[C1FL] Awaryjny egzemplarz ceed'a

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mx986
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 cze 2022 11:06
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb 122KM
2010

[C1FL] Awaryjny egzemplarz ceed'a

10 cze 2022 11:28

Witam szanowne grono forumowiczów , jestem świeżym użytkownikiem , postanowiłem założyć konto , aby zapytać was o poradę .

Sprawa dotyczy pojazdu kia cee'd I generacji kombi z 2010 r , pojemność 1.6 (122 km ~91kW ) . Na obecną chwilę samochód nie posiada jednego katalizatora , który całkowicie się wykruszył i zapchał układ . Przed cała awarią moja cee'd pobierała olej tak szacunkowo 500 ml na jakieś 1000km ( auto posiadam dwa lata i weekend w weekend praktycznie pokonuje trasę z trójmiasta na mazury oraz powrót , na co dzień auto jest użytkowane do dojazdu do pracy tj. jakieś ~ 20 km dziennie ) . W ostatnim czasie auto wróciło od mechanika po wyczyszczeniu całego układu z wykruszonego katalizatora i wnet zaczęły się problemy z olejem . Jedna trasa z trójmiasta na mazury to jest jakieś ~ 300 km i po takiej trasie na obecna chwile leje aż 1L do 1.5L żeby bagnet był full i tak za każdą taka trasą . Auto postawiłem do mechanika żadnych wycieków na silniku , ani plam w miejscu postoju auta . Wróciło do mnie wczoraj po tym jak dwa dni stało zalane przez świece ropą następnie płukanka silnika, wymiana filtru oraz zalanie czystym nowym olejem . Ponowna trasa 300 km trójmiasto mazury i znowu bagnet poniżej stanu minimalnego więc efektów nie ma . Teraz pytanie..Auto w tym momencie nadaje się do remontu , szykowałem się od jakiegoś czasu na sprzedaż i jak to teraz ugryźć , aby nie wpakować ani siebie ani kupującego ? Chciałbym sprzedać auto za możliwą jak największą sumę , bo poza tym silnikiem nic więcej z autem się nie dzieje . Czy jest sens powołać jakiegoś rzeczoznawcę aby ocenił/wycenił auto ?? Samochód na ta chwile ma jakieś 267 tyś przebiegu ( posiadam kijankę od 2020 kupując ją z przebiegiem 227 tyś) ,naprawy na bieżąco..Poratujecie jakąś radą , opinią w tym temacie ? Co wy byście zrobili z autem na moim miejscu ? Nie stać mnie w tych czasach ani na remont silnika ani na kupno drugiego silnika nie wiedząc też co się trafi..W remont silnika bawiłem się w innym aucie..więc nie chce drugi raz do rzeki wchodzić wiedząc co mnie czeka...

P.s Jeżeli jest to zły dział to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego .

Pozdrawiam mx986

Avatar użytkownika
hsurim
Klubowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L

Re: Awaryjny egzemplarz ceed'a

10 cze 2022 15:52

Trzeba obejrzeć gładzie cylindrów i pierścienie
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Awaryjny egzemplarz ceed'a

10 cze 2022 17:31

Muszę Cię zmartwić ale masz silnik do remontu/wymiany. Pył ceramiczny z uszkodzonego katalizatora dostał się do silnika a że działa on jak pasta polerska to gładzie i pierścienie mocno ucierpiały. Trzeba zdjąć głowicę i zobaczyć jak to wszystko wygląda niemniej wcześniej zrobiłbym pomiar ciśnienia i próbę szczelności poszczególnych cylindrów. Jak tuleje mieszczą się w tolerancjach producenta (w danej selekcji) można poprzestać na wymianie pierścieni, bardzo ważne żeby przed ich wymianą tuleje „przelecieć” honownicą. Jak tuleje nie trzymają wymiaru z danej selekcji to zgodnie z technologią Kia blok silnika jest do wymiany oczywiście można ratować się naprawą nie technologiczną czyli szlifem poszczególnych cylindrów o ile jest z czego zbierać materiał (jak choćby jeden cylinder jest po za najwyższą selekcją to silnik jest do wyrzucenia bo nie dobierzesz do niego tłoków i pierścieni).

Taka sytuacja nie zdarza się nagle auto musiało wcześniej wykazywać spadki mocy, nierówną pracę itp. dlatego nie można lekceważyć takich objawów bo raz że same nie znikną dwa mają negatywny skutek na inne podzespoły.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl