Wsteczny bieg

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
dyzman
Kierownik zmiany
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
Lokalizacja: Słupsk
Grupa: Trójmiasto

Wsteczny bieg

13 mar 2008 19:03

No tak "kijowo" wchodzi, a w większości nie wchodzi. Stosuję podwójne wysprzęglanie albo tę sztuczkę z dopychaniem, ale to chyba nie jest rozwiazanie. Auto ma dzień :) i teraz pytanie: czy przeczekać i to się "ułoży" czy molestować serwis? Powrót z wstecznego też nie jest płynny: cofając drążek w większości nie wskakuje na neutralne położenie i trzeba mu pomagać.

EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

13 mar 2008 19:17

przy pedale sprzęgła jest śrubka, ograniczająca skok pedału sprzęgła. spróbuj ją wykręcić, tak aby zwiększyć skok sprzęgła - będzie wtedy lepiej wysprzęglać. u mnie haczyła jedynka i dwójka /przy redukcji z dwójki na jedynkę było najgorzej/ po tej operacji biegi wchodzą bez żadnych problemów...

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
dyzman
Kierownik zmiany
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
Lokalizacja: Słupsk
Grupa: Trójmiasto

13 mar 2008 19:45

Nogi mi zabraknie :D
Wydaje mi się, że głęboko wciskam sprzęgło......

kris
 

13 mar 2008 19:58

<span>EMWU</span> napisał(a):przy pedale sprzĂŞgÂła jest Âśrubka, ograniczajÂąca skok pedaÂłu sprzĂŞgÂła. sprĂłbuj jÂą wykrĂŞciĂŚ, tak aby zwiĂŞkszyĂŚ skok sprzĂŞgÂła - bĂŞdzie wtedy lepiej wysprzĂŞglaĂŚ. u mnie haczyÂła jedynka i dwĂłjka /przy redukcji z dwĂłjki na jedynkĂŞ byÂło najgorzej/ po tej operacji biegi wchodzÂą bez Âżadnych problemĂłw...


czy masz moÂże jakieÂś foto :) tego miejsca ? chodzi mi o tÂą regulacjĂŞ.
Przy okazji zapytam - czy s¹ gdzieœ jakieœ informacje dot. skoku ja³owego sprzêg³a ? w poprzednim samochodzie instrukcja podawa³a mi, ¿e np. sprzêg³o zaczyna "³apaÌ" dwa, trzy centymetry od pod³ogi. Albo ¿e przy naciskaniu sprzêg³a, pierwsze 2,5cm to "luz" zanim sprzê³go zacznie wysprzêglaÌ. Tutaj mam jakby "napiêty" peda³ sprzêg³a od samego pocz¹tku "wciskania", brak tego "luzu". Czy masz jak¹œ wiedzê na temat jak to wygl¹da w cee'd(zie) ?
:?

Sensation
 

13 mar 2008 21:56

przeciez to bardzo prosto sprawdzic. masz auto na luzie, zapalony silnik i lekko dociskasz wsteczny bieg (wsteczny a nie inny), tak ze zaczyna chrobotać skrzynia, leciutko, jemu sie nic nie stanie naprawde. wtedy powoli naciskasz sprzeglo i slyszysz moment kiedy skrzynia przestaje chrobotać, czyli wiesz w którym momencie sprzęgło tak naprawdę działa.
na sucho sprżegło się sprawdza ręką, nogą sie nie da wyczuc zwykle, reka sie wciska sprzeglo i czuc taka jakby "kołyskę" wtedy sprzeglo zwykle ma mooment działania (lub nie).

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

13 mar 2008 22:13

ja mam podobny problem. jak samochod sie jeszcze toczy i redukuje z dwojki na jedynke to wystepuje delikatny opor i takie jakby lekkie stukniecie. przy innych biegach to nie wystepuje. co na to poradzicie :?:
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

Boski
 

13 mar 2008 22:14

z tym luzem jest tak ze nowe sprzęgła hydrauliczne nie mają już linki więc i luzu nie bedzie

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

13 mar 2008 22:21

cisco napisał(a):ja mam podobny problem. jak samochod sie jeszcze toczy i redukuje z dwojki na jedynke to wystepuje delikatny opor i takie jakby lekkie stukniecie. przy innych biegach to nie wystepuje. co na to poradzicie :?:


Nic. Tak powinno być, zarówno jedynka, jak i wsteczny nie są biegami synchronizowanymi i nie powinno się ich wbijać, gdy auto jest w ruchu. W przypadku jedynki można ewentualnie (co wymaga pewnej wprawy) dodać gazu aby zrównać obroty silnika z szybkością na danym biegu - wystarczy trochę gazu i jednocześnie niezbyto mocno próbować wbijać bieg. Gdy obroty silnika zrównają się z szybkością auta, bieg wejdzie jak w masło (w autach z niesychronizowanymi biegami tak się dawno temu jeździło). Prawdziwi twardziele potrafią w ten sposób nawet zmieniać biegi bez użycia sprzęgła, ale nie radzę tego próbować ;-)
Wojtek Piszczek

madagaskar1
 

13 mar 2008 22:56

wpiszczek ma racje

KZ
 

14 mar 2008 06:36

wpiszczek napisał(a):Nic. Tak powinno być, zarówno jedynka, jak i wsteczny nie są biegami synchronizowanymi i nie powinno się ich wbijać, gdy auto jest w ruchu.


Nie pomyliło Ci się z F126p ??? Bo to chyba jedyny jeźdżący samochód po naszych drogach który nie ma synchronizowanego pierwszego biegu...
Jedynkę przy niezerowej prędkości można wbić bez problemu i nie ma żadnych przeciwskazań żeby to robić...
Wsteczny to jest oczywiście inna historia...

kris
 

14 mar 2008 07:09

<span>KZ</span> napisał(a):Nie pomyliÂło Ci siĂŞ z F126p ??? Bo to chyba jedyny jeÂźd¿¹cy samochĂłd po naszych drogach ktĂłry nie ma synchronizowanego pierwszego biegu...


TeÂż nie sÂłyszaÂłem by poza fiatem 126p jakieÂś inne auta miaÂły skrzynie bez synchronizacji pierwszego biegu. Gdyby cee'd nie miaÂł tej synchronizacji to byÂłoby coÂś napisane w instrukcji bo to bardzo waÂżne. Nie ma takiej informacji wiĂŞc wszystkie "biegi" majÂą synchronizacjĂŞ (oprĂłcz oczywiÂście wstecznego, ktĂłry wymaga caÂłkowitego zatrzymania auta).

kris
 

14 mar 2008 07:15

<span>Boski</span> napisał(a):z tym luzem jest tak ze nowe sprzęgła hydrauliczne nie mają już linki więc i luzu nie bedzie


to co piszesz kłóci się z tym co piszą tutuaj inni o "kołysce" lub sprawdzaniu luzu ręką. Więc jakiś "luz" chyba musi być. Szkoda tylko, że tak gruba instrukcja a nie podaje tego. W poprzednim aucie instrukcję miałem dwa razy cieńszą ale był rysunek pedału sprzęgła i informacja ile centymetrów "z przodu" i "z tyłu" powinno być tego "luzu" przy naciskaniu pedału.
:?

KZ
 

14 mar 2008 07:54

kris napisał(a):
<span>Boski</span> napisał(a):z tym luzem jest tak ze nowe sprzęgła hydrauliczne nie mają już linki więc i luzu nie bedzie


to co piszesz kłóci się z tym co piszą tutuaj inni o "kołysce" lub sprawdzaniu luzu ręką. Więc jakiś "luz" chyba musi być.
:?


Akurat Boski ma rację - sprzęgło jest sterowane hydraulicznie, luzu jak w sprzęgle sterowanym linką po prostu nie będzie a znalezienie momentu w który zaczyna łapać będzie znacznie trudniejsze (aczkolwiek chyba nie niemożliwe).

kris
 

14 mar 2008 07:59

<span>KZ</span> napisał(a):Akurat Boski ma rację - sprzęgło jest sterowane hydraulicznie, luzu jak w sprzęgle sterowanym linką po prostu nie będzie a znalezienie momentu w który zaczyna łapać będzie znacznie trudniejsze (aczkolwiek chyba nie niemożliwe).


jak w takim razie przeprowadza regulację sprzęgła ASO ?
czy robi się w takim razie wogóle jakąkolwiek regulację ?
jak sprawdza się właściwe wyregulowanie sprzęgła ?
:?

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

14 mar 2008 08:38

KZ napisał(a):
wpiszczek napisał(a):Nic. Tak powinno być, zarówno jedynka, jak i wsteczny nie są biegami synchronizowanymi i nie powinno się ich wbijać, gdy auto jest w ruchu.


Nie pomyliło Ci się z F126p ??? Bo to chyba jedyny jeźdżący samochód po naszych drogach który nie ma synchronizowanego pierwszego biegu...
Jedynkę przy niezerowej prędkości można wbić bez problemu i nie ma żadnych przeciwskazań żeby to robić...
Wsteczny to jest oczywiście inna historia...


O ile wiem, to nie. Jedynka nie jest w pełni synchronizowana, a jedynie pół synchronizowana (semi-synchronized) i tylko dlatego daje się ją wbić w czasie jazdy i właśnie dlatego tak trudno ją wbić w czasie jazdy. Z tego, co czytałem (choć pamięć może mnie mylić), półsynchronizacja wynika z tego, że przy niskich prędkościach obrotowych raz, że synchronizatory nie są całkiem skuteczne, dwa, że siły na trybach są o wiele większe, co może powodować uszkodzenia i zrywanie synchronizatorów. Natomiast proszę mnie nie pytać o szczegóły, bo nie wiem, chyba, że ktoś może to wyjaśnić szerzej :)
Wojtek Piszczek

lalas
 

15 mar 2008 23:28

cisco napisał(a):ja mam podobny problem. jak samochod sie jeszcze toczy i redukuje z dwojki na jedynke to wystepuje delikatny opor i takie jakby lekkie stukniecie. przy innych biegach to nie wystepuje. co na to poradzicie :?:


mam identycznie, i też nie wiem czy jest ok, czy nie, w zasadzie w żadnym innym aucie nie zaobserwowałem takiego objawu jeśłi chodzi o stukanie, opór owszem występował, jak przy okazji będe na przeglądzie lakierniczym to poyputam serwis co o tym sądzi, moze TTTM :D sokoro jest nas już 2

kawanagila
 

16 mar 2008 01:50

polecam wszystkim wrzucanie jedynki w czasie jazdy, jak najczęściej. Jakby nie wchodziła, to przytrzymać drążek tak długo, aż nie wskoczy. słyszałem, że to przedłuża żywotność skrzyni biegów
Ostatnio edytowano 16 mar 2008 17:21 przez kawanagila, łącznie edytowano 1 raz

Absztyfikant
Dopiero co...
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 paź 2007 10:54
Lokalizacja: Zgierz

Wsteczny bieg

16 mar 2008 13:50

Witam !

Na Allegro widzia³em ju¿ kompletny dr¹¿ek zmiany biegów do ceed'a ( nie wiem czy do wszystkich modeli ). To ustrojstwo sk³ada siê z jakiejœ obudowy, dr¹¿ka i dwóch linek (ciêgien ). Ze wzglêdu na zastowanie takiego sterowania skrzyni¹ biegów musi byÌ mozliwosÌ regulacji obu ciêgien. Problem ze sterowniem skrzyni biegów mo¿e wynikaÌ z nieprawid³owej regulacji linek steruj¹cych. Niestety chyba trzeba siê zdaÌ na ASO.

Pozdrawiam

KZ
 

16 mar 2008 14:24

kawanagila napisał(a):jedynka służy w aucie osobowym tylko do ruszania z miejsca - w każdym innym przypadku gdy auto się jeszcze toczy i chcemy ruszyć robimy to z dwójki ze sprzęgłem


Wyjeżdżam rano z zimnych silnik z osiedla mając po drodze co najmniej 3 progi zwalniające na których zwalniam do takich prędkości że muszę wrzucić jedynkę, bo na dwójkę jest za wolno...
I jedynka wchodzi mi bez problemu...

kawanagila napisał(a):(a już totalnym bezsensem jest wrzucanie w trakcie jazdy jedynki w dieslu) - a jak dalej nie wierzycie, to coż... w końcu to wasze auta - wrzucać dalej tą jedynkę i dozo w serwisie za rok


LOL :) Nawet gdyby, to instrukcji nic na ten temat nie ma

kawanagila napisał(a): - a sprzęgło tak dziwnie wam chodzi, bo jak w innych kiach (np. stare RIO) ma wspomaganie,


Wspomaganie to mają hamulce - sprzęgło jest hydraulicznie sterowane na tej samej zasadzie co np. w niektórych Fiatach - różnica oczywiście jest dość płynna, ale przy sprzęgle nie chodzi o większą siłę (do czego zazwyczaj służy wspomaganie) tylko o inną metodą sterowania...

Zeli
 

16 mar 2008 23:48

powiem Wam Âże na poczÂątku rĂłwnieÂż miaÂłem problemy ze wstecznym

Wczeœniej jeŸdzi³em Puntem gdzie te¿ trzeba by³o najpierw podnieœÌ pierœcieù ¿eby wsteczny wskoczy³ i zawsze nie by³o problemów.

W Cee'dzie na pocz¹tku niby wk³ada³em wsteczny ale dr¹¿ek nie wskakiwa³ do koùca. W moim przypadku za lekko na pocz¹tku dr¹¿ek przyci¹ga³em do siebie. Po jakimœ czasie wyczu³em moment w którym po przyci¹gniêciu dr¹¿ka do siebie jest taki lekki opór w skrzyni po którym wsteczny wskakuje g³adziutko.
Trzeba siĂŞ po prostu przyzwyczaiĂŚ

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl