadnych błędów. Soft był wymieniany i nic. Sprawa oparła się o specjalistów z fabryki. Do jednego auta z tą bolączką, podpięli do kompa jakieś ustrojstwo pomiarowe co miało zarejestrować usterkę i nic. Inny gościu miał takie nasilenie problemu w samochodzie, że w końcu zaświeciła mu się dioda serwisowa i w serwisie stwierdzili błąd: niewystarczające ciśnienie w szynie zasilającej Common Rail. Powodem był wadliwy filtr paliwa, który generował pęcherzyki powietrza, które dostawały się do układu paliwowego. Wymienili filtr i po sprawie. Co ciekawsze już wcześniej na to wpadli użytkownicy bliźniaka Ceed'a, Hyundai i30, z czym mieli takie same problemy, a co było opisane na jakimś angielsko-języcznym forum Hyundaja miesiąc czy dwa wcześniej.

AUTOR WĄTKU
endriu721
 

06 paź 2008 13:07

No i po wymianie filtra.Objawy? Póki co wszystko o.k. auto wydaje się nawet jakby trochę "żywsze". Jeżeli coś się zmieni dam znać 8-)

AUTOR WĄTKU
endriu721
 

27 paź 2008 21:19

Jestem już po małym wypadzie w Polskę (ok. 600 km). Auto zachowuje się bez zarzutu, żadnych braków mocy czy gaśnięcia silnika. Najwyraźniej z wymianą filtra trafili w sedno. :)

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

27 paź 2008 22:04

no to git ;)

plokij
Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 13 sty 2011 21:38
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, optimum +

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

09 lut 2012 20:07

a u mnie problem pojawił się dziś a wczoraj miałem przegląd i wymienili miedzy innymi ...filtr paliwa - wcześniej 0 problemów z autem teraz mam około 3000 obr. max :(

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

09 lut 2012 20:12

Jak to się objawia? Wciskasz pedał gazu do oporu, a auto dochodzi do 3k rpm i co dalej? Na każdym biegu? Tylko na jałowym? Opisz dokładniej.

plokij
Klubowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 13 sty 2011 21:38
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, optimum +

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

09 lut 2012 22:02

rano jechałem do pracy wszytko ok. Wracając zauważyłem dopiero gdy musiałem się wcisnąć - brak mocy musiałem odpuścić. Pojawiło się zdziwienie.... co jest ?
Parę razy próbowałem przegazować i wygląda jak by odcinało paliwo tyle ze nie przy 5 -6 tyś obr tylko koło 3000. Efekt taki jak esp odcina gdy wyczuje poślizg auta. Zatrzymałem się przed sklepem, 20 min zakupy, odpalam silnik i przegazowuje i widze max 3000 obr. Próbowałem jechać z wyższymi obrotami i tak jak ktoś opisywał od ~3000 brak przyśpieszenia obroty nie rosną ,nic nie faluje nie szarpie. Jutro rano zobacze, ale dzwonie na serwis... Acha żadnej kontrolki że coś jest nie tak...

update po nocy

rano to samo od początku uczucie jak by turbina się nie załączała bo nawet w obrotach 1800-2800 nie kręci się tak auto. Wył. w trakcie jazdy nic nie resetuje.

update 2

wizyta w salonie 5 min i po sprawie. Okazało się ze dosyć często panowie przy przeglądzie nie dociskają złączki czujnika ciśnienia przy filtrze powietrza silnika. Po dociśnięciu auto jak nowe.
Sprawdźcie czy w waszych przypadkach to nie to samo. Swoją drogą można fajnie komuś psikusa zrobić .... :)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

15 lut 2012 17:19

Nie no rewelacja, zapomnieli sobie wpiąć złączke, to przecież nic, taki pikuś, normalne... dopóki ktoś się przy wyprzedzaniu nie zorientuje że nie może kręcić powyżej 3tys :!! :!! :!! :!!
A potem policja i rodzina będą się zastanawiały co się stało :?? :!!
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

15 lut 2012 18:55

Zamontujmy czarne skrzynki do samochodów osobowych! :he

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 08:27

To i ja dołożę swoje. Tydzień po przeglądzie (80k km) objaw taki jak u Was. dociąga do 2800-3000 i koniec mocy. Po zgaszeniu silnika i odstaniu chwili - nie było problemu ciągnie do końca. W ciągu tygodnia miałem tak 3-4 razy. zauważyłem, że jak temperatura przy uruchamianiu silnika jest poniżej 6 stopni to 95% że się zadławi w czasie jazdy. Po kilku razach zaświeciła mi się kontrolka check. Zgodnie z radami z forum odłaczenie akku na 20 min i po sprawie. ale po 3 dniach znowu - 2-3 krotnie się zadławił - kontrolka nie gaśnie. Kupiłem ELM 327 podłaczyłem pod cedzaka i widzę bład DTC P0088. Szyna paliwa - za wysoka wartość :). Jak na przegląd zawiozłem swoje filtry to mocno kręcili nosem i kazali mi podpisać cyrograf, że jak powstaną usterki związane z tymi elementami to KIA nie ponosi odpowiedzialności. Zastanawiam się czy to nie był psikus serwisu jako rewanż za moje części do wymiany... Ale do tematu, czy ktoś miał taki przypadek. Przegrzebałem forum, wyszukiwarka nic nie znajduje. Proszę o pomoc i podpowiedzi - chyba zakończy się to wszystko wizytą w serwisie....

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 09:17

skalin napisał(a):ak na przegląd zawiozłem swoje filtry to mocno kręcili nosem i kazali mi podpisać cyrograf, że jak powstaną usterki związane z tymi elementami to KIA nie ponosi odpowiedzialności. Zastanawiam się czy to nie był psikus serwisu jako rewanż za moje części do wymiany...


Jeżeli byłeś na serwisie w Inter Auto w Krakowie to całkiem możliwe...
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 10:00

Nie, region Łódzki :), ale dzięki za ostrzeżenie dla innych.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 13:42

A był wymieniany filtr paliwa?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 20:30

Według papieru na którym był wykaz czynności przeglądowych - tak. Fizycznie przekonam się jutro jak go wyciągnę i obejrzę. Jakieś rady jak to zrobić najsprawniej?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 21:12

Mówisz, że dałeś swoje. Co to był za filtr? Ja bym w nim szukał przyczyny.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

13 kwi 2012 21:26

Wiesz co, moja pierwsza myśl też była taka ale objawy powstały w niecały tydzień po wymianie, a dodatkowo ciśnienie paliwa nie jest za małe - zapchany filtr albo badziew który nie przepuszcza paliwka - tylko jest za wysokie - jak wyczytałem na innych forach może być czujnik ciśnienia brudny lub trafiony albo kłopoty z pompą paliwa :( . Istnieje jeszcze wersja wody w filtrze paliwa. ale to były fordy i toyoty więc niezupełnie kijanka....

Filtry sie nazywały "platinum premium" (czyt. pewnie ciężki chinol ) Ale np kabinowy działa prawidłowo bo na starym odparowywało mi pół szyby a teraz mam całą suchą....

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

15 kwi 2012 20:14

No to tak. Wczoraj rozbebeszyłem filtr, wylałem paliwo do butelki wysuszyłem filtr i założyłem go ponownie - szkoda że nie robiłem zdjęć, ale nic straconego. W tym co wylałem z filtra było widać na dnie kropelki brudnego brązowego czegoś - ponoć to woda. Skasowałem błąd odpaliłem i pięknie wszedł na obroty. pojeździłem i było ok. do dziś. Znowu check i obroty do 3tys. Wyminię jeszcze filtr na nowy - inny oryginalny obecne firmy JC i jeśli to nie pomoże to skończy się to serwisem.....
Macie jakieś sugestie....

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

15 kwi 2012 21:55

Trzeba było od razu wymienić. Może są jakieś problemy z przepływnością. Może za dużo puszcza. W InterCars kupisz oryginalny filtr mobisa za normalne pieniądze.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
skalin
 

Re: 2800 obr./min i dalej nic ... tryb serwisowy???

17 kwi 2012 07:30

już patrze na IC co mają. myślisz , że filtr za rzadki? ja zastanawiałem się, czy nie za gęsty i pompka żeby przepchać daje większe ciśnienie....
Wiesz co też mają to co miałem założone JC Premium. Skoro u nich jest to może to nie taki szajs....

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl