Pisk przy przyspieszaniu
Moderator: Żandarmeria
-
zajcol
Pisk przy przyspieszaniu
Dziś umówiłem sie na Czyżewską. Powód? Przy dynamicznym przyśpieszaniu coś piszczy - tak na ucho ani pasek, ani turbina. Raczej w silniku, bo na zewnątrz, zdaje się, też słychać. Za tydzień, po wizycie w serwisie, dam znać ki diabeł mi pod maską zamieszkał. Ot duperela, ale upierdliwa.
Ostatnio edytowano 20 mar 2008 08:05 przez zajcol, łącznie edytowano 1 raz
-
zajcol
-
zajcol
Po weekendowym przegonieniu auta w trasie objaw zniknął. Auto wcześniej użytkowane w 95% w mieście.
Teoria mistrza z Czyżewskiej:
Jazda po miescie zapchała nieco filtr cząstek stałych. 600km trasa spowodowała wypalenie nagromadzonych osadów. Dla mnie ta teoria jest troche naciagana, ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie - teraz sporo wiecej bede jezdzil w trasie.
Hmmm ja byłem przekonany, że na nasz ubogi i mający w d. ekologię rynek filtr DPF nie jest montowany, więc się trochę zdziwiłem...
Teoria mistrza z Czyżewskiej:
Jazda po miescie zapchała nieco filtr cząstek stałych. 600km trasa spowodowała wypalenie nagromadzonych osadów. Dla mnie ta teoria jest troche naciagana, ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie - teraz sporo wiecej bede jezdzil w trasie.
Hmmm ja byłem przekonany, że na nasz ubogi i mający w d. ekologię rynek filtr DPF nie jest montowany, więc się trochę zdziwiłem...
-
vitaras
<span>zajcol</span> napisał(a):Hmmm ja byłem przekonany, że na nasz ubogi i mający w d. ekologię rynek filtr DPF nie jest montowany, więc się trochę zdziwiłem...
Ja też.
Jeśli jest filtr cząstek stałych to dlaczego przy takiej gwarancji zalecają oleje LOTOS , ( żaden nie ma normy ACEA C3) !!!.
Jeśli jest filtr to dlaczego przeglądy każą robić co 20 000 km ( bez filtra) a nie jak przewiduje instrukcja co 15000 km.( z filtrem).
Kombinują jak nas oskubać? niewiedza? celowe niedoinformowanie? a może mi sie coś wydaje? Może ja jestem głupi?
-
zajcol
Mistrz wspominał też, że trzeba lać oleje z normą C3, co własnie jest dziwne w kontekscie olejów LOTOSA.
Mimo jego wyjasnień nie wydaje mi się, zeby ten filtr tam był - chyba napiszę zapytanie do KMP - zobaczymy co odpowiedzą. Zresztą widziałem Ceeda CRDi ruszającego "z werwą" i na moje niewprawne oko nieco sadzy to on jednak wyprodukował.
Mimo jego wyjasnień nie wydaje mi się, zeby ten filtr tam był - chyba napiszę zapytanie do KMP - zobaczymy co odpowiedzą. Zresztą widziałem Ceeda CRDi ruszającego "z werwą" i na moje niewprawne oko nieco sadzy to on jednak wyprodukował.
-
vitaras
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
vitaras
<span>rawemon</span> napisał(a):Miałem w ręku baniak z lotosem i ma C3 i API SL
Być może był to olej o którym wspomniałem wyżej ale on ma API SM.
W dostepnym mi katalogu produktów Lotosa i na internetowej stronie Lotosa nie znalazłem oleju o którym piszesz. Jeśli zatem możesz mi sprecyzować co to był za olej to chętnie zaktualizuję posiadane przeze mnie dane.
-
zajcol
-
vitaras
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
apropo ściągania.... polecam wizyte u diagnosty. Mój ceed wyjechał z salonu z wadliwą geometrią. Sciągał na lewo. Zrypałem opony i sam musiałem udowadniać że coś jest nie tak z autem( serwis przy salonie w którym kupiłem nawet mi wydrukował geometrię cacy). Auto kupiłem w 06.2007. Dzisiaj po bojach z KMP w końcu usunęli wadliwą, fabrycznie zamontowaną część wahacza prawy tył. Także jesli ściąga - najpierw reset kompa wspomagania i kalibracja, jak nie pomoże, do niezależnego diagnosty z geometrią.... i od razu do KMP w warszawie
-
zajcol
vitaras napisał(a):zajcol napisał(a):OdpowiedÂź z KMP:
"W odpowiedzi na zapytanie informujĂŞ Âże model cee'd na rynku polskim nie jest wyposaÂżony w filtr DPF "
i wszystko jasne (no, poza przyczyna pisku )
Ciekawe co na to "mechanik" z ASO powie.
Bedzie miaÂł okazjĂŞ siĂŞ wykazaĂŚ w poniedziaÂłek, bo piszczenie oczywiscie powrĂłciÂło.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
zajcol
No i sprawa jasna - pisk był spowodowany przedmuchem z rury intercoolera. Polecam sprawdzic to wszystkim wlascicielom 1,6 Crdi - otóż przy samym intercoolerze rura jest zamocowana plastikową opaską, która przepuszcza. Warto zmienić to na zwykły metalowy cybant.
Aha, z serwisu jestem zadowolony - obydwa problemy (pisk oraz trzeszczące zawieszenie) rozwiązano na poczekaniu.
pozdrawiam
Aha, z serwisu jestem zadowolony - obydwa problemy (pisk oraz trzeszczące zawieszenie) rozwiązano na poczekaniu.
pozdrawiam
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
novee
K...a Panowie! Sorry za lekki off-top, ale jak to w końcu jest z tym filtrem CPF czy DPF? Ja już parę razy pytałem w różnych miejscach, włącznie oczywiście z serwisami i wg. nich filtr DPF w każdym CRDi jest ( a na pewno w moim 2.0). Akurat byłem przy wyborze oleju i np. wlewany przzez kilka serwisów Castrol SLX nie ma normy C3 na opakowaniu... To kto tu kogo robi w końcu w jajo?
A nawiasem mówiąc, to ten Castrol z serwisu był wg. kodu kreskowego wyprodukowany w Polsce
A nawiasem mówiąc, to ten Castrol z serwisu był wg. kodu kreskowego wyprodukowany w Polsce
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
przez Dartal » 13 wrz 2019 22:17 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 11518 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 wrz 2019 22:59
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
-
-
Pisk przy skręconych kołach
przez snav22 » 23 wrz 2019 20:51 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 4181 Wyświetlone
- Ostatni post przez snav22
24 wrz 2019 09:08
-
Pisk przy skręconych kołach
-
-
Stukot przy rozrządzie
przez Kamilceed » 30 maja 2020 11:59 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 2981 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
30 maja 2020 22:13
-
Stukot przy rozrządzie
-
-
Stuk przy ruszaniu
przez devl » 30 sie 2020 16:12 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4406 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
02 wrz 2020 16:57
-
Stuk przy ruszaniu
-
-
Piszczenie przy skręcaniu
przez Maslan » 22 sty 2020 11:00 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 5257 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
23 sty 2020 05:49
-
Piszczenie przy skręcaniu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości