No nie wiem o co biega mojemu autku, ale dostało dziś ciekawy obyczaj, że od razu po uruchomieniu 1 raz przeciera sobie przednią szybę. Padał dziś deszcz i bawiłem się wycieraczkami na kilka sposobów. Coś głuptas zapamiętał lub źle ustawiłem bo jak mówię teraz po uruchomieniu silnika 1 raz sobie przeciera szybę i nie mam pojęcia czemu bo deszczu ani kropli.
Dodam, że mam czujnik deszczu z pakietu funkcjonalnego. Bo może tutaj jest jakiś feler czy specyfika tego czujnika, a może on po prostu zgłupiał... ?
W jakim położeniu pokrętła wycieraczki są całkiem wyłączone?
Problem z wycieraczkami - uruchamiają się razem z silnikiem.
Moderator: Żandarmeria
-
mziutek
Re: Problem z wycieraczkami - uruchamiają się razem z silnik
Dodam, że mam czujnik deszczu z pakietu funkcjonalnego. Bo może tutaj jest jakiś feler czy specyfika tego czujnika, a może on po prostu zgłupiał... ?
W jakim położeniu pokrętła wycieraczki są całkiem wyłączone?[/quote]
Proste: zostawiasz przełącznik wycieraczek w pozycji "auto-czujnik deszczu".
Trzeba prztyknąć o jedną pozycję w dół do "wyłączone".
To jest najniższa stabilna pozycja.
Poniżej jest sprężysta pozycja chwilowego włączenia.
Wszystko jest narysowane na patyku przełącznika (o instrukcji nie wspomnę)
W jakim położeniu pokrętła wycieraczki są całkiem wyłączone?[/quote]
Proste: zostawiasz przełącznik wycieraczek w pozycji "auto-czujnik deszczu".
Trzeba prztyknąć o jedną pozycję w dół do "wyłączone".
To jest najniższa stabilna pozycja.
Poniżej jest sprężysta pozycja chwilowego włączenia.
Wszystko jest narysowane na patyku przełącznika (o instrukcji nie wspomnę)
-
Gaj
-
mziutek
Gaj napisał(a):THX, ale w życiu zwykle nie potrzebowałem do urządzeń instrukcji, a Ceed jest tak prosty, intuicyjny w obsłudze, że myślałem, że dam radę . Obadam jutro, ale zapewne masz rację.
Jeśli Ci instrukcja niepotrzebna, to chętnie odkupię, bo moja jest po szwedzku i rozumiem niewiele ponad obrazki.
Pozdrawiam
-
Gaj
-
mziutek
Gaj napisał(a):Napisz na GG: 3951892 to wyÂślĂŞ Ci na email angielski PDF z instrukcjÂą peÂłnÂą do Ceeda. ZawszeĂŚ to lepiej niÂż szwedzka .
PDF'a przysÂłano mi z KIA Polska, ale trudno to zabraĂŚ do auta a i w domu marnie siĂŞ "kartkuje" w poszukiwaniu interesujÂącego akurat rozdziaÂłu.
Co do wycieraczek - pierwsza moja jazda to by³o 800km w dwie wietrzne, deszczowe noce, wiêc wypróbowa³em - czujnik deszczu nieŸle siê spisywa³, wycieraczki sta³y, gdy przestawa³o padaÌ i nikt nie chlapa³, gdy ktoœ chlupn¹³ wod¹ spod kó³ w³¹cza³y siê na najwy¿szy bieg i potem zwalnia³y a¿ do zatrzymania.
W nocy wola³bym mieÌ wiêksz¹ czu³oœÌ na kropelki - przy œwiat³ach aut z przeciwka krople trochê przeszkadzaj¹, mo¿e wycieraczki powinny siê czêœciej w³¹czaÌ.
W dzieù bez zarzutu - w³¹czam tryb automatyczny i zapominam - podobnie, jak o lusterku w nocy - automatyczne przyciemnianie to nieg³upi wynalazek.
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
Gaj
No to mam pierwszą usterką z tego co widzę.
Ustawiam na zero i jednak uruchamiają się po rozruchu - raz sobie na sucho wycierają szybkę czyli zapewne same się wycieraczki wkrótce załatwią na amen ... Eh.
Nic nie daje zmiana na inne położenia.
A do mziutka to sorry kolego, ale w instrukcji jest tylko zdjęcie zwykłych wycieraczek, które mają inny układ i napisy na nich niż te z AUTO czyli z czujnikiem deszczu (typ B). Coś jest tam napisane w instrukcji PL, ale nie zgadza się to nawet z napisami na dżwigni - np piszą o pozycji OFF, a jest jeśli już to pozycja 2, 1, Auto, 0 i ręczny tryb który zostaje na stałe i nie odbija sam. W każdej pozycji po włączeniu auta robią sobie self test jednokrotnie przecierając szybki, niedobse.
Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co im jest - jakieś kodowanie czy pamięć? A w ogóle to instrukcja napisana jest przez człowieka, który jeżyk polski zna chyba tylko z TV - żenada.
Ustawiam na zero i jednak uruchamiają się po rozruchu - raz sobie na sucho wycierają szybkę czyli zapewne same się wycieraczki wkrótce załatwią na amen ... Eh.
Nic nie daje zmiana na inne położenia.
A do mziutka to sorry kolego, ale w instrukcji jest tylko zdjęcie zwykłych wycieraczek, które mają inny układ i napisy na nich niż te z AUTO czyli z czujnikiem deszczu (typ B). Coś jest tam napisane w instrukcji PL, ale nie zgadza się to nawet z napisami na dżwigni - np piszą o pozycji OFF, a jest jeśli już to pozycja 2, 1, Auto, 0 i ręczny tryb który zostaje na stałe i nie odbija sam. W każdej pozycji po włączeniu auta robią sobie self test jednokrotnie przecierając szybki, niedobse.
Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co im jest - jakieś kodowanie czy pamięć? A w ogóle to instrukcja napisana jest przez człowieka, który jeżyk polski zna chyba tylko z TV - żenada.
-
mziutek
Wszystko wskazuje na to, że masz uszkodzone sterowanie wycieraczkami, może sam przełącznik lub sterownik, może drobiazg - coś nie kontaktuje w kostkach połączeniowych.
Podejrzane jest, że z najniższej pozycji patyk "nie odbija".
Nie obędzie się bez wizyty w serwisie.
To, co pisałem, jest w 100% zgodne z instrukcją - mam polską wersję od hatchbacka w PDF, w drukowanej szwedzkiej SW jest dokładnie tak samo.
Tekst i obrazki w polskiej instrukcji są dla mnie jasne i zrozumiałe.
W najniższej stabilnej pozycji (oznaczonej " 0 " ) wycieraczki muszą być całkowicie wyłączone, nie mają prawa robić żadnych "selftestów".
Pozdrawiam
Podejrzane jest, że z najniższej pozycji patyk "nie odbija".
Nie obędzie się bez wizyty w serwisie.
To, co pisałem, jest w 100% zgodne z instrukcją - mam polską wersję od hatchbacka w PDF, w drukowanej szwedzkiej SW jest dokładnie tak samo.
Tekst i obrazki w polskiej instrukcji są dla mnie jasne i zrozumiałe.
W najniższej stabilnej pozycji (oznaczonej " 0 " ) wycieraczki muszą być całkowicie wyłączone, nie mają prawa robić żadnych "selftestów".
Pozdrawiam
-
_alek_
-
Gaj
-
lyko
Wreszcie spadł deszcz i ...cholera, albo coś źle robię albo mi ten czujnik deszczu nie działa. Zaznaczam, że na pewno go mam, albo przynajmniej powinienem mieć. Chodzą mi wycieraczki tylko na "zwykłych" trybach. Gdy mam na "auto" i kręcę pierścieniem regulującym prędkość w obie strony nic się nie dzieje. Można jakoś to sprawdzić? Wolę się upewnić że czujnik zepsuty niż jechać do serwisu i robić z siebie debila gdy okaże się że wszystko jest ok, tylko ja coś źle robię.
-
Grzech
-
Limak74
lyko napisał(a):..... Można jakoś to sprawdzić? Wolę się upewnić że czujnik zepsuty niż jechać do serwisu i robić z siebie debila gdy okaże się że wszystko jest ok, tylko ja coś źle robię.
Na moj gust to wez polewaczke "waz" i ustaw sobie strumien na szybe reguluj doplyw wody i baw sie pierscieniem jednoczesnie ... Test bedziesz mial na zawolanie i nie czekaj na deszcz
Pozdrawiam
-
lyko
<span>Limak74</span> napisał(a):Na moj gust to wez polewaczke "waz" i ustaw sobie strumien na szybe reguluj doplyw wody i baw sie pierscieniem jednoczesnie ... Test bedziesz mial
To akurat niepotrzebne, bo właśnie u nas pada (wreszcie), co z resztą pozwoliło mi stwierdzić, że coś chyba nie tak z tym czujnikiem jest.
-
Grzech
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Posty: 17
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z odpalaniem za drugim razem
przez codex » 25 lis 2020 17:39 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 2191 Wyświetlone
- Ostatni post przez dziobsson
25 lis 2020 21:50
-
Problem z odpalaniem za drugim razem
-
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
przez PierwszaKia » 05 cze 2019 17:36 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 7805 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gizmo121
06 cze 2019 11:38
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
-
-
Problem z esp
przez mariomg1 » 25 wrz 2020 16:58 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 3404 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 wrz 2020 18:41
-
Problem z esp
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości