Pisk przy przyspieszaniu

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Pisk przy przyspieszaniu

19 mar 2008 23:44

Dziś umówiłem sie na Czyżewską. Powód? Przy dynamicznym przyśpieszaniu coś piszczy - tak na ucho ani pasek, ani turbina. Raczej w silniku, bo na zewnątrz, zdaje się, też słychać. Za tydzień, po wizycie w serwisie, dam znać ki diabeł mi pod maską zamieszkał. Ot duperela, ale upierdliwa.
Ostatnio edytowano 20 mar 2008 08:05 przez zajcol, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
lalas
 

20 mar 2008 01:45

daj znac co to za tajemnicze piski :roll:

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

27 mar 2008 08:01

Musiałem przełożyć naprawę na poniedziałek. Dziś tylko przejechał się mechanior i stwierdził, że to piszczy coś w układzie przeniesienia napędu a nie w samym silniku. W poniedziałek mają szukać przyczyny.

pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

31 mar 2008 15:07

Po weekendowym przegonieniu auta w trasie objaw zniknął. Auto wcześniej użytkowane w 95% w mieście.

Teoria mistrza z Czyżewskiej:
Jazda po miescie zapchała nieco filtr cząstek stałych. 600km trasa spowodowała wypalenie nagromadzonych osadów. Dla mnie ta teoria jest troche naciagana, ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie - teraz sporo wiecej bede jezdzil w trasie.

Hmmm ja byłem przekonany, że na nasz ubogi i mający w d. ekologię rynek filtr DPF nie jest montowany, więc się trochę zdziwiłem...

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

31 mar 2008 15:42

<span>zajcol</span> napisał(a):Hmmm ja byłem przekonany, że na nasz ubogi i mający w d. ekologię rynek filtr DPF nie jest montowany, więc się trochę zdziwiłem...


Ja też.

Jeśli jest filtr cząstek stałych to dlaczego przy takiej gwarancji zalecają oleje LOTOS , ( żaden nie ma normy ACEA C3) !!!.

Jeśli jest filtr to dlaczego przeglądy każą robić co 20 000 km ( bez filtra) a nie jak przewiduje instrukcja co 15000 km.( z filtrem).

Kombinują jak nas oskubać? niewiedza? celowe niedoinformowanie? a może mi sie coś wydaje? Może ja jestem głupi?

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

31 mar 2008 15:50

Mistrz wspominał też, że trzeba lać oleje z normą C3, co własnie jest dziwne w kontekscie olejów LOTOSA.

Mimo jego wyjasnień nie wydaje mi się, zeby ten filtr tam był - chyba napiszę zapytanie do KMP - zobaczymy co odpowiedzą. Zresztą widziałem Ceeda CRDi ruszającego "z werwą" i na moje niewprawne oko nieco sadzy to on jednak wyprodukował.

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

31 mar 2008 15:59

Jest jednak jeden olej lotosa z ACEA C3-04. Pardon. Ma specyfikację specjalnie do VW do silników z pompowtryskami. No ale pozostaje jeszcze sprawa częstotliwości przeglądów.

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

31 mar 2008 17:56

Miałem w ręku baniak z lotosem i ma C3 i API SL. A u mnie "mistrz" z Czyżewskiej stwierdził, że jak będzie prawidłowe ciśnienie w oponach (u mnie było wyższe) to samochód przestanie ściągać w lewo :lol:

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

31 mar 2008 18:26

Ciekawe z tym filtrem. Jak kupowaÂłem cee'da, sprzedawca twierdziÂł, ze filtra czÂąsteczek staÂłych nie ma. :roll:

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

31 mar 2008 19:43

<span>rawemon</span> napisał(a):Miałem w ręku baniak z lotosem i ma C3 i API SL


Być może był to olej o którym wspomniałem wyżej ale on ma API SM.
W dostepnym mi katalogu produktów Lotosa i na internetowej stronie Lotosa nie znalazłem oleju o którym piszesz. Jeśli zatem możesz mi sprecyzować co to był za olej to chętnie zaktualizuję posiadane przeze mnie dane.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

01 kwi 2008 09:15

OdpowiedÂź z KMP:

"W odpowiedzi na zapytanie informujĂŞ Âże model cee'd na rynku polskim nie jest wyposaÂżony w filtr DPF "

i wszystko jasne (no, poza przyczyna pisku ;-))

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

01 kwi 2008 10:28

zajcol napisał(a):OdpowiedÂź z KMP:

"W odpowiedzi na zapytanie informujĂŞ Âże model cee'd na rynku polskim nie jest wyposaÂżony w filtr DPF "

i wszystko jasne (no, poza przyczyna pisku ;-))


Ciekawe co na to "mechanik" z ASO powie. :lol:

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

01 kwi 2008 22:51

apropo ściągania.... polecam wizyte u diagnosty. Mój ceed wyjechał z salonu z wadliwą geometrią. Sciągał na lewo. Zrypałem opony i sam musiałem udowadniać że coś jest nie tak z autem( serwis przy salonie w którym kupiłem nawet mi wydrukował geometrię cacy). Auto kupiłem w 06.2007. Dzisiaj po bojach z KMP w końcu usunęli wadliwą, fabrycznie zamontowaną część wahacza prawy tył. Także jesli ściąga - najpierw reset kompa wspomagania i kalibracja, jak nie pomoże, do niezależnego diagnosty z geometrią.... i od razu do KMP w warszawie

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

02 kwi 2008 11:06

vitaras napisał(a):
zajcol napisał(a):OdpowiedÂź z KMP:

"W odpowiedzi na zapytanie informujĂŞ Âże model cee'd na rynku polskim nie jest wyposaÂżony w filtr DPF "

i wszystko jasne (no, poza przyczyna pisku ;-))


Ciekawe co na to "mechanik" z ASO powie. :lol:


Bedzie miaÂł okazjĂŞ siĂŞ wykazaĂŚ w poniedziaÂłek, bo piszczenie oczywiscie powrĂłciÂło.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

02 kwi 2008 12:03

hahahahaha
hahaahah
już miałem mówić że moze tłumik był zapchany ale jak wróciło to lipa

acha wychodzi stare przysłowie pszczół lepiej autem o 1000obrotów za duzó jak za mało (nie dityczy ceeda -bo tu czerwone pole i odcina odrazu) :twisted:
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

02 kwi 2008 12:48

Ze ściąganiem w lewo pojadę do niezależnego warsztatu na geometrię, bo panowie z ASO udają durnia.Boe666, zrobię tak jak ty.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

02 kwi 2008 13:08

tylko pytanie czy w niezaleznym będą juzmiec dane geometri w komputerku???? ciekawe jak często aktualizację mają aut
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

07 kwi 2008 07:15

No i sprawa jasna - pisk był spowodowany przedmuchem z rury intercoolera. Polecam sprawdzic to wszystkim wlascicielom 1,6 Crdi - otóż przy samym intercoolerze rura jest zamocowana plastikową opaską, która przepuszcza. Warto zmienić to na zwykły metalowy cybant.

Aha, z serwisu jestem zadowolony - obydwa problemy (pisk oraz trzeszczące zawieszenie) rozwiązano na poczekaniu.
pozdrawiam

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

07 kwi 2008 10:26

no to faktycznie masz powód do zadowolenia
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
novee
 

07 kwi 2008 11:15

K...a Panowie! Sorry za lekki off-top, ale jak to w końcu jest z tym filtrem CPF czy DPF? Ja już parę razy pytałem w różnych miejscach, włącznie oczywiście z serwisami i wg. nich filtr DPF w każdym CRDi jest ( a na pewno w moim 2.0). Akurat byłem przy wyborze oleju i np. wlewany przzez kilka serwisów Castrol SLX nie ma normy C3 na opakowaniu... To kto tu kogo robi w końcu w jajo? :?

A nawiasem mówiąc, to ten Castrol z serwisu był wg. kodu kreskowego wyprodukowany w Polsce :)

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl